-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
daneeeeee
aktív tag
válasz FollowTheORI #7361 üzenetére
Lassan el is kezdődik.
-
-
daneeeeee
aktív tag
Szép az a MainGear gép. Elfogadnám
[ Szerkesztve ]
-
daneeeeee
aktív tag
válasz ricshard444 #7471 üzenetére
Eyefinityben fut, egy darab 290X hajtja szóval nem lesz probléma.
-
daneeeeee
aktív tag
Erröl a Mantle-ről hallot már valaki? Érdekesen hangzik
-
daneeeeee
aktív tag
A 290 (X nélküli) formálisan október 31-én jelenik meg TPU szerint [link]
A 290X pedig 24-én, szóval holnap jelenik meg szerintük.[ Szerkesztve ]
-
daneeeeee
aktív tag
Holnap délután hatkor kiderül minden.
-
daneeeeee
aktív tag
-
daneeeeee
aktív tag
válasz ricshard444 #7894 üzenetére
A 290X meg is jelent ahogy írták, ma reggel hatkor .
-
daneeeeee
aktív tag
válasz janos666 #7984 üzenetére
Nem mondtam, hogy hangrendszerrel nincs értelme. Abu "Az AMD a legjobb élményhez fejhallgatót ajánl, de ez nem követelmény, csupán javaslat." mondatából következtettem a fentiekre.
Az első TrueAudio-t használó játékok megjelenésével úgy is okosabbak leszünk.[ Szerkesztve ]
-
daneeeeee
aktív tag
válasz CsonkaImo #8249 üzenetére
Ez szerint a tonga lesz az R9 300 széria középkategóriás tagja, fölé jönnek a mostani Hawaii (R9 290-es széria) GPU-k újrakiadásai.
Ha ez utóbbiak olcsóbban jönnek akkor lenyomhatják a régebbiek árát. Kb ugyanaz történne mint anno 7970 - R9 280x páros esetében.
Persze a fenti link nincs megerősítve így fenntartásokkal kezelendő.[ Szerkesztve ]
-
daneeeeee
aktív tag
válasz KillerKollar #8474 üzenetére
Valóban nagyon érdekes amit Mr. Huddy mond.
Hogy ha ez igaz (már pedig miért ne lenne) az Nvidia és az Intel is megcsinálhatná a saját Mantle driverét.
A feltételek ezek szerint adottak, már ma is lehetne next-gen élmény ha a gyártók összeállnának.
Kíváncsi vagyok mi tartja őket vissza. -
daneeeeee
aktív tag
A fickó azt mondta hogy a Mantle 1.0 raw változatát bárki használhatja, sdk is pubkikus hozzá.
Ezen felül kiemelte hogy még sokáig nem is akarnak változtatni ne, hogy az legyen, hogy a saját szájuk íze szerint alakítják az Api-t.
A Mantle játékok is kint vannak, a GCN azért volt alapul véve mert ez volt dokumentálva. Természetesen az Nvidia-t ettől még semmi sem akadályozza, hogy megírja a saját Mantle driver-ét az adott játékhoz.
Ehhez még csak az sem kell hogy dokumentálva legyen a hardver, a drivert az Nvidia írja, ők pedig tudják milyen a saját hardverük.A PhysX pedig rossz példa mert ez egy Nvidia feature ami csak Geforce-on aktiválható. A Mantle pedig ezek szerint egy nyitott dolog, az interjú alany szerint semmi akadálya nincs annak hogy Geforce alatt is működjön.
-
daneeeeee
aktív tag
Tudtommal a Cuda nem egy nyílt GPGPU technológia, ez csak az Nvidia-é. De ha nem így lenne és Cuda-layer elérhető lenne Radeonokon sem hiszem, hogy megoldható lenne egy PhysX. Az AMD a Mantle-el nyitott a konkurencia felé is (bár ez nem ért túl sokat) NV-nél ilyen szándékot eddig még nem fedeztem fel mondjuk a PhysX-el kapcsolatban. Szóval nem hiszem hogy megadnának minden támogatást.
"ha az nVidia írna egy Mantle drivert (ami ebben az esetben igazából egy driver és egy interface kombinációja), akkor elfutnának a jelen Mantle portok a GeForce-okon, de esetleg a DX-sebesség felével. ennek mennyi értelme lenne?"
Ezt igazából nem tudhatjuk hogyan futna, nincs rá precedens.Mindenesetre az NVidia a DX12-t viszont támogatni fogja ami a Mantle-höz nagyon hasonló api. Szóval én nem vennék rá mérget hogy komolyabb difi kialakulna a két gyártó között DX12 alatt.
Sőt a Maxwell-t többek között DX 12-es Fable Legends-el is reklámozták. -
daneeeeee
aktív tag
Közben utána néztem a Cuda valóban licencelhető, tehát pénzbe kerül ellentétben a Mantel-el ami ingyenes. Ez az AMD részéről egy komoly gesztus amivel kvázi nyit a konkurencia felé. A két cég hozzáállása tehát merőben különbözik ennyiben sántít szerintem a PhyX-es példád.
"van precedens, sajnos. nézd meg az R9 285 tesztekben, hogy megy a Thief Mantle alatt. ha egy kis mértékben módosított architektúra begyűjt 10-15% hátrányt, akkor egy teljesen más architektúránál mi lehet a helyzet?"
Tudtommal ez nem a VGA hibája hanem a low level api-k használatának egyik velejárója. Ebben az esetben a játékot kell optimalizálni, hogy támogassa az adott VGA-t Mantle alatt (vagy később ezt javítócsomagokkal pótolni). forrás
DX 12 esetén is fent fog állni ez a probléma, szóval előbb-utóbb az AMD mellett majd az NVidia-nak is szembe kell néznie vele (ahogy Mantle mellett is kellene ha támogatnák). Tehát ez nyilván nem lehet akadálya egy Mantle támogatásnak az NVidia részéről.Szinte biztos hogy üzleti okokból nem állnak a Mantle mellé megvárják inkább a DX 12-t. Pedig jó pár kellemetlenségtől (pl: Wach Dogs, AC Unity) megkímélhettek volna minket. Akár az említett játékok mantle portjai is elkészülhetek volna ha anno beálltak volna az api mögé. Mennyivel másképp alakulhatott volna minden. Na mindegy ez már történelem.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gainward GTX 960 Golden Sample/dobozos, friss paszta+takarítás,tesztkép bent/ esetleg csere pc házra
- XFX RX 580 4GB OC+ GTS XXX EDITION
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER OC 16GB ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER OC 16GB
- GIGABYTE GTX 1070 G1 Gaming (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS!
- CSERE - ASUS TUF GAMING RTX 3070 8GB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen