Retteghet a Netflix és a Disney+, mindent elsöpörhet a Max streamingbirodalom

Örökre búcsúzik az HBO Max, a Warner Bros Discovery bemutatta a Max névre keresztelt streamingszolgáltatást, amely hatalmas birodalomként, új tartalmakkal mosná le a pályáról a Netflixet és a Disney-t. Jön az új Harry Potter sorozat és újabb előzményt kap a Trónok harca.

Amikor már azt hihettük volna, hogy a streamingipart is csak az elbocsájtások, a költségcsökkentések és a tartalmak csökkentése, valamint a lejtőre került számok jellemzik, a Warner Bros Discovery úgy döntött, hogy felkavarja az állóvizet, még ha ez azzal is jár, hogy búcsúzhatunk az HBO Max névtől és minden eddigitől.

Az óriás nemrég még dollármilliárdos költségcsökkentésekben és tartalmak törlésében utazott. Most viszont bejelentette, hogy május 23-án elindul a régóta várt új streamingszolgáltatása, a Max.

A Max kombinálja az HBO Max szórakoztató műsorsait és a Discovery reality műsorait. Emellett gyerekeknek is kedveznek majd a tartalmakkal, és az alapvető cél az, hogy messze túlszárnyalják azt a nézőközönséget, amit az HBO valaha elért.

Hatalmas nevek, nagy címek

Ennek érdekében a stúdió igen gazdag tárházát is bevetik, új, nagyon minőségi tartalmakat ígérnek, többek között J.K. Rowling Harry Potter-könyveire is építenek egy új sorozatot, valamint újabb előzménysorozatot kap a Trónok harca. Az HBO-s tartalmak is helyet kapnak a kínálatban, mint például az Utódlás vagy a The Last of Us. A DC Comicsból merítve új címek jönnek, mint a The Penguin, új vígjátéksorozat készül az Agymenőkből, folytatódik a Fixer Upper. Mielőtt valami a streamingplatformra megy, előbb a mozikban lesz látható, hagyományos módon.


[+]

Persze itt is igyekeznek egyensúlyt találni a költekezésben, hogy bevonzzák és megtartsák az előfizetőket, de profitot is termeljenek.

A nagy bejelentésen nem sokat segítettek Warren Buffett szavai, aki nagyjából ezzel párhuzamosan mondta azt a CNBC-nek, hogy a streaming nem igazán jó üzlet: a szórakoztatóiparban dolgozók sokat keresnek, de a részvényesek nem igazán, hosszú idő alatt sem.

Max, a világvezető streamingbirodalom

A Warner Bros Discovery David Zaslav vezérigazgató nagy megmérettetésének is tartja a Max indulását, hiszen ezzel világvezető streamingszolgáltatást akarnak létrehozni, összefogva mindenféle tartalmat, kínálatot. Zaslav szerint eljött az ő idejük, ez a nagy lehetőségük.

Reklámokkal együtt havi 9,99 dollárt kérnek majd a szolgáltatásért, a Max Ultimate reklámmentesen, négy streamszállal havi 19,99 dollárba kerül majd. Egy csomag pedig megtartja a 15,99 dolláros HBO Max-árazást. Így állítólag a meglévő előfizetőknek sem lesz oka távozni, ráadásul ugyanazért az összegért többször annyi tartalmat kapnak.

Miért tűnik el az HBO? A globális streamingért felelős J.B. Perrette szerint az HBO az HBO, nem kell töréspontra sodorni azzal, hogy mindenféle tartalomra ezt a címkét ragasztjuk (utalva a nem előre megírt műsorokra és a Discovery kínálatára). Perrette szerint sokkal szélesebb körben gondolkodnak ezúttal.

A Warner Bros és a Discovery egyesülésének legnagyobb indoka egyébként a streaming volt, mire azonban az üzlet lezárult, a Wall Street megítélése 180 fokos fordulatot vett a piacon, a szektor mondhatni hanyatlásnak indult, a befektetőket pedig már csak a profit érdekelte, ami elsöprő változásokhoz vezetett Hollywoodban és a streamingiparban. Az HBO Max és a Discovery+ sem volt nyereséges, a riválisokhoz hasonlóan (de a veszteségeket csökkentették).

A Max 2025-re 130 millió előfizetővel rendelkezik majd a Warner Bros Discovery reményei szerint.

Azóta történt

Előzmények