Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
senior tag
válasz julius666 #22 üzenetére
Ha elmaszatoljuk az "AI-t használnak majd a grafikához" kifejezés jelentését, akkor könnyen eljuthatunk oda, hogy igazából már 15 éve AI-t használunk a HW Tessellation bemutatása óta, csak nem vettük észre. Ne tegyük.
A példád nem real time, és kb. csak fresnel pingálás és tonemapping réteg szint. Láttam pár éve, és érdekes volt. Ez 10%-nyi hozzáadott grafika, néhol regresszióval. Nem full, 0-ról 100%-ra húzott, mátrixműveletes grafikai pipeline.
"buta, 2000-es évekbeli szintet megütő kimenetet, amit aztán az AI felhúz fotorealisztikusra"
Ez, a kolléga és az általad felvetett állapot nem a következő generációban jön el. És főleg nem szánalmas, néhány tíz-száz TOPS teljesítmény mellett.
Évtizedek, és több tízezerszeres teljesítménytöbblet kell majd. Úgyhogy be lehet fejezni a csodavárást holnaputánra.PC-n elég jól lehet követni, hogy hogyan áll a csúcs grafika, és mit ad hozzá az AI a látványhoz.
Én is már várom 1-2 éve, hogy a DLSS mikor válik sebességnyerő funkcióból egy extra grafikai szintté (a ray reconstruction már majdnem ez), de még nincs itt, és nem tudjuk mennyire lesz fajsúlyos.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
válasz julius666 #41 üzenetére
Na igen, egy mondatos beböfögésből próbáljuk tippelgetni hogy mire gondolt a szerző. Én mindenesetre leírtam, hogy mit ne várjon.
"Ezt mégis honnan veszed?"
Csak nézd meg alaposan, hogy mit adott a képhez. Felturbózott fények az autókon, és zöldesszürkés közép-európai tonemapping a sárgás kaliforniai helyett.
Abba nem akarok belemenni, hogy ez-e a leginkább hardver- és fejlesztőidő hatékony megoldás a kívánt látvány elérésére, de ez szerintem túl messzire vezet. De érdekes demó, az biztos."Full hamis a dilemma amit felvázolsz."
Szerintem ugyanarról beszélünk. Ahogyan felvázoltad, ugyannak az éremnek a két oldala.
Csak te a sebességnyerést kihasználva extra raszter minőség hozzáadásával képzelted el. Én pedig az eredeti raszter minőségre felhúzott AI utómunka kiterjesztésével.
Mindkettő járható út, de az utóbbira még nincs kézzel fogható implementeció.640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
válasz julius666 #55 üzenetére
Jujj, elnézést, az aszfalt textúra lecserélését(az esetek felében rosszabbra) nem említettem... az mindent megváltoztat...
(a kontrasztot közben felborítja, az autók maszatossá válnak, a fehéregyensúly ugrál az égen, és a fejlesztők büszkék arra, hogy csak ennyi az artifact)Kifejtenéd, hogy miért kellene hasra esni egy végeredményben gagyi GTA modtól? Mert ML alapú?
A látvány számít, és abban harmatgyenge. A HWköltség / látvány arány még rosszabb.Hogy lesz ez nagyságrendekkel jobb?
A technológia fejlődésére példaként itt a Tesla full self driving, ami már 10 éve "kész van" és a tőled idézve nem kell hozzá sok fantázia hogy tényleg jól működjön.
(Ezzel szemben a pályás sáv- távolságtartáson kívül a legtöbb ember kikapcsolja, mert 30 kilométerenként vagy idegesítő hülyeségeket csinál, vagy meg akarja ölni a sofőrt.)Ugyancsak nem kellett hozzá sok fantázia elképzelni, ahogy munkanélkülivé válnak a fordítók a Google Translate nagy ML funkciófrissítésekor ~10 éve, ami nagyon impresszív volt megjelenésekor.
A fordítók köszönik, jól vannak.Sajnos túl könnyű megelőlegezni a korrekt működést, és youtube videókon csámcsomgva várni a csodát.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
- Keresek Sapphire Radeon RX 6950 XT / RX 6900 XT Toxic Limited Edition
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- ASRock RX 5700 XT Phantom Gaming D 8GB OC Videokártya!
- Matrox Millenium G450 PCI 32MB VGA/DVI retro videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen