Reklámszűrőt kínál egy televíziós szolgáltató

Egy új, március óta terjesztett digitális videófelvevő miatt áll a bál az Egyesült Államokban, ugyanis a 14 millió előfizetővel rendelkező Dish Network műholdas televíziós szolgáltató készüléke egy új funkciót is tartalmaz: a felhasználók egy gombnyomással kiszűrhetik a televízióból felvett műsorokból a reklámokat.

A cég által kínált készülék nem teljes funkcionalitású, ugyanis a kábelhálózatokon nem használható Auto Hop funkció segítségével automatikusan felveszi ugyan a négy nagy tévétársaság kiemelt műsorait (az élő adásokat nem), ám ezeket csak nyolc napig tárolja, és összesen száz órányi anyag mentésére van lehetőség. Az is korlátozás, hogy a felvett műsorok csak másnap, keleti parti idő szerint hajnali egy után tekinthetőek meg reklámmentesen.

De a tévétársaságok és hálózatok vezetőit mégis sikerült rettenetesen magukra haragítaniuk a megoldással, a Fox és az NBC meg is tagadta a Dish készülékének reklámozását saját hálózatán, nyilatkozataikban pedig azt hányták a szemükre, hogy tönkreteszik az üzleti modellt, mely a hirdetésekre épül, hiszen abból tudják finanszírozni a műsorkészítést.

2001-ben már előfordult egy hasonló eset az USA-ban, akkor a társaságoknak sikerült rákényszeríteni egy gyártót, hogy a reklámblokkoló funkciót kivegyék a felvevőjükből.

Azóta történt

Előzmények