Tetemes a veszteség az Xbox 360-on

Akár közel 40 százalékkal is többe kerülhet ma egy Xbox 360 előállítása, mint amennyit a kiskereskedelmi forgalomban elkérnek az új játékkonzolért. A mikroprocesszor-piac egyik elemzője, az amerikai iSuppli cég számításai szerint, amelyben az alapanyagok beszerzési árait, valamint a szerelési, tesztelési és csomagolási költségeket összesítették, a gazdagabb felszereltségű modell ára 552 dollár 27 centre jött ki – szemben a 399 dolláros eladási árral. Az alábbi grafikonon látható, hogy az egyes részegységek mekkora hányadát teszik ki az Xbox 360 előállítási költségének.


Forrás: www.isuppli.com/news/xbox

A játékkonzolok piacán bevett gyakorlat, hogy a gyártó veszteséggel dobja piacra az alapkészüléket. A hiányzó bevételt – pontosabban annak sokszorosát – a saját gyártású játékprogramok milliós példányszámú értékesítéséből, illetve a platformjaikra játékprogramokat feljesztő szoftverházaktól beszedett díjakból teremtik elő.

Az Egyesült Államok tízmilliárd dollárosnak saccolt játékpiacán jelenleg második helyet elfoglaló Microsoftnak létszükséglet volt, hogy megelőzze a Sony PlayStation 3 és a Nintendo Revolution kiadását – mindkét új konzol 2006-ban érkezik a boltokba. A Microsoft így nem várhatta meg, amíg az Xbox 360 két alapvető chipjének termelési mutatói emelkedni kezdenek – amúgy ha ez végre bekövetkezik, az az iSuppli szerint a jövő évben darabonként akár 50 dollárral is csökkentheti a készülékek bekerülési költségét.

A jövő évi konzolháború igazi nyertesei, a vásárlók mellett van még egy szereplő, amely igazán nyeregben érezheti magát – az IBM, amely mind a három új generációs játékgép mikroprocesszorainak szállítója.

Azóta történt

Előzmények