- Mozilla Firefox
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shokkolo
addikt
válasz KAMELOT #1303 üzenetére
Nekem itt van (még ma estig) a 7970 GHz és nincs ilyen gond. 10% feletti OC-nál kezdődtek a gondok... de az OC, alapon járatva semmi ilyet nem tapasztaltam.
Ezelőtt 680-am volt, imádtam (ráadásul REF).
Istentelen hangos volt, (fejhallgatóval játszom és behallatszott nem is kicsit...).
Kicsit félve cseréltem a Radeonra... nem bántam meg."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #1303 üzenetére
Arra vigyázz, hogy úgy tudom, mégcsak 290-el és 260-al működik, a 7970 és többi régebbi GCN később kapja a támogatást, mert arra nem optimális az újfajta GCN memóriamenedzsmentje. [link] [link]
Amúgy nem a textúra szám nagyobb nálad, mert az ugyanakkora, hanem a végleges kép pixelszáma. Textúrázni ugyanannyit kell, csak a végén a nagyobb felbontás miatt többet tekernek a ROP-ok.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KAMELOT #1381 üzenetére
Semmilyen terhet nem vesz át a procitól. Dióhéjban eliminálja a driver szálakat, lecsökkenti a többletterhelést és kiszámítható működést biztosít a fejlesztőknek. Ennyi. Megpróbálom a lehető legérthetőbben leírni. A legtöbb gyorsulás abból ered, hogy a fejlesztők szabadon hozzáférhetnek a látható erőforrásokhoz, és nem mondja nekik valamilyen rejtett körülmény, hogy "Bocs az mégse szabad. Ja hogy már késő? Majd legközelebb talán sikerül összehozni (trollface)...". Aki odament az AMD-hez és kérte a Mantle-t, annak ebből lett elege. Meg persze abból, hogy 2007 óta pofázzák ezt a problémájukat az MS-nek és semmi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
norb55
senior tag
válasz KAMELOT #1384 üzenetére
Intel procik sokkal okosabban vannak felépitve. AMD procik gyengélkednek. Megnézel egy csomó tesztet az AMD procik valahol 100%-al vannak lemaradva az intel prociktól. Intel proci a leggjobb az VGA kártyák kihajtására.
Ezt már régen is tudtam a Mantle az AMD procikkal fog gyorsúlni sokat.
Erdei88 Nem is tagadom, az vagyok. De tökmindegy, mert hiába választanák AMD-t, nem mutatna fel semmi plusz előrelépést. Emlékszem régen a DX 10.1-re mindenki hogy odavolt. Hogy reklámozta az AMD még a dobozon is rajta volt. Közbe meg semmi nem lett belőle
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KAMELOT #1384 üzenetére
Mert az egy hatmagos proci. A BF4 betartja a DX által ajánlott batch countot is, így nem igazán megy 2000 dc/f (egyedi rajzolás/képkocka) fölé. Ennek a DX többletterhelése mellett egy erősebb mag elég. Na most a Mantle ezt többszálúsítja, amitől még mindig nem lesz több a dc/f, de nyolc szálra is szét lehet osztani lineáris skálázódással. Ez hozza az egyik nagy gyorsulást. A másikat a driver szálainak eltűnése jelenti. Ha van 6-8 magod, akkor ez kevésbé érinti a rendszert, mert az OS azért igyekszik szabad erőforrásra ütemezni. Mantle alatt viszont nincs driver szál, tehát nincs olyan láthatatlan folyamat a program számára, ami elvenné az erőforrást.
Nagyon általánosan erős GPU mellett 6-8 maggal 10-30%-os gyorsulás lehetséges, függően a magok teljesítményétől. 2-4 maggal 20-40%-os.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #1451 üzenetére
Itt vannak repi mérései: [link]
Szerintem az a 25% se pite, ahogy megdobta az FX8350+7970 konfigot! Nem beszélve arról, hogy kisimult a GPU grafikonja!
Arról nem beszélve, hogy így már 100% CPU-limites lett a game, mert ha megnézed, a GPU 11,6ms alatt kinyomta a képet, és a 15ms-es proci diktálja (limitálja) 67-re az FPS-t, a GPU bírná 86-ig!
Míg DX-ben tökéletes vegyes limit, 18ms alatt végez a GPU és CPU is, 55FPS. Úgy már mindjárt vadabb, erősebb procival a Tahiti 56%-ot is gyorsulhatott volna!
Azt pedig igencsak megérzed, ha a VGA 50%-ot gyorsult! De ha csak 20-at, azt is. FPS-ben mindegy, hogy mennyinél, 20FPS-nél is ugyanúgy megérzed, mint 40-nél. Nyilván, ha a monitorod képfrissítési frekvenciáját kimaxoltad, akkor már nem, de az más kérdés.
Ez az 50% gyorsulás minimum 1 HW generáció, amit most a GCN tulajok megkaptak gyakorlatilag ingyen a Mantle játékokban.Kicsit jobban megnézve az adatokat az se rossz, hogy a CPU-n is gyorsított vagy 25%-ot, 19 helyett 15ms volt az átlagos idő, mire elkészült. Az is Intelnél kb. 2 generáció.
(#1453) ricshard444: Én is erősen gondolkoztam moderátor hívásán, mert már rossz volt olvasni a sok szakmaiságot teljesen nélkülöző flémet.
[ Szerkesztve ]
-
ricshard444
veterán
válasz KAMELOT #1451 üzenetére
Én szóltam a moderátoroknak, mert borzalmas ami itt ment, komolyan, mint egy óvodában.
Védi a játékát és a másik tapsol neki Nem vagyok egy szigorú ember, szeretem a poénkodást, de ahogy sokan megnyilvánulnak az kész szánalom.Úgyhogy Nekem írd ezt, Ő csak végzi a munkáját.
Vannak dolgok...
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #1454 üzenetére
Mert az csak bekavar a méréseknél. Akkor ugyanis random várakozási idők kerülnek be attól függően, mikor készült el a kép a vertikális szinkron időpillanatához képest.
Arrról nem is beszélve, mennyire msáhogy jöhet ez ki 50Hz-en, 60-on, 72-n, 120-on vagy 144-en, csak hogy a népszerűbbeket említsem. Az első kettő pl. általam is használt, bár játszani 60-on szoktam, de van, aki 120-on, mert olyan monitora van.Otthoni használatra praktikus lehet a V-sync, de méréseknél nincs helye. Én mondjuk csak akkor kapcsolom be, ha beton stabillan 70-80 felett van az FPS.
[ Szerkesztve ]
-
ricshard444
veterán
válasz KAMELOT #1503 üzenetére
De mi ez a 70 vs 100 fps DX alatt? A 290X 700 MHz-n ment vagy mi?
Ha 30% difi lenne a 290/X és 780Ti között Multiban, akkor a kutya nem venné az AMD-t BF4-re, én 7870CF-rel és az ócskavas procimmal pörgettem 86-s átlagot 3 mérésből (Shanghai 64 Player)
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KAMELOT #1503 üzenetére
A táblázatodból hogy jön ki, hogy a 290X kártya szinte mindenben gyorsabb mint a 780, csak a speckó nv-nek nagyon jól fekvő játékokban tudja esetleg a 780 megelőzni?
Ez alapján a 780-nak mindenhol majd 10%-ot kellene vernie a 290X-re.
Felesleges igy számolgatni szerintem. Főleg egy hibás teszteredmény alapján[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KAMELOT #1517 üzenetére
Akkor pontosan ennyit kellene kapni minden tesztben ha ez igy működne, de mivel a való életben ez 99%-ban igy van, ezért kimondhatjuk, hogy más tényezők sokkal jobban befolyásolják az eredményt mint csak a Gtexel érték, vagyis a számításod még ha helyes is, teljesen felesleges és nem mérvadó.
Kb. mintha két kocsinál csak a lóerő súly arányból kiszámolnád melyik a jobb, aztán a versenypályán mégsem az nyerne, mert van még pár dolog mint gumi, felfüggesztés és egyebek amik befolyásolják a végkimenetelt.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KAMELOT #1521 üzenetére
Mivel kb. a világon ezzel az egy teszttel egyezik az eredményed maradjunk a véletlennél
Hihetőbb, mint hogy ez az egyetlen tesztoldal akik képesek úgy tesztelni, hogy pontosan kiadja a kártyák elméleti maximumát ráadásul multiban, amit ugy nem elehet megismételni pont ugyanúgy....söt a 780-nál még többet is, hisz 91 helyett 99 fps lett.Készséggel elhiszem hogy a számításod helyes. Nem is vitatkozom ezen. A teszt viszont nyilvánvalóan téves, nem írom hogy hibás, nekik így jött ki ez van, ahány tesztoldal annyi eredmény, csak én átlagot szoktam nézni a sokból, és a nagyon nagy többség nem azt mutatja mint ez a teszt. Még azt is elhinném hogy multiban a 780 gyorsabb, ha mondjuk a 99FPS-el szemben állna 95 vagy legyen akár 90, de 99-69 kissé furán hangzik.
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #1519 üzenetére
Ja, látom már, mivel tévesztettél meg. A Texture fillrate, amivel számoltál a felbontás mellett, miközben a texture fillrate tudtommal nem felbontás függő, az ugyanis azt írja le, a drótvázakra milyen sebességgel tudja ráhúzni a textúrákat.
Ellenben a Pixel fillrate (ami a 290 esetén valóban kb. duplája a 280x-nek) az az érték, ami a képernyő pixeleinek a kiszámításának kapacitását írja le, tehát ez a felbontásfüggő paraméter.
Előzményeket olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
mackosajt
addikt
válasz KAMELOT #1536 üzenetére
Feltűnt, hogy a 14.1 az BÉTA?
Vagyis nem végleges driver, azaz vannak benne hibák, amiket javítani kell. De ha nem adják ki, akkor a zárt körű tesztelések alatt kevesebb hiba derül ki, és utána meg azzal jönne a sok user, hogy fos a hivatalos driver.
Mellesleg én örülök neki.
A fos 7970-emen +30% FPS növekedést hozott.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #1546 üzenetére
Nem kell beleugrani egy új architektúrába egyből, az mindig döcögős, nemcsak az AMD-nél. Tavaly februártól viszont teljesen jól megy, nekem azóta van Tahitim.
Arról pedig igazán mutathatnál valami komolyabb bizonyítékot, hol ígért neked az AMD hibátlan mantle-t januárra. 4 hónapja bejelentették, hogy dolgoznak egy ilyenen, és milyen előnyöket várnak tőle. Ez nem ígéret, hanem egy technológia bejelentése.
Pedig a szoftverfejlesztés mindenhol így megy. Kitalálunk valmit, aztán megcsináljuk, bugtalanítjuk, optimalizáljuk, stb. folyamatosan. Jelenleg a béta állapotban van, aki akarja, már kipróbálhatja. Ennyi. Nem kötelező. Ott a DX mód, ha nem tetszik a mantle.
[ Szerkesztve ]
-
tejeskifly
aktív tag
válasz KAMELOT #1536 üzenetére
Mikor adták ki a mantlehoz tartozó végleges drivert? 14.1 BETA, amit azért biggyesztettek oda mögé, mert még nem végleges. Beta driverrel pedig azok próbálkozzanak, akik kísérletező kedvűek. Aki meg elvárja, egy beta drivertől, hogy hibátlan legyen, az gondolkodjon el picit.
Időpontot szerintem csak a dice ígért, hogy mikorra implementáják a manetle api-t. Ez meg is történt, igaz egy hónap csúszással.
Azt meg nehéz elhinni, hogy valaki a mantle miatt várt 4 hónapot már. Ez idő alatt nem tudott játszani a játékkal vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #3366 üzenetére
A valótlan állításaid:
-"970 még a 290X is veri fele fogyasztással." Nagyon nem fele.
-"AMD új kártyái sem lesznek jobbak és ez eléggé gáz!" Nyilvánvalóan fognak fejlődni, nem a felhőket számolták az elmúlt években.
-"7970-ig okés volt minden utána katasztrófa lett minden!" Semmi baj nincs se a Tongával, se a Hawaii-al. Veled ellentétben nálam járt 290-es kártya, nemcsak 7970.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KAMELOT #3372 üzenetére
Nem pár FPS volt a különbség. Tesztelgettem pár programmal, és még 900Mhz-re alulórajelezve is gyorsabbnak bizonyult, mint 1150Mhz-re húzva a 7970, és a fogyasztása is kedvezőbb volt így, mint a széttuningolt 7970-nek.
Drágábbnak drágább volt, ez tény. Mondjuk én ~80 euróból megúsztam a váltást a használt 280X-emhez képest vatta új WindForce3-as 290-re, annyit röhögve megért.A 980 gyors, de nem biztos, hogy megér akkora felárat a 290X-hez képest. Hogy finoman fogalmazzak. Legalábbis az itthoni 60%-al magasabb új bolti ára a 980-nak elég vicces.
-
válasz KAMELOT #3421 üzenetére
oke, meg egyszer, a 970/980 iszonyatosan le van folytva a refkariknal.
gyakorlatban nonrefnel a TDP 200/230W korul alakul. nezz refteszteket, a kartyak egy resze az alap boost orajelbol visszavett neha, viszont OC modellek egy resze 20%al megy boost fole.
290x kb 300W.
AMD is fejleszt, csak chipet kihozni ido, az nv meg letartolta a piacot a 970el. mas kerdes, hogy ismerosi korben a GTX970ek fele vagy gariban van, vagy megy vissza. mondjuk mi nem igazan vagyunk reprezentativak.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KAMELOT #3424 üzenetére
Mégis mit kellett volna lépnie? Kiadja a kártyákat tesztek nélkül? Vagy GPU nélkül ha még nincs legyártva? Vagy memória nélkül, mert Abu azt mondja a HBM-re várnak. Vagy addig álljon ki egy mérnök és táncoljon a webcam előtt 24/7-ben ha még nincsenek kész a kártyák?
Ha minden igaz a 360X jön először most márciusban, aztán sorban a többi.
[ Szerkesztve ]
-
-
sixpak
nagyúr
válasz KAMELOT #3918 üzenetére
Mi van??
Pár hete itt sírt fele banda, mint a , hogy szarrá fagy a gép az új drivertől.fürdőskurvák
Nincs ezzel gond, biztos előfordul ez a piros oldalon is valakinél, de azért ne rugaszkodjunk el a valóságtól ennyire.
Már most ilyeneket beszélsz, pedig meg sem jött a 980-ad, akkor mi lesz ha megjön?https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Chiller
őstag
válasz KAMELOT #3918 üzenetére
Tettem új wint még a télen, és nem szokásom 2-3 évnél sűrűbben újrarakni. Eléggé jól karba szoktam tartani a rendszeremet.
Az új kártya része az valamennyire jogos, csak hát az nem úgy megy, hogy fogom magam és elköltök x összeget (főleg hogy azért eddig elég volt jobbára az 560 Ti szinte mindenhez nekem).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KAMELOT #8774 üzenetére
Amennyire egységes a piac meglátása a jövővel kapcsolatban teljesen mindegy, mert mindenki ugyanarra megy, csak van akinek kevesebb pénze van arra, hogy nagyobb lépéseket tegyen. Például a Crytek is hasonlót csinál. A CryEngine a 3.4-es verzió óta PBR-es, plusz a 3.7-es verzióból már kidobtak minden károsnak tartott grafikai middleware-t.
Megfigyelhető, hogy a nagy GameWorks bástyának tartott UE4 is erre megy. Már egy ideje elszeparálják ezt a middleware-t a főverziótól, így keletkezik egy olyan hátrány, hogy ezek esetenként két verzióegységgel is lemaradnak. Ha nem veszik vissza őket a főverzióba, akkor az nyilván baj, mert nehézkessé válik a használatuk, de az Epic úgy érzi, hogy károsak. Érdekes egyébként, hogy az AndroidWorks ott van a főverzióban, csak azért, mert optimalizálható.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
válasz KAMELOT #8818 üzenetére
Ha csak ennyi, az nagyon gáz. Mert még csak nem is igaz amit írsz.
(#8819) daveoff: Akár hogy is nézem, ez egy levegős Strix Fury. Fury X-ből nem adtak ki levegőset.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen