A hazai internetes ipar nagykorúvá vált, s egy újabb internetes boom van kibontakozóban, amely mögött már valódi üzleti modellek csapnak össze. A verseny egyre erősebb, s nemcsak a fogyasztókért, hanem a hirdetőkért is, s mindennek üzletileg teljesen racionális következménye, hogy a szektorban egyre több a felvásárlás. A hazai nagyok igyekeznek tovább növelni kínálatukat, ám eközben külföldi szereplők is – a növekedési kényszer miatt – célpontként kezelik a magyar internetes vállalkozásokat. Információink szerint az utóbbi néhány hónap tranzakciója (iwiw, Habostorta, Sztaki-szótár) után rövid időn belül újabb üzletek kerülhetnek tető alá. Hírek érkeztek arról, hogy előrehaladottak a tárgyalások a Hírkereső, a Ma.hu és az SG.hu portálok értékesítése kapcsán. A Napi Világgazdaságnak nyilatkozó szakértők szerint a felvásárlásoknak egyedül az árak szabhatnak határt, s mivel néhány milliárd forint szabad tőke még elköltésre vár az iparágban, az árak az utóbbi időben annyira elszaladtak, hogy több befektetőt elriasztanak a magyarországi terjeszkedéstől. Már az iwiw négymillió eurós ára is soknak tűnt, bár később kiderült, hogy jó befektetés volt – nyilatkozta a Napi Világgazdaságnak Novák Péter, a Kirowski Zrt. ügyvezetője.
A tulajdonosok egy része arra vár, hogy befektetése jövőben még többet érjen. Egyelőre nem szeretnénk eladni sem a Myvipet, sem az érdekeltségünkbe tartozó más weboldalakat, pedig az iwiw-tranzakció után 15-20 érdeklődő is jelentkezett – válaszolta kérdésünkre Holman Endre, a Myvipet is üzemeltető Virtual Media Kft. ügyvezetője. A hazai piacot tesztpiacnak tekintik, külföldön szeretnének terjeszkedni, s már az idén olyan újdonságokkal jelentkeznek, amelyekkel felvehetik a versenyt a leglátogatottabb közösségépítő oldallal, az iwiwvel. Emellett azonban dolgoznak internetes tartalmaik összekapcsolásán is – tette hozzá Holman. Szerinte a befektetés néhány év múlva a mainak a többszörösét fogja érni, ekkor már időszerűvé válhat az eladás.
Minden magyar tartalomszolgáltató felvásárlási célpont lehet, még a hazai piacvezető hármas, a T-online-, a Sanoma- és az Index-csoport is – véli Nemes Dániel, a filter:max stratégiai igazgatója. Hozzátette azonban, hogy a T-online médiaportfoliójának eladása csak nemzetközi szinten képzelhető el. A nagy nemzetközi cégek közül csak a Google van jelen Magyarországon, s ők most is a leglátogatottabb oldalak közé tartoznak. A teljes hazai piacot átrendezheti, ha a nagy nemzetközi szereplők elindítanák magyar nyelvű szolgáltatásaikat, bár ez ellen szól az óriási beruházási igény. Novák szerint középtávon a legnagyobb változást az okozhatja, hogy a hirdetési piac növekedésének lassulásával a hagyományos médiavállalatok is megjelennek az online-piacon, mert bár ezek a vállalkozások ebben a szegmensben jelenleg kevésbé aktívak, viszont hatalmas mennyiségű tartalom fölött rendelkeznek.
Sokat érnek a magyar online vállalkozások
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Gazdaság
Azóta történt
Előzmények
-
Bekékült a SZTAKI online szótára
A T-Online-nal kötött megállapodás intenzívebb fejlesztések lehetőségét teremti meg.
Közösségi média 0
-
Kattints rá, nagyi!
A UPC támogatja az időseket számítógép-kezelési ismeretekre oktató tanfolyamokat.
Közösségi média 0
-
Megnyílt a VIVAnet Szervergalaxis
Az internetszolgáltató a BIX épületében alakította ki korszerű szervertermét.
Távközlés 0
-
Segít a szolgáltatóválasztásban a Tantusz
Az NHH által gründolt oldalon most már a vezetékes és kábeltévés szolgáltatók adatai is elérhetők.
Távközlés 5
Hirdetés
Felesleges óvatosság a vírusvédelem?
PR Gyakran hallani ismerősöktől, fórumokban, hogy nem kell vírusvédelem, maximum a beépített, ingyenes. Sőt, szakcikkekben is sokszor lehet találkozni olyan állításokkal, hogy manapság már felesleges dolog az antivírus, kár erre költeni.
Percről percre
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest