- Mikrotik routerek
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
direkt nem reagáltam, ezért, mert tudtam hogy valami bontott akku lesz.
szerinted hány akku bontódik /év ami elérhető magyarországon?
Szerinted hány napelemes rendszer van, ahol kereshetnek ilyet?
Ha megvan mindkét szám, szerinted nincs-e 10.000szeres szorzó a két szám közt? akkor mit ér egy ilyen bedobott dolog, hogy egyszer valaki kifogott 15kWh-t 1,5misiért? Pont semmit.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
robi-k
őstag
A tegnapi kormányinfó még inkább aktuálissá válik az otthoni oda-vissza töltés lehetővé tevő V2H (Vehicle to home) töltőberendezés?
Ti nálatok van tervben ilyen töltő kifejlesztése? Pl. ehhez hasonlót.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Nincs tervben, mert
- az autók elenyésző része képes V2G-re
- maga az eszköz jelenleg nem engedélyezett, lásd napelem inverter engedélyezése, hogy hálózatra köthető legyen. Bármit ami betáplál, csak hálózati engedélyes hozzájárulásával lehet bekötni a hálózatra, és az a Delta esetében sincs meg, nem hogy máshol.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
szerintem ez lesz a pénzügyi realitás. 70%-ra lecsökkent és cserélt akkumulátorok kerülnek a napelemes rendszerekbe. Személyesen volt szerencsém ilyet látni, amiben több Leaf degradált akku kapott helyet. Most már kezdenek fáradni az első generációs akkuk a Leaf-ekben, az i3-nál pedig aki teheti felfelé upgradel nagyobb akkura, ezért abból a 60Ah-s akkuk jelentek meg olcsón a piacon. Láttam új projekteket, ahol a 120Ah akkukat cserélik, (nem gyári) nagyobbakra, és mivel az Alu-karbon-műanyag-kompozit autót nem csámcsogja a rozsda, lesz erre piaci igény így gyártó kapacitás is. A "vas" autóknál pedig lerágja a rozsda a kocsit a hajtás és az akku mellől, ott azért lesznek pár év múlva szabad, kissé degradálódott akkuk. Szerintem ez egy természetes és mérnökileg reális folyamat lesz. És itt már nem 1-2 ezer akkuról beszélünk, hanem több százezres-milliós darabszámokról. Ha jól emlékszem i3-ból 250e darab készült, Leaf-ből még több...
Szóval az elektromobilitás, és a sztochasztikus megújuló energia tárolása össze fog kapcsolódni V2G és V2L nélkül is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
Mivel az eredeti kérdésre nem válaszoltál, így nehéz vitatkozni
De akkor segítek: "A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint 2021 végén összesen 134.625 háztartási méretű kiserőmű üzemelt 1127 MW beépített kapacitással. A HMKE-k összes beépített kapacitása a 2020. év végi 720 MW-ról 2021 végére 1127 MW-ra növekedett, ami az elmúlt tíz év rekord növekményét (407 MW) jelenti. 2021-ben összesen 46.410 háztartási kiserőművet telepítettek a felhasználók."
Ehhez kapcsolódóan 2021-ben 4311 elektromos hajtású autót adtak el, összesen van kicsit több mint 30.000 elektromos autó, amikből 5-8 év múlva lesz akkud
akkor valós megoldás tömegesen az olcsó bontott akku, vagy a szerencsés pajtásoknak jó barkácsalap? Sajnos a realitás a második
évente itthon olyan 20-40db akku ha bontódik, szerintem. És hiába jössza azzal, hogy bezzeg X országban mennyi, mert arra lesz ott kereslet.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Ebben én is egyetértek, nincs itt tömeges elérhető auto akku, ami napelemes rendszer mellé kerülhetne.
schawo
Nekem idén lett kész a rendszer, kellene azért 4 év mire megtérül, remélem nem olyan gyorsan barmolják szét a piacot, ennyi idő legalább kell ahhoz is, hogy valami értelmezhető akku megoldás jöjjön ki, amivel a szaldós rendszer - amiért az egész megéri - kiváltható. -
wassermann
addikt
Viszatérve a V2H-ra (Vehicle to home): most még nem használható, de valahol olvastam, hogy EU-s szinten már dolgoznak rajta.
Japánban már környezeti katasztrófák esetén bevált a lakás elektromos autóval történő korlátozott táplálása (pl. hűtő, mobil, TV). Nálunk Magyarországon pl. "hálózat-simítgatónak" épp jó lehet, de még ki kell dolgozni -
gorbep
senior tag
Nem vitatkozni szeretnék... ez egy jó közösség, tanulni járok ide...
Értem amit írsz, és egyet is értek vele. De ahogy a dolgok kinéznek az akku gyártás jelenleg a BEV gyártás alá szerveződik, ez az iparág szerintem a közeljövőben szinte mindent felszív, és exponenciálisan növekszik. nagy mennyiségű akkut olyan volumenben amit írtál ( ráadásul jelenleg kb 120 000 HMKE igény van beadva Mo-on , ami még majd csak fog épülni) máshonnan nem remélhetünk...
Szóval várni fogunk szerintem, amíg kihullanak a kocsikból a pakkok. 1 éve még azt mondtam volna, hogy a LiFePO4 akkukat meghagyja nekünk az autóipar, de jelenleg mindent felszív, még ezt + a Na akkukat is! Mihelyst rájönnek, hogy lehet a RedOxFlow akksikat belebucsikolni egy BEV-be, annak is csak integethetünk majd... ott a PROFIT... ennyi...- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
A jómúltkorában úgy kb 2 éve megkaptam itt, hogy hazudok a 12 pálcás, eredeti akkus 2015-ös 24 kWh-s Leaf-et illetően. Nos, jelentem, hogy múlt héten következett be a tragédia és esett le 11 pálcára, 7,5 évesen, 50 ezer mérfölddel (80 ezer km). Időközben az esedékes nagy szervizt is elvégezték a márkaszervizben, ahol megerősítették, hogy az eredeti gyári, legelső és egyetlen akkumulátor van az autóban. Az egész a megfelelő vagy épp hanyag használaton, éghajlaton/időjáráson múlik. Nem hazudtam.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz wassermann #4313 üzenetére
hogy EU-s szinten már dolgoznak rajta
itt a hiba. ha az EU dolgozik rajta, nem a gyártók, akkor kalap szar Az EU már kidolgozta, lesz a szabvány...[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Persze ha nem közlekedsz e-autóval közben. Illetve ha gáz helyett villany lesz, megint más lesz a szükséges mennyiség. No meg azt meg is kell termelni, pl esetemben napi átlag 40kwh. Nekem nagy rendszerem van, de így sincs meg ez a mennyiség minden nap, ha épp borús az idő.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
nem szokásom autóból kiszerelt degradálódott akkuval közlekedni...
Amivel meg közlekedek, az jelenleg NMC akku... eszembe se jutna átadni a szolgáltatónak, hogy naponta több töltési -kisütési ciklust beletegyen, de otthon se használnám erre... nagyon drága mulatság lenne
Napi átlag 40 kWh felhasználásodhoz elég lenne kb 20kWh akku kapacitás...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
De miert autoakku kene az otthoni rendszerhez? Az autoban 1. kompakt terfogatra (kicsi es alakilag nem kreten) 2. (viszonylag) konnyu 3. razasallo kell legyen. Nem lehetne hogy ezeket nem betarto akkukat tervezzenek az inverter (vagy aka'r csak valtozo a'rama'r miatt halozatbol) ala?
-
gorbep
senior tag
Bocs, az autó akkut én dobtam be, mint lehetséges alternatívát... a 1.5M JMF/15 kWh kérdésre... és ez részben egy 2. élet az akkuknak, mielőtt bedarálják őket és új akku lesz belőlük... és mert lassan lehet hogy sok ilyen elérhető akku kerül majd a piacra a rozsda (ami lezabálja fölűle az autót) segítségével...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
Napi átlag 40 kWh fogyasztáshoz hogy elég 20kWh akku?
Ha pár napig extra szar idő van, esetleg esik a hó és rajta marad, akkor mizu? Pár napig nem fűtök, fürdök, főzök, világítok, dolgozok otthon?Persze lehet a szokásokon alakítani, meg lehet pár napig spórolni, de ezzel a többség számára a szigetüzem egy óriási komfort csökkenés lenne szerintem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Az auto töltéshez szükséges energiától beszéltem. Teszem azt menned kell 2-300km-t egy nap, hiába van időd tölteni otthon menetközben, az arra való delejt is el kell tárolni.
Elég persze - ha közben a termelést is elhasználod de akkor a puffer akku másnapra üres lesz. Illetve 20kwh akku se olcsó. No meg a napi átlag az szép szám, de nyáron lehet takarékoskodni a hűtéssel, de télen a fűtés megvonás nem opció. (teszem azt kisgyerekkel, egész napi esetleges ülő munkával)
#4320
Azért a rozsda nem igazán eszi meg ennyi idő alatt az autókat.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Mert megint fordítva ülsz a lovon.... az általad felvetett probléma egy tanyára igaz, ahol nincs más alternatíva...
Persze vehetsz nagyobb akkut, csak nem gazdaságos... felejtsétek már el a nullázást! Az nem a TotalCost optimum... ha egy évben a napok 90%-ra elég a 20 kWh, akkor az a mérnökileg (és gazdaságilag) jó megoldás.
Ugyan ez a baromság meg a hőszivattyús topicban, amikor átlagos 6 kW hőigényre megveszik a 10x drágább 20 kW-os hőszipkát, mert mi van ha -15 fok lesz!!! Agyrémek vagytok... abban a 3 napban évente rásegítetek a fűtésre egy kis gázzal, fával, esetleg COP1-es akármivel...
A fennmaradó napokban meg nem fogsz éhen halni, ha egy kis villanyt veszel is a hálózatból..
A hó nekem még sose maradt napokig a panelen (2014-es telepítésem van... az elején még voltak havak....) Legtöbbször napsütés pár óra alatt lecsúsztatta...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Te is fordítva ülsz a lovon, ha full szigetüzemet akarsz csinálni, sőt még az autó töltésedre is egy külön akku pakkot akarsz.... az egy soha meg nem térülő beruházás. Örülj, ha az akku amortizációval egyáltalán 0-ra jössz ki... kár bele is kezdeni...
Ha tanyán élsz, akkor ez nem gazdasági döntés, az más...
Ha meg túl nagy rendszert építettél szaldóra alapozva, akkor csúnyán megszívod majd, ha valamilyen okból megszűnik... ( jogszabály változás, szerződés módosítás, családi tragédia...) de már 1000x megmondtuk itt mindenkinek, hogy ne ruházzon túl nagy rendszerbe, és ne akarja a téli fűtést nyáron megtermelni, mert ez hosszú távon le lesz állítva valamilyen módon. Most a valóság benézett az ablakon... és szaldósoknak is megborzolta a haját, hogy itt 1 nap alatt változhatnak a dolgok... Félre ne értsd, az én beruházásom is elértéktelenedik, ha bukik a szaldó...
Nem szeretném a jogalkotót védeni, de ha valóban igaz (valaki beírta a napelemes topicba) hogy a jelenleg működő 130 000 körüli HMKE mellé jelenleg már befutott még 120 000 igénylés, ami a csőben van, akkor a MAVIR-nak nem maradt más lehetősége, mint azonnal leállítani ezt, mielőtt összedől a hálózat. Amekkora most az átlag HMKE teljesítmény igény, ez több mint 1GWp jelenlegin felüli plusz kapacitás, amit a rendszer NEM KÉPES BEFOGADNI. És nem a KIF oldal rottyon lévő volta miatt, azt a 253V-os korlát megoldja, hanem a KÖF és a gerinc rendszer szűk keresztmetszetei, valamint a kiegyenlítő energia hiánya miatt. A MAVIR már mikor szólt, hogy 0MVA a befogadható szotchasztikus kapacitás.... ennek ellenére GVA nagyságrendnyi igény jött be fél év alatt -SAKK-MATT.
Tudom, most én leszek a rossz... de ezek a tények...
és tényleg nem vitatkozni szeretnék senkivel...[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Nekem eszembe nem jut akkut tenni - jelenlegi árakon, én inkább a többet termelek, illetve amit tudok nappalra időzítem, verzión vagyok, minél gazdaságosabb legyen a termelés/fogyasztás arány és amit lehet helyben egyből el is fogyasztok… Szóval inkább csak Te pörgeted magad ezen.
Nekem ha havi szaldó lenne is elég, az évben max 3-4 hónap az amit nem tudok teljesen magamnak megtermelni, november közepétől teszem azt március közepéig, arra az időszakra meg akár kifizetem az extra vételezett áramot.
Viszont azért ne azt vegyük normálisnak, hogy ha a betermelő ember aki a saját pénzét fekteti be, az kártékony, mert termel… miközben bagót kap vissza.
Nyáron is kifejezetten jó a szolgáltatónak a nem saját befektetésen megtermelt áram… a végén megsajnálom őket… minél több elektromos auto lesz annál több termelés fog kelleni nyáron is… lesz hova tenni.
Egy profitorientált cég is előre gondolkozik befektet, egy ilyen giga vállalatnak is ez lett volna a feladata… szóval nem nem a lakosok tehetnek a szar/fejletlen hálózatról.
Mindent is azt gondolod el lehet verni a magánembereken? Nonszensz.
Viszont zárjuk ezt itt, mert nem ide való, más a lakos és más a szolgáltató érdeke… és állandóan a lakos húzza a rövidebbet, szóval ne álljunk a szolgáltató pártjára ha lehet… sok ember rohadt jól él ebből abban a gépezetben…[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Hiába jó mérnökileg a 90%, én nem akarok másik 10%-ban (36 nap, több mint 1 hónap) fázni, nem mosakodni, nem világítani, nem főzni (mert ez a 10% nyilván a leghidegebb időben várható, amikor amúgy is legkisebb a termelés).
Hőszivattyú mellett nem feltétlen megoldás a rásegítek fával, gázzal. Nálam nincs se gáz, se fával nem tudok mit kezdeni. (ok, van extra 9kW fűtőszál benne).
Szabályzás kérdése a téma, amit még nem tudunk közlöny nélkül. Volt már szó szigettől kezdve mindenről, szigetüzem esetén pedig nem fogsz kicsit venni a hálózatból.
Ha tényleg csak arról van szó, hogy a szaldónak most van vége 2023.12.31 helyett, az azért nem lenne a világ vége. Azon se hiszem hogy bárki keseregne, hogy nem veszik meg tőle aprópénzért a plusz áramot, amit utána sokszorosan visszavásárolhat. Ez azért várható volt és benne van a pakliban hogy a mostani szaldónak bármikor gameover.
Nem tudom visszwatt megoldásnak van-e felára és mennyi.
Nyilván kényelmesebben el lennék szaldóval, de erről a jelek szerint lekéstem (következő pár hónapban volt tervezve). Úgyis itthon vagyunk egész nap, majd átütemezek nappalra minden nagyobb fogyasztót (autó töltés, hűtés/fűtés, HMV készítés, a felesleggel meg majd fűtöm a medencét, jacuzzit).Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
"Hiába jó mérnökileg a 90%, én nem akarok másik 10%-ban (36 nap, több mint 1 hónap) fázni, nem mosakodni, nem világítani, nem főzni (mert ez a 10% nyilván a leghidegebb időben várható, amikor amúgy is legkisebb a termelés)."
Attól, hogy sziget üzemű rendszered lesz, ne viszik el a villanyórádat, és nem szedik fel a betápodat... fogsz tudni vételezni...
Ez a meg fogok fagyni abban a 36 napban színtiszta kötekedés...
Amúgy meg szerintem visszwattos rendszerre fognak váltani, csak a Gulyás nem mérnök... nem tudja az mi.
Szépen megépíted a kívánt méretű rendszeredet visszwattosra, és ha majd eltörlik a betáplálási korlátozást, a menüben kikapcsolod a visszwatt védelmet, és 1 perc múlva már táplálsz is be. Palkovics azt mondta hogy az ezután benyújtott igények alapján 2022 dec 31. előtt beüzemelt erőművek is szaldóba kerülnek majd most is... azaz ha megszűnik a visszwatt kényszer, normál rátáplálhatnak, ugyanúgy mint a mostani szaldósok.
Persze a wiszvatt védelmet nem minden inverter tudja, plusz meg kell hozzá venni a Smartmétert... ez szopás és plusz költség...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
-
gorbep
senior tag
A visszwattosok is szaldóban vannak... csak hogy ott ez nem számít, de a visszwatt feloldásával pont olyan szaldósok, mint én 2014 óta...
Hát ha így gondolod, akkor az neked rossz hír.... felejtsd el ezt a beruházást.
Jó hír, marad pénzed további hőszigetelésre, jobb nyílászárókra... ez a végtelenségig fejleszthető... kérdés a megtérülés, de ugye az csak a hőelőállítás árától függ... Érdekes, kezd megint éledezni a napkollektor és hőtároló tartály piac...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
GalaHU
őstag
Tényleg megnyugtató, de akinek csak bent van a kérelme az idén év vègéig tuti nem fordul termelőre! Ès ide sorolható a többség aki a nyári remek hírek után akart fejleszteni és uram bocsá’ nem volt 3 fázisa.
Addigra nyitják majd meg a szaldó lehetősègét mire az EU-s szabály miatt meg kell szüntetni az új belépőket. Aztán majd lehet mutogatni, hogy mi szeretnénk csak az a mocskos Prüsszel!Sz@rjanak sünt farfekvéssel’
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Tiédetis
senior tag
Nem hallottad, hogy októberre minden kifizetést leállítottak kormányzati szinten? Pl, nem lehet venni szappant, fertőtlenítőt, akkor miből gondolod, hogy majd éppen közlönyt tudnak nyomtatni, vagy elektronikus formában feltölteni, amikor lejárt az adatkeretjük is
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz tibcsi0407 #4337 üzenetére
Hmm lesz egy csomó olcsó napelem...
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4337 üzenetére
Ők leszállítanák, te fizesd ki aztán jó lesz tetődísznek… Pedzegettük már, hogy ilyen lépés is várható a napelemes cégekről. Vagy simán ráíratják a kft-t egy hajléktalanra, aztán csá…
Ne legyen igazam, nekem is áll bent előlegem.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
wassermann
addikt
válasz tibcsi0407 #4340 üzenetére
Akkor hozzák ki csak a felét!
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #4341 üzenetére
Miért felét?
Hozzák ki mindet, aztán viszlát.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tibcsi0407
félisten
válasz wassermann #4341 üzenetére
Nyilván csak az előleget fizettük ki. 50% kellett akkor még az árgaranciához.[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4343 üzenetére
Szintén zenész, 6 millás rendszerre 2 guriga előleg figyel a kivitelezőnél…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4347 üzenetére
Hát az erősen függ az autó fogyasztásától.
Nekem pályán - autó szerint 130-nál- olyan
17-18kW/100km. (Vegyes nyilván sokkal jobb, de csak pályán használom a gyorstöltőt.)
Ez hatósági áras benzinnel számolva ~6,5l/100km-nek felel meg.
szerk:
Bár árnyalja a képet, hogy az első etap - ha feltételezzük, hogy 100%-ról indulsz -mindig otthoni áras.
Egy egyszerű példával én a szüleimet szoktam meglátogatni ~ 270km. Két rövid töltést ejtek meg összesen kb 25kW.
Így már ezzel az árral számolva is 4l/100km.@cOxeR: igen sajnos
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Nálunk lehetetlen otthon tölteni. Talán tesóm garázsába lehetne felszerelni egy töltőt,de kocsi be sem férne és még a garázs fogyasztása rá van kötve a lakására. Fogalmam sincs mennyi lehet egy otthoni töltő. Legalább ac kéne
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4349 üzenetére
150 körül kezdődik egy normális otthoni töltő. Ami gyakorlatilag csak AC lesz, DC töltő otthon nem nagyon van. Ha van is, bazi drága.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen