-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz kisfurko #48249 üzenetére
Köszi, majd utánaolvasok. Árnyékoknál, tükröződések, átlátszóságoknál találom ezt problémásnak. Ott úgyis meg kell várnia a telsej végeredményt a kockának, mielőtt belekezdene a következő task-jába.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
válasz kisfurko #55532 üzenetére
Hiába írtátok le. Az nem tény, hanem vélemény, csak gy mint az enyém DE egyébként hasonló a következtetésünk.
Szerintem a Samsung nem tudta hozni amit elvártak tőle órajelekben és fogyasztásban első körben. A 3090 nek és az összes Ampere kártyának órajel hátránya van.
Ezért nincs megfelelő távolság a kártyák között teljesítményben és a csúcs kártya legalább 15 % kal lassabb mint kellene...
A RDNA 2 teljesítménye már jóval a kiadása elött szinte konkrétum volt . Még Abu is leírta többször a megjelenés elött , talán 1 évvel is, mit fog tudni hozni , maga az AMD is már az ütemterveken ide hozta a teljesítményt. Az árakkal egyetértek abszolút.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
válasz kisfurko #55534 üzenetére
Pedig hogy hangoztatták is az ellendrukkerek, hogy az AMD még a 2080Ti sebességet sem fogja hozni az 5700XTx2 méretű GPU-jával. Mi persze mondtuk, hogy józan paraszti ész, de csak hangoztatták a hülyeségeiket. Aztán csak odab@szott az AMD. Mondjuk onnantól kezdve a jajj de szar az RT sebessége kifogások jöttek, mert hát raszterben bizony ott volt a top szinten az AMD megint.
#tarcsad
-
Z10N
veterán
válasz kisfurko #55553 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/intel_talalgatos_topik_larrabee/hsz_349-349.html
https://prohardver.hu/tema/intel_talalgatos_topik_larrabee/hsz_350-350.htmlEzenkivul nem is kell, hogy a csucs termekkel versenyezzenek, az csak presztizs (abbol meg az intelnek van eleg jobb/rosszabb). Belovik a szinteket, amik a vasarlokat erdeklik es kesz.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz kisfurko #55656 üzenetére
"Az elég buta lenne, ha a cache mérete függne a csatornák számától."
Vegulis az infi cache a memvezerlohoz van meretezve. Az AMD mostanaban pedig nagyon raszokott a vgadosasra es a csonkitasra. Illetve akkor mit szoljunk a 6600-hoz, ami 32MB-ra van kiherelve...256bit - 128MB (x2)
192bit - 96MB (x2)
160bit - 80MB (x2)128bit - 32MB (x4)
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kisfurko #55656 üzenetére
Maradhatna a 96 MB 160 biten is, mert az összes cache szelet rajta van az IF-en, de azért relatíve nem kis lapkaterületről van szó, így lehet nyerni 16 MB letiltásával pár amúgy kukára ítélt GPU-t. Ez jelenleg nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz kisfurko #60686 üzenetére
6DOF a kompenzalas 2019 ota. Az elejen meg csak a rotation volt (ATW) amihez aztan jott az terbeli is (ASW 1.0) de aztan jott mindkettobol a javitott valtozat ASW 2.0 es PTW. Meg a Quest-en is ott van standalone modban, a Qualcomm SoC-ban talalhato optical flow funkcioknak hala.
A rotacios kompenzalas allandoan megy a kompozitor szintjen, az ASW csak aktiv akkor ha nincs meg az adott FPS (vagy ha direkt aktivalod allndora es felezed a renderelt FPS-t).
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kisfurko #60694 üzenetére
Mert a ketto nem ugyanaz meg ha ugyanarra torekednek is*:
"PC ASW uses motion vectors generated from analysis of historic frames, whereas AppSW uses application-generated motion vectors. Since the application has all the information about object movements, the motion vectors don’t rely on any estimation/guesswork to be generated. This results in AppSW using significantly higher quality motion vectors, much closer to what the “ground truth” motion vectors would be, which results in better overall visual quality.
At the feature type level, PC ASW is a system feature, which will be triggered automatically on low spec machines. On the other hand, Application SpaceWarp is a completely developer driven feature. Developers can manage the feature’s activation at the development / design stage. More than that, developers have complete control on every single motion vector / depth, which leaves a lot of space for developer innovations , eg. on optimizations and challenging cases handling."
Forras: [link]
*mondjuk a Quest megoldast hivhattam volna a rendes neven is es akkor egyertelmubb lett volna hogy nem teljesen ugyanarrol van szo.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
PuMbA
titán
válasz kisfurko #61194 üzenetére
Nekem fogalmam sincs, hogy mi lenne pontosan a topik témája Az én értelmezésem szerint a topik címe, tehát az "AMD GPU-k jövője" függ a marketingtől is, hiszen ha 1,4x több kártyát adnak el a jó marketing miatt, akkor többet tudnak fejlesztésekre is fordítani, tehát jobb lesz a GPU.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz kisfurko #61579 üzenetére
A szabvány megjelenése után az AMD kiegészítőjével lett az A-sync , kizárólag DP-n át.
A Freesync egy támogatás a szabványhozami kiegészült egy nem szabványos HDMI megoldással.
Ezt a zöldek leírták már a megjelenéskor hogy ez történik, mit cserélnek ki mire, ezért nem lesz a monitornak megadot fix frekije, csak maximális. Ehhez szoftveres körítést és támogatást kellett írni. Le kellett védettni mivel szabadalom lett ami még Amerikában is 7-8 hónap . Megállapodást kellett köti a kezdő gyártókkal.
Te sem láttad a a Gsync szabványt hogy készül és milyen munka előzte meg. Nem a hardver ami itt időt vett el gondlom.
Nekem az egésszel az a gondom, feltételezés és arra egy sztorit.
Hogy készül egy szabadalom? ez aztán olyan mint ha azt írnád hogy készül egy ház. Szerintem sokféle ház és szabadalom létezik.
Te sem láttad hogy készült a fentiek közül bármelyik is.
Az időrenden és tényeken ez nem fog változtatni arra tudok csak alapozni.
Az AMD megoldása szimpatikusabb számomra , mindig is az volt ,ma is ezt használom, ettől a tény még megmarado hogy a Gsync ma is jó megoldás és az első volt.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz kisfurko #61583 üzenetére
Én ezt abszolút elfogadom ebben nem is akarok vitázni, mert annyira nem is értek hozzá.
A Gsync egy levédett márkanév , maga a hardveres eljárás már jó ideje több verzióban levédett szabadalom a részükről, de ilyen van szinte mindegyik cégnek. meg még van ilyen jó pár, elfogadott is meg nem is..[link] [link]Maradnék kiindulásnál ki ki után lépett.
Szerintem a sztori a következő volt.
2013 októberben mutatta be az NV a G-Sync-et Montreal-ban.
Aztán 2013 december végen mar voltak monitorok is..
Utána AMD csinált egy bemutatót laptopokon, mikor ezt meglátta, az eDP-ben található VRR-el csinálták ezt, ami már 3- 4 éve akkor a eDP szabvány része volt . tehát nem egy freesync volt az csak egy sima eDP, driveres támogatással, kb zero melóvel.
Az NV által bemutatott G-Sync viszont külső monitorokra volt VRR támogatással és innen született az ötlet az AMD részéről a meglévő Vesa eDP és az Nvidia külsőmonitoros G-Sync támogatásból ötvözve tulajdonképpen átrakatta a eDP-t a DP 1.2 specifikációba, ami amúgy nem lett volna eredetileg. Ez egy okos húzás volt.Azért tudta az AMD olyan gyorsan demózni a FreeSyncet laptopokon, mert csak módosítani kellett hozzá a VGA drivert, és erre használni a már ott lévő 2009 -es eDP szabványt...
A laptopokban nincs monitor vezérlő chip, a GPU közvetlenül kommunikál a kijelzővel, viszont az asztali monitorokban meg van, amik nem támogatták a VRR-t, ezért az NV csinált magának egy monitor vezérlőt , aka a G-Sync modult, az AMD pedig megvárta amíg a monitor vezérlőbe bekerül a VRR-t.
Ezért kellett várni tulajdonképpen éveket FreeSynces monitorokra, mert kellett hogy a monitorokba megfelelő VRR támogatású vezérlő kerüljön tehát az is hardveres fejlesztést igényelt, Nvidia pedig nem várt hanem kicserélte a hardvert és így kb 1,5- 2 év előnyt nyert.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz kisfurko #61585 üzenetére
Lehet hogy ez volt , nem tudom, feltételezni meg nem szeretek..de itt is az időrendet nézném.
Ha a forgatókönyv az, amit leírtam, akkor HDMI nem tartott még közel ott ( most tart ott igazából 10 évvel később )ahol a G-sync, a DP 1.2 ben meg akkor még nem volt arról szó, hogy lesz VRR. Így léptek.
Az egész hogy tulajdonképen az eDP VRR bekerült a DP 1.2 be szerintem a Gsync bemutatása után derült ki mert egy kézenfekvő több éve kész megoldás volt ráadásul a saját szabványuk, ezt látta meg AMD.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
válasz kisfurko #61585 üzenetére
Jo de ez kb olyan a jelenlegi vitaban, HSM-tol az "erv", hogy a DLSS csak marketing es nem innovacio, az Nvidia gyorsan osszedobta az AMD elott, hat nem tudjuk meg ki tudja az FSR mar miota van fejlesztes alatt, teljesen irrelavans, hogy kb 2 evvel az Nvidia megoldasa utan jottek ki vele.
-
HSM
félisten
válasz kisfurko #61579 üzenetére
"Még sosem láttak készülő szabványt."
Én is így látom.#61581 Busterftw : "te hasrautve leirtad"
Nem hasraütve, világosan megneveztem az erre utaló, egyértelmű jeleket. Aki kicsit is kiismeri magát a tech szektor működésében, azoknak ez triviális kell legyen.#61584 b.: "tehát nem egy freesync volt az csak egy sima eDP, driveres támogatással, kb zero melóvel."
Érdekes, hogy az előző hozzászólásodban az Nv-től még teljesítmény volt ugyanez. Merthogy az ő megoldásuk is a VBLANK manipuláció a 2008-as eDP szabványból, csak mivel a piacon lévő scalerek nem tudták még, így felprogramoztak erre egy FPGA-t, és egy piacon lévő monitorban kicserélték erre a scalert. Ennyi erővel ez is kb. "zéró munka"...#61586 b.: Az időrendnél nem tudjuk sajnos pontosan, az AMD mikor is adta be a javaslatát a VESA-hoz, hogy legyen ez is a része és mikor kezdték fejleszteni a G-syncet abban a formájában. De amit linkeltem az elején cikk [link] , aszerint előbb volt a javaslat, utána hirtelen a G-sync, és némi szemöldök ráncolás a VESA-nál.... De az FPGA-s drága megvalósítás, valamint egy meglévő termékbe integrálása egyértelműen komoly sietségre utal.
#61587 Busterftw : Az első DLSS minősége szvsz értelmezhetetlen volt, valamint ezer éve létezett az AMD-nél pl. GPU-scaling, sőt, bizonyos játékokban beépítve is gyártófüggetlenül, tehát itt csak annyi az innováció, hogy belekeverték az AI-t egy már régóta létező megoldásba, vegyes eredményekkel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz kisfurko #61592 üzenetére
Ez nem módosítás volt januárban, hanem kérelem a DP 1.2a módosításra az AMD részéről, nem közös iparági egyeztetés. valószínűleg a CES és január között egyeztettek a vesa--val ilyenről. Májusban volt a bejentés.
Ők Megrágták 5 hónap alatt.
Az érdemi munka az utána következő egy évben volt mire a monitorgyártók minden kívánságát megoldottak a Vesa-nal plusz megérkeztek azoka típusok, amik megfelelő vezérlővel lettek szerelve A bejelentésnél még nem voltak forgalomba ilyen monitorok, ebből is látszik milyen gyors volt a folyamat.
Erről szól a Ph cikk is mire 2015 ben összeállt a dolog véglegesre.
Érthetetlen miért kérdés ez amúgy vagy miért elfogadhatatlan ami racionális, helyette ellenszenvből, feltételezés alapú érvelés folyik. Én kiszálltam szerintem logikus érveket és tényeket írtam.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz kisfurko #61594 üzenetére
Feltételezés és általánosság egy általad szerethető forgatókönyvre semmi több amit írsz. Nincs benne tény erre vonatkozóan azzal szemben amit én írok.
Tapasztalatról beszélsz magaddal kapcsolatban,de hát fogalmam sincs ki vagy de ha tudnám is ennyi lenne az érv a mire is ? Mit tudsz te erről, van információd erről hogy egyeztettek évekig ? hogy Nvidia zsarnoki módon megkerülte a szabványt?AMD így tervezte? és a DP bejentése elött 3 hónappal adta be a módosítást a, ami soha nem lett a szabvány igazi része hanem opcionális kiegészítés lett? vagy mire akartok most kilyukadni? amit írok az a valóság ezek dátumok és tények. = racionalitás.
Ehhez még plusz adalékként hozzáteszem :Ez egy opcionális funkció, a Vesa nem vezette be a 1.2a szabvány kötelező részeként, az Adaptive-Sync támogatása nem szükséges ahhoz, hogy a kijelző DisplayPort 1.2a-tanúsítású legyen.
tehát ebből is látszik, hogy a DP 1.2a nem készült fel az A-sync bevezetésére, utólag sem volt kötelező egy DP 1.2a csatlakozóval szerelt hardvernek támogatnia az Adaptive syncet.
Egy utólag engedélyeztetett opcionális funkció lett.
Értelmetlen amit műveltek idézve téged "Hagyd, hívőknek hiába magyarázol".
Pont ez látom most visszaköszönni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
válasz kisfurko #61599 üzenetére
De nem is szabványokról van itt szó, hanem az AMD mint örök catch-upot játszó.
Ti bonyolítottátok itt az egészet mint valami AMD mentség, csupán annyiról volt szó, hogy a piacon az AMD nem nagyon innovál úgy mint az Nvidia, mindig csak késve hozza, Nvidiara reagálva a saját megoldásait. Erről szólt Yany hsz-e.Az userek szempontjából itt az a timeline, ami kézzel fogható.
Nvidia bejelenti eventen a G-Syncet, pár hónapra rá jöttek a megvehető monitorok.
Ekkor jogosan kérdezték az userek és írták a hírek, hogy na mi lesz az AMD válasza megoldás. Erre még kb 2 évet kellett várni, ami igen, hozzáadott VESA szabványként, de elérte a már piacon elérhető G-Syncet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs