- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Windows Insider Program
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
Ritkább, nézz körbe, hogy hol van a környékeden, vagy jellemző ingázó útvonaladon gázkút.
LPG-vel 10-30%-kal magasabb a fogyasztás. Meg számold bele, hogy LPG mellé érdemes prémium (Maxmotion100 stb, nem 95-ös premium!!) benzint tankolni. A többi a magas etanol tartalom miatt nem bírja a sok tárolást, ha mindig gázzal jársz, levizesedik meg bomlik a tankban. -
Drughi
addikt
Jelenleg egy benzines ignis-t hajtunk, egy tank benzin kb két hét alatt megy ki, ha nincs semmi extra út.
Évente 4-5 alkalommal kap prémium benzint (mikor pályán megyek vele) illetve télen, amikor a leghidegebb fagy van, bár idén ez kimaradt...Most megy a matek, hogy egy középkategóriás de használt autó legyen felextrázva vagy egy logan középfelszereltséggel, de szalonból, garanciával.
1M a különbség -
konyi79
addikt
A Renault-Dacia LPG nyomulása miatt úgyis téma lesz ez, pár dolog összefoglalva, amit érdemes tudni, aki ezzel tervez/gondolkodik- Nyugodtan lehet kiegészíteni, a hülyeséget javítani:
Jelenleg értelmes gázos autót szívócső-befecskendezéses motorokhoz tudnak csinálni.
Ilyenkor van a szívócsőben minden henger előtt 1-1 gázinjektor is.
A motor benzinnel indul mindenképp, típusfüggően 30-60 fokos motorhőmérsékletnél átkapcsol gázra, ha a módválasztó oda van kapcsolva. És van is benne gáz.
Erre azért van szükség, mert az elterjedt gázrendszerek nem cseppfolyós, hanem gáz állapotban fecskendeznek be. Azaz a rendszer része egy reduktor, amit a hűtőközeg fűt, párologtatás közben ne fagyjon le.
Szóval igen, van egy módválasztó. Ha LPG-re kapcsolsz, és meleg a motor meg van benne gáz és nincs hiba a rendszerben, automatikusan és jó rendszer esetén észrevétlenül átvált gázüzemre.
Ha menet közben kifogy a gáz, automatikusan visszavált benzinre. Előfordulhat, kicsit erőtlen a kocsi kevés gáznál. Ha úgy van kalibrálva a rendszer, teljesen kifogyassza a gázt, alacsony tartálynyomásnál szegényedhet a keverék, emiatt erőtlen ilyenkor.LPG előnyei:
- kisebb üzemeltetési költség Ft/km
- alacsonyabb károsanyag kibocsátás (LPG magasabb hidrogéntartalma miatt az égéstermék nagyobb hányada víz, mint benzin vagy gázolaj esetén)
- elvileg a motorolaj kevésbé szennyeződik (korom) és nem hígul annyira téli városi üzemben, ez hozhat hosszabb motor élettartamot azonos szervíz intervallumot feltételezve
- EGR problémák sem jellemzőek az LPG hajtóanyag mellettLPG hátrányai:
- pótkerék vagy csomagtartó egy része bánja
- + rendszer, ami előbb utóbb ugyanúgy meghibásodik, mint minden más
- újabb, speciális szakértelmet igénylő részegység, amivel még minden márkaszervíz sem rendelkezik jelenleg
- Műszaki vizsga előtt kötelező gázbiztonsági szemle
- 10 éves kora után a tartályt egyszerűbb cserélni, mint újra hitelesíttetni
- közvetlen befecskendezéses modellekhez megbízható rendszer nincs (bármennyire is állítják)
- hengerfej, leginkább a szelepek fokozott hőterhelése (hisz a befecskendezett benzin azt nem hűti), de a TCE LPG motorok erre fel vannak készítve.
- előbbi pont okán a tartós nagy tehelés kerülendő (szélsőségesen nagy tempós autópálya, nagy sebességű vonatás)
- parkolási korlátozások
- plusz tömeg, amivel a jármű hasznos terhelhetősége csökken.Léteznek liquid gázinjektorok is már, azaz folyékony gáz állapotban befecskendező rendszerek is. Ezek üzembiztonsága és működése azonban még korlátozott, nem ajánlott.
Ilyenkor közvetlenül az égéstérbe befecskendezett cseppfolyós gáz ott párolog el, ami elvileg lehetne előnyös is, azonban a mostani rendkívül összetett keverékképzésű motorokban nem igazán működik jól.
Ez a korlátja az közvetlen befecskendezésű benzinmotoroknak gázosításának is. Az égéstérbe belógó fúvókának hűtésre van szüksége, ami miatt LPG szívócső befecskendezés esetén a lambda értékhez mért 30% benzint szoktak befecskendezni, azaz itt lényegében folyamatosan kettős üzemben működik. Máskülönben a befecskendező szelep szétégne, vagy csak egyszerűen lekormolódna és nem működne benzinnel.
Van gyártó, aki kitalálta, hogy gázrendszert működtet közvetlen befecskendezéses benzinmotoron egy útváltó segítségével és úgy juttat közvetlenül az égéstérbe cseppfolyós gázt, de ezt is érdemes kerülni. A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok is nagynyomásúak, mint a mai dízelek, csak itt 150-350bar befecskendezési nyomásról beszélünk. na erre ráépíteni egy útváltót, előállítani hozzá a gáznyomást és azt gondolni, ugyanúgy megbízhatóan és meghibásodás nélkül fog működni a befecskendezőszelep a más viszkozitású folyadékkal... nem egy mérnöki gondolat.Érdekességkép viszont a dízeleket is szokták gázosítani, de rendkívül hosszú megtérülése miatt ritkán. Ott ugyanúgy szükséges a részleges gázolaj befecskendezés, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok esetében.
-
" - előbbi pont okán a tartós nagy tehelés kerülendő (szélsőségesen nagy tempós autópálya, nagy sebességű vonatás) "
Ez most komoly?
Ha ez igaz akkor a TCE 100/LPG alapból sem lesz felhasználó barát nálam.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #610 üzenetére
Megijedni azért nem kell.
Ez a tényleg folyamatos extrém terhelést jelenti.
Azaz állandó, mondjuk 75% fölötti teljesítményt, ami teszemazt Logannál folyamatos 160-180km/h autópálya tempónál tudod elérni. Vagy húzol egy lószállítót :) mindezt josszú úton, nem csak felgyorsulsz oda.Műszaki háttere ugye az, hogy a gáz kicsivel magasabb hőmérsékleten ég el, emiatt a hengerfej hőterhelése magasabb. Ráadásul előnytelen az égéstér hőháztartása szempontjából, hogy előre el van párologtatva a hajtóanyag. Benzin estén a porlasztott folyadék is a forró alkatrészeken elgőzöl, ami azokat remekül hűti.
Persze ez itt már borzalmasan motorfüggő, mennyi a rendszerben a tartalék. Nekem volt elgázosítva régen egy GA16-os motorú Nissanom. Na azzal konkrétan nyélgázon mentem el 340 000(!)km-t. Semmi baja nem lett.
Persze tény, egy mai motorban rejlő tartalékot, vagy nevezzük nevén felesleges túlméretezést nem szabad az ezredforduló előtti japán motorokhoz hasonlítani. Ismerek esetet gázos Fordnál, ami nem bírta ki a berlini kirándulást. De ott se 130-cal mentek a pályán.A TCe LPG motorok előnye, a hibás felprogramozás miatti motorkárosodás ugye nem játszik. Állítólag a szelepek is mások. De ilyen terheléses tesztet hogy csinálnak-e vele...? De ha újonnan veszed tök mind1, hisz 200k garancia elérhető rá.
-
Nem ijedtem meg én, csak ahogyan írtad is hogy négy pozitívum mellé szól mínusz tizenkettő is. "Nekem" ez komplikált mindenféle téren.
Ezért is értek egyet AMD Power kollégával. Ha sima TCE 100 lenne, lpg-cng meg egyéb más nélkül akkor nem lenne vele semmi bajom. De maradok a bevált DCI motornál.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #612 üzenetére
Persze, a dci már bizonyított.
De ott az AdBlue? Nagyjából pont egy LPG-nyi plusz alkatrész. És attól még kevesebbet se eszik, de legalább kell bele azt is tankolni.
Ráadásul sűrűn, mert van is velük baj. A mostani 1.gen. adalékolt rendszereknél ha hagyod lefogyni nagyon az AdBlue-et hajlamos leragadni a szintjelző. Azt hiszi, hogy ki van fogyva hiába töltesz rá, és 800km után letiltja a motort.
Ezeket egyiket se lesz értelme 10 éves kora után üzemben tartani. -
Nos nekem még a sima 90 pacis van abban még nincs.
De ha választani kéne az TCE 100LPG és a DCI AB között nem kérdés hogy az utóbbi.
1, Mivel sokat pályázok maga a hang komfort , bármennyire is vicces ezt felhozni egy Dacia esetében, de nem mindegy hogy 138/kmh sebességnél forog a motor 2500 körül vagy éppen 3500-at vagy a felett , legalábbis úgy gondolom hogy az új 1.0 TCE esetében ennyi az értéke.
2, Azért a sűrűn után tankolás sem vészes szerintem, mivel 20L tartály az átlag így 15,000-km elég pont arra hogy a kötelező szervíz esetén ez is fel legyen töltve. Ahogyan az olaj , szűrők cseréje is megtörténik így a kellemes a hasznossal össze is hoztuk.
3, Miért lenne drága?
Inkább arra kell odafigyelni hogy tényleg adblue folyadék legyen és ne hamisítvány.
Egy márkás , mondjuk egy OMW 20L 5000-Ft alatt megúszható.
4, Itt legalább a tartály nem a pótkerektől veszi el a helyet. Ha jól tudom a Duster esetében is a jobb hátsó résznél található ha alulról megtekintjük még látható is. Logan esetében is hasonló lehet.
5, Ezt nem érem "1.gen. adalékolt rendszerek" több rendszer is létezik?
Tudtommal nem ami volt 2013 elején gyermek betegségek azokat már kinőtték a gyártók. (Persze lehet tévedek).6, Ezeket egyiket se lesz értelme 10 éves kora után üzemben tartani. ---> Egyetértek, de ide hozzátenném hogy mindegyik márkára és típusára is igaz ez.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
Nos, hazahoztuk a Lodgy-t. Szegény Asszony párszor lefulladt, dízelhez van szokva, de majd belejön.
Hatalmas a beltér, főleg a csomagtartó. Nekem kényelmes a kemény szivacsos ülés, feleségem sem panaszkodott. Kicsit puritán a könyöklő alatti rész, de ennyi bajunk legyen vele.A tetőcsomagtartót hogy érdemes elrakni? Fóliázzam le, tekerjem simán plédbe, vagy csak tegyem fel a polc tetejére a garázsban? Gondolok itt a pórra meg az időre, mert szerintem jövő nyárig nem lesz előszedve.
-
-
AMD Power
titán
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #618 üzenetére
Koszi de nem! :) Ebben a felhasznalasi formaban dizel sem kene. Sot mar az sem biztos,hogy kell e auto.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #616 üzenetére
-
AMD Power
titán
válasz kelly416 #615 üzenetére
Gratulálok!!
Attól is le tud fulladni nem ,hogy ebben elektromos a gázpedál. Más mint a régebbi vasaké. Sokan ezért is szoktak lefulladni vele az elején.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #614 üzenetére
Félre ne érts, én nem meggyőzni akarlak.
Csupán rávilágítani, hogy a dízel se problémamentesebb feltétlen, vagy akár egyszerűbb.1.gen AB alatt a jelenlegit értem, ami van az 1,5dCi motorokban. Mármint Renault 1.gen, tudom, hogy másutt régóta van. Sajnos nem egy hibátlan konstrució, nem véletlen jön az updatelt verzió.
-
kelly416
veterán
válasz AMD Power #621 üzenetére
Nekem nem sikerült lefulladnom vele egyszer sem, de én sokat vezettem benzinest is. Szerintem tök jól működik a gázpedál, nem vettem észre régi benzineshez képest eltérést, de akkor szegénykéámnek így dupla nehezítés. Teljesen hozzá szokott szerintem hogy a Mazdát (2.0 ditd 626-os) is, a Cliot (1.9 D) is, a Fókát (2.0 tdci 2006) és a Zafirát (2.0 dti) is kb. gázpedál nélkül indítja meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #628 üzenetére
Az tuti. Csak a fóliától tartok kissé azért, nehogy bedohosodjon, a pléden meg idővel átszivárog a por. Főleg, hogy lemez burkolatos garázsom van (lindab) és nem szövetes lemez van a tetején, így néha izzad és csöpög belül "az eső". De szerintem becsavarom egy plédbe és leterítem egy fóliával ami engedi szellőzni oldalról.
Közben elgondolkoztam magamon, min agonizálok. Asszem erre mondták Anyámék, hogy cifra nyomorúság. Be is fejeztem a témát.
-
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #630 üzenetére
Köszike, viszont Nektek is.
-
-
kelly416
veterán
válasz AMD Power #635 üzenetére
Nem tudom, de pl a Mi 9t/Pro topikban egyre többen elégedetlenkednek hogy nem lehet kapni szinte sehol a telót, és sokak szerint csak az nincs, aki a konténerekbe betegye a szállításra váró darabokat odaát, mert minden népesebb munkahelyen kényszerszabi van. Egy Kia vagy Hyundai esetén szerintem hamarabb befolyásolja, de nem tudnék ésszerű választ adni igazából. Csak találgatok.
-
-
AMD Power
titán
Szerintetek?
Iszonyatos áremelés jön az autóknál, egymilliós drágulás is várható [link]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
válasz AMD Power #639 üzenetére
Aztán majd csökkentik mert sem magánszemély, sem vállalkozások nem fognak olyan autóért többet fizetni ami előtte 10-15% kevesebbért vásárolt előtte. Vagy tudták hogy annyit ért.
Nyilván ha Dacia is emel ez azt jelenti hogy a 10% számolva minimum esetében 2,5 M alatt nem lehet megvenni a legalacsonyabb áru Logant.
Egy dokker van esetében már 400,000-Ft az alap verzió emelése.
Ez durva.
Akkor inkább ezekért az összegekért már több ember is a használtautó piacot fogja választani, még ha a rizikó nagyobb is.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #640 üzenetére
Pontosan. Foleg,hogy ha tenyleg beut megint egy kis recesszio
... visszaesnek az eladasok. Rn mondjuk nem veszek megibt hasznalt autot. Inkabb rakoltok az Astrara 100eFt es meg par evig hasznalom. En ha veszek, csak ujat fogok.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #642 üzenetére
Jobb otletem nincsen. De en bizok benne,hogy ez a koronas buli 1-2honap mulva lecseng. Anyagilag mar engem is erint. Kevesebb forgalom, kevesebb jutalek. De azert kolcson meg nem kell kernunk! :)
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
gyemipapa
senior tag
Jövő héten veszem át az új Sanderomat. Mikre figyeljek átvételkor?
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #645 üzenetére
Arra, hogy ne másikba ülj.
Mi a héten vettük át a Lodgy-t, megnéztük, hogy minden benne van-e ami a szerződésben volt, és mentünk tankolni. Olvastam, hogy illesztési, festési bibik vannak (mi eddig nem találtunk), de igazából nem nagyon tudnék vele én sem kezdeni semmit, úgyhogy nem húztam vele az időt. Bár megeshet, most sokan könnyelműnek gondolnak, van is alapja asszem.
-
AMD Power
titán
válasz gyemipapa #645 üzenetére
De jó neked! Milyen színűt vettél? Felszereltség? Mennyit vártatok rá?
kelly416 Ez mondjuk tök jó. Bárcsak én is ott tartanék mér ,hogy megrendelem az autót.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
gyemipapa
senior tag
válasz AMD Power #647 üzenetére
Készletről vettem, utolsó darab, eztán már csak gázos-benzines kombó jön. Nyérc barna, full felszereltség, navigációstól, pótkerekestől stb. Így várni sem kellett rá, készlete4n volt a példány, a hét elején leelőlegeztem, jövő hét végén átvehetem a nevemre írva.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest