-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sutyi^ #41850 üzenetére
A fejlesztési költségeket viszont ki kell gazdálkodni. 5 nm-en félmilliárd dollár lesz egy tape-out. 500 000 000 dollár. Ezt mind vissza kell termelnie a lapkának, ráadásul haszonnal. Ha nem tudja megcsinálni a célzott piacain, akkor nem éri meg magát a lapkát letervezni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz TTomax #41848 üzenetére
Na, ezt hívják wishful thinkingnek, amikor azzal érvelsz, hogy 3 év után olcsóbbnak kell lennie, mert így lenne jó. Igen, tényleg, de látod nem az, s ennek megvannak az érthető okai. Csak te nem akarod érteni. A Navi-t meg ne keverd ide, mert terelés. Egyébként annak szerintem 250-300 dollárnak kéne lennie, de ugye valamiért mégsem az.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
sutyi^
senior tag
Akkor talán lehet nem a legfejlettebb gyártás technológián kell ezeket a termékeket fejleszteni és gyártani, hanem fizesse ki a HPC piac.
A végfelhasználót nem érdekli mennyi a fejlesztési költség. Én csak azt látom, hogy lassan 4 éve nem megy sehova price/perf a desktop GPU fronton mert egyre drágább az összes performance tier. Ezek után engem mi kesztessen arra hogy vegyek valami újat?
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sutyi^ #41854 üzenetére
1x nm-en meg tudod venni az aktuális termékskálát. Nem lenne igazán jobb azoknál. A fejlesztés szempontjából menni kell előre. Már csak azért is, mert a 7 nm-en is a volumen viszi le a waferek árát.
Ha nem veszel újat, akkor téged buktak, de ettől ők még a pénzüknél akarnak lenni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sutyi^
senior tag
Nem, az NV szerint nagyobb árbevétel generált a 299+ USD piacon.
Ami mondjuk nem nehéz, hiszen az első két hónapban alig lehetett Pascalt venni, nem hogy itthon, hanem külföldön is. A másik fele meg hogy az egész teljesítmény szegmenst eltolták felfelé egy szintet, tehát adott teljesítmény sávban 25-60%-al lett drágább a next-gen.
Ha ezt mind átgondolod, akkor rájössz hogy igazából darabszámban akár kevesebb is fogyhatot, mint Pascalból.
(#41855) Abu85:
Hát az eddigiek alapján egyelőre úgy fest hogy a nemrég bejelentett RX 5700-as termék család nem sokkal jobb mint egy GTX 1070 Ti vagy GTX 1080, se teljesítményben, se fogysztásban. Utóbbit megmerem kockáztatni, hogy még rosszabb is. Mindezt úgy hogy két nodeddal lejjebb vagyunk a TSMC-nél, szóval végülis nálad a pont mert nem igazán jobb 1x nm-es konkurens termékeknél
Ugyan annyi pénzért vehetek GTX 1070Ti perfet 12nm+-on, 7nm-en, meg vehettem volna 16nm-en. Csak Pascal launch óta eltelt idestova 3 év. Aki szerint ez nem borzasztó, azt frankón nem értem.
Jah engem buknak, meg egy csomó potenciális vásárlót, főleg hogy beindult CPU front a biznisz. Egy folyamatosan szűkölő piacra próbálnak teríteni termékeket. Ez egészen addig megy, amíg AMD / nVIDIA közönség kifizeti ezt. Előbbinél ez a tábor már most is nevetségesen kicsi.
Kiváncsian várom milyen magasan van a PC Enthusiast közönség inger küszöbe, de én erre a hullámvasútra maximum a lefelé tartó ágon fogok felülni...
[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
válasz sutyi^ #41857 üzenetére
Az RTX rákfenéje az, hogy 8-10 nm-en kellett volna készülnie. Állítólag arra is készült, csak valami közbejött, így át kellett portolni 12 nm-re, így a GPU-k is bazi nagyok lettek. Szóval ez nem az NV hibája.
Az AMD-t viszont joggal lehet csesztetni, hogy a Navi drága.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
-
Petykemano
veterán
válasz lezso6 #41847 üzenetére
De az 1080Ti nem azért került annyiba, amennyibe, mert olyan drága volt az anyagköltség. Pontosabban lehetett egy olyan időszak, amikor a GDDR árak annyira magasak voltak, hogy talán lehetett azért drágább.
Gondolj bele, hogy ha a polaris lapka $30-40 lehetett mondjuk kezdetben, akkor az alig másfélszer nagyobb GP104 hogy lehetett $699?Biztos, hogy növekedtek a gyártási költségek is valamelyest, a tervezési költségek meg pláne. De a magas árazást a gyártási költségek emelkedése nem indokolhatja. Hanem elsősorban az, hogy konkurencia hiányában el lehet kérni árprémiumot a magasabb tierekért (vö: 2060 a 2080-hoz képest mérsékelt árazása) illetve amire még rá lehetne fogni az a tervezési költségek kifuttatása. Van egy lapka, azt meg kellett tervezni, annak volt egy költsége, elterveztek egy értékesített mennyiséget és annak kell fedeznie a tervezési költségeket is. Aztán ha a termék élettartama túlfut a tervezetten, vagyis át lehet még nevezni, ha tovább gyártják, még mindig el lehet adni, akkor abban már nem kell megfizetni a már megtérült tervezési költséget, minden abból származó bevétel már grátisz.
ez igaznak tűnik a polarisra és igaznak tűnik a vegára is. És ezt vártuk a SuperTuringra is, ehhez képest még több prémium felárat kapunk a pofánkba.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
szmörlock007
aktív tag
válasz lezso6 #41858 üzenetére
"Az AMD-t viszont joggal lehet csesztetni, hogy a Navi drága."
Mondjuk az is benne van valószínűleg, hogy az Amd is az nvidiahoz hasonlóan profitot szeretne termelni. Ennyi. Egyszerűen nekik már jó ideje a Radeon messze nem a fő piacuk, így úgy voltak, hogy inkább amit eladunk azon jókora profit is legyen legalább, lehet úgy számoltak, hogy ha olcsóbban adnák nem adnának el annyival többet mint így és lehet még kevesebb lenne a profit összességében. De a Zen mellett ez most mellékpiac az Amd-nek, ráadásul jövőre intel is bejön szóval inkább keresni akarnak azon a kevés kártyán amit eladnak és ennyi. Nekik perpill nem létszükséglet ez a piac, mert őszintén az elmúlt 2 évben sem innen jött a növekedés a Lisa Su-val magára találó Amd-nek
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Természetesen értem én, hogy növekednek a költségek és csökkennek az eladások és a fix költségeket egyre kevesebb eladott volumenen kell visszahozni.
Az is tökre érthető, hogy profitorientált cégek. Nem baj.
Én/Mi meg - Na most kell elkerekedett szemekkel meglepődni - a saját pénztárcánkat nézi, ár/érték-orientált ad abszurdum tudatos fogyasztók vagyunk. Pont úgy, ahogy a cég mérlegeli, hogy milyen áron térülnek meg a befektetései, pont úgy mérlegeli a tudatos vásárló is, hogy milyen ár mellett milyen értéket vár el egy terméktől vagy szolgáltatástól. És - itt a második nagy meglepő állítás - nem csak a konkurens kínálathoz relatív viszonyítva lehet értékelni, hanem értelemszerűen a saját fizetőképességedhez.
Szerintem pont annyira jogunk van mérlegelni, értékelni azt, hogy egy cég által kínált termék vagy szolgáltatás túlárazott-e az általa képviselt értékhez képest, mint amennyire a cégnek az, hogy beárazza a költségei és profitéhsége alapján.
Az üzenetnek egyértelműnek kéne lennie: ilyen áron nem kell.
Persze ezzel két gond van: vannak nem annyira tudatos vásárlók, akik így is megveszik. (Elnézést, de többségében ők azok, akik ma nehezményezik, hogy a $699-ért vásárolt 1080-ukhoz képest a mai $499-ért kapható kártya nem jelent előrelépést.)
Másrészt pedig a cégek azt a következtetést vonják le, hogy hát ilyen nehéz ez az üzem, jövőre kevesebbet termelünk és drágábban adjuk. De hát ez van.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
válasz Petykemano #41863 üzenetére
Ugyanakkora GPU-t használ az 1080 Ti és az RTX 2070 is. Annyi a különbség, hogy az RTX-nél körítés (memória, táp, nyák, stb) 33%-kal kevesebb, meg esetleg olcsóbb a GPU-t gyártani. És az RTX kb 30%-kal olcsóbb. Tök korrekt. Nem kell idekeverni semmit.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
válasz sutyi^ #41854 üzenetére
Ez egy nagyon jó pont.
Emlékszünk, 28nm-en hány generáció jött ki?
GCN1, GCN2, GCN3 - itt mondjuk annyira nem volt tettenérhető a fejlődés
Kepler 1 (680), Kepler 2 (780), Maxwell 1 (750Ti), Maxwell 2Persze biztos könnyebb lett volna egy működő 20nm-en.
Csak az a baj, hogy kicsit úgy tűnik, mintha a kisebb csíkszélesség bármilyen drága is, de a valódi tervezői munka megúszása lenne - legalábbis az AMD-nél: elkezdenek valamit, aztán amikor feszít a fizika, akkor ahelyett, hogy kitalálnák, hogy hogy oldják meg, hogyan tervezzenek jobbat, azt mondják, a faszom, vigyük le kisebb csíkszélességre, ebbe beleölnek többszázmillió dollárt, de addig is azok a mérnökök dolgoznak, akiknek ez a specialitásuk és nem azok, akiknek kreatívnak kéne lenniük a működéssel kapcsolatbanTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
válasz szmörlock007 #41864 üzenetére
Nyilván azért, hisz miért adná drágán? De én emellett azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az 7 nm egyszerűen sokba kerül, mert nincs se ellene, se mellette bizonyíték. A Radeon VII ugye nem jó példa, mert az csak egy presztízskártya, amit csak azért hoztak ki, mert a Navi késett fél évet.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #41867 üzenetére
A Keplernél a 680 egy 294 mm2-es, a 780 meg egy 561 mm2-es lapka volt. A Maxwell hozott egyedül architektúra szintjén hatékonyságbéli ugrást, azaz hogy azonos lapkaterületből jóval több teljesítményt csíkszélváltás nélkül. Ha megnézed a TU117 vs GP106 viszonyát, akkor a Turing sincs semmivel előrébb Pascalhoz képest perf/area szinten.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sutyi^ #41857 üzenetére
A 7 nm-es node arra kellett, hogy be tudják vezetni a variálható wavefrontméretet, mert eddig minden GPU csak LLP-re volt optimalizálva. Az RDNA az első ILP-re is optimalizált architektúra, csak ennek nagyon komoly tranzisztorköltségei vannak ám a cache-rendszer, az ütemező, a skalár feldolgozó, a megosztott memória, illetve a belső buszrendszer szempontjából. Ezek közül ugyanis mindegyikből megfelelő fejlettségű+sebességű részegység kell, hogy a divergens kódokkal jobban elbírjon, mint egy korábbi dizájn. Egyszerűen 7 nm-es node alatt nem volt meg erre a tranzisztorbüdzsé, meg ugye ezek a részegységek/összeköttetések a fogyasztás szempontjából sem dolgoznak ám olcsón. Viszont igény meg megvolt erre, mert a szoftverfejlesztések alapvetően egy célzott teljesítményt próbálnak elérni. Kitalálnak egy eljárást, és próbálják addig optimalizálni, amíg az x ns alatt le nem fut mondjuk az egyik konzolon. És nem mindegy, hogy ezt az x ns-ot eléred egy hétnyi munkával, vagy egy, esetleg két hónapnyi görcsölés kell hozzá. Emiatt fognak a GPU-k erre menni, mert a SIMT dizájnt ugyan könnyű programozni, de a teljesítményért sokat kell dolgozni. Az ILP-re optimalizált SIMT-tel viszont könnyű elérni a kívánt teljesítményt. Szóval lehet, hogy neked az RDNA változásai nem lényegesek, de mivel lassan egy AAA játék négyszázezer sornyi shader kódot, és úgy nagyjából tízezer compute vagy grafikai futószalagot tartalmaz, egyre kevesebb idő van ezeket optimalizálni. Az RDNA viszont elég nagy hatékonysággal megeszi a nem optimalizált kódot is, a korábbi dizájnokhoz viszonyítva jóval jobb eredményt tud bennük elérni. Ez egyébként valószínűleg a Microsoft és a Sony kritikus igénye volt a konzolokhoz, de nyilván a PC-nél is jól jön.
Összességében tehát bármennyire is nagy szopás ugrani a 7 nm-re, vannak olyan igények, amelyek miatt meg kell tenni.
Én nem azt mondom, hogy ez jó, csak megvan az oka annak, amiért a VGA-k árai nem csökkennek. A piac szűkül, a fejlesztési költségek nőnek, ahogy a waferárak is, tehát összességében csupa olyan tényező bukkant fel az elmúlt időszakban, amelyek egymagukban is áremelést idéznek elő, együtt pedig aztán végképp.
És itt még egyszer írom, hogy nem arról van szó, hogy nem lenne haszon egy Radeon RX 5700-on 250 dolláros áron, hanem arról, hogy ennek a befektetési költségeit ki kell termelni, nem csak pici nyereséggel, hanem lehetőleg naggyal, így új árszintre helyezik. NV-nél dettó ugyanez van.(#41865) Petykemano: Ezzel ők tisztában vannak. Nyilván bele van kalkulálva, hogy némelyik potenciális vásárló inkább vesz egy konzolt. Az AMD-nek speciel az is jó, ha Switch-et vesz a user, akkor az NV-nek is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz lezso6 #41866 üzenetére
Ha ilyen rövidtávon nézed, akkor tűnhet jó dealnek.
de:770: 294mm2, 256b : $399
780: 561mm2, 384bit : $649
780Ti: 561mm2, 384bit : $699970: 398mm2, 256bit: $349
980: 398mm2, 256bit: $549
980Ti 601mm2, 384bit: $6491070: 314mm2, 256b: $379
1080: 314mm2, 256b: $499
1080Ti: 471mm2, 352b: $6992070: 445mm2, 256b: $499
2080: 545mm2, 256b: $699
2080Ti: 754mm2, 352b: $999Az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy minden generációváltásnál a X70 eléri az (X-1)80Ti teljesítményét.
Tehát
- a 970 hozta a 780Ti-t => 50%-kal olcsóbban kapod meg az előző generáció teljesítményét
- 1070 hozta a 980Ti-t => 42%-kal olcsóbban kapod meg az előző generáció teljesítményét
- 2070 hozta a 1080Ti-t => 29%-kal olcsóbban kapod meg az előző generáció teljesítményét
Ezzel szerintem nem tévedek nagyot.Ezidő alatt az nvidia profitja 2-3x szorosára nőtt
Ez neked "tök korrekt"? Térjél már észhez!
Én értem, hogy neki ez az érdeke, de ezt most te ne keverd ide.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Ez mind remek, amiket elmondtál, hogy mi milyen nehéz és tranzisztorköltséges.
De ugye akkor ez azt is jelenti, hogy egy 300-400mm2-es konzol chip a maga körítésével komplett gépként sem lesz már $499, hanem hát a dráguló fejlesztési költségek, meg az árrés, meg a minden, lesz az $999, ugye?
Nem fogják szemenköpni a $400-500-ért navit vásárlókat egy ugyanennyibe kerülő komplett konzollal ugye?Mindezt úgy, hogy a fejlesztési költségek egy részét ugye rá tudják osztani a sony és MS konzolchipjeire, hiszen azok a navi alatti RDNA fejlesztésre épülnek.
Apropó, abukám, hogy is van ez? Néhány hónappal te még magas lóról oktattál ki mindenkit, hogy micsoda kontár ostobaság az, hogy a navi a konzolchipek alá készülnek, hiszen hát semmi közük egymáshoz, az AMD-nek van egy fejlesztési útvonala, amit aztán a konzol chipek hermetiksan elzárt fejlesztői gárdája vagy felhasznál, vagy nem.
Most meg:
"Az RDNA viszont elég nagy hatékonysággal megeszi a nem optimalizált kódot is, a korábbi dizájnokhoz viszonyítva jóval jobb eredményt tud bennük elérni. Ez egyébként valószínűleg a Microsoft és a Sony kritikus igénye volt a konzolokhoz"
A Májkroszoft és a szoni igénye volt?? Hát azok meg mit pofáznak bele, hogy milyen lesz a navi, amikor te megmondtad, hogy hermetikusan el vannak zárva és az új konzolchipeknek semmi köze a navihoz.
(Jaj, tudom, most azzal fogod kivágni magad, hogy hát a konzol chipek az RDNA mikroarchitektúrára épülnek a navi meg annak egy implementációs családja és hát akkor ha kicsit játszunk a szavakkal, és hülyének nézzük a másikat, akkor mégiscsak igazad volt)De végülis akkor mégiscsak egyről beszélünk:
Szó sincs arról, hogy itt a gyártási költségek lennének nagyságrendileg magasabbak, meg drága a 7nm-en való gyártás, hanem csupán arról, hogy a kártya teljes árához képest szerény, de persze a korábbiakhoz képest valamivel magasabb gyártási költségeken felül még egy meglehetősen nagy marzsot szeretnének zsebre tenni - mondjuk legalább a kártyát mindenképpen néhány hónappal a megjelenést követő megvásárlóktól.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
TTomax
nagyúr
válasz Petykemano #41874 üzenetére
Pontosan.... az AMD azt gondolja ha az nVnek ment akkor nekik is fog... csak hát az nV egész máshogy játssza meg a lapokat hiszen piacvezető helyzetben van,és amikor jön valami akkor annak általában nincs konkurenciája,míg az AMD már hosszú évek óta kényszeres kontrában játszik ami vagy sikerül vagy nem.És akkor miért várunk a Navitól bármit is?Azért mert nem vagyunk a saját pénztárcánk ellenségei,csak hát már lassan oda jutunk hogy kontrára se telik,se árban,se teljesítményben.Kartell ez akárhogyan is nézzük,ekkora drágulást a 7nmer meg a GDDR6 ,meg fejlesztési költség nem okoz hogy a 250dolláros vga 450lesz...és ilyen ütemben a vga piac sem zsugorodik...
(#41875) Z10N
Így van...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #41835 üzenetére
Azert ez eleg erdekes, hogy "9"-s kartyabol csinaltak "7"-t. Egy marketing katasztrofa az Rx 600 elkszalasa.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
félisten
válasz Petykemano #41874 üzenetére
azért legyünk realisták, hatalmas biznisz a konzolpiac, egy fejlődő és növekvő ágazat. Itt szinte biztosra vehető a 100 millió + eladás, de inkább több, az érkező két konzolban. Egyértelmű, hogy ez fontos nekik, ahol biztos megtérülés van garantálva.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #41874 üzenetére
A konzolnak olyan mindegy. Ott úgyis a játékeladásokon van a haszon. A gépet akár az egész életciklus alatt adhatják veszteségesen. Az AMD-nek nyilván van egy szerződése, hogy mennyit kér az MS-től és a Sony-tól, de miután a partnereket kifizette a két cég, akár konzolonként 100-200 dollár veszteséget is bevállalhatnak.
Mert nem a konzolba készültek. A Microsoft és a Sony eléggé eltérő GPU-kat kap. Nem olyanokat, amelyeket az AMD használ most, és használni fog jövőre. A Semi-Custom megkapta a dizájnt, és azt az igényeknek megfelelően átalakították, illetve kiegészítették third-party IP-kkel. Ezekről egyébként az RTG semmit sem tud, illetve tudhat, hiszen ha kiderül, hogy az AMD ezeket másolja, akkor megnézhetik, hogy mikor kapnak még egyszer megrendelést egy semi-custom dizájnra. De amúgy sem lenne ennek értelme (leszámítva a spéci dolgokat, mint a superstencil), mert az RTG egy generáció előnyben van a semi-customhöz képest.
Az egyszerű optimalizálhatóság nem semi-custom igény. Azt nem tudják csak úgy beletervezni, ha a hardver alapból nem erre van felkészítve. Ezeket közölni kell a cégekkel, amikor elkezdik a papíron tervezni az architektúrát. Ez valószínűleg úgy volt, hogy valamikor 2015-ben összegezték a PS4/XO tapasztalatokat, és arra juthatott a Sony, az MS és az AMD, hogy ugyan egyszerű programozni ezeket a modern SIMT GPU-kat, de viszonylag sok idő belőlük az optimális teljesítményt kihozni. Erre pedig reagált az RDNA. Ennek egyébként PC-n lesz a legnagyobb haszna, mert azért konzolnál mégis fix a hardver, még ha szenvedés is, jól lehet optimalizálni, viszont PC-s szinten sok a variáció, és az RDNA a GCN-nél sokkal kevésbé érzékeny a nem megfelelően optimalizált kódokra.
Lényegében arról van szó, hogy a fejlesztési és a gyártási költségek is emelkednek, miközben szűkül a piac, és ez azt jelenti, hogy más árazással lehet biztosítani a megfelelő nyereséget a hardvereken. Ennyi. De persze annyira azért nem változtak meg az árak, hogy ekkora emelés kelljen, szóval lehetne ezeket olcsóbban is adni, és még haszon is maradna rajtuk bőven. Ez általánosan igaz az új VGA-kra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
Kicsit eltekintve itt most a nagy összeesküvés elméletektől kérdeznék egy gyakorlatiasabbat is.
Abu: akkor ezt az "a Navi optimalizálatlan kódra nem olyan érzékeny" részt úgy fogjuk érzékelni majd, hogy jóval kiegyensúlyozottabb teljesítményt fognak nyújtani a Navi kártyák a sokjátékos tesztcsokrokon átívelve?
Az Nvidia címekben is?
Ez nem volna rossz ha valóban így volna...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raggie #41880 üzenetére
Ez nem attól függ, hogy ki a cím szponzora, de ez is egy jellegzetessége lesz. Sokkal fontosabb viszont a kód jellegéhez igazodni.
Az AMD azért rakott egy csomó különféle módon futó játékot a saját méréseibe, mert igazából a Navinak ez már mindegy. Ami még nem mindegy az a fordító, mert ez dönt arról, hogy melyik kódot milyen módban futtatja a hardver, és valószínűleg még ki kell tapasztalni, hogy milyen fordítótechnikák az optimálisak. A régebbi hardverek sokkal kötöttebbek voltak ebből a szempontból, nem volt túl sok lehetőség bennük.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sutyi^
senior tag
Ez nagyon jól hangzik, fejlesztői szemmel.
Konzumerként viszont ebből mit fogunk látni a következő mondjuk 2 évben amíg ez a GPU generáció mondjuk releváns lesz?
Mert ha ez megint a termék ciklus végére beérő implementacio ami majd akkor ad 20 helyett 25fps-t a konkurens termékkel szemben, az a kutyát nem fogja már akkor érdekelni.
Az utóbbi években annyi ilyen fine wine technológiai implementaciot kaptunk mint ígéret, aztán gyakorlati haszna még vajmi kevés volt.
Ha egy normális gaming workload mellett a GPU 20%-a csak szotyizik, az csak elpocsékolt die space felhasználói szemmel.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
Cyrin
addikt
válasz Petykemano #41817 üzenetére
-
#82819712
törölt tag
Ha Mohamed nem megy a vshez a vs megy mohamedhez,
Érezhetően megnőtt a feszültséget az emberekben legalábbis a szóhasználatban érződik,azért nem vagyunk egymás ellenségei .
Stresszmentesítsetek lótuszülés ZENNNNN
és miután mindenki boldog nézzük az új midranget. -
Petykemano
veterán
100milliós eladás - világos, hogy ezen a volumenen egy félmilliárd dolláros fejlesztés költségéből csupán $5 jut egy eladott lapkából.
Tehát ott van a volumen az amdnél is. Az már más kérdés, hogy vajon a semicustom minden eladott konzol lapka után a felhasznált RTG IP-k után "fizet-e" a másik divíziónak ami az RTG-ben az alapul szolgáló IP-k fejlesztési költségeit fedezné, vagy ingyen megkapja és az RTG-nek a saját fejlesztéseit a belső IP továbbadás ellenértéke nélkül, a saját eladásaiból kell fedeznie. Értelemszerűen akkor bajban lehetnek, hiszen aligha számíthatnak 1-2 millió darabnál nagyobb eladási volumenre ilyen kártyákból.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
Ket komment a penzugyi temakhoz:
1. Az arazasban a fejlesztesi koltseg nem jatszik szerepet. Igazabol egyik indirekt koltseg sem, azok a piacra lepes pillanataban mar majdnem mind el vannak koltve, a brutto profitot az (eladasi ar - direkt koltseg) * darabszam keplet adja ki, es a cel ennek a maximalizalasa (a netto profit csak ennek az eltolasa).
2. Az AMD vagy az NVIDIA marginja alapvetoen a GPUkrol szol, tehat ha tenyleg 200 USD van egy kartyan, akkor az siman 50% feletti margin, mert eladjak a gyartopartnernek a GPU-t, aztan csa. Esetleg a ref / founders kiadasoknal lehet mas a helyzet.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz szmörlock007 #41860 üzenetére
engem kifejezetten nem érdekel, hogy minek a rovására adják le. egyébként ott meg a munkaerő költség is nagyobb.
@lezso: az r&d budgetnek nincs köze a marzsukhoz. abba a cég operatív kiadásai nem számítanak bele, csak azok, amelyek a termék kapcsán relevánsak, és az előállításhoz kapcsolódnak.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
válasz Petykemano #41873 üzenetére
A gyártási költség viszonyában nézd az árat. A Turing ebben ugyanazt tudja, mint a többi. A teljesítményt meg vedd ki a képletből, itt csupán arról van szó, hogy X pénzért éri meg legyártani és Y pénzért adod el.
A Turing lapkaméretre vetített teljesítmény a Pascalhoz képest ugyanannyi a RT és Tensor nélküli lapkáknál (TU117, TU116); ha pedig van RT és Tensor, akkor meg kifejezetten gyenge a Turing perf / area tekintetében. És mivel szar a perf / area, ezért az perf / price is gyenge, ergo drága.
A többinél az ár azért alakult jól, mert a Keplernél és Pascalnál volt egy-egy gyártástechnológia váltás, a Maxwell pedig architekturális hatékonyságban ugrott nagyot, innen jött a teljesítmény. A Turingnál nem volt semmi.
A Turingtól / Voltától én már régen sem vártam semmit pont ezért, mert nagyon kevés esélyt adtam arra, hogy megcsinálnak még egyszer egy Maxwellt. És hát nem is csinálták meg. A gyártástechnológiai váltáskor lehetett volna számítani áresőre. Addig nem. Egyszerűen nem éri meg ennyire megvágni az árakat.
Egyébként a 2070 nem hozza az 1080 Ti-t, szóval a helyzet sokkal rosszabb, mint írod.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Én még mindig csak az erőteljes sértődöttséget látom, hogy az RTX milyen drága, s csak hiszti van, érvek nélkül. Eggyel feljebb leírtam milyen egyszerű a helyzet, pedig én aztán rohadtul utálom az NV-t. Ha valamit drága gyártani, akkor drága lesz, nincs ingyen ebéd. Ti meg ezért sírtok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
paprobert
senior tag
válasz lezso6 #41894 üzenetére
"A gyártástechnológiai váltáskor lehetett volna számítani áresőre. Addig nem. Egyszerűen nem éri meg ennyire megvágni az árakat."
olcsó gyártás * nagy méret = nagy és drága lapka
drága gyártás * 0.65 méret = drága lapkaNem látom az árcsökkentést vagy az előrelépést, lesz mire fogni az árazást megint.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
válasz paprobert #41896 üzenetére
A lapkaméret növekedésével a gyártás ára nem lineárisan, hanem exponenciálisan nő. Az új gyártástechnológia régen mindig jóval olcsóbb volt. Bár a mostani 7 nm-nél ez annyira nem egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Z10N
veterán
válasz lezso6 #41895 üzenetére
Mi koze ennek az rtx-hez? Ezt a hisztit a haverjaidnak mond. Mit kene meg ervelnem?! Harmadjara mondom, mar tobbszor leirtam levezetve, hogy miert draga. Az nv-nek masodjara mondom nincs hozza koze. Max akkor ha lekartelleztek es az amd koveti oket. Egyaltalan nem draga gyartani. Abu is elmondta, hogy $250-ral is meg lenne a margin. Milyen ingyen ebed?! Normalis termekert normalis arat var el a vasarlo, illetve legyen fejlodes. Semmi tobbet. Nem sirunk, hanem majd nem vasarlunk. Akkor majd ok fognak sirni (kiveve a semi custom).
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen