Ötszáz munkahelyet teremt a Systemax Budapesten

Orbán Viktor miniszterelnök és Pim Dale, a Systemax EMEA Technology Group vezérigazgatója ma megbeszélést tartottak a Parlamentben, majd előre meghirdetett sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a számítástechnikai cikkeket és alkatrészeket forgalmazó amerikai multicég Budapesten létrehozott szolgáltatóközpontja több mint ötszáz új munkahelyet teremt.

A kormányfő elmondta, hogy a Systemax elsősorban azért fektetett be Magyarországon, mert bízik a magyar fiatalokban, a döntő tényező az ő munka iránti elkötelezettségük, felkészültségük volt, ami fontos üzenet nekik: „lesz olyan Magyarország, ahol ezek a történetek [...] egy idő után megszokottá fognak válni”. A miniszterelnök megjegyezte azt is, időnként kereskedelmi ügynöknek érzi magát, akinek az a dolga, hogy értékesítse az ország lehetőségeit, de ha jól teszi a dolgát, akkor megveszik az ötleteit, amivel beruházások, munkahelyek jönnek létre. Orbán Viktor végül kiemelte: a magyar gazdaságnak rugalmasnak és nyitottnak kell maradnia, ha olyan cégeket akar idevonzani, amelyek külföldön eladott, itt előállított termékekkel és szolgáltatásokkal növelik a magyar nemzeti összterméket.

Sajtónyilatkozatában Pim Dale elmondta, a Budapesten január óta jelen lévő, New York-i központú cégük a politikai stabilitás, az üzleti környezet, a nagyon jó magyar oktatási rendszer és a rendkívül fiatalos, szilárd munkaetikával rendelkező munkaerő miatt döntött Magyarország mellett. A vállalatvezető közölte, főként informatikai szakembereket keresnek, majd megjegyezte, hogy az informatikai központjuk is Budapesten lesz, a magyar fővárost ugyanis központként szeretnék használni közép-európai jelenlétük továbbépítéséhez és csomópontként jövőbeni közel-keleti és afrikai tevékenységükhöz.

A Systemax EMEA Technológiai Csoportjának árbevétele 2011-ben meghaladta az 1,1 milliárd dollárt. A cég többcsatornás értékesítési platformján keresztül lakossági ügyfeleket, cégeket, állami szervezeteket és mikrovállalkozásokat egyaránt kiszolgál. A termékek és szolgáltatások forgalmazása többek közt webáruházak (online sales platformok) és a célpiacokon működő, az adott piacnak megfelelő nyelven elérhető telefonközpontokon (call center) keresztül, MISCO és WStore márkanév alatt történik. A társaság több százezer számítástechnikai márkaterméket is forgalmaz a legnagyobb gyártóktól.

Azóta történt

Előzmények