A Tesla Cybertruck-rendelései többet érnek, mint az egész BMW

Az utóbbi időben felgyorsultak a Tesla két éve bemutatott Cybetruckjának előrendelései, ezek összege pedig már magasabb, mint a BMW teljes piaci értéke.

Bár a BMW már elkezdte a „Tesla Fighter” i4-es gyártását, még így is az a helyzet állt elő, hogy a német autógyártó piaci értéke már alacsonyabb, mint amennyit érnek a Tesla Cybertruck pickupjának az előrendelései.

Elon Musk két éve mutatta be a Cybertruckot, egy héten belül 250 ezer foglalást gyűjtöttek a járműre. Az előrendelések azóta nem lassultak, sőt: az Electrek belsős forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a Tesla minden héten több száz újabb foglalást kap.

Állítólag már 1,27 millió előrendelés érkezett a Cybertruckra, ami körülbelül 80 milliárd dollárnyi árbevételt jelenthet a Teslának egyetlen modellből. Ez több, mint a BMW vagy éppen a Ford jelenlegi piaci értéke, és jelzi, hogy miért ugrott meg olyan elképesztő mértékben a Tesla piaci értéke. A The Financial Times külön foglalkozott a tőzsdei Tesla-jelenséggel.

A lap összeállított egy indexet elektromos autókkal és akkumulátorokkal foglalkozó cégekből, amelyek együttes piaci értéke megközelíti az 1,8 billió amerikai dollárt. Eközben az olyan óriások, mint a Toyota, a Volkswagen vagy a Hyundai, 254, 135 és 42 milliárd dollárt érnek csupán.

A Bank of America egyik elemzője, Benjamin Bowler szerint a Tesla miatt teljesen egyértelmű, hogy bármi ami elektromos járműhöz kötődik, az most alaptalanul is felkapott.

Szakemberek gyakran jelzik, hogy a jelenséghez tartozó fontos adalék: a Cybertruck modellek leszállítása legkorábban csak 2022 utolsó negyedévében kezdődhet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények