Pár napja számoltunk be arról, hogy az Uber a Baidu vezette helyi befektetőcsoport 1,2 milliárdos támogatásával felgyorsítja kínai terjeszkedését, és rövid távú céljuk a piac harmadának megszerzése.
Legnagyobb riválisuk az év elején egyesüléssel létrejött, a piacot uraló Didi Kuaidi, akik az Uber vezetőjének bejelentésére „visszavágtak”, ugyanis meg nem nevezett forrásokon keresztül kiszivárogtatták, hogy a Tencent médiabirodalommal és az Alibabával együtt ők is fejlesztési célú befektetést hajtottak végre, mégpedig az Uber legnagyobb amerikai konkurensét, a Lyftet támogatták meg. (A Didi Kuaidi egyébként Kínában is erősít: nemrég hajtottak végre egy három milliárd dolláros tőkeemelést.)
A konkrét összeget nem nevezték meg, de cél egyértelmű: lekötni otthon az Ubert, hogy lassítsák a kínai terjeszkedést.
Az egyre élesebb verseny tétje egyértelmű: ebben a szegmensben feltehetően a „csak egy maradhat” elve érvényesül, és hatalmas kínai piacon a Didi Kuaidi meg akarja tartani monopolhelyzetét.