- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Linux - haladóknak
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #3002 üzenetére
A Surface Format Optimization még a régebbi DirectX 9-es játékokra van. Az Xbox 360-as időkben több játék az R11G11B10 render targetekre volt tervezve, mert ezt támogatta az Xbox 360, de PC-n ez hiányzott a DirectX 9 API-ból. Emiatt PC-n FP16 render targetek voltak alkalmazva, csak nem ehhez tervezték a játékot. A hardverek viszont támogatták az R11G11B10 render targeteket, így az AMD és az NVIDIA a fű alatt csinált egy cserét a driverben, így a játékokat mindenképpen R11G11B10 render targetekkel futtatták, amellett, hogy FP16 render targetek voltak előírva a programkódban.
Ez bizonyos körökben felháborodást keltett, így az AMD még sok-sok éve úgy döntött, hogy ezt a kényszerítést kikapcsolhatóvá teszik, így a felhasználó eldöntheti, hogy él-e ezzel az optimalizálással, és a konzolokhoz tervezett rendszerrel futtatja a PC-s portot, vagy úgy, ahogy a PC-s portot tervezték. Az NVIDIA driverében is benne volt ez, csak nem tudtad kikapcsolni opcionálisan.
Az újabb DirectX verziókban már van R11G11B10, tehát a meghajtóoldali optimalizálás, illetve maga a kapcsoló értelmét vesztette. Az NVIDIA kiszedte egy-két éve az optimalizálást, míg az AMD meghagyta a szabad választás lehetőségét, hátha valaki futtat valami régebbi DirectX 9-es címet futtat, és dönteni akar arról, hogy milyen render targetekbe szeretné, hogy dolgozzon a program.
A Tesselation Mode, az egy tesszellációs optimalizálás. A meghajtó oldalán kontrollálni lehet a tesszelláció működését. Az AMD optimized különböző programspecifikus profilokat használ, amit az AMD kézzel állított be, hogy leszűrje a hardver a túl pici háromszögeket generáló tesszellálást. Ennek azért van lényege, mert ha a háromszög túlságosan kicsi, akkor csak számításokat pazarolsz rá, de haszna valójában nincs, sehol sem jelenik meg információként. Ezzel úgy lehet teljesítményt nyerni, hogy közben nincs látható hatása a képminőségre. Manuálisan is be lehet ezt állítani, de ott már a felhasználó szabad kezet kap, és az már okozhat képminőségromlást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- Vallás
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs