Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #40 üzenetére

    "Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon."

    Lehetséges. Egyelőre viszont az az etikett, hogy töltés után lehetőleg távozz a töltőhelyről.

    De ezek még mindig csak a frekventált parkolók, túra kiindulópontok közül rengeteg olyan van, ahol csak egy földes placc van, elektromosság sehol nincs a közelben. A másik véglet meg az említett Chopok és hasonlók, ahol olyan léptékű a tömegturizmus, hogy a legtöbb parkolóhely igazából nem is az.

    "Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal."

    Pl. úgy, hogy eleve nem feltétlenül egy ember vezet, a sofőrcsere meg nem tart 15 percig, fél óráig meg semmiképp, ami inkább reálisabb pihenő egy átlag töltőállomásnál.

    "Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén. :)"

    A kontextus az volt, hogy mikor otthagyod egész napra vagy több napra az autót, mert te azt írtad, hogy úgyis feltöltődik, míg fent vagy a hegyen.

    "Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem."

    Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.

    Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás, szóval csak emiatt a lakosság közel felének kompromisszumos, a többi meg ugye sokféle lehet, az én példám csak egy a sokféle közül.

Új hozzászólás Aktív témák