Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz Balázzs #2235 üzenetére
A D vagy C+D fokozat az eszközbe mehet, gond nélkül, a többi fokozatot tervezni kell, fővezeték keresztmetszet, hossz, hurok, 5m-nél vagy T1-T2 esetén akár 50cm maximális hurok, különben nem fog védeni, mert nem alakul ki elég nagy áram a kioldáshoz.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Balázzs #2241 üzenetére
A töltő az eszköz, vagy az ő bekötő doboza. Ami ide kerül, az finomvédelem, és túlfeszültségre való, sem elsődleges sem másodlagos villámcsapás okozta károk ellen nem véd. Együtt pusztul a berendezéssel. Azokat a főelosztóba kell kötni, megadott hurkokkal hogy kijöjjön a csillapítás és a zárlati áram.
ezek vagy D osztályú kis kondi méretű eszközök, vagy sínre pattintós C+D eszközök. Végponti védelem. 275V maximummal lemennek zárlatba, és kioldják a zárlatvédelmet, az eszköz cseréje után lehet újra használni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
biker
nagyúr
-
axioma
veterán
válasz Balázzs #3085 üzenetére
Nem masabb mint egy fustosnel, ha nem az elektromos reszt erinti. Karosszerias volt a phev-vel is meg az ion-nal is az elmult 2 evben sajnos (masik kgfb-jere), az opel sajat szervize arra se volt hajlando hogy ismeretlen merteku rafizetes nelkul atvegye; azt is meg iont is alternativ szerviz csinalta meg ugy hogy kijojjon nullara. Bp. III. ker. ha az megoldhato tudok privatban adni.
[ Szerkesztve ]
-
-
wassermann
addikt
válasz Balázzs #3159 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy a mostani helyzet sok mindent meg fog változtatni. A hazai szénhidrogén források szép lassan kifogynak: 20éve még a hazai felhasználás 25%-át adták, ma ez 10%! A gázt még csak csak lehet pótolni CNG-vel, de az olaj?
Valami más lesz, új irányok: még több napelem, villanyautók, még nagyobb arányú közösségi közlekedés (lsd. Németországban az új, olcsó havibérlet), korszerűbb hőszivattyús fűtés...
-
titán
válasz Balázzs #3273 üzenetére
Mert a SuC drága. Ilyen hosszú úton nem éri meg. Az Ionity Passport 0,35€/kWh, a Supercharger 0,55€/kWh. Ezen az egy oda-vissza úton (1000 kWh) megspórolom az egész éves díjat. És utána még megyünk két Teslával Horvátországba, az is lesz vagy 600 kWh a két autónak összesen. Így két hét alatt megspórolok 120e forintot.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cinemazealot
addikt
válasz Balázzs #3575 üzenetére
Az i-MiEV kimaradt a listádból. Csak annyit írtál, hogy amit kinéztél, az klíma hibás volt. Egyéb szempont, ami miatt végül nem azt választottad (azon túl, hogy ez is csak 4 személyes és kisebb hatótávú bármelyik másiknál )?
Mindenkihez:
A triónál mennyire számít előnynek (már a többi EV modellhez képest), hogy egy megfelelő (piacon könnyen beszerezhető) Bluetooth-os OBD eszközzel végfelhasználók is kiolvashatják az aksi cellánkénti töltöttségi adatait? Vagy ez megoldható más modelleknél is? -
GalaHU
őstag
válasz Balázzs #3708 üzenetére
Ezzel tudod gyorsan leégetni a házat!
Kismegszakítót önmagában sosem cserélünk, mert az a mögötte lévő teljes áramkört védi! Ha a kábeled változatlan marad (gondolom 1,5mm2-es) és ráborítasz kétszer akkora áramerősséget mint amire méretezve van elég gyorsan melegedni kezd majd. Innentől meg már csak idő kérdése mikor olvad meg a szigetelése, testel össze, lesz belőle szikrahányó...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #3735 üzenetére
Ez volt a story
MABISZ (külföldi másik fél miatt) végül május végére tett egy 170k-s számla nélküli ajánlatot. Akkor elmentem Dunaautóhoz, mondták ők intéznek mindent. Július elején hívtak hogy júli 20 körül tudom vinni az autót. 1 hét alatt lett kész
Biztosító fizeti elvileg, zsebből fizetve azért kerestem volna olcsóbb megoldást. (sárvédőt szerintem fényezés nélkül is lehetett volna javítani, felnin lévő karcokkal is tudtam volna élni, lemosva azért nem volt ennyire csúnya mint a fotókon. Lökhárítón sérült a festék, de még lehet arra a pár rizsszemnyi foltra bepróbáltam volna valami hibajavítót)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
válasz Balázzs #3892 üzenetére
Vááá. Mész egy autóúton, ahol alap a 110. Kint van egy 90-es tábla ... ami a következő kereszteződésig érvényes - na, erről a felhajtóról beszélek. Te láttad a felhajtót, így tudod, hogy már újra mehetsz 110-zel, ő meg nem.
Ugyanez vonatkozik arra is, ha egy feloldó táblát nem vesz észre.A kamionos meg 70 felett bárminek örülhet, hiszen ő annál többel úgysem mehet.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Balázzs #3894 üzenetére
Tipp: Elavult térképes adatbázisból dolgozik. Pl. a felújításkor 60/80-as korlátozás volt errefelé, egy darabka meg így maradt. Amihez én hozzáférek, ott az 51-es csomóponttól nyugatra maradt fent egy-egy 60-as darab mindkét irányban. Az OpenStreetMapen javítottam, talán valamikor majd hozzád is átszivárog.
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #3889 üzenetére
Ne is mondd, ezek az elavult térkép adatbázisból szedett korlátozások totális baromságok.
Idén örültem, amikor jött térkép frissítés, mert rohadtul bosszantott, hogy amerre lakok mindennap végigmegyek egy pár km-es országút szakaszon, ahova korábban 60as korlátozást fantáziált.
Na a frissítés óta úgy gondolja hogy 40es korlátozás vanA táblafelismerőről ne is beszéljünk, mert teljesen rossz irányba viszi a dolgokat azzal ahogy most működik. Tök jó hogy felismeri a korlátozást, de csak bosszantó és használhatatlan anélkül hogy tudná meddig tart.
De legalább a pályán kevesebbet fog fogyasztani a mostani frissítés után, mert 150 helyett 140-nel fogok menni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #3896 üzenetére
"táblákat felismeri - már amelyiket - de még nem használja, kizárólag a saját térképes adatbázisból veszi a sebességkorlátozási adatokat."
Ez így van, legalábbis autópályán. Állítólag pár hete már néhány európai országban elkezdte használni a táblákat is, de erre azóta nem találtam konkrét bizonyítékot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #3903 üzenetére
"és még nem említettük a feltörekvő kínai márkákat!"
Ha valamire nem bíznám rá magam, az egy bármilyen kínai technika. Szóval felőlem jöhetnek fel, én nem leszek rá vevő. Ismerve a kínai minőségbiztosítást (most arról beszélek, amikor saját erőből gyártanak és nem egy nyugati cég telepített oda gyárat).
A tudomány a valóság költészete!
-
gabross
tag
válasz Balázzs #4919 üzenetére
Úgy látom Bécsben van, a Polestart akár holnap ki is tudja próbálni, van időpont, a Model 3-at meg még könnyebb, elhoz egy eloop-ot.
Mi szedánt szeretnénk, a Polestar 2-t és a Model 3-at próbáltuk. Eszem szerint a Model 3-at választanám (hatékonyabb, hamarabb megérkezik) viszont a szívem (értsd a feleségem ) a Polestar fele húz.
-
gorbep
senior tag
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #5067 üzenetére
Ez nem elektromossal is pont ugyanígy van. Ez valami pszichés dolog szerintem, az emberek tudat alatt szeretnek tömörülni.
(Sentry mode-dal meg óvatosan külföldön. Az Európa jog szerint alapvetően illegális. Sok helyen szürkezóna, Németországban viszont hivatalosan is illegális, ha valaki feljelentést tesz akkor megbírságolnak)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
-
titán
válasz Balázzs #5212 üzenetére
Töltöttél már 3 kW-tal Superchargeren? Ha nem melegíted, annyit kapsz. 50-et akkor, ha 20 fokra felmelegíted. Ha viszont nem ismered a trükköt, és nincs előfűtés, nincs töltés sem. Naponta kapjuk a nyavajgó hívásokat, hogy miért tölt ilyen szarul ez vagy az a töltőnk. Mintha mi tehetnénk róla, hogy a gyártók képtelenek ezt megoldani.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Mobile
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Automata kávégépek
- Ingatlanos topic!
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Ukrajnai háború
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen