Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz -NoVa- #59991 üzenetére
a háromcolos gépet a verebek nem érzik még súlycsoporton belülinek? egy motivált madár elég csúnya dolgokat tud csinálni.
mavicek tulajdonosai a galambokról, a phantomoké pedig a sirályokról tudnának mesélni történeteket. bár az egyik phantomos arc, aki valamelyik spanyol szigeten él azt mondta, hogy a sirály se veszélyes, csak felszállás után jól meg kell kergetni, és rögtön tudni fogja, ki az úr a légtérben.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Grillo
senior tag
válasz qnadam #60001 üzenetére
Múlt héten békésben már lebegve a cél felett vettem észre, hogy igen közel köröz alattam egy ölyv, reméltem, hogy nem akarja közelebbről megismerni a Phantomot.
A várban meg a szürkevarjakkal kapcsolatban érzem, hogy nem a barátaim, de még eddig megúszós volt.Mi a vélemény az Air 2-ről, néztétek?
-
veterán
válasz Grillo #60003 üzenetére
határozottan van benne fantázia, az ocusync már a mavic proban is állati nagy találmány volt, még a lightbridge-nél is jobb, pedig az se gyenge. és ezzel nagyjából meg is oldották az air1 legnagyobb problémáját. a 48 mpx quad bayer szenzorok telefonokban elég ügyesek szoktak lenni, a 4k 60 fps meg a fhd 240 fps kifejezetten jól hangzik. oldalsó akadályérzékelés ebben sincs, hogy rohadjanak meg
szóval papíron nagyon tetszik, teszteket még nem láttam.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #59960 üzenetére
"Cserepeket sk le tudjátok cserélni, nem nagy történet."
Szomszéd így gondolta. Csinálták is egy darabig elég érdekes koncepcióban. Ha másik havernál nincs szakember, aki felismeri, hogy gyártási hibás a cserép akkor lehet hosszabb távon ott is szopolás lett volna a vége. Aztán mikor mi. Bontani és is tudok, volt amikor 100 négyzetméteres nagyságrendet nulláztam le másodpercek alatt, de az más :-D
-
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #60000 üzenetére
Yajj. Én szerencsére a lépcsőig sem jutottam el, de nem tudom mit csináltam volna. Az a szívás, hogy biztos érdekes meg tuti át akartam volna repülni rajta ugyanígy és nem tudom mi lehet a vége, vagy mitől sodródott neki a falnak. Én legalább középen mentem volna, de ahogy látom nem a szél vagy a hiánya húzta el, hanem hátra nekioldalazott. A lépcsőn felfelé már keresztbeszúrt tüdővel szusszannék egyet oszt kb. ennyi volt.
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #59848 üzenetére
igen. kb ilyesmi
Nekem pályán inkább 18-19, ha nem akarsz lassan menni, városban 12-14
eléggé autó függő is, ioniq a legkisebb fogyasztású, enyémhez képest -1-3 kWh/100km, Model3 is elég jól fogyaszt.
de pl egy E-tron pályán inkább 30 kWh/100km, nekik még tanulniuk kell.áram otthon inkább 39ft/kWh, napelemről meg lehet számolgatni, hogy mennyi idő alatt mennyi lé...
Aki nem otthon tölt, annak tisztán fogyasztás alapján nem biztos hogy megéri.
(#59854) npera Taycan azért talán bírja a tartós nagy sebességet hűtés szempontból. A váltó is segít neki. Persze hamarabb lemerül mint a V90
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
de
https://www.autonavigator.hu/cikkek/matol-ejszakai-arammal-is-tolthetok-a-villanyautok/Lassan kész a házhoz a terv, most statikusnál a labda, hogy hova mennyi/milyen vasbetont akar. Építész elsőre azt mondta, hogy kb csak a garázs lesz tégla.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
veterán
mocsok szerencséje volt egyébként is, jó esélye volt arra, hogy a gép kiessen a padlón át a vízbe...
alapból ugye a gép gps alapján tudja, hogy hol van, iránytűvel meg hogy merre néz, és ezzel már álló helyzetben tudja tartani magát. ha viszont hirtelen bemész vele egy olyan helyre, ahol a tető miatt gps nincs, a vasszerkezet miatt meg esetleg iránytű, akkor ez a poziciótartás megszűnik, és azt veszed észre, hogy megállnál körbenézni, a gép meg nekicsapta magát a falnak, mert fogalmad sincs, hogy ott a folyó fölött a magasban milyen szél fúj, nem látod a gépet se, és időd sincs korrigálni, mert mire rájössz, hogy miért hátrál, már koppant is.bónusz hibalehetőség #1: a tetőről lelógó bizbaszok odalent a kijelzőn jó eséllyel már nem látszanak
bónusz hibalehetőség #2: gps módban ha mész előre, majd elengeded a sticket, akkor nyom egy kövér gázt hátra, hogy minél előbb megálljon. atti módban ilyen nincs, ha elengeded, csak nem tartja a sebességét, aztán valamikor megáll (vagy megy, amerre a szél viszi) mivel a helyzetét és így a sebességét nem ismeri, fogalma se lesz, hogy mekkorát és meddig kellene fékeznie, hogy pont megálljon, így bele se kezd. aztán ha egy ismeretlen szűk helyen jössz rá, hogy másképp viselkedik a gép, mint szokott, és még csak nem is látod, akkor abból koppanás leszátrepüléshez már kintről atti módban kellett volna bemenni, és rendelkezni némi rutinnal, hogy tényleg tudjon korrigálni, ha úgy adódik. Nova meg enpera valószínűleg simán átjut
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
zetor2000
senior tag
-
npera
újonc
válasz qnadam #60014 üzenetére
Ezek a vicces dolgok, amikor az ilyen fullosan felszenzorozott gépek valami okból egy-két szenzort inaktiválnak és az irányítás átmegy open loopba closed loopból.
Én pont ezt élvezem a quadban, hogy gyakorlatilag semmiféle segítség nincs és nekem kell irányítani. Kábé olyan, mint egy megkergült légpárnás és egy literes sportmotor keveréke. Siklik ide-oda, viszi a szél, nem tartja a magasságot sem.
Amikor még a 450-es helikopterrel próbálkoztam 2009 körül, akkor az olyan stressz szintet okozott, hogy remegtek a térdeim egy akksi kirepülése után. Utána repülőztem, az megnyugtató volt. A quadkopter a 7"-os FPV monitorral nem volt túl egyszerű, de rettentően élveztem, hogy a kamera képét láttam. Csak nagyon nehéz volt fókuszálni a gyakorlatilag mobiltelefon méretű képre, amit napsütésben vakított a környező fény és szinte alig láttam rajta valamit.
Most a szemüveggel ez megszűnt, mindent látni és nem tereli el a figyelmet semmi. A mozgást jobban érzékelem (szél ahogy fúj) és sokkal könnyebb a gép térbeli helyzetét a környező objektumokhoz viszonyítani. A mentális térképet fejben könnyebben össze tudom rakni, mert nem kell egyszerre a fejem körüli világot és a gép koordinátarendszere körüli világot elválasztani.
Ha egyszer a kezembe kerülni valami komolyabb DJI termék (Mavic és felfelé), akkor alighanem elsőre csak ide-oda rángatnám, mert próbálnék korrigálni a mozgásra és a megállásra, meg a kanyarokra.
Vannak ilyen videók, amikor videós drónosok kipróbálnak racing quadot és nem mindenkinek tetszik finoman szólva.
-
-NoVa-
őstag
Anno kicsit reptettem qnadam phantom 3-ját, de az tényleg csak egy kameraállvány pozícionálása, nem repülés. Amúgy félelmetesen erős, hatékony állvány, de ennyi. Olyannal láttam fába tolató céges csapatfotózást az OTP-nél, de a gép mérete és tömege a gravitációval együtt megoldotta a helyzetet, nem bírták el az ágak. Utána nem repült újra.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #60022 üzenetére
Én még csak kíváncsi érdeklődőként voltam ilyesmi közelében.
Szerintem ez az egész filmezős drónos téma kicsit komplexebb, mint ahogy azt a naív érdeklődő elképzeli. Ha jó felvételt akarsz csinálni, akkor igazából egy kisebb filmprodukciót kell egyedül levezényelned.
Kell egy "történet" és storyline, amit aztán le tudsz repülni és filmezni. Kell egy elég jó térbeli mentális térkép, hogy el tudd helyezni a gépet a térben és ne repülj bele semmibe.
Kell jó fény, be kell tudni kalkulálni a fényviszonyokat a repülésbe
Kell kezelni a gimbalt, ki- és bevezetni a témát, közben esetleg még komponálni is. De erre jön még a gép mozgása is ugyebár.
Kell tudni kezelni a szelet, az akksi állapotát figyelemmel kísérni.Vagyis röviden az alábbiakat csinálod egyedül:
- pilóta
- operatőr
- világító
- rendező
- spotter
- forgatókönyvíróEhhez képest a legtöbben ideges mozdulatokkal rángatják a kontroller botjait, leginkább a yaw tengelyt képtelenek kezelni. Az, hogy esetleg legalább két tengelyt koordináltan mozgassanak pedig még kevesebben csinálják.
Ha lenne valami DJI cuccom, akkor fly more combo alatt nem is érdemes gondolkodni. Első és második akksit vélhetően kirepülöd arra, hogy felmérd a terepet, belődd a fényeket és expót, színteret, kicsit kipróbáld a szögeket. Aztán jöhet pár próbálkozás a felvételre, majd kábé vége is van 3-4 akksinak.
Jó esetben lett értékelhető felvétel belőle....
-
eattila
csendes tag
Attól függ mit forgatsz.
Engem mondjuk a drónos fotózás vonzana. Főleg a madártávlat, és a fentről kirajzolódó minták miatt. De egyrészt egy olyan drón, amivel érdemes lenne belefogni igen drága. Aztán lehet meg is unnám. Akkor meg kapufa. A tello meg kb semmire sem jó bohóckodáson kívül. Azt próbáltam csak. Nyáron telóról tolni igen kényelmetlen lehet. Télen sem volt kényelmesebbe-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
Bejelentés. Persze megint több infó jött a sajtóból, mint a belső csatornából. Transparency, empower the teams.
1300 ember megy a levesbe. Egy csomó konzult, meg alkalmazottak is. Most kezdik el értesíteni őket a napokban.
Móka és kacagás. Kíváncsi vagyok a mi részlegünkkel mi lesz. Elvileg hű de nagyon fontosak vagyunk, de aztán persze ez is egy mondás ami hamar változhat....
-
-
Jahno
őstag
Mint Systemaxnál, mikor idebasztak egy telefonszámot, hogy hívjam fel, azonnal kössük össze a videokonferenciát, mert 1 óra múlva nagy beszéd. Ez sem jó, úgy sem jó, semmi nem jó. Én meg nem értettem, mert konferencia működött, főleg ilyen rövid határidővel. De Ő Lyncből szeretné hívni az idegen céget és azok is nézelődhessenek a telkönyvünkben? Hóóóóóóóógy? Idegen cég mégis hogyan, mit miért? Kaptam egy IP-t is, tűzfalhoz és az ottani cuccokhoz jelszót, oldjam meg, mától az a cég is "partnerünk". Jelentsen is bármit. Rákugliztam, kiderült, hogy 1+ hónapja megvettük a kis céget...
Ezekben szintén teljesen általános volt, hogy utolsó másodpercig bármiben is direkt titkolóznak, aztán bekúrjál a bombát. Péteken bedobják, hogy "megszűnik a vidéki iroda, hétfőre biztosítsátok a cuccok működését". Vagy VASÁRNAP kiderül, hogy jahh, hétfőn új irodát nyitunk, X ember a kezdés, "oldjátok meg". Biztos ez is 5 perc alatt dőlt el egy vasárnapi ebédnél, nem kerestünk helyet, nem interjúztattunk és vettünk fel embereket, nem találtuk előre kik és mivel foglalkoznak majd. És ezek folyamatában. Nem egy, nem egy kicsi, nem kettő. De ha csak egy is lenne, hirtelen felindulásból nem nagyon lehet így irodát nyitni, hogy kb. az IT tudja meg utoljára, aztán oldjad meg. Vagy a júzer sem tudja mire lesz szüksége, összerakjuk, megkapja, semmi gyanús nincs csak fele úton nyögi be, hogy amúgy én akkor ám Szerbiában leszek az irodában szóval az itteni nyomtató használata nehézkes lesz. Jahh, akkor hátra arc, újratelepítés, van még +1 napod bébi? Agyfasz. Szorkettő.
Tegnap voltam első körös munkafelvételin, aztán valamennyire még folytatom. Legfeljebb felmérem az erőviszonyokat és a lehetőségeket. Bár Ciberéd azt mondta, hogy elég kretén egy hely, az erős lesz :-D Márpediglen Ciberéd hiteles alak.
-
-NoVa-
őstag
válasz eattila #60033 üzenetére
Ez simán elbírja, csak a fókuszt kéne még a földön belőni, meg a 10 másodperces expo timer okozna némi kapkodást. Főleg mert szeretem a top-down nézetet, így a gyors emelkedés után megfelelő célra tartott zuhanás végén felhúzás, és a fényképezőgép visszahozása kifejezetten sportértékű
-
npera
újonc
-
-NoVa-
őstag
-
Phülöp
addikt
Esik a hó
Süt a nap
Jó lesz ezA Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Trollok komolyan
- sziku69: Szólánc.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Politika
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
- ZEN Gamer PC - GTX 1660 Ti - Ryzen 3600 - 16GB DDR4 - 1TB m.2 SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest