Új hozzászólás Aktív témák
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #2245 üzenetére
Jol elszálltak az árak németeknél, eddig a flat töltési árak jóval kedvezöbbek voltak, söt pl elvah kivette a nagyobb csomagokat? Érdekes.. itt Ausztriában pl Linz Ag kártyával 50kw-ig 13,52eu/óra, 50kw felett 33eu/óra, ami 150/180kw-s töltökön olcsóbba jön ki jóval mint a német árak.. söt az 50kw-s is. Öamtc-nél 75kw-ig 0.39eu/kwh.. fölötte nem ir ki árat, de majd valamikor rádugom egy 150 kw-s töltöre az autot és meglátom hogy számol vele.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz Shadowbull #2252 üzenetére
Ó azért 2010 óta sok víz lefolyt a német Dunán is. Nyilván szolgáltatások lettek drágábbak, de az anyagköltség biztosan csökkent.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
DriveR_Art
csendes tag
válasz Shadowbull #2236 üzenetére
Ha az áram drágul, akkor minden drágul. Az üzemanyag előállításhoz, szállításhoz, tároláshoz is áram kell, tehát ott exponenciálisan fog beépülni az áram ára. Nem értem miért kell ilyenkor előjönni ezzel, mintha az áram drágulás csak az elektromos autó töltést érintené.
Viszont hogy témába vágjon én se tudok otthon tölteni, csak munkahelyen és nyilvánosan, mivel panelbe lakok, ezért nincs napelemem sincs. De mióta lecseréltem a benzinest, csak az üzemanyagon spóroltam vagy 350 ezret 10 ezer kilométer alatt (kb. 5 hónap). A többi költséget nem is számolva (adó, kedvezmény, szervizköltség stb.)
Plusz a gumiból is kapásból négyévszakosra váltottam (szokás azt is szidni még mostanában), ha lúd legyen kövér alapon.
15 éve a prohardveren...
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #2245 üzenetére
Napelem friss ajánlat 10-15k eur, ez 14kWp rendszer a 10k gagyibb rendszer, 15 a prémium. Bőven túl számolva mint amire szükségem van, otthonfelújítási támogatással az egyik legjobb beruházás jelenleg (még nem vagyok jogosult, de amint lehet és még igényelhető, tuti erre költöm). Elviszi a házat (fűtés/melegvíz is benne van) meg auto évi 25-30e km-el számolva.
Nekem 42 db panel fér fel a házra, közel se vagyok a teljes bepanelezéshez, a fenti ajánlatok 32-36 panelesek.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Pont hogy az auto csak szaldo idoszakban mehet a napelembol (legalabbis absztraktan), mivel hetkoznap termeleskor jellemzoen pont nincs otthon... En meg eppen azt mondtam, hogy az e-autot azt a villany normal araval kell szamolni, nem azzal hogy napelembol van. Epp volt tema a napelemes forumban ugyanez par napja
-
axioma
veterán
Persze, es egyre jobban a zoldenergia felporgetese (oroszoktol fgtlseg) miatt, de szerintem a legbutabb dolog hogy most elektromos futesre terelik a ne'pet me'g ha 3-4-(5) COP-vel is, ahelyett hogy jo hoszig + hoenergiaban ta'rolasra tamaszkodnanak... terhelik az infrastrukturat, sajna a jo COP miatt akkor is anyagilag kijon, ha nem csokkentettek elore az evadnyi hoigenyt.
-
cOxeR
Ármester
Az teljesen jogos, hogy az energiaigény szükségletet kell csökkenteni, nekünk pl. előző házunk 2000-es építésű volt szóval nem egy régi lom, de a mostani ami több mint 2x akkora alapterületű sokkal jobb felépítésű, szögre ugyanaz a rezsije az kb mindent elmond, ezt még kiütöm napelemmel, meg elektromos auto fogyasztást is, az egy nagyon jó irány… Bp körüli agglomerációban csak ezt szabadna engedni, vagy támogatni.
-
Tiédetis
senior tag
létezik chademo - ccs adapter?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
Multkor 'erdekes' autot lattam. A trio [i-miev/ion/c-zero] egyike fel volt design matricazava zold hullam, zero emission talan, es 'plug-in hybrid' felirat.... aki felrakatta, meg aki felrakta az is...
-
Chereiose
addikt
Arra nincs valakinek ötlete, hogy Kínából indult hajót hogyan lehetne nyomon követni? Pontosan azt se tudom, hogy mikor indult és mi a neve, de elvileg már rajta van a rendelt Springünk és érdekelne merre fele jár. Vagy talán Teslákkal együtt jön, úgy lehet könnyebb lenne kideríteni
-
aerosmith
őstag
válasz Chereiose #2267 üzenetére
https://www.vesselfinder.com/
De ez kb olyan kérdés hogy, nem ismeritek ezt a srácot? Nem tudom mi a neve, hol lakik és fotóm sincs róla.[ Szerkesztve ]
-
-
dabgergo
őstag
Ti mit csinálnátok a helyemben?
Hamarosan költözünk és az új helyről napi mindösszesen 2x8km ingázásra kéne megoldás, mert tömegközlekedés nem fog működni mint eddig.Pár részlet ami elég fontos lehet a döntés szempontjából:
- Ez a 8km kb. 60%-ban főúton megy, 90-es max sebességgel, többi része 50-es táblás kisebb utakon, de nem városban.
- Lesz napelem és autótöltő az új házon, tök jó lenne valamilyen elektromos megoldás e miatt is.
- Heti 3x kell bemennem.
- Egy dízel autónk van jelenleg, akár azzal is járhatnék, bár az néha fog kelleni a feleségembek is nap közben (de az is opció h neki veszünk vmit).Nem az a cél h legolcsóbban kihozzam, de jó lenne ha nem irreálisan sokra jönne ki a megoldás. Napelem miatt adná magát valamilyen elektromos megoldás, akár motor, de valójában heti 3x2x8 km üzemanyag költsége is nagyon alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz dabgergo #2275 üzenetére
heti 2-3 x 8km megölné a normál motoros autót, főleg ha dízel.
Erre a távra a legalja is megteszi, a trio tagjai (c-zero/ion/miev) vagy egy '15 Leaf még heti fél töltéssel is megteszi.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Csak érintőlegesen villanyautós téma. Szerettem volna mérni, konnektoros töltőből mennyi megy az autóba. Új, jobb minőségű, 16 A-es fogyasztásmérő.
Nézem a kijelzőjét, hogy a feszültség 160 V körül, a frekvencia pedig 32 és 44 Hz között ugrál. Hát ez biztosan hülye; a fenébe, vihetem vissza a boltba.
Na, bedugtam az irodában, ott rendesen 230 V/50 Hz. Otthon újra próba, a konyhai konnektorban is rendben. Végignéztem a házat, és a parajelenség szigorúan az egyik fázison jön, de ott mindenhol, pincétől tetőtérig.
Természetesen amúgy ez a fázis is normálisan működik: voltmérővel rendben, és a rajta levő dolgok is mennek.Mielőtt elkezdek egyenként lekötögetni róla mindenkit, találkozott valaki már ilyen jelenséggel?
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz Füleske #2277 üzenetére
+1, Ampera raadasul parkolni nagy, bar teny, hogy jo a felszereltseg (tempomat, kulcs nelkuli, stb.) ami kenyelmesse teszi, de nekem is inkabb egy trio-tag vagy leaf jut eszembe az olcsobbik szegmensbol - bar 1 fore egyebkent a smart 2 szemelyese is baromira eleg, es az meg aztan tenyleg szinte barhol elfer, es ott mar lehet jobb felszereltseg (azt nem ismerem belulrol).
-
wassermann
addikt
válasz joghurt #2279 üzenetére
Az elektronikus eszközök rosszul tervezett "visszarúgó" tápegysége tudja így megbolondítani az elektromos hálózatot. Ebből a szempontból a forgótárcsás (régi fajta) fogyasztásmérő "atombiztos".
Először a szomszédot is megkérném hagy nézzem meg ott. Ha ott egyik fázison sem jelentkezik a hiba, nálad nyomozd végig, hogy azon a fázison milyen fogyasztóid lógnak. Valamelyik lesz a ludas.
-
joghurt
addikt
válasz wassermann #2281 üzenetére
Nekem is ez volt a tippem. Szerintem nálunk nincsenek ilyen elektronikus eszközök, így elsőnek a ház leválasztásával kezdem. Remélem, erről a fázisról van dugalj a villanyóránál.
A tej élet, erő, egészség.
-
rbalint88
addikt
Sziasztok!
Vettunk egy 2019-es eGolfot, otthoni toltessel
kapcsolatos a kerdesem, a helyzet: tarsashaz, a garazsba a lakasbol van levezetve az aram (kb 30meter, 2,5mm2 rez kabel kabelcsatornaban, egy fazis, 20A van adva a garazsnak, amugy 3x32A van, de minden villannyal megy. Talan nem a leghitvanyabb aljzat van felszerelve, de azt a legegyszerubb cserelni).
Kerdes elso fele: hany amperrel tolthetek errol igy, by default az evse-vel?
Kerdes masodik fele: erdemes-e valami wallboxot felszereltetni, vagy heti max 2 toltesert felesleges? Nehezito korulmeny, hogy az auto nem a garazsban allna, ott mar masik pihen, hanem optimalisan a garazstol 5m-re kb, szabad eg alatt. (Ha nagyon muszaj, oda tudok allni a garazs ele, csak a szomszedokkal valo osszeveszes miatt nem eroltetnem).
koszonom! -
biker
nagyúr
válasz rbalint88 #2284 üzenetére
Szia
Vettunk egy 2019-es eGolfot, Gratulálok!
otthoni toltessel kapcsolatos a kerdesem, a helyzet: tarsashaz, a garazsba a lakasbol van levezetve az aram (kb 30meter, 2,5mm2 rez kabel kabelcsatornaban, egy fazis, 20A van adva a garazsnak, amugy 3x32A van, de minden villannyal megy. Talan nem a leghitvanyabb aljzat van felszerelve, de azt a legegyszerubb cserelni).
Kerdes elso fele: hany amperrel tolthetek errol igy, by default az evse-vel?Teljesen szabálytalan! 2,5mm2 vezetéket nem biztosítunk 20A-re főleg nem 30m-re.
30m-re 16A esetén már 3x4mm2 kell, mert itt tartós terhelés van, akár 6-8-10 órán át, nem úgy kell számolni mintegy lakásban
Jelenleg ha 30m és 3x2,5mm2 akkor 16A maximum, de számolj 8-10V feszültség eséssel.
Nekem 47m van és 3x4mm2 esetén 7V esik.Kerdes masodik fele: erdemes-e valami wallboxot felszereltetni, vagy heti max 2 toltesert felesleges? Nehezito korulmeny, hogy az auto nem a garazsban allna, ott mar masik pihen, hanem optimalisan a garazstol 5m-re kb, szabad eg alatt. (Ha nagyon muszaj, oda tudok allni a garazs ele, csak a szomszedokkal valo osszeveszes miatt nem eroltetnem).
Igen, a konnektoros töltő nem arra való, hogy rendszeresen erről tölts, idővel azért szereltess fel, csökken a csatlakozások száma, kevesebb hibalehetőség.
Egyelőre elmegy, de pl a gyári EVSE 12A nem 16A, csak a kínai 16A illetve a francia renault/DS vonal töltői, amik az e-green legrand aljzat mágnese hatására 8A helyett 14A vagy 16A töltésre átváltanak.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz rbalint88 #2284 üzenetére
2,5-es vezetéken (pláne 30 m hosszon) max. 16-os megszakítót illik. Ha egy fázis, akkor tölteni is max. ennyivel tudsz. Ami 3,68 kW-ot jelent. [Vannak, akik azt mondják, hogy "mehet azon 20 A is, a 16-os megszakító úgysem old le azonnal". De vannak, akik szeretnek veszélyesen élni.]
Számottevő wallboxszal akkor érdemes tervezni, ha komolyabb vezetéket is viszel le neki (minimum 5x4 mm2).
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #2286 üzenetére
a 20A kismegszakító tartós túláramra (mint a töltő) 1,13-1,15 In körül fog 30perc után leoldani. Ez pedig akár 23A is lehet. Ez a fő baj.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
rbalint88
addikt
Koszonom, akkor a gyari evse 12A-e nem fogja tulterhelni a rendszert. A 20A kismegszakito azert van fent, hogy ha valami nagyobb fogyaszto van idoszakosan rakotve, akkor az ne lovogesse ki allandoan - pl anno amikor hegeszteni kellett, akkor az allandoan kicsapta a 16A-t es hoztunk egy aggregatort inkabb
Alapvetoen az a terv, hogy ugyintezeskor/vasarlaskor toltunk rendes oszloprol, otthon csak ha muszaj.
Tuzpenge, joghurt: 12 eve lett kialakitva, akkor meg nem volt meretezesi szempont a villanyauto toltes -
dabgergo
őstag
Köszi nagyon a segítséget!
Ez a trió funkcióját tekintve tökéletes lenne, de mondjuk ahhoz képest nem szép h mennyibe kerül
E-up lenne egy lépéssel feljebb? Vagy van vmi hasonlóan pici, ingázásra alkalmas, de minimálisan normálisabban kinéző?Nehéz megmondani h mennyit szánnék rá... lehet h vmi kis benzines lesz ha 4M alatt semmi értelmeset nem találok elég durva ez a felár, vagy csak lehet h még nem szoktam hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz dabgergo #2293 üzenetére
E-up se rossz, bár nem valószínű, hogy 4 millióig sok lenne belőle. 4 millióig van Zoe (saját akkut lekérdezni egy márkaszervizben!), Leaf (akku állapot problémás lehet!), Fiat 500e, Smart is a trió mellett. Info: [link] Az egzotikus típusokat (pl. Bluecar) kerüld! Feljebb ezek vannak: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz dabgergo #2293 üzenetére
Nem tudom mennyire sürgős, de szerintem idén is június körül lesz a támogatás, ha a legolcsóbb kell akkor egy Dacia Spring 5m körül lenne támogatva, illetve megint rendelhető az Up is (bár gondolom az a baj, hogy 1 év mire megjön), ezek nem rossz ajánlatok, de hát leginkább a várakozási idővel lesznek bajok, na meg az adott kereteden is túlmennek, de jobban megérik mint ezek a 8-10 éves, gyors töltő nélküli behozott járművek.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2296 üzenetére
Gyorstoltes van a regi full ev-ken, csak villamtoltes nincs (chademo a trioban peldaul, 20 perc 80% bar csak 2x probaltam de kb. hozta is ezt). A hibridekre jellemzo hogy csak type I-II egyetlen lehetoseget tartalmaznak. (Megjegyzem, a villamtoltes a Dacianal is nemcsak felar, hanem szallitasi idot is befolyasolo tenyezo, legalabbis tavaly az elso koros rendeleseknel ez volt az info tobb helyrol.)
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2296 üzenetére
- nagyon-nagyon kérdéses az a támogatás (és az autó vételára is), mivel egyrészt választások után senki sem oszt semmit (anno MP igen, bele is bukott), másrészt most háború is van (ergo megszorítások jönnek, infláció stb.), de már előtte lehúzták a HUMDA erre szánt keretét. Keret nélkül meg hiába akarna támogatni...
- a Spring - nek egyetlen előnye van, hogy új autó. Amúgy a fasorban sincs, talán a trióval van egy szinten. Villámtöltés a régi modellekben is akad (triónál pl. fehér holló amiben nincs), bár kétlem, hogy a hiánya egy otthon töltött, kis hatótávú autónál olyan fontos lenne. Nem az EU - t készül vele körbejárni. Másrészt a várakozás, amit írtál is, a háború miatt még bizonytalanabb a rendelt autó. Harmadrészt ha kapsz is támogatást, 3 évig teljes casco kötelező. (kb. újabb fél millió)[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Füleske #2299 üzenetére
HUMDA pedig mondta, hogy lesz, mondjuk ha nem lesz miből akkor tényleg érdekes.
Azért szerintem túlságosan sokan leírják a springet, de most nem tudom mire nem elég, sok tesztben is dicsérik, szerintem a presztízs hiánya ami sok emberből szól. Vagy akkor lehet venni Zoet, dupla ennyiért majdnem.
A Casco meglétét meg sosem értem mint probléma, igen kell, de ki az aki nem köt főleg egy villanyautóra még pár évesen is, ismerve a javítási árakat? Meg egy új benzinesre is kötsz, kolléga említette a 4 milliós keretét abból majdnem kap egy új swiftet pl, szerintem kötne cascot, így ezt sem vonnám le feltétlenül egy új támogatott árából, az említett spring pedig szerintem 3 évesen fog érni annyit, mint amennyiért támogatva vettük. De ha úgy se lesz akkor ez úgyis tárgytalan, illetve meggyőzni se akarok senkit.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen