Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz cami][us #44 üzenetére

    Fel van sorolva asszem központi helyen, hogy melyik gyártó melyik modellje meddig támogatott. Amit a sajtó generált hisztériát, az az amazon kínai piac felületén kapható újrahasznosított, 8-10 véves kukaszökevények mostani megvásárolhatóságából lett felfújva. Esetleg még abból, hogy a valóban elsőkézből értékesített gépek közt a kifutó modellekre 1-2 évvel rövidebb a támogatás, mert a forgalmazás kezdetétől indul az életciklus, nem pedig a legutoljára eladott példány napjától.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Chrystall #55 üzenetére

    huh, emlékszem még, amikor a magyar internet oldalai ilyen tematikus linkgyűjtemény oldalakon voltak behivatkozva, mint egy elektronikus telefonkönyv. És azon is voltak reklámok, nem a semmiből tartották fenn. Talán a startlap is ilyen, de lehet másik is volt. A nyugati oldalak közt már talán valamennyire akkor is lehetett keresni, altavista és hasonlókkal.

    De ez a SEO és a tömeges domain felvásárlás. Most meg már ai generált szeméttel is fel vannak töltve az üres lapok... egyre nehezebb megtalálni bármit. És pesze régen még inkább szakmaibb körökből használták, míg manapság az átlagos buta emberhez igazítanak mindent, aki nem képes értelmesen használni hatékony keresőket.

    #50 cami][us
    milyen policy baj a chomebookok kapcsán? Hogy 5-8 év frissítést vállaltak hozzá? (jövő évtől 10 évet). Hosszabb életciklusa van, mint az üzleti gépeknek. Valami furcsa eltorzult elképzelés van arról, hogy 10-20 éves alsókategóriás laptopokat fognak használni az iskolákban. Nem, max itthon.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz cami][us #66 üzenetére

    3-5 év az üzleti gépek támogatása. Az, hogy 10 évig is elhajtjuk némelyik jobban sikerült szériát nem jelenti azt, hogy van rá frissítés vagy felmennek rá a legújabb szoftverek.

    Eddig még semmit sem tettél le az asztalra, kérlek írd le konkrétan, hogy mi a probléma a chromebook-ok életciklusával, ne nekem kelljen már kitalálni, hogy mi a szar. Írd le értelmes mondatokban amiben szerepel alany, állítmány és tárgy legalább. Ne csak jelzők.

  • azbest

    félisten

    válasz Pikari #71 üzenetére

    akkor megesz reggelire a konkurencia. Mert a vállalkozások olcsó és hatékony megoldásokat keresnek. Van persze, aki szerencsejátékot játszik és addig megy a cég 100% rendelkezésre állással, amíg bármi el nem romlik és akkor csődbe megy. De egy hosszabb távra tervezett cégnél a relatíve olcsóság mellé megbízhatóság is kell. Se nem jók, se nem gazdaságosak, se nem megbízhatóak a magyar kisvállalkozások. Rájuk építeni csak akkor érdemes, ha csak hobbi a céged, nem érdekes, ha összedől minden vagy nem képes néha hetekig működni. Számlát gyártani és pénzt mosni persze jók azok a cégek. Másra nem.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Pikari #74 üzenetére

    a nemzethy érzésű kkv-k életképtelenek, hatékonytalanok és szívnonaltalanok. Csak kényszerűségből szerződik velük magyar cég vagy magánszemély. Részben a kicsi és csóró piac miatt sincs esélyük normális színvonalon és hatékonysággal működni, részben pedig az örökölt gondolkodásmódjuk az oka. Amíg elérhetők nemzetközi cégek itthonról, addig sokan őket választják. Hiába nemzethy érdek, hogy az ország határain belül intézzünk mindent, de a valóság az, hogy amíg nem zárják le a határokat, addig a jobbért és sokszor az olcsóbbért is nemzetközi cégeket választunk. Nem hiszek abban, hogy csak azért mert a rosszabbnak fizetek többet, attól jobb lesz, miközben van most is jobb, csak nem magyar.

  • azbest

    félisten

    válasz ddekany #76 üzenetére

    régen csak reklámokkal teliberakott placeholderek voltak az összes értelmes szó domain megvásárlásával a net egy jelentős részén. Ma már sok helyen ai-val generált tartalom van, amit a keresők is beszopnak időnként, pláne riktább témákban.

    Vannak már youtube csatornák is, amelyekre heti ezerszámra kerülnek fel olyan "ismeretterjesztő" tartalmak, amelyek videójaként ai által odaválogatott stock videókból ai generált háttér megy, miközben ai által generált szöveget olvas vel ai narrátor, már sok esetben egészen emberinek hangzó módon. Vannak "híroldalak", ahol ai generál napi több száz cikket. A hagyományos híroldalakon is sokszor olyan, mintha ai által átfogalmazott, máshonnan lopott tartalmak lennének. Magyarul néha látni, hogy rossz magyar szót helyettesít be, adott kontextusba nem illőt.

  • azbest

    félisten

    válasz Pikari #92 üzenetére

    az mplayer és néhány más felsoroltak kapcsán: ami hobbi, nem munka, nem megélhetés, azt nem érdemes ide venni. CV-ben jól mutat munkakereséskor.
    A Graphisoft pedig multi, akik sok más országban jelen vannak és látatlanban biztos vagyok benne, hogy nem magyar piacról jön a bevétel jelentősebb része. Más magyar érintettségű multik is vannak, igen.
    A hdsentinel, aida és hasonlók kb mikrovállalkozások, bár céginfós stat szerint valsz olyan kevés fővel egész jól elvan, de azért messze a meggazdagodás. Nekik is nagy segítség lehet, hogy nemzetközi piacra dolgoznak, az itthoni forgalom valsz nullához konvergál.

    A legtöbb magyar kkv csak sokadik alvállalkozó vagy esetleg valamekkora - nem túl fizetőképes - ügyfélkörrel rendelkezik. És ott nincs lóvé túl nagy dolgokra. Max valami pályázatban bíznak, amivel pár évig lélegeztetőgépen lehetnek.
    A szarból várat építkezés és a kókányolás a standard itthon. Ez egyébként külföldi startup alvállalkozóként még akár be is jöhez, mert a kezdeti időkben ott is a semmiből kókányolnak gyorsan valamit. Az ott bukik, hogy 4-6 vagy még több közvetítő lántcszem viszi el a hasznot, m,ire a magyar kkv-s kokkolóig eljuk a feladat kicsi pénzzért (minden láncszem vagy 30-50%-ot levesz a felsőbb szint áltlal fizetett pénzből. 4 közvetítő szintem már csak 16oda pénz jut a céghez, amiből még max fele rész jut a dolgozónak. A fizetésed 32x-esét fizeti a tényleges megrendelő).

    A mikro, kis, középvállalkozás deffinicói nézve is nagyon faramuci a helyzet. A legnagyobb magyar cég, akikkel együtt dolgoztam létszámilag már középvállalkozás, de forgalmilag meg kis. A legtöbb cég létszámilag kis, de forgalmilag mikro. Szóval ilyen pénzszűkös környezetben nehéz nagy dolgokat csinálni. A létszámhoz képes kicsi a forgalom a legtöbb cégnél. De ez nem azt jelenti, hogy könnyű a munka, inkább azt, hogy nem tudnak jól fizető ügyfeleket felhajtani. Ha pedig mindenen spórolni kell...

    Na ehhez képest, ha Graphisoftot, NNG-t nézed, náluk máshogy aránylik a létszám és a bevétel.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #135 üzenetére

    Nálunk nincs minden commit után automatikus deploy, de jobok indításával lehet docker tesztkörnyezetre kitenni bármelyik verzió ügyfélváltozatát. Ott kiderül, hogy ők és a devek is arra gondoltak-e, amit az ügyfél gondolt, ugyanaz jön-e ki. Van, hogy módosítani kell akár üzleti elemzőnek, akár devnek.

    Az üzleti elemző nem programoz, de speciális excelekben rakják össze az üzleti elemzőink az adatstruktúrát, amiből job generál kódot, sok esetben nem kell dev segítség sem a bekötéshez, ha már létező képességet használó adatfeldolgozáshoz kell.

    A végleges rendszertervről annyit, hogy van, amikor menet közben, van amikor a kiadott verzió tesztelésekor rájön az ügyfél, hogy mégsem arra gondolt, mint ami az általa is elfogadott specifikációban van :D

    Az agilis módszer nem fix, hanem a feladathoz lehet igazítani. Nálunk a valóban hasznos meetingek adják a legnagyobb hozzáadott értéket (napi fél óra, 3 heti 1.5 retro és 1.5 tervezés, van hogy menet közben is becslés, tervezés váratlan új feladatnál). Meg nem úgy agilis, hogy össze vissza gányol mindenki. A csapat a határidők és belső szempontok alapján rak sorrendbe feladatokat, az ütemezés van hogy változik, ahogy az ügyfelek vagy más külső-belső körülmények változnak. Az előfordul, mert 3-4 ügyfél felé is van egyszerre aktivitás, plusz az előre nem látható technikai support problémáik. Nem úgy moving target, hogy minden nap kedv szerint mást csinálunk, hanem alkalmazkodunk a változó környezethez, attól még van terv és prioritás, csak gyakran az élet közbeszól.

    Lenne igény több automata tesztre is (CICD egyik kulcseleme), de nagyon régóta fejlesztett nagyon komplex rendszernél, ami ráadásul sok tekintetben paraméterezéstől függően működik, nehéz jól megcsinálni.

    Nekem az a benyomásom, hogy amióta "agilis" - jelentsen ez bármit is - nálunk a fejlesztés, azóta hatékonyabban, kevesebb hibával halad a szekér. Üdv banki szférából :)

  • azbest

    félisten

    válasz niof #145 üzenetére

    és vajon ki fizeti akkor az óriási szerverpark üzemelési költségét, ha minden ingyen használható mindenkinek, gyakorlatilag a google szolgáltatását ingyen felhasználva?
    Vagy tényleg arra gondoltál, hogy az üres motor magában bármit megtalál?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák