Tovább nőtt a hazai e-kereskedelem

A hazai webáruházak 77%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts legutóbbi Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

A 467 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét idén a barkácsgépek és szerszámok, a kozmetikai termékek és a háztartási eszközök foglalták el. A résztvevő webáruházakban 2015-ben átlagosan 22 969 Ft volt egy átlagos tranzakció értéke. A konverziós ráta pedig 1,41% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 87%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 44%-uknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobilfizetési megoldásokat pedig csupán az internetes áruházak 3%-a biztosít.

A szállítási módok közül továbbra is a házhoz szállítás vezet (89%), de 72%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 29%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, 19%-uknál GLS csomagponton, illetve 17%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A mindössze 2 éve megjelenő csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

WebShop Experts - felmérés
[+]

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47%-ának valamelyik bérelhető webáruházrendszer (pl. www.shoprenter.hu) biztosítja az alapját, 25%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

A tulajdonosok által a három leghatékonyabbnak tartott marketingeszköz a keresőoptimalizáció (amit több mint háromnegyedük alkalmaz), a fizetett hirdetések (pl. Google AdWords), illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak 30%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott marketingeszközök közé.

Ahogy az várható volt, egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is (77%). Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 85%-a kizárólag hazánkban értékesít.

Végül, de nem utolsósorban, a megkérdezett webáruházak 72%-ánál mindössze 1 fő foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal, és a válaszadók 57%-a vallotta azt, hogy szeretné fejleszteni a webáruház menedzselésével kapcsolatos ismereteit.

Azóta történt

Előzmények