Online áruházat indít a Microsoft

A Microsoft állítólag hardvert és szoftvert árusító internetes üzlet indítását tervezi. A Windows Marketplace nevű szolgáltatás a tervek szerint nemcsak a redmondi vállalat termékeit értékesítené, hanem a partnerek számára is elérhetővé tenné a Windows-felhasználók millióihoz vezető kereskedelmi csatornát. A portált hivatalosan várhatóan ma fogják bejelenteni Torontóban, a Microsoft Worldwide Partner Conference-en.

Az online üzlet az Egyesült Államokban már az év vége előtt megnyílik, olyan gyártók és forgalmazók közreműködésével, mint a Dell, a HP, a Buy.com vagy a Best Buy. A "Designed for Windows" tanúsítvánnyal rendelkező termékek gyors megtalálását külön filter fogja segíteni. A portálhoz vezető link a Windows XP-hez kiadott Service Pack 2 révén mind a Start menüben, mind az Internet Explorerben megjelenik. Bár a szolgáltatás egyelőre Amerikára fog korlátozódni, a Microsoft egy nemzetközi változat megvalósítását is tervezi. Az üzlet fenntartására és a szoftverletöltések biztosítására a Microsoft várhatóan a CNet Networksszel fog szerződni.

A Marketplace egyike annak az öt új XP Reloaded Go-To-Market (GTM) programnak, amelyekkel a redmondi vállalat és partnerei – hatalmas reklámkampánnyal kísérve – azt kívánják megmutatni a felhasználóknak, hogyan használhatják ki értéknövelt szolgáltatásokkal a Windows XP-ben rejlő lehetőségeket. A GTM-kampányok hátterében a Longhorn késlekedése is állhat, fontosabb azonban, hogy a Microsoft – a böngészője, majd médialejátszója integrálása miatt nyakába akasztott perek ellenére – szemmel láthatóan továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy a desktop operációs rendszerek piacán szerzett kvázi-monopóliumát felhasználja más piaci szegmensekben való részesedésének növelésére is.

Azóta történt

Előzmények