E-ügyintézési fejlesztés a rendőrségnél

Mostantól munkaidőben számtalan rendőrségi ügyet intézhetünk el elektronikus úton.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a honlapján jelentette be az új év első napján, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltaknak megfelelően a rendőrség 2018. január 1-től biztosítja ügyfelei számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A honlapról letölthető az úgynevezett Szolgáltatási Szabályzat, mely tartalmazza a szolgáltatás részletes leírását, illetve a 11-20. oldalakon azoknak az ügyeknek a felsorolását, amelyeket elektronikus úton is el lehet intézni.

A rendőrség az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatás segítségével és az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás segítségével biztosítja. Az elektronikus ügyintézéshez kialakított ÁNYK és e-Papír elektronikus űrlapok benyújtásához a Szolgáltatási Szabályzatban foglaltak megismerése és elfogadása szükséges.

Közlik azt is, hogy az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a hivatali kapuján, ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadása tényének és időpontjának egyértelmű igazolását. Az elektronikus űrlapok benyújtása során megcímzett rendőrségi szervhez a beadvány kézbesítését a rendőrség elektronikus ügyintézést támogató informatikai rendszere biztosítja.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (euf.gov.hu) jelenthető be.

Ki kell emelni, hogy a rendőrség az elektronikus ügyintézést – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – a Szolgáltatási Szabályzatában meghatározott hivatali időben biztosítja (a szabályzat III/2/19-es pontja szerint ez hétfőtől csütörtökig 7:30 – 16:00; pénteken 7:30 – 13:30). A címzett rendőri szervek az elektronikus ügyintézési szolgáltatás keretében megküldött beadványokat, kérelmeket, bejelentéseket hivatali munkaidőn kívül nem kísérik figyelemmel, ezért amennyiben azonnali rendőri intézkedést igénylő eseményről kíván valaki bejelentést tenni vagy segélykérést kíván a rendőrséghez intézni, úgy azt a nap 24 órájában hívható egységes segélyhívó rendszeren (112) teheti meg.

Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan felmerült kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) nyújt segítséget.

Azóta történt

Előzmények