Vajon szerez előfizetőket a Netflix most, hogy árakat csökkentett?

Sosem volt még ekkora a választék a streamingpiacon – a Netflix a nehézségekre több mint 30 országban válaszolt az előfizetői díj csökkentésével, hogy újabb felhasználókat szerezhessen.

Még a múlt hét végén jelentette be a Netflix, hogy több mint 30 országban csökkenteni az előfizetési díjak árait – ezzel szeretné fenntartani az előfizetői tábor növekedését a nagyon kiélezett versenyben (sosem volt még ekkora a választék a streamingpiacon), továbbá azokban az időkben, amikor sokan megfontolják, hogy mire költenek.

Miközben az eredeti jelentések még több mint 30 országról szóltak, kicsit később már bő 100 ország jelent meg a listán. A díjcsökkentés mértéke 13 és 60 százalék közötti, sok helyen megfelezték a díjakat. Magyarország nincs a listán.

A Netflix nagy nemzetközi növekedést szeretne elérni, ennek egyik eszköze, hogy véglegesen megszüntetik a jelszómegosztást. Az infláció és a gazdasági helyzet, a világjárvány alatti keresletrobbanás vége és az intenzív verseny ezt persze nem segíti, ezért is léptek az árcsökkentés felé.

2022 első felében egyébként előfizetőket veszített a Netflix, de a negyedik negyedévben szerzett még 7,6 milliót. Ugyanezen időszak során viszont az egy előfizetőre vetített átlagos bevétel csökkent (és a reklámok ötlete sem igazán vált be).

Azóta történt

Előzmények