- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
Új hozzászólás Aktív témák
-
ecaddsell
aktív tag
Az nem verseny, ha az egyik fél állami cég, ami bármekkora veszteséget el tud könyvelni, mert úgyis csak az adófizetők pénzéből finanszírozzák.
Ez a a mese része. A valóság meg, hogy időben kapcsoltak és e-miatt rátették a kezüket az olcsó alapanyagokra meg náluk a gyártáshoz szükséges energia is olcsó maradt vagy lehet még olcsóbb is lett mint volt.
Amilyen EUs vezetők meg ötleteik vannak ezen még sokat tudnak rontani. -
paljani
aktív tag
Pontosan melyik kínai cég "állami cég"?
Javaslom áttekinteni pl. a BYD Shareholdereit (Berkshire Hathaway mond valamit? Blackrock? Himalaya Capital Management? Vanguard Group?)
Érdemes lenne kicsit a dolgok mögé is nézni a nyakló nélkül szopott mainstream propaganda helyett ("a kínai állam pumpálja őket blah-blah"). Az a nagy helyzet, hogy a BYD mögött is a fényességes nyugat pénzemberei állnak, teljesen mindegy, hogy milyen autót veszel az osztalék az ő zsebükben landol évente...
-
Feketelaszlo
senior tag
A szó szabadpiaci értelmében nincs verseny - soha nem is volt, az autógyártásnál szigorúbban szabályozott ágazat aligha létezik, az állam szabja meg a forgalomba hozható típusok szinte összes paraméterét. Nem gyárthatsz akármilyen formával, törésteszttel, káros-anyag kibocsátással autót, s amint az illusztráció mutatja azt is az állam dönti el, hogy ad-e a terméked vásárlóinak támogatást. Mára odáig süllyedt a 'verseny', hogy kinek puhább a műszerfala.
#5biga:
Ez az állami finanszírozás fura műbalhé - mikor Magyarország támogatta, hogy idetelepüljenek autógyárak az ugyanúgy beépült a költségszerkezetbe, ahogy pl. mindenféle EU-s projekteken is pályázhatnak támogatásért a cégek (rá lehet keresni a márkanevekre, az elmúlt 10 évben azért mindenkinek jutott pár százmillió euró).
Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával).
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tenisz topic
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux - haladóknak
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen