- Synology routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- XPEnology
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Hálózati / IP kamera
- Synology NAS
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- OpenMediaVault
Új hozzászólás Aktív témák
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #251 üzenetére
Kár, hogy az utóbbi hozzászólásaimban fel sem hoztam muskot, mert akkor igazad lenne, így csak nevetséges lettél újra!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #253 üzenetére
Értem, tehát akkor nem is Én hoztam fel, mint ahogy az előbb állítottad, de azért is Én vagyok a hülye, értem, vagyis nem értem, de már nem is akarom megérteni!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Alogonomus
őstag
válasz Shadowbull #103 üzenetére
"hozhatod a neveket a bortonben ulo eu-s vw vezetokrol."
Azon mit nem értettél hogy még mindig zajlanak a bírósági eljárások? Ráadásul nagyon nehéz bizonyítani hogy a felsővezetés konkrétan tudott a csalásról, vagy utasítást adott rá.Na a keddi hír talán már neked is felnyitotta a szemedet, hogy a felsővezetés tudott a csalásról, azon keresztül tudatosan megkárosították vásárlók millióit, mégis csak az elítélt vezető számára "zsebből" kifizethető pénzbírsággal, és egy nulla jelentőségű felfüggesztett börtönnel büntették.
Ennél még a dél-koreai igazságszolgáltatás is keményebb volt, akik legalább börtönbe küldték a Samsung vezetőjét, még ha utána ki is engedték a büntetése teljes letelése előtt. -
Shadowbull
addikt
válasz Alogonomus #255 üzenetére
Index? Tényleg? Én meg rá is kattintok bmeg.
Az ítélet szerint Stadler pont hogy nem tudott róla, az ő bűne az volt, hogy amikor kiderült a csalás, nem intézkedett azonnal hogy leállítsák az eladásokat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alogonomus
őstag
válasz Shadowbull #256 üzenetére
Olvasd el a cikket!
"legkésőbb 2016 júliusában tudomást szerzett az Audi egyes dízelmotor-típusainál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket"Legkésőbb 2016 júliusától kezdve tudott a csalásról, sőt utasításba is adta a gyümölcsöző csalás folytatását.
-
btprg
senior tag
válasz Alogonomus #255 üzenetére
"a felsővezetés tudott a csalásról, azon keresztül tudatosan megkárosították vásárlók millióit"
Valóban nem volt szép dolog, de ezt a hatalmas megkárosítást le tudtad írni röhögés nélkül? Egy alapból totál értelmetlenül szigorú kibocsátási értéket nem teljesít, maga az autó attól még hibátlanul működik.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Alogonomus
őstag
Egyértelmű, hogy a kibocsátási értékek irreálisan szigorúak, és szinte kikényszerítik a csalást, de attól még a dízeleknél alkalmazott csalás az csalásnak számít az összes lebukott, és jövőben majd lebukó gyártónál. Ha egy szabály túl szigorú, az még nem ad jogot a megszegésére.
Az autó haladni haladt, de hibátlanul nem működött, hiszen már az első pillanattól kezdve nem a kiadott engedélyében szereplő értékeket produkálta. A te gondolatmeneted alapján akkor a katalizátor, a biztonsági öv, a műszaki vizsga, de még a vezetői engedély megszerzése is elhagyható feltétel, hiszen az autó azok nélkül is rendben haladhat.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Valójában nem a vásárlókat károsították meg, hanem a konkurenciát, akik jóval drágább technológiát építettek az autóba, hogy megfeleljenek az előírásoknak, ezáltal versenyhátrányba kerültek a VWvel szemben.
Meg a környezetet szennyezték az engedélyezettnél jobban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Alogonomus #255 üzenetére
Ha csak a vásárlókat károsították volna meg...
Szimplán leszarták hogy a profitért cserébe mennyi károsanyagot engednek az utcákra mindenhol és károsítottak meg ezzel lényegében mindenkit a bolygón.(igen, tudom ez erős sarkítás, és nagyon sötétzölden hangzik)
Hogy túl szigorú-e a szabály az nézőpont kérdése. Érvényben volt, alkalmazkodni kell hozzá.
Lett is javítás az autókhoz, amivel tudták teljesíteni az előírásokat. Szóval nem volt lehetetlen a szabályokat betartani.
(igen szarabbul megy, szarabbul fogyaszt)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
worxland
addikt
Az autóik eladáskori értéke csökkent, valamint egyes helyeken (California) eladás előtt kötelező elvinni a tulajnak a botrányban érintett használt autót újraprogramozásra, amitől csökken a teljesítménye és nő a fogyasztása - szóval nem akkora marhaság a dolog.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
bteebi
veterán
válasz Alogonomus #259 üzenetére
Nem teljesen értek egyet. Bár támogatom a zöld (jellegű) törekvéseket, és utálom a pazarlást, de az EU-nál döntési szerepkörben sok esetben dilettáns barmok ülnek. Betarthatatlan, értelmetlen szabályokat hoznak, amikkel nem csak a gyártókat, hanem a vásárlókat IS megszívatják, miközben a döntéseiknek sok esetben nem igazán van valós hatása. Mert tutira attól lesz zöldebb a Föld, hogy Európában korlátozzák a TV-k fogyasztását (míg a világon bárhol máshol meg kb. leszarják ezt is), vagy hogy mondjuk a belsőégésű motornak már eleve rózsaillatú oxigént kell termelnie ahhoz, hogy forgalomba kerülhessen, miközben a levegőből kivont CO2-ből meg brill csiszolású gyémántokat termel.
Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel, és bárhová lehet vele menni, és bármennyit lehet használni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alogonomus
őstag
Abszolút egyetértünk. Az EU intézményeiben a döntéshozók túlnyomó többsége dilettáns, illetve a delegáló állam felé részrehajló. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy bizonyos EU-s rendeletek bizonyos államokat hoznak előnyös(ebb) helyzetbe.
A hozzászólásomban arra akartam rámutatni, hogy a hibás jogszabályokat is be kell tartania mindenkinek, hogy mindenki ugyanolyan jogi környezetben versenyezzen. Amelyik autógyártók elcsalták a kibocsátási határértékeket, azok igazságtalan piaci előnyre tettek szert a kibocsátási határértékeket betartó gyártókkal szemben. De legalábbis az utóbbi gyártók megpróbálták betartani a határértékeket, és nem a mérések tudatos kijátszására alapozták az üzleti stratégiájukat.
-
Foglalt név
addikt
Nem látom feltétlenül az összefüggést.
Az EU-ban képviselők vannak. A többség lemondások szeretnél szeretné jófiúnak érezni magát. Pont ennek megfelelő szabályokat hoznak az őket képviselők. Ez lehet egy dilettáns szerencséje vagy akár a munkájukat végzők kompromisszuma is. -
worxland
addikt
-
dabadab
titán
Európában korlátozzák a TV-k fogyasztását (míg a világon bárhol máshol meg kb. leszarják ezt is)
Az EU elég nagy piac ahhoz, hogy ha ott valamit előírnak, akkor az hatással van a világ többi részére is.
miközben a levegőből kivont CO2-ből meg brill csiszolású gyémántokat termel.
Ez fogalmam sincs, hogy miféle félfülllel elkapott hírből jött ide (vagy hogy mi baj van vele).
Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel
Te most érkeztél 2004-ből? Ez már nagyon régen nincs így.
Szóval ha mindenféle össze-vissza felszedett hülyeség alapján próbálod megérteni azt, hogy mit miért csinálnak, akkor nem csodálkozom rajta, hogy nem áll össze a kép, de ez nem feltétlenül az ő hibájuk.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bteebi
veterán
"Ez fogalmam sincs, hogy miféle félfülllel elkapott hírből jött ide (vagy hogy mi baj van vele)."
Az ottan csak simán egy ironizálás volt. Ironizálás
"Az EU elég nagy piac ahhoz, hogy ha ott valamit előírnak, akkor az hatással van a világ többi részére is."
Fogalmazzunk úgy, hogy sok esetben. (Szórakoztató)elektronikai téren igen (nagyra értékelem pl. az egységes töltőket), de pl. többek között az autóiparban nem feltétlenül. Azért nem csak globális szereplők vannak a piacon, hanem kontinentálisak is. Akinek meg a fő, ha nem egyetlen profilja az amerikai vagy az ázsiai piac, az pont le fogja szarni, hogy Európában mit talál ki néhány hülye/sötétzöld.
""Ha egy 400 lóerős, V8-as benzines monstrumba tesznek egy 50 lóerős elektromotort, akkor az már egy "zöld" autó, mindenféle kedvezményekkel"
"Te most érkeztél 2004-ből? Ez már nagyon régen nincs így.""Szerintem 3-5 éve lehetett, hogy talán a Mercedes készített egy olyan luxusbatárt, hogy talán 15 litert fogyasztott városban, viszont volt benne elektromotor is, és mivel ezáltal hibrid lett, zöld rendszámot kaphatott, annak minden kedvezményével. Megpróbálok majd rákeresni, bár túl sok kedvem nincs hozzá, mert nem evidens a megtalálása.
Nem pont ez az, amire gondoltam, de ez a tavalyi, tehát nem 2004-es telexes cikk is elég jó példa. Ebből van a lentebbi 4 idézet:
"így kiderült például, hogy a 2,5 tonnás BMW X5 XDrive 45e hibrid-üzemmódban (tehát nem feltöltött akkumulátorral indulva) közel tizenegy liter benzint fogyaszt száz kilométeren ... Ennek a BMW-nek a hivatalos mérési ciklus, a WLTP szerint kevesebb mint két liter az átlagfogyasztása, ez alapján adózik, és kap egyéb kedvezményeket mindenhol."
illetve
"A Datahouse kimutatása szerint itthon a Mitsubishi Outlander PHEV az egyik legnépszerűbb konnektoros hibrid, amely ... teljesen kimerült akkumulátorral viszont 10-12 litert kér."
és
"Az európai tömeggyártók megosztottak a közeljövő optimális hajtási módjának kérdésében, de többségük forgalmaz valamilyen plug-in hibrid modellt, és élnek az elméletileg rendkívül alacsony szén-dioxid-kibocsátás előnyeivel. Ha valahogy sikerül elkendőzni a valóságot, az segít az előírt 95 gramm/kilométer határérték közelében tartani a teljes eladott mennyiségre vetített átlagot, így az EU nem bünteti meg a gyártót. Ezt érdemes összevetni a már említett BMW X5 plug-in hibrid hivatalos kibocsátási értékével, amely a papíron létező kétliteres átlagfogyasztásnak megfelelően 39-47 gramm/kilométer."
és még
"A Transport & Environment nevű környezetvédelmi szervezet 2018-ban még átmeneti technológiaként jellemezte a plug-in hibrideket, azóta változott a kép. A szervezet járművekért, és e-mobilitásért felelős vezető igazgatója, Julia Poliscanova legutóbb úgy nyilatkozott, hogy saját kutatása szerint ezek az autók tisztán benzines üzemben többet fogyasztanak, és jobban szennyezik a környezetet, mint hagyományos társaik. Vagyis, tette hozzá, a plug-in hibrid technológia a környezet, és az éghajlat szempontjából rosszabb, mint amit felvált."
Ezektől függetlenül szerintem alapvetően jó dolog a hibridség, de ésszel kell(ene) kezelni azt is. És hát legyünk őszinték, a fenti esetek is leginkább azt bizonyítják, hogy ez csak egy lehetőség, egy kiskapu sokaknak, egy hülye szabályozásra egy még hülyébb válasz.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #271 üzenetére
Ilyen sziklaszilárd érveléssel nehéz vitatkozni.
De ettől azért árnyaltabb a kép. Fogalmazzunk úgy leegyszerűsítve, hogy vannak olyan hibridek, amelyek lemerült akkuval brutál sokat fogyasztanak. Nem csoda, hiszen nehezebbek, mint hagyományos, old timer társaik, és nem feltétlenül az a lényegük, hogy keveset fogyasszanak. A plusz akku se a fán terem, hanem azt is elő kell állítani. (Ez persze az autó teljes életciklusát figyelembe véve már valószínűleg gyakorlatilag nem befolyásoló tényező.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
Fogalmazzunk úgy leegyszerűsítve, hogy vannak olyan hibridek, amelyek lemerült akkuval brutál sokat fogyasztanak. Nem csoda, hiszen nehezebbek, mint hagyományos, old timer társaik
Ezt nagyon alaposan alá kellene támasztani adatokkal. Egyrészt a hibridek nem olyan sokkal nehezebbek, másrészt meg ha nincsenek is hálózatról töltve, a regeneratív fékezés ott is bejátszik, ami a városi forgalomban (ahol a súly ténylegesen hatással van a fogyasztásra) sokat segít a fogyasztáson, autópályán meg nem a súly, hanem a légellenállás a meghatározó tényező.
Szóval így első ránézésre Julia Poliscanova nyilatkozatát szintén gyanúsnak találom (aztán persze lehet, hogy tévedek, de a meggyőzésemhez azért kellenének konkrét tények meg adatok).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
cucka
addikt
Úgy volt a nyilatkozat, hogy "tisztán benzines üzemben" fogyasztanak többet.
Ami könnyen belátható, mert egy plug in hibridben ott van egy teljes elektromos hajtáslánc, plusz súly.
Amiben nem vagyok biztos, hogy a moder plug in hibridek egyáltalán tudnak-e tisztán benzines üzemben működni? A tippem, hogy nem, az elektromos rásegítést nem tudod kikapcsolni. -
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Valóban, ha egy hibriddel pure EV módban mész, akkor soha nem fog lemerülni az akksija, mert hát visszatöltés, meg amúgy is. Örökmozgó, érted. Meg egyébként se nehezebb egy hibrid autó a hibrid hajtáslánccal, mint ugyanannak a modellnek a nem hibrid változata, és így valóban semmiképp sem fogyaszthat tőle többet.
Akár ismeri a "TE-s csaj" az összes hibrid hajtáslánc pontos működését, akár nem (nyilván nem, de amúgy te se biztos), attól még a megállapításai lehetnek helytállóak. De világosíts fel, ha tévedek, mert több topikban is osztottad már az igét, ami leginkább annyiból állt, hogy "nem így van" vagy "hülyeséget beszélsz". Sziklaszilárd érvelés.
Tőlem lehetsz te fejlesztőmérnök a BMW-nél (már ha tényleg az vagy) vagy bármely más német vagy nem német gyártónál, attól még nem lesz mindenben per def igazad - bár az autókkal kapcsolatos technikai dolgokhoz nyilván illik jobban értened.
Amúgy alapvetően jó dolog a hibrid autó (jelenleg talán a legjobb kompromisszum), sőt az elektromosak is jók, de pláne a hibridekkel szoktak, szerettek (lehetett) trükközni. Adók, kedvezmények, ingyenes parkolás. Amik szerintem a 40+ milliós autók mellé, amik simán be tudnak nyelni 10+ liter üzemanyagot, ha úgy van, eléggé nevetséges. Tegyük hozzá, a jogszabályoknak megfelel, és hát az a lényeg.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
Ember, alapvető dolgokat nem tudsz. A hibrid nem attól fogyaszt kevesebbet, hogy kívülről feltöltöd.
Sőt, vannak olyan hibridek is, amiket nem lehet kívülről tölteni, és mégis jóval kevesebbet fogyasztanak, mint az ugyanolyan teljesítményű tiszta ICE járművek.Akkor ez vajon hogy lehet?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #279 üzenetére
Nem pusztán az a kérdés, hogy egy autó lágy hibrid vagy plug-in hibrid-e, azért ettől szerteágazóbbak a hibrid hajtásláncok, vagyis van pár változatuk (amik amúgy a Wikin remekül le vannak írva).
Egy mild hibrid leginkább csak a nevében hibrid (és valószínűleg elsősorban a jogi vonatkozásai miatt), és simán lehet, hogy kb. alig jobb az adott modell nem hibrid változatánál (mondjuk ~0,2 l/100km-rel fogyaszt kevesebbet, és menetdinamikában is kb. ugyanaz). Erre remek példa az itthon elég népszerű Suzuki Vitara.
Itt van amúgy egy lista, amin a különböző hibrid autók hatékonysága van feltüntetve a különböző használati módokban. A BMW i8 pl. "Gasoline only" módban csak 28 mpg, ami kifejezetten szarnak számít, de sok másik autónál is csak 35-40 mpg-re futja úgy, ami szintén elég béna (annyit már egy Gen 1 Ford Focus is simán tudott). "Electricity only" vagy "Electricity and gasoline" módban nyilván sokkal kedvezőbb a kép - ami el is várható! -, csak ugye létre tud jönni az a helyzet, hogy ezek a módok nem elérhetőek. És én erről írtam.
Igen, jók a hibridek, én is szeretnék majd egyet, de próbáljuk már látni a fától az erdőt, és lássuk be, hogy nem csak előnyeik vannak. (A magasabb áruk pl. mindenképp hátrány.) Egy időben eléggé szerettem volna venni egy Teslát, de aztán beléptem egy teslás csoportba, és azóta leginkább elment tőle a kedvem . De nem csak a Teslától, hanem az EV-ktől úgy általában. Legalábbis a mi helyzetünkben sajnos nem igazán tudnánk (ki)használni az előnyeiket, és mivel nem korlátlanok a forrásaink, és nem futná EV-re 2. autónak, ezért egyelőre aligha lesz EV-nk (se). PHEV esetleg.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
A BMW i8 pl. "Gasoline only" módban csak 28 mpg, ami kifejezetten szarnak számít
Nem számít annak, egy Nissan 370Z pl. 20 mpg-t tud felmutatni. Almát az almával, ugye.
(Egyébként nem is értem, hogy miért nem mindjárt a MacLaren P1-et hoztad, az csak 17 mpg-t produkál )[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
cucka
addikt
Az i8 tulajdonosoknak a benzinköltség valószínűéeg nem fontos szempont.
De azért ne mondjuk, hogy a 28 mpg egy egy 3 hengeres, 1.5 literes benzinmotortól az jó fogyasztási adatnak számítana, mert nem számít annak.Az általad felsoroltakhoz képest jól fogyaszt, csak hát a 370z legalább másfélszer erősebb + az egy egyszerű szívó motor. A mclaren benzinmotorja meg saccra 3x akkora teljesítményt tud. Almát almával.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Hmm, ez kezd egyre érdekesebb lenni
Tényleg megpróbálod elmagyarázni nekem hogy mi az a hibrid?
Figyi. Maradjunk annyiban hogy sem egy PHEV sem egy normál hibrid (nem lágy) nem működik ICE only módban, csak meghibásodás esetén. Egy Toyota HSD például nem is képes ICE only módra.
EV-t venni akkor érdemes, ha tudod otthon tölteni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bteebi
veterán
Hibrid-e a BMW i8? Igen, az (ráadásul PHEV). Almát az almával. De amúgy az i8 az csak egy relatíve jó példa volt arra, hogy egy hibrid is tud brutál sokat zabálni. Pedig ugye per def zöld vagy mi. Viszont mivel "zöld", ezért más a regadója meg a minden más is, meg sok helyen ingyen parkolhat.
Egyébként a 28 mpg (gyakorlatilag 10 l/100 km) az valóban nagyon gyenge, a most 18 éves kombi Mazda 6-osom eszik annyit városban, pedig az egy jó nagy autó, szívó benzines motorral. Persze az i8 még mindig kevesebbet eszik, mint mondjuk egy rolling coal truck, vagy egy repülőgép hordozó anyahajó, de egyik se a konkurense, semmilyen szempontból se. De ha már "konkurencia", akkor ott van a McLaren P1, az pl. csak 17 mpg, de egy Porshce Cayenne/Panamera is csak 22-25.
Valahol egyébként pont nem érdekel, hogy hibrid-e egy luxus/sportautó, de a valós fogyasztása - legyen akár "standard worst case scenario", vagy ha úgy tetszik, elektromos rásegítés nélküli módban - alapján adóztassák, és ne járjon utánuk semmilyen kedvezmény/ingyen parkolás. A tulajoknak anyagilag ez úgy se egy releváns kérdés, viszont morálisan, ha nem is jogilag, lehet fejvakarós.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #284 üzenetére
A benzinmotoros fogyasztásról volt szó, azt hasonlítottam.
Amúgy nekem ez az egész i8 egy rejtély. Annyiba kerül mint egy szupersportautó (jó, kicsit olcsóbb), úgy néz ki, mint egy szupersportautó, mi értelme volt belerakni egy ilyen csíra motort, meg hatékonyságra kihegyezett hibrid rendszert? Ki az a célközönség, akinek egy ilyen autó kell, és fontos neki a fogyasztás és a hatékony működés?Mint ha direkt arra mentek volna rá, hogy a kinézete miatt legyen körülötte hírverés, de azért túl sokat ne kelljen gyártani belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"benzinmotoros fogyasztásról volt szó, azt hasonlítottam."
Nade pont azt mondom, hogy normál használatban nincs tisztán benzinmotoros fogyasztás. Pont ez a lényeg, ezért mondom hogy a TE-s liba sík hülye az egészhez, és életében nem látott még PHEV-et közelről.
Az i8 egy rétegmodell volt, megtalálta a vásárlóközönségét.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hobby elektronika
- Diablo IV
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Filmvilág
- Milyen egeret válasszak?
- Ez a mondat angolul?
- Apple asztali gépek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs