Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sajnos a hidrogén töltőoszlopok költségét nem lehet kitermelni. Talán árufuvarozásban, de inkább repcsi-hajóknál. Az teljesen esélytelen, hogy olyan sűrűséggel rentábilis legyen egy kúthálózat, mint akár EV, akár benzin esetén.
Szerintem ez ilyen önkorlátozó fanatizmus lehet. Múltkor M1-en egy Model X szenvedett a kamion mögött a külsőben (mondtam is az asszonynak, hogy a körbála mögött nyomiskodik az 50 millás verda ). Mindannyian tudjuk, hogy ez baromság, nyugodtan jöhetett volna 130-140-nel, van benne elég akku.
Számomra az optimális a 100+Kwh akkus modellek lennének, de a többségnek bőven elég a 64- is. Egyértelműen ez a jövő, ezt sajnos be kell látni. Az árakat pedig majd meglátjuk.
Mi is sokat járunk a hegyekbe, de most nem tudom, hogy mire gondoltál. Egy Bp-Chopok 1-napos tripnél is van SC út közben (ha jól emlékszem). Negyed órára rászúrod, és le van a gond (ha van töltő amúgy a parkolóban, ahol egész nap állsz, akkor még ez sincs). Ha meg nem ilyen kifeszített dologban gondolkodsz, akkor miért gond egy 20 perces megálló 400 km-enként? Az új verdák a 10-70-et tudják már 15 perc alatt.
...ha tipikus nyaralási időszakban indulsz el, akkor várakozhatsz a töltőre már induláskor
Ez amúgy nyilván fel fog skálázódni. Pont a töltőt lehet elég jól upgradelni, ha már ki van építve a középfesz csatlakozás. Maga a töltőfej egy rém buta berendezés, egyszerűbb, mint egy benzines.
Múltkor csináltunk egy meló utáni közép-Ausztriát (650 kili 1 irányba), de még akkor is megálltunk egy pisire-üccsire. Dízelünk van, de egy elektromos ennyi megállással már bőven-bőven elég lett volna (nyilván nem Dacia Spring, hanem valami 64 Kwh-s).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni.
Tényleg negyed óráról beszélünk, meg arról, hogy akár addig is tölthet az autó, amíg a parkolóban áll, ti meg túráztok. Ugye az EV-nek ez is előnye. Rátolod a betápra, aztán elvan magának. Persze nem most, 2023-ban, de 10 év múlva tuti minden parkolóban lesz erre bőven lehetőség. Most meg ott az SC a tátra mellett is. Chopok nyilván most még nagyon gané, olyan szlovákos, de felfejlődnek majd, ha lesz rá igény. Schladmingban a hotelek parkolójában tucatszám van már EV töltő.
Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek.
Azt hiszem, hogy perpill a töltőhálózat idomul az aktuális igényekhez. Ha ennél jóval nagyobb lesz az EV darabszám, akkor épül még. Erre utaltam azzal, hogy könnyen skálázható (nem csak teljesítményben, darabszámban is).
...nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.
Fordítsuk meg: most gyakran hosszú sorok állnak a kutak előtt, mivel a kútfej önmagában hatalmas beruházást igényel, szóval kevés van belőle. EV töltőből meg rakhatsz annyit, amennyit akarsz, némi elektronika, meg réz. Persze feltételezve azt, hogy a betápot már kiépítetted, de azt tekintsük fix költségnek.
A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.
Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete.
Nyugaton a Tesla valami 40 ezer EUR (most megnéztem, LR 50k)? Egy közepes család fél évi fizetése talán.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ugyanaz lesz, mint eddig. Hozzánk a lepukkant használt autók jönnek, meg lesz néhány új céges. De hát nem is Magyarország drive-olja a világ autóiparát. Azért kezdenek gyűlni az EV-k itthon is. Nyilván nem a gyári melósoknál, de felső-középosztály már veszi a Teslákat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #33 üzenetére
Uhh, tudtam, hogy valaki ebbe fog belekötni. Nyilván nem kp-ra veszi ott sem a többség, de ez mittomén, egy Passat ára. Abban azért megegyezhetünk, hogy a német középosztálynak egy Passat nem jelent különösebb megterhelést.
-
addikt
Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.
Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon.
Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.
Persze, értettem, erre írtam, hogy ehhez skálázódik majd a rendszer (és könnyebben, mint egy benzinkút). Meg hát, eddig se csak tölteni álltak meg a népek, hanem pihit tartani, akkor már rá is szúrhatják kicsit a gépet. Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal.
...ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság.
Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén.
Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem. De ahogy számolgattam, már én is elég jól tudnék élni egy Model Y-nal, pedig tényleg gyakran megyünk hosszúkat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #48 üzenetére
Ez egy teljesen légből kapott összeg.
Hja, ez nekem is elég extrémen hangzik, de a speedzone-ból nekem is 700 milla rémlett. Na de akkor mennyibe kerül? -
addikt
válasz Shadowbull #77 üzenetére
A hidrogen infrastruktura ki fog epulni. Az EUnak van erre kozponti strategiaja, eleg sok penzt fognak beletolni.
Mondjuk EU-s adófizetőként nagyon remélem, hogy ez - a már említett repülést és hajózást leszámítva - nem fog megvalósulni. Egy nyilvánvalóan nem rentábilis technológiába eurómilliárdokat ölni őrültség. Akkor már inkább tolják akkufejlesztésbe. -
addikt
Ezzel egyetértek. Pár napja egy másik topicban végigpörgettük már ezt. Azért a klímamodellek által jósolt meteorológiai hatások nagyjából bejöttek! Én sem gondolom, hogy az emberiség ezzel ne tudna megbírkózni, vagy kipusztulna. Csak hát mindenki az életminőségét szereti, és az egészen biztosan változni fog. Például azért, mert Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia egy része lakhatatlan lesz, illetve drasztikusan csökken a termőföld eltartó képessége. És itt több százmillió emberről beszélünk. Na most, ők nyilván a mérsékelt éghajlatra nyomulnak majd, ahol szintén romlanak a termésátlagok. Ezért pörög a fejlett világ a dolgon, nem puszta szívjóságból, azt hiszem.
A környezeti hatások pedig szemmel láthatóak nálunk is. Hőségnapok száma minden évben rekordokat dönt, tartós fagy gyakorlatilag már nincs. Gyerekkoromban még végigszánkóztuk a telet otthon, a keresztfiam a szánkóját évek óta nem tudta még csak kipróbálni sem.
Szóval abban konszenzus van, hogy valamit tenni kell.
-
addikt
válasz Shadowbull #139 üzenetére
De most tényleg a hidrogénről vitatkoztok? Mert én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor. A hidrogén tárolása rohadt macerás, még félig-meddig laikusként is. Nyomástartó edény kell hozzá, ráadásul 700 barról beszélünk itt. A hidrogén önmagában is robbanásveszélyes egyébként. Mármint tényleg konkrét érveket hozzál inkább hőzöngés helyett, és akkor komolyan leszel véve.
-
addikt
válasz Shadowbull #141 üzenetére
A kommentemben azért benne volt a kérdés, bár kérdőjel nélkül:
..én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor.
Szóval ezt kifejthetnéd! Mármint E2E miért jobb, hatékonyabb, olcsóbb a hidrogénes meghajtás implementációja, mint BEV-eké. -
addikt
. ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani.
Oké, csak akkor írjál konkrétumokat!
.. kérdezz meg egy villanybringaszerelőt ha nem hiszed.
Azt hiszem, hogy ez személygépjárművekre vonatkoztatva nem lenne releváns. Egy kerékpárnál a méret és a súly extrém módon szempont a tervezés során, ez nyilván kompromisszumokat szül mondjuk a megbízhatóság terén. Egy autónál ez egészen biztosan sokadlagos feltétel (mármint a súly és a méret). És tényleg, villanymotor, évszázados, kimunkált technológia. Mármint nem látom azt, hogy bárki is a villanymotorokon rugózna bármely elektromos verda esetén.
A Toyota felvetése, miszerint nincs elég erőforrásunk igaz vagy hamis?
Hát, első körben tisztázni kéne, hogy mit értenek erőforrás alatt. És a tippem az, hogy nem véletlenül használták ezt a buzzwordot konkrétumok helyett.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #150 üzenetére
Azért jó a kamionos példa, mert azokat vállalkozók üzemeltetik, akik végigszámolják a ROI-t. Ha piaci alapon épül ki a töltőhálózat, akkor szerintem a megtérülés nagyon rossz lesz. Ha az állam építi ki, az pedig az adófizetőknek nem fog tetszeni.
...mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
Amúgy a kamionos példára méginkább áll az, amiről Hi!kinggel beszélünk. A kötelező pihenőidő alatt nyugodtan rá lehet szúrni a kocsikat a töltőre. Amíg a pilóta alszik, addig tölt. Szóval simán lehet, hogy a gyors üzemanyag töltés nem is lesz szempont.Kicsit azt érzem itt is, és a másik threadben is, hogy nem akartok out of the box gondolkodni. A jelenlegi üzleti-gyakorlati folyamatokban akarjátok a benzint/dízelt felcserélni elektromosra, vagy hidrogénre. Azt hiszem, hogy nem ez lesz az irány. Inkább az, hogy jönnek az új megoldások, és ezekhez igazodik majd a gyakorlat. Írtam pár példát Hi!Kingnek is.
#151Hi!King
Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás...
Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel.Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.
Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott. Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal. És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe. -
addikt
válasz Shadowbull #179 üzenetére
Ennek sem örülök. Magyarországon amúgy a BEV támogatás annyit jelentett, hogy az ÁFA (egy részét) valójában nem kellett megfizetned. Nyilván vételártól függően ennek mértéke változott. Ma már ez sincs.
-
addikt
Oké, feladom. Ugyanezt toltam pár éve 100%-ig, mint te. Vagy meggyőződésből, vagy dacból. Nem is tudom. De azért idővel sokat fejlődött az infra, az EV-k, és most már azt gondolom, amit. És igen, hoztál példákat, én meg leírtam, hogy már ma is létezik 10-70 gyorstöltés 15 perc alatt. Ha neked ez a 15 perc kompromisszumos, akkor elfogadom. De hogy ez nem általános, abban egészen biztos vagyok.
-
addikt
Nem, egy turbó dízel SUV-ot. Lassan 4 éve vettem, akkoiban az EV-k még messze nem jártak ezen a szinten, és nekem sem volt ennyi pénzem. De a következő autóm biztosan egy Model Y lesz, mert már most is egész jól kiváltaná ezt a kocsit. Az én esetem speciális, mert vállalkozó vagyok, szóval az EV lízingje objektíve jobb deal is, mint egy belsőégésűé. Ettől függetlenül az utcánkban már vannak EV-k.
Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.
Alapvetően erre akartam kifuttatni a beszélgetést. Igen, vannak még hiányosságok, de mi is kb. egy ugyanolyan tömbházban élünk, mint ti (régi szockó tégla), és a környéken azért már előbukkannak a töltőhelyek. Illetve érdemes nyitott szemmel járni, van a Lidlben is. Télen eljárok edzeni a közeli plázába, ott a parkolóban bőven vannak már elektromos töltőpontok. Erre utaltam azzal, hogy a meglévő szokásainkon kell változtatni. A jövőben nem benzinkútra járunk majd tankolni/tölteni, hanem elmegyünk edzeni a plázában lévő terembe, addig felszúrjuk a töltőre a kocsit. Kicsit olyan ez, hogy mindenhol töltőhelyek lesznek, amerre a szem ellát. És tényleg látszik ez a tendencia.
Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?
Szerintem érdemes rákeresned, mert simán lehet, hogy van. Én itt a közelben az elműről és a lidlről tudtam, meg ugye a plázáról 5 percre. Aztán gyors google maps keresés, és kidobott még ezeken kívül is többet. Ha pedig nincs, akkor igen, neked ebben a pillanatban nem jó választás egy EV. De 1-2 év múlva biztosan lesz már nálatok is töltési lehetőség a közelben.
Hja, ez nálunk is gond. Ugye ezek alá a házak alá nem épültek garázsok, egyszerűen azért, mert nem volt ennyi autó. Fogalmam sincs, hogy ezekben az esetekben mi a megoldás a töltésre, de biztosan ki lesz valami találva. Tudom is én, lesz 10 hely, ahol a töltés időtartamára parkolhatsz csak, ez felügyelve van, és jön a bünti percdíj alapon, ha tovább vagy ott. Szóval ez technológiailag már most is megoldható, csak szabályozói akarat kérdése. Ugye most még azért nincs ilyesmi, mert nincs is rá igény.
#200Alaaf Pi
Nem lesz olyan, hogy csodaakku. A jelenlegi technológiát reszelgetik, váltanak ki bizonyos alapanyagokat, évente pár %-ot fejlődve. Azt hiszem, hogy nincs is valódi igény a csodaakkuval járó előnyökre. Mármint érted, amit írtam is, 15 perces gyorstöltés most is van. Ez a legtöbb embernek már bőven elég.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #206 üzenetére
Ezzel többé-kevésbé egyetértek, már statisztikák is bizonyítják, viszont máshonnan fognám meg a dolgot. Ha az ember egy carsharinges EV-be ül a városi közlekedésre a saját belsőégésűvel szemben, az jó. Éppen ezért a belsőégésű carsharinget kőkeményen elkezdeném nyírni a szabályozók helyében.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket.
Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
Szerintem ennek a gyakorlata kialakul. Ezek eleve nem gyorstöltők lesznek, szóval hosszú idő a töltés is. Illetve nem 0-100-ban kell gondolkodni! Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. Az átállás szerintem is kényelmetlen, de ez megoldódik, ha mondjuk minden parkolóhoz lesz valami töltőpont. Most ugye még szűkösebb a kínálat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
Inkább csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a kompromisszum/kényelmetlenség fogalom relatív. Nekem a belsőégésűmmel is kényelmetlen elkeccsölni a kútig a ház elől, ennyi erővel a közeli töltőn is hagyhatnám. Ha nálatok lesz töltő, akkor ugyanez lesz a helyzet. És az is fontos még, hogy nem létezik olyan megoldás, amely mindenki számára kompromisszummentes. Ez lehetetlen. Olyan létezik, amely a többség számára a legkisebb kompromisszummal jár. Azt hiszem, hogy ilyen értelemben az EV-k már kezdik elérni, és hamarosan be is előzik a belsőégésűeket. Ugyanis az a felhasználás, amire te, vagy én használjuk a verdát nem általános, hanem speciális.
Feleségem egy ideje autóval jár munkába
Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog. -
addikt
A logikus megoldás az lenne, ha a személygépjárművek-lokál furgonok BEV-k, a nagy tgk-k pedig maradnak jó hatékonyságú belsőégésű dízelek. Pont ez a méret az, ami EV-hez túl nagy, hidrogéneshez pedig túl kicsi (és a diverz töltési igény kielégítése megeszi a megtérülést). Nem tudom, hogy kormányzati szinten ezzel számolnak-e.
-
addikt
Teherautóknál a piac fogja ezt kimunkálni. Ismerősnek van (volt) fuvarcége, a megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok. Itt most a nemzetközi, nyergesvontatatós, klasszikus kamionokról beszélek. Simán eljöhet majd az idő, hogy a fuvarcégnek az EV kocsi éri meg jobban ROI-ban. Kialakul.
-
addikt
válasz SindaNarmo #237 üzenetére
Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem)
2 éve Scladmingban az egyik hotel előtt legalább 30 töltőpont volt kialakítva. Ha nem EV-vel jársz, akkor nyilván nem annyira figyeled az ilyesmit. -
addikt
Totál értelmetlen belemenni ebbe az utcába. Az Autobild tesztciklusa ugyanarra jó, mint a WLTP: a különböző modellek összehasonlítására. Ez nem ad valós képet egy olyan ember számára, aki ki se mozdul a városból a verdával, vagy aki agglomerációs ingázásra használja. Aki pályázik, annak már jobban, mert megkockáztatom, hogy ezek autópálya-súlyos értékek.
És nyilván nincs minden EV-ben ilyen. A kolléga igényeiből indultunk ki (hosszúkat megy), és az egész thread ezt követte le. Senki se mondta, hogy minden EV ilyen lenne. Miért lenne? Korábban írtam, hogy egy rakás embernek 64-es akkura sincs szüksége.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sajnos igen. A traktort pár évig tartják a külföldező fuvarcégek, aztán lepasszolják belföldezni. Azt kell megérteni, hogy a fuvaroknál minden egyes nap, amikor nem gurul a gép, veszteség. Éppen ezért a maximális megbízhatóságra megy rá mindenki. Ez radikálisan csökken a modern teherautóknál pár év után. Azért azt is vedd figyelembe, hogy ekkorra már többszázezer kilométer bennük van. Extrém módon vannak (ki)használva.
-
addikt
Elhiszem. Számomra sem lenne megvalósítható a Model3 LR 600 km-e, de az már azért kialakult vélemény, hogy 450-et elég jól tud pályán is nyáron. Télen nyilván kevesebbet, lemehet akár 350-re is. Ez még mindig bőven élhető az átlagpolgár számára, főleg, ha jó a gyorstöltő.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Alaaf Pi #270 üzenetére
Na igen, ilyen szempontból ez lutri. Ami nekem eszembe jutott, hogy a következő vásárlás előtt kibérelek 1 hétre egy Model Y-t, és elmegyünk vele síelni. Ez valós képet ad a hatótávról a mi szokásaink alapján.
#271Noukoum
Az autópályás hatótávja az EV-knek? Ezt kizártnak tartom. Látod, hogy itt is a hatótáv a fő vitatéma.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát, erre írtam, hogy a Model 3 LR pályán nyáron 450, télen 350. Ismétlem, elfogadom, hogyha neked nem elég, hoztam példát a mi esetünkre: 1 irányba 650 km síelés Ausztriába, és a dízellel is megálltunk félúton inni egy üccsit. Ebbe már belefért volna egy 15-20 perces töltés, ahol megint szinte tele az akku. 600-700-at az utasok sem bírnak 1 seggel, igénylik általában a kinyújtózást.
...nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni
Hát, ilyen hosszú út után jellemzően a szállásra érkezel, ahol vagy van töltési lehetőség, vagy van valahol a közelben. Másnap úgyis gurulsz a kocsival, és rátöltesz kicsit. Megbeszéltük, hogy a Tátra mellett van SC is, van más töltő is. Igen, 1 napos kifeszített trip esetén be kell kalkulálni egy negyedórás megállást. De oda mondjuk nem is autópálya tempóban mész, merthát nincs is autópálya (esetleg ha Kassának mész körbe). Erre a tényleg nagyon-nagyon réteg felhasználásra még mindig jobb egy dízel Passat. De ez olyan szinten nem tömegigény, hogy nem is méretez erre senki sem autót.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #52931072 #297 üzenetére
Abban amúgy van valami, hogyha ez tényleg valódi probléma lenne, akkor gyártanának nagyobb akkuval is kocsival. Ez azért elég jól skálázható. Látható, hogy egyelőre erre nem volt vásárlói igény. Persze eddig eleve early adopterek ültek át elektromosba, most kell majd meggyőzni az olyanokat, mint ti. Egyébként nekem is praktikusabb lenne egy 100Kwh-s kocsi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MACBOOKPRO15,1/A1990 2019 15.4" Touchbar i7-9750H 6 mag! 32Gb/512Gb SSD Radeon Pro 555X 4 GB GDDR5
- Dell Latitude 5300,13.3",FHD,i7-8665U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- Macbook Pro M2 24/512gb Cto, garanciális, vadonatúj állapotban
- Dell Latitude 5290,12.5" ,i5-8350U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10
- Új Gamer PC i5 10400F/RTX 3070 8Gb/500SSD NV2 M2/2x8Gb 3200Mhz DDR4/700W Bronz 3Év gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs