Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 65 wattos procikat elviszik az OEM-ek. A retail piacon még kell egy kis idő. Hivatalosan szállítás alatt vannak, de az AMD-nek mindegy, hogy az EOM-ek, vagy a kereskedők vásárolják meg. Sőt, az OEM-ek rendelése élvez elsőbbséget. Egyszerűen kevés a gyártósor, és túl nagy az igény.
A Mini-ITX-es lapok gondolom pont azért késnek, mert nincs értelme őket kiadni, amíg a GloFo be nem kalibrálja be az új gyártósorokat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #104 üzenetére
Ha a Llano APU 35 wattos, akkor 1333 MHz a max. memória, amit kaphat a noti, ha 45 wattos, akkor kaphat 1600 MHz-eset.
A magas GPU-órajel a SOI struktúránál sokat növel a fogyasztáson. Ezen még nem tudtak a mérnökök úrrá lenni, ami nem csoda, hiszen a Sumo az első GPU-core SOI struktúrával. Nincs még elég tapasztalat, a SuperSomu-nál már fel lehet használni a Llano gyártási tapasztalatait.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A te procidnál már erősebb a A8-3850 proci része is.
[link] - Ebben a hírben van egy táblázat, hogy mely kártyákkal társítható a Llano. Ez a Dual Graphics mód. Ilyenkor DX10/11-es játékokban az IGP és GPU ereje összeadódik.
A BACOn mód az előzetes adatok szerint az összes HD 6000-es kártyával működni fog, de ezt csak később engedélyezi az AMD.Nem vagyok meggyőződve, hogy a lehetséges spórolás meglátszik majd a havi villanyszámládon, maximum éves viszonylatban lesz jelentősebb az eltérés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #122 üzenetére
A Sandy Bridge IGP-je nem támogatja a 23,976 Hz-es frissítést. HDTV natív módban csak a 24 hz érhető el, és ez a mód Blu-ray filmeknél minden 40. másodpercben megismétel egy képkockát, ami akadást eredményez a filmben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #131 üzenetére
Anno sajnos a natív Blu-ray lejátszást nem néztük meg. 2005-ben támogatták a 23,976 Hz-et a VGA-k, mégis ki gondolná, hogy az Intel 2011-ben sem tudja ezt abszolválni. Mára persze kiderült, hogy meg kellett volna nézni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #464 üzenetére
Az ID Tech 5-öt eleve nem lehet majd licencelni. A ZeniMax média kizárólagos tulajdona a motor. Ezért vették meg az ID-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz audi100td #1642 üzenetére
Azt még érdemes számításba venni, hogy az IGP-nek nem feltétlenül kell grafikát számolnia. Az OpenCL-lel, vagy a C++ AMP-vel a Llano ezen része bármikor munkára fogható még dGPU mellett is.
Ez persze igaz lesz a többi termékre is, mint az új Trinity, vagy az Intel Ivy Bridge. Illetve az olcsóbb megoldásokra is, pl.: Brazos. Bár e mellé szerintem nem sokan raknak dGPU-t.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2836 üzenetére
Miért nem várod meg a Trinity-t? Május végén itt lesz. Az IGP-je sokkal erősebb lesz minden eddigi IGP-nél. Három monitoros Eyefinity-ben azaz 3x Full HD-ben futtatja a DiRT 3-at. Ennél jobb IGP-s játékos konfig nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz echterion #2838 üzenetére
[link] - itt egy videó. 1:20 környékén van az Eyefinity. Svéd a videó, de a lényeg látszik.
Ugyanazon a 32 nm-es gyártástechnológián készül, mint a többi termék. Gond így nem lehet a kihozatallal.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz echterion #2854 üzenetére
A VGA-piac az manapság maximum visszahúzó ágazat. Az AMD-nek is. Az IGP-ben viszont van pénz. Világos, hogy két opció közül egy profitorientált cég azt választja, amiből több pénz jön.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2858 üzenetére
Most alapvetően el kell dönteni, hogy mit akarsz. Ha IGP-re építesz, akkor a game-ekben az AMD APU-knak nincs párja teljesítményben. A játékokban jelentősen jobban teljesítenek az A szériás APU-k, mint a legerősebb Core i7-3770K. Egyszerűen az IGP jóval jobb. A Trinity-t azért javaslom, mert nemsokára itt lesz, és az IGP-je tényleg rohadt erős lesz. Számottevően jobb, mint a Llano IGP-je. Márpedig, ha játékra kell egy IGP-s platform, akkor ez számít.
Nem mondták, hogy mivel teszteltek. A látott minőségből medium-high szint lehet. De hát ugye 5760x1080 pixelt kell számolni, amihez kell az erő.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz echterion #2856 üzenetére
Kinyírni nem akarják a VGA-piacot, de most ott vannak az igények, amiket ki kell szolgálni, illetve a skálázás problémája, amire válaszolni kell. Azt nyilván már mindenki látja, hogy a VGA-piacnak idővel vége. Az AMD köti az ebet a karóhoz, hogy ez egy értékes szegmens és az évtized végén is lesz jelentősége, de például az NV pont, hogy azt mondja, hogy 2016 után már nem lesznek dedikált VGA-k. Szóval itt még a VGA-gyártók között sincs nagy egyetértés. Abban persze mindenki egyetért, hogy a piac a hangkártyák jelentőségi szintjét fogja képviselni, vagyis hihetetlenül nagy jövőt nem jósolnak neki, még ha meg is marad.
Az AMD az IGP-s fejlesztéseket nem feltétlen a grafika miatt csinálja. Ez is egy része a dolognak, de az elsődleges cél a skálázhatóság folyamatosságának biztosítása, ami a processzormagok szintjén megakadt. Az IGP tehát nem csak a grafikát, hanem az általános feladatokat fogja számolni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #2874 üzenetére
Vannak erre fejlesztések. Ott a TSV 2.5D vagy 3D. Ami nagyobb probléma, hogy a Win driver modellje leragadt egy szinten. Az eredeti ütemtervek szerint már a WDDM 2.0-t kellene gyűrni, erre WDDM 1.2 lesz a Win 8-ban. Ez hátráltatja az okosodó IGP-k általános kihasználását.
Nem csak az átlagnak elég már. Gyakorlatilag gyorsan megszámolható, hogy kinek nem elég az alaplapi. Nem véletlen, hogy a Creative már csak OEM szintre forgalmazza az új fejlesztéseket, mert máshova már nincs értelme.Nem teljesen így lesz. Tehát azzal, hogy a VGA-piac szűkül a gyártóknak is reakció kell. Az első lépés az árazás megszabása, amit láthatsz. Általánosan drágább ugyanaz a teljesítmény, mint egy normális generációváltáskor. A második lépés az lesz, hogy a gyártók a VGA-kat platformszintű megoldásként kezelik. Ezzel ugye nem zárják ki a frissítést, de mondjuk az AMD-nél már látod, hogy lesz jövőre HSA kompatibilis APU és VGA. Ha ezeket együtt összerakod, akkor teljes funkcionalitású platformod lesz. Ha csak VGA-t veszel mondjuk Intel APU, vagy bármilyen processzor mellé, akkor a funkcionalitás korlátozott lesz. Ugyanez lesz az NV-nél is, csak ők a CUDA-ra építenek. Ez majd egy érdekes helyzet lesz, ugyanis ebből jól és rosszul is ki lehet jönni. Attól függ, hogy mennyire fognak az emberek egy gyártóhoz kötődni azért, hogy megkapják az összes szolgáltatást.
Az nem gond, hogy az IGP erősödik. Sőt, ez egy fontos dolog, mert a processzor oldaláról a skálázhatóság megszűnt. Az IGP a platform része lesz, amit általánosan ki lehet használni. Erős processzorteljesítményre már nem fognak gyúrni a gyártók, mert teljesen megfeneklett a Dennard Scaling. Az Intel is ezért csinált az Ivy esetében a Tick helyett egy Tick+ lépcsőt. Kockázatos volt új IGP-t tervezni úgy gyártástechnológiára, de meg kellett tenni, mert a processzor oldaláról a teljesítmény nem skálázható tovább az egy szálon elérhető tempó drasztikus visszaesése nélkül. Ez egyébként a Haswell szempontjából fontos. Az a rendszer már 40 EU-s IGP-t kap, miközben a processzormagok megint alig változnak. Az IGP beköltözése és erősödése tehát egy evolúciós lépcső, ami a skálázhatóságot célozza meg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2890 üzenetére
A PCI Express 3.0 azért nincs, mert nincs ami kihasználja majd. A másik topikban írtam, hogy a fejlesztők a port terhelésével vigyáznak, hogy a magas késleltetés ne jelentsen korlátozást. Egy olyan marketinganyag nem volt, amiben azt mutatták, hogy a PCI Express 3.0 valós körülmények között mennyivel gyorsabb. Nyilván nem tudják megmutatni, mert nem kimutatható.
A gyártók azért mennek az IGP erősítésének irányába, mert ez az egység skálázható. A CPU-val már nem tudnak mit tenni. Annak a skálázása megállt. Az IGP-é viszont nem. Láthatod az Ivy Bridge-en, hogy nem a CPU része fejlődött, hanem az IGP. A Haswell dettó ez lesz. A CPU gyakorlatilag alig kap módosításokat, de az IGP-nél az EU-k száma 16-ról 40-re nő. Ugyanez az AMD-nél. Ott is az IGP erősítése a fő cél.
Egyik cég sem a grafika miatt csinálja egyébként. Arra is jók lesznek, de inkább az általános számítás játszik főszerepet. Már minden cég észrevette, hogy a processzormagok oldaláról vége a skálázásnak, így kell keresni egy olyan egységet, ahol ez biztosítható. Jelenleg úgy gondolják a cégek, hogy az IGP az.
Ugyanezt mantrázza az NV is. [link] - itt írtunk az elméleti alapokról, hiszen nekik is megvan erre a projektjük. Ez persze a hosszútávú projekt, de van rövidtávú is, ami a Maxwell APU. Ez jön a Kepler után.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2905 üzenetére
Nem számít. Amit egy mai kártya megérez az a PCI Express 2.0 x4. Itt már lassabb lehet a feldolgozás úgy 5-20%-kal játéktól függően. A PCI Express 2.0 x8 elég. Amíg a fejlesztők finoman bánnak a busz terhelésével, márpedig a magas késleltetés miatt finoman kell bánni vele, addig itt nem lesz jelentős előrelépés. A PCI Express 2.0 x8 nagyjából mindenhova elég lesz. Ha nem lenne elég, akkor az alaplapgyártók nem grafikont mutatnának a PCI Express 3.0-ról, hanem valós eredményt, ami mutatja, hogy gyorsabb. De nem kimutatható a sebessége.
Nem érted, hogy az IGP az nem feltétlenül grafikára szól. Arra is, de lehet rajta általános dolgokat is számolni ... az Ivy Bridge, a Llano, és a Brazos platform lapkái ilyenek, és a jövőben megjelenő termékek is ilyenek lesznek. A mai lapkáknak van két része. A processzormagok és az IGP. Előbbit nem tudják skálázni. Moore törvénye él, de a Dennard-féle skálázási szabálynak vége. Éveken keresztül ebből nyertük a teljesítményt. Most keresni kell más utat, és a grafikus processzor TOC-szerű felépítése pont jó a skálázás biztosítására.
A helyzet elméletben nagyon egyszerű. Egy processzornak egy operáció végrehajtása nagyjából 1600-1800 pJ energiába kerül. Egy GPU ugyanezt megcsinálja 100-300 pJ-ból. Logikus, hogy ha a Dennard-féle skálázási szabály zátonyra fut, akkor a skálázásra az ad lehetőséget, ha az operációk végrehajtásának energiaigényét csökkented.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2907 üzenetére
Az is lesz, de a PC-s grafikát az API nagyon korlátozza. Ha ezt a részt kiveszed a képletből, akkor egy Llano APU-ra is sokkal jobb grafikájú játékot írhatsz, mint egy API-n keresztül működő dedikált csúcs-GPU-ra. Elég, ha a mai konzolokra gondolsz. Nézd meg a Forza 4-et. Leesik a grafikától az állad, és egy olyan rendszer csinálja, ami kb. annyit tud, mint egy GeForce 8400 vagy Radeon HD 2400. Logikus, hogy itt a szoftveres oldalon kell változtatni. Erre vannak opciók, hiszen az Intel, az AMD és az NVIDIA is a virtuális utasításkészletek irányát elemzi (ezt teszik az ARM-os gyártók is, csak nem sajátot fejlesztenek, hanem az AMD-ét veszik át, ez ugye annak köszönhető, hogy a HSA ingyenes, így bárki támogathatja). A valós utasításkészlet nyilván már sosem lesz közös, így olyan a GPU-k esetében nem lesz, hogy direkt lehetne programozni azokat, de a virtuális utasításkészlet az más. Arra megírod a programot és a hardveres réteg cserélhető, hiszen a vISA nem változik. [link] - erről itt írtam, hogy nagyjából mi a koncepció.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #2909 üzenetére
Mivel még nincs kész egy normális vISA sem, így az API korlátjai mindenkire vonatkoznak. Olyat tudok mutatni, hogy milyen, ha az API-t kizárod. [link] - Ezt az AMD low-level CTM-ben írta anno az RV770-re. Két Radeon HD 4870-en fut. Azóta a hardverek sokat fejlődtek, így a GPU jóval okosabb. Ez a demó is ugyanígy készült. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Taifa Díaz #2913 üzenetére
Inkább azt a Hipro tápot kellene megnézni. Rendben van, hogy 480 wattot írnak rá, de kérdés, hogy belül a termék képes-e 200-250 wattra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #2915 üzenetére
Erre is vannak megoldások. Az animációs filmektől kell lopni. A tartalomkreálás problémáján ők már rég átestek. Ergo kidolgoztak olyan megoldásokat, amiket real-time lehet használni. Ott van a Disney Ptex. A GCN-es Radeonok ezt elég gyorsan kezelik a PRT-n keresztül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #2920 üzenetére
De meg kell, csak nem órákig kell egy modellel pöcsölni, hanem percek alatt megvannak a kritikus részek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Taifa Díaz #2921 üzenetére
Persze. Vannak tápok, amiknek kell egy minimális áramfelvétel. Attól függ, hogy mekkora a táp, de egy 400-500 wattos Corsair egy Llanónak sok. A 480 wattos Hipro azért volt jó, mert valójában jó ha tud 200 wattot. Most viszont a probléma másik végletével találkozol szvsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz El Kebir #2926 üzenetére
Függ a táp belsejétől is. Azért a Corsair csak névben Corsair. Valójában három OEM-től szerzik a motyót. Nyilván nem mindegy, hogy SeaSonic van belül vagy Channel Well.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #2936 üzenetére
Szoktak scannelni. Az egy elég jó technika.
A fa az nem nagy kunszt. Az emberi modellekkel van szopás. Például a fül környéke, meg a kéz. Ezen mennek el órák. Plusz ha tesszellálni kell, akkor az extra szopás, mert úgy kell dolgozni, hogy DM-mel és anélkül is jó legyen. Ha ezeket a szívatós részeket lerövidíted, akkor az egész tartalomkreálás erőforrásigénye sokkal kevesebb lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
AMD "Llano" APU topik
- FM1 tokozás
- Négy, három, vagy két mag
- Integrált DX11 Radeon GPU
- Integrált PCIe 2.0 vezérlő
- DDR3-1866 RAM támogatás
- Szorzózármentes "K" modellek
* Llano (Husky/K12 & VLIW5):
A8-38xx, A6-36xx/3500, A6-34xx/3300, E2-3200
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...