Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #2905 üzenetére

    Nem számít. Amit egy mai kártya megérez az a PCI Express 2.0 x4. Itt már lassabb lehet a feldolgozás úgy 5-20%-kal játéktól függően. A PCI Express 2.0 x8 elég. Amíg a fejlesztők finoman bánnak a busz terhelésével, márpedig a magas késleltetés miatt finoman kell bánni vele, addig itt nem lesz jelentős előrelépés. A PCI Express 2.0 x8 nagyjából mindenhova elég lesz. Ha nem lenne elég, akkor az alaplapgyártók nem grafikont mutatnának a PCI Express 3.0-ról, hanem valós eredményt, ami mutatja, hogy gyorsabb. De nem kimutatható a sebessége.

    Nem érted, hogy az IGP az nem feltétlenül grafikára szól. Arra is, de lehet rajta általános dolgokat is számolni ... az Ivy Bridge, a Llano, és a Brazos platform lapkái ilyenek, és a jövőben megjelenő termékek is ilyenek lesznek. A mai lapkáknak van két része. A processzormagok és az IGP. Előbbit nem tudják skálázni. Moore törvénye él, de a Dennard-féle skálázási szabálynak vége. Éveken keresztül ebből nyertük a teljesítményt. Most keresni kell más utat, és a grafikus processzor TOC-szerű felépítése pont jó a skálázás biztosítására.
    A helyzet elméletben nagyon egyszerű. Egy processzornak egy operáció végrehajtása nagyjából 1600-1800 pJ energiába kerül. Egy GPU ugyanezt megcsinálja 100-300 pJ-ból. Logikus, hogy ha a Dennard-féle skálázási szabály zátonyra fut, akkor a skálázásra az ad lehetőséget, ha az operációk végrehajtásának energiaigényét csökkented.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák