- Sweet.tv - internetes TV
- Linux - haladóknak
- Ubuntu Linux
- Elindult a Gondosóra program
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 7
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Leírom a mai tapasztalatomat ezzel a zöld szörnyes áruházzal, okulásul másoknak.
Új gépet építek. Ehhez három különböző helyről rendeltem, négy alkatrészt. Egyiket, a tápegységet, szörnyéktől. Már csak ez hiányzott, az volt a tervem, hogy átveszem délután, utána elmegyek Budára fogadóórát tartani, majd hazajövök, és elkezdem összerakni a gépet. A tervem füstbe ment, emiatt a webáruház miatt, az egész napomat sikerült felborítaniuk.
Úgy terveztem, hogy erre az fizetés+átvétel tíz perces műveletre rászánok fél órát. Nem volt elég. Megérkeztem az áruházba, látom, hogy rettenet sor van bent. Úgy öt perc után esett le, hogy ezeknek összeomlott a számítógépes rendszere. Se fizetés, se árukiadás, még a sorszámhúzó és a telefonos ügyfélszolgálatuk sem elérhető. Mindenről az áruházban egy szót sem szól senki. Ötven ember áll/ül, tanácstalanul. Jött egy kedves kislány, bevásárlókocsival, és elkezdett belőle ásványvizet osztani. Ez nagyon szép, de információra több szükség lett volna. Végül megkérdeztem az ügyfélpultnál az egyik jómadarat, hogy mi a helyzet, azt mondta, hogy egy-két óra, és helyreáll a rend. Vagy több. De hogy erről bemondjanak valamit a hangosbemondón, vagy kitegyenek egy papírt, azt azért nem.
Azt megtudom érteni, hogy ha összeomlik a rendszer. Bár egy komoly cégnek lehetne redundáns a szervere. Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy egy mondatot sem írnak ki erről mondjuk a Facebookra, de még egy eladó sem megy oda mindenkihez, hogy csak akkor várjon ott, mint a hülye, ha nincs más dolga. Szóvá is tettem ezt nekik, erre az volt a válasz, hogy nekik is tizenöt percenként jönnek az információk. Nem tudok róla, de a Facebook korlátozta volna a napi kommentek számát? Nem lehet kiírni, hogy most ez van, tizenöt perc múlva még mindig ez van, újabb tizenöt perc múlva meg már nincs ez?
Mivel a gépet össze akarom rakni a hétvégén, táp nélkül nem tudom, szombat délután esélytelen máshol venni, ezért elmentem fogadóórára, s bár kurvára nem esett útba, utána vissza az áruházba. Kifizetem, megkapom a tápot, de mit látok? Egy bő, buggyos, mindenhol lógó, és össze-vissza forrasztott fóliájú dobozt adtak a kezembe. Vagyis jó eséllyel egy visszacsomagoltat akartak rám sózni. Megyek a reklamációs pulthoz, mondom, hogy ez szerintem újracsomagolt, gyerek nézni, hát elég gyanús - mondja ő is. Kaptam egy másikat, azon már feszül a fólia, mint annak a rendje.
Nem gondolom, hogy a rendszerösszeomlásuk szándékos volt. Még az újracsomagolt terméket sem feltétlenül gondolom szándékosnak. De azért azt javasolom mindenkinek, kellő körültekintéssel legyünk ezzel a céggel. Talán nem is biztos, hogy véletlen az a bírság.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Hegyirabló #4351 üzenetére
Sziasztok!
Nincs egy hete, hogy leírtam a sztorimat erről a cégről, most itt a folytatása.
Rendeltem tőlük egy grafikus kártyát. Nem volt drága, "csak" 165 ezer forint. Vártam rá négy napot, addig hibás kártyával használtam a gépet, már amennyire lehetett vele. Jött az értesítés, ma el is mentem érte. Kifizetem, kis is hozzák, egy ütött-kopott, karcos, gyűrött, nyomott, szakadt, össze-vissza matricázott dobozban. Azonnal mondtam, hogy ezt én át nem veszem. Kislány vagy jó színész volt, vagy tényleg meglepődött, hogy ő ezt észre sem vette. Elküldtek a vevőszolgálatra, ott kiderült, hogy ez az utolsó nekik ebből a termékből, ami azért is fura, mert nincs egy éve, hogy kijött a kártya. A pénzemet visszakaptam, de itt állok megint VGA nélkül. Egy biztos, ennél a cégnél soha többet nem fogok vásárolni, tekintettel arra, hogy egy héten belül kétszer is palira akartak venni, akár készakarva, akár véletlenül.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Trebron09 #4374 üzenetére
Ettől most sokkal jobban érzem magamat!
(#4375) Darko
Ha már a dolgozókat említetted, én őket sajnálom legjobban ebben a helyzetben. Mert ha van alapja annak, amiről beszélünk, akkor van valaki, aki megmondja nekik, hogy "- Gyerekek, azbeszt-arcot fel, és az ilyen termékeket el kell adni egy baleknak!". Ha ez tényleg így van, akkor az siralmas.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Mr.Csizmás #4378 üzenetére
Beutaló az lassan nekem is fog kelleni az Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézetbe, mert nem csak zöld szörnnyel küzdök, meg VGA-val, hanem az alaplappal is szívok mint egy nagyipari porszívó, egy egészen vicces hibával: telefon USB C kábelét bedugom alaplapba, teljesen maki. Száznyolcvan fokkal elfordítom a kábelt, és működik.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Rendes garanciát (nem elállást) komoly (hét év) gyártói garanciával rendelkező terméknél (Seasonic táp) hogyan intézi Alza? Mennyire kekec, mennyire gyors? Kotyog a ventije.
Köszönöm!
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Bocs, egyenlőre storno.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Alzában nincs valami kipróbálási lehetőség, egy okospult, vagy ilyesmi? Monitort veszek, de kettővel is ráfáztam (pixelhiba, fizikai sérülés), én a harmadikat el nem hozom úgy, hogy nem néztem végig és nem próbáltam ki.
Köszi!
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Garancia tekintetében milyen az Alza?
Nagyon-nagyon új (pár hónapos) VGA egyik ventilátora kerreg. Garanciáztatnám, de attól tartok, hogy ott lesz x napig, majd visszakapom a "Nálunk nem jelentkezik a hiba!" sablon szöveggel, és ki tudja milyen állapotban.
Írhat bárki, köszönöm!
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Alza alapvetően már nem foglalkozik szervizeléssel? Leadtam ma egy nem túl drága dolgot, mire hazaértem meg is jött az e-mail, hogy visszakapom a pénzt. Van egy másik hibás dolgom is, ami viszont elég drága, csak mivel nincs cseretermék, ezért egyelőre nem vittem vissza, azt mondta áruló emberke, hogy azt is jóvá fogják írni, árától függetlenül.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Szia!
Általában így szoktam, ahogy Te is írod, de ez tényleg csak egy 11 ezer forintos dolog volt. A drágább, konkrétan egy (régi árán) 250 ezres VGA, arra is azt mondta, hogy biztosan nem fogják javítgatni, jelenleg hibás VGA-ra a cégpolitika náluk jóváírás.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Az hogy jön ki Alzánál, hogy felbontott termék drágább, mint az ugyanaz bontatlanul? Szoftver számolja ki az árat, csak hülye, vagy mi?
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz thomasvold #5474 üzenetére
Alza már utál engem, mert mostanában visszavittem pár dolgot. Teszem hozzá, azért volt köztük olyan, amit nem habókból kellett visszavinni, hanem vagy rossz volt, vagy nem azt kaptam, amit rendeltem.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
-
-
Hegyirabló
veterán
válasz Mr.Csizmás #5526 üzenetére
Nekem szokott írni ilyesmit a fiókban: "Nem tudod átvenni? Hosszabítsd meg x nappal az átvételt!", vagy hasonló.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
-
Hegyirabló
veterán
válasz Askformore #5539 üzenetére
Ezek ilyenek, néhányszor velem is eljátszották. Csak nálam nem volt másik a (tavaly) 200 ezres videokártyából, mondták, hogy három nap múlva visszautalják a pénzt. Érted? Otthagytam a terméket, meg a pénzemet is. Amikor megvettem végül egy másik VGA-t, mondtam, hogy akkor előbb megnézném, és csak utána fizetem ki. Nagy nehezen belementek, de húzták a szájukat rendesen.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz thomasvold #5595 üzenetére
EVGA-hoz elméletileg még plusz jótállást is lehet venni, szerintem kérdezz rá, bár mikor én legutóbb Alzás vásárlásnál a gyártónál kérdeztem rá a jótállásra (Asus), rögtön azt válaszolták, hogy ha Alzás termék, akkor semmi közük hozzá, menjek Alzához.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Vajon ha az osztrák Alzában vásárolok, tudom intézni a jótállást Magyarországon a termékre, ha szükség lesz rá?
Köszi!
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Érdekes ez a kérdés, sokat gondolkodtam hasonlón. Az Alza egyébként nem foglalkozik ezzel, én rengeteg dolgot vittem vissza, egy részük bontatlan volt, egy részük ki lett bonta. Meg persze sokat vásároltam tőlük olyat is, amit nem vittem vissza. Az eMAG-nak az ÁSZF-ében benne van - nem jogszabálykövető módon - hogy a sokat visszavivegetők ellen eljárást kezdeményezhetnek.
Lehet, hogy a kereskedőknek nem túl kellemes a 14 napos elállás, amit egyébként akár 28 napra is lehet húzni, hiszen a jogszabály úgy szól, hogy 14 napon belül kell jelezni bármilyen módon feléjük az elállási szándékot, és további 14 napod van a termék visszajuttatására.
Nem biztos, hogy kellemes nekik, de ezt uniós joggal harmonizált kormányrendelet biztosítja a fogyasztónak. Ha ez nem tetszik a kereskedőnek, akkor vannak lehetőségei, bemutatótermet működtet, mint a Media Markt, és úgy adja el a dolgokat, nem üzemeltet webáruházat. Akkor meg lehet fizetni a plázákban milliós bérletidíjat, meg az árulók bérköltségeit. Vagy beszünteti a tevékenységét, és elmegy mondjuk Afganisztánba, ahol valószínűleg nem kell tartania a 14 napos elállástól. De nem megy, mert ez nekik még így is jó üzlet.
Nem rég született erről egy baromi hosszú cikk, ami viszont nagyon jól leírja a dolgot.
Összegezve, viheted vissza nyugodtan a dolgokat. Listázni persze listázhatnak (törvénytelenül), de ha tudomásodra hozzák ezt, akkor megüthetik a bokájukat, és nem gondolom, hogy újabb bírság hiányzik nekik.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz KaiotEch #5972 üzenetére
Parancsolj.
"20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjátólszámított tizennégy napon belül gyakorolhatja."
Illetve.
"24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza."
Ez egy elég régi jogszabály, azt gondolotam, hogy itt ismeri mindenki.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz KaiotEch #5974 üzenetére
Ez egy olyan kiskapu, amit lehet alkalmazni, csak nem biztos, hogy szép dolog. Persze érhető a jogalkotó álláspontja is, zsákfaluban élő fogyasztótól, ahol egy héten kétszer van postajárat, nem várható el, hogy rohanjon a kereskedőhöz a termékkel. Állítólag bányászok használják ki ezt a lehetőséget, 28 napig bányásznak a kártyával, majd visszaviszik elállásban.
Aquila non captat muscas.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Formula-1
- Parfüm topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kés topik
- Sweet.tv - internetes TV
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Lg 27GP950-B 4K Gamer Monitor! 27"/Nano IPS/3840x2160/160hz/1ms/HDR600/HDMI 2.1/RGB Sphere
- Felfedező készlet Arduinohoz + Arduino UNO!
- Dell Latitude 5300 2in1,13.3",FHD,i7-8665U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- Dell Latitude 5300 2in1,13.3",FHD,i5-8365U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen