-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
GZoli7
senior tag
válasz
cserewarrior #25799 üzenetére
Superhun megválaszolta.
-
Jester01
veterán
válasz
cserewarrior #25798 üzenetére
Sorozatszámokat különböző hardver infó programokkal lehet ellenőrizni. Persze most, hogy nincs nálad és az eredetit sem tudod ez nem segít, de hátha máskor jól jön.
Jester
-
ThodEE
őstag
válasz
ThodEE #25373 üzenetére
Így majdnem 5 hónap távlatában egyik reggel csörög a telefon, budapesti szám, fogyasztó védelemtől hív az ember, látják az esetemet tök igazam volt, miért nem fordultam a békéltető testülethez, az is ingyenes és látván a történetet nekem adtak volna igazat, amire az Aqua hivatkozik olyan nem is létezik csak félre vezettek. Mondom neki hogy hát nem értek én hozzá. Mondja hogy sajnos a fogyasztóvédelem a károsulton nem tud segíteni, ők megtudják büntetni a boltot vagy tisztába tenni a bolt helyzetét és felvilágosítani őket, segíteni csak a békéltető tud, máskor ne engedjem el ezt a lehetőséget
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz
ThodEE #25804 üzenetére
A békéltető testülete egy kalap ..ar . Azzal nem sokra mész
nekem most volt ott egy Aquas ügyem. Vicc volt. Nem egyeztünk meg mert a levezető egy …… volt. Az Aqua meg azt se képes betartani amit a saját aszf ben leírnak▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Gyuri27
félisten
válasz
Biznisz Elek #25805 üzenetére
Ott már kb 20 éve nem érdemes vásárolni. Mindig is tróger cég volt.
Amd - Radeon - Ryzen
-
ThodEE
őstag
válasz
Biznisz Elek #25805 üzenetére
Na szép, éreztem én hogy nem ilyen egyszerű, de nekem átlag melósnak mindegyik azt mon amit akar
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
DaniTm
csendes tag
Sziasztok,
Kis segítséget kérnék az alábbi témában, erről nem feltétlen találtam kézzel fogható leírást, hogy ilyen esetben mi a teendő, mennyire dobhatom vissza a labdát. Adott egy baba légzésfigyelő amit a pelenkára kell csiptetni, BT-n van összekötve telefonnal. Rendben működik kb. fél évig, aztán elkezdenek a hibák előjönni; kapcsolat megszakad (közvetlen mellette a telefon akkor is), gyorsan lemerül (2. éjszaka közepén pl.), sok fals riasztást ad. Mivel egy év garancia van rá (40+ e forintos termék) beküldtük önköltségen (kizárólag így fogad terméket javításra) a magyarországi egyetlen importőrhöz akitől vettük is. Szó szerint nulla információt kaptunk az ügyintézés elejétől a végéig, úgy kellett utána érdeklődni, hogy megérkezett-e a csomag, illetve egy random nap jött az e-mail, hogy csomagot adtak fel - gondoltuk akkor most küldik vissza... Jegyzőkönyv szerint minden ok, ha problémát vélünk felfedezni akkor azt videózzuk le és küldjük be nekik. Itt jön a csavar, megkérdeztük, hogy meséljék el, hogyan tudnánk az alvó csecsemőn a lemerült légzésfigyelőt lekamerázni, illetve a telefonos megszakadást, esetleg fals jelzést? Gyakorlatilag kivitelezhetetlen, ezekre a kérdésekre nem is válaszoltak. Gondolná az egyszerű ember, akkor magára teszi és mozog benne napközben és úgy teszteli, de ezt meg nem fogadják el mert pelenkára lett tervezve. Végül kibökték, hogy a csatlakozást egy IOS eszközzel tesztelték - mi androidot használunk, illetve az akku is szerintük rendben van. Amennyit utána olvastam, de nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy mivel 10e fölötti eszközről van szó, így 1 év garancia esetén végig az eladónak kell bizonyítania, hogy hibás a termék. Viszont ezekkel a lépésekkel, hogy az alvó gyereket videózzam ahogy szarul működik a légzéfigyelő csupán azt látom, hogy megpróbálnak kibújni a javítás alól, és próbálják ellehetetleníteni a szervizelésre beküldést. Szummázva, ha szerintük minden rendben és erről egy rövid 1-2 mondatos jegyzőkönyvük van, de a hiba továbbra is fennáll, milyen opcióink maradnak?
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
DaniTm #25808 üzenetére
Boltba bemegy, vásárlók könyve kikér, beleír. Ilyeneket, hogy a te költségeden kellett beküldeni a terméket javításra, holott a jótállási idő alatt ez az eladót terheli. Meg a többit is. Gondolom 30-napnál tovább tartott a javítás, így új készülék járna a jogszabály szerint. Így mindent bele kell írni, utána békéltető testülethez tudsz fordulni. Ha szerencséd van akkor már a vásárlók könyve említése után máshogy állnak a dolgokhoz.
The Truth is out there...
-
DaniTm
csendes tag
A bolt cirka ~150 km.-rel odébb található. A "javítás/ellenőrzés" kb. 5 nap volt, 6. napon már postázták is vissza valószínűleg (ha a futárcég másnap tudta hozni). Eddig max a futárköltségét tudom rajtuk megfogni.
-
jeni
félisten
válasz
DaniTm #25808 üzenetére
Nagy az esély arra,hogy ennek a babafigyelő eszköznek nincs hivatalos magyar szervize vagy szervizpartnere.
Egy irodai alkalmazott ilyen esetben nem tekinthető hivatalos tesztelőnek legyen akár egy bolti alkalmazott.
Melyik boltban lett véve,illetve melyik webáruházból lett rendelve? -
DaniTm
csendes tag
Nevezetesen a termék egy Snuza Pico 2, a gyártó Contact Us oldalán a magyarországi forgalmazóként a győri Angelstore-t jelöli meg. A jótállási jegyen is a győri cég van megjelölve mint szerviz. Illetve nem hiszem, hogy rendes ellenőrzésnek számít az egy panasz esetén ha Béla megnézi a céges iPhone-al csatlakozik-e, innen kezdve megkérdőjelezhető az is, hogy náluk mit jelent a több napos tartósteszt - vajon van a szekrényben egy <1 éves gyerek tesztelni? - ha tőlünk csak videós hibaleírást fogadnak el miközben a gyereken van a figyelő...
(Első körben még a gyártót kerestük fel a javítással kapcsolatban, nekik akkor az volt a válaszuk, hogy helyi forgalmazónál intézzük, majd most hogy ilyen jól intézték, ismét ment egy levél a gyártónak, de az eltelt pár napban nem válaszoltak.)
[ Szerkesztve ]
-
lao
tag
Üdv mindenkinek !
Egy nagy online áruháznál ez a felirat fogadott a bankkártyás fizetésnél ha a csomag automatánál akarom kifizetni . : Bankkártyás fizetés a csomagautomatánál
A terméket annak átvételekor tudod kifizetni bankkártyával.
Kérjük vedd figyelembe, hogy 490Ft kezelési költség kerül felszámításra.
Ez mennyire jogos ? Természetesen hagytam az egészet a fenébe .csgo jarokeret 37.221.209.104:27164 ----örök windows biteskedjék az androidos iPhonodon----
-
Semin
senior tag
Mármint mi? Olyan költséget számít fel amit akar, ha azt előre közli.
Emag pl.azért szüntette meg az ingyenes automatába történő szállítást, mert durván visszaéltek vele a fogyasztók. Rendszeresen nem vették át/törölték a rendelést, a nepperek már onnan árultak akciós dolgokat. Ez erre egy reakció.
Ha elutalod előre/kifizeted online nincs ilyen költség, és
nagy áruházaknál azért elég kicsi a rizikó hogy lelépnek a pénzeddel.[ Szerkesztve ]
-
DaniTm
csendes tag
válasz
DaniTm #25812 üzenetére
Hogy ne maradjon nyitva a szál:
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének válasza:
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében olvasható, hogy a jogszabály rendelkezéseit kell alkalmazni a 11. pontban szereplő, 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekmegfigyelő berendezések, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző esetében.A kijavítás feltételeit, határidejét a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (5) és (6) bekezdése szabályozza:
„(5) Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
(6) Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.”
A vállalkozás kérhet videókat a fogyasztótól, de a felvétel hiánya nem jelentheti akadályát a jogérvényesítésnek. A jogszabály által előírt jótállás esetén nem a fogyasztónak kell bizonyítani, hogy a terméket rendeltetésszerűen használta, annak hibája fennáll. A vállalkozásnak pedig független szakértő bevonásával kell a terméket megvizsgálnia. Az szakvélemény tartalmi elemeit a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet melléklete határozza meg.A vállalkozásnak joga van vitatni a hiba fennállását az említett szakértői szakvélemény alapján, de Ön ezt nem köteles elfogadni. Megállapodás hiányában érdemes a békéltető testület, mint alternatív vitarendezési fórum eljárását kezdeményezni. A fogyasztói jogviták hatékony megoldása érdekében létrehozott testületekről a www.bekeltetes.hu oldalon olvashat, itt megtalálja az elérhetőségeket is. Az eljárás ingyenes, fogyasztói kérelmére indul.
-
lao
tag
Ok értem , nagyon köszönöm a válaszokat .
csgo jarokeret 37.221.209.104:27164 ----örök windows biteskedjék az androidos iPhonodon----
-
cserewarrior
csendes tag
Sziasztok!
Írtam a szerviznek hogy szeretném ha jeleznék a Lenovo felé.
Ennyi előrelépés történt.
Ezt a választ kaptam:Tisztelt *******,
a készülékre abban az esetben tudunk a gyártótól csereigazolást kérni ha az alapjótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét hibát produkál.
Az Ön készüléke 2 alkalommal járt a szervizben és mindkét alkalommal alkatrész csere történt az eszközön.
Annyiben tudunk segíteni, hogy amennyiben a készüléke hibát produkál a szervizünkben jelezzük a csereigazolás iránti igényét a gyártónak. - betettem a rendszerünkbe a figyelt készülékek közé.
(Szeretném tájékoztatni, hogy a gyártónak van lehetősége ezt az igényt elutasítani.)
Megértését köszönjük -
Lackooo84
nagyúr
válasz
cserewarrior #25825 üzenetére
Csakhogy nem utasíthatják el (ilyen hülye kamu dumát), mivel erre jogszabály van. (Ugye az ársávos kötelező gariidőben vagy még?)
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Ha 3x elromlik akkor csere. És még csak nem is kell ugyanannak az alatrésznek lennie.
"Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni."
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
cserewarrior
csendes tag
Lehet rosszul értelmezem de nekem úgy jön ki hogy negyedik után is elutasíthatja a gyártó.
-
jeni
félisten
válasz
cserewarrior #25831 üzenetére
A szervizbe a 4. alkalommal beadottal lépne életbe a csereengedély megadása. Ha az ügyfél ezt külön nem jelzi akkor ez akár lehet további 4.-5. 6x javítása is.
-
luciferc
őstag
válasz
cserewarrior #25831 üzenetére
Nem, a szövegkörnyezetből egyértelmű, hogy ha újra megpusztul (=harmadjára) és kéred, akkor jelzik a gyártó felé és vagy-vagy.
-
kismanús
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis útba igazítást kérni a következő dologgal kapcsolatban mivel elég vegyes véleményeket találtam Ipon garanciális ügyintézés kapcsán.
Tehát van egy 2,5 éves Asus 6800 videókarim amit 540.00 Ft ért vásároltam és így 3 év garancia vonatkozik rá. Viszont most úgy nézz ki megadta magát mivel nem ad képet csak a ventik pörögnek. Természetesen azt tudom hogy jelezzem nekik illetve adjam fel / vigyem be csak érdekelne hogy mi a procedúra illetve milyen joagaim vannak mert úgy gondolom hogy ezt cserélni javítani nem nagyon fogják. Mi a véleményetek? Köszönöm előre is!
-
jeni
félisten
válasz
kismanús #25834 üzenetére
Ezt az Iponnal kell lerendezned és megállapodnod. Az is lehet ha ilyet forgalmaznak még és ha nem javítják a szervizben akkor cserekészüléket kapsz. Valószínűbb ami épen van raktáron és hasonló a termék. A pénz vissza fizetés lesz az utolsó lehetőséged.
Ha leadod javításra akkor ezt jelezd nekik,hogy mi lenne a célszerűbb a számodra.[ Szerkesztve ]
-
kismanús
csendes tag
Értem. Ezért is tettem fel a kérdést mert ez forgalmazni már nem forgalmazzák. illetve ugy amikor vettem akkor 540 ezer volt most meg kb a fele újonnan.
És nem rég úgy jártam egy garanciális külföldi ügyintézéssel hogy avultattak a terméken illetve a gyártó nem a teljes vételáramat térítette nekik vissza. 1200 helyet 800 eurot.
-
4Grider
nagyúr
válasz
kismanús #25836 üzenetére
Javítás, csere, pénzvisszatérítés ebben a sorrendben. Nem te döntesz, hanem a jótállást biztosító (ami neki kedvezőbb).
2.5 évvel ezelőtt szerintem nem a mostani jótállási szabályok voltak, tehát a 3 év kötelező jótállásban nem vagyok biztos. 3 év gyártói lesz az inkább... -
jeni
félisten
válasz
kismanús #25836 üzenetére
Ha cserélik és ők olcsóbban szerzik be akkor ezt le kell nyelned.
De nem adhatnak kevesebb pénzt ha csereutalványt kapsz. Vagy valamit felkinálnak neked és vagy elfogadod vagy nem. Volt itt hasonló pár hete akkor a Aquacomp tette így meg az ügyfelével párhónapos VGA-val. Ott a Gainward helyett egy Gigabyte kártyát adott az ügyfélnek beleegyezése nélkül. Azonos típusú azonos kategória de más más márka volt.[ Szerkesztve ]
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
kismanús #25840 üzenetére
Cserélt főalkatrészekre illetve termékekre újraindul a jótállási idő, de csak akkor, ha a jogszabályban megszabott ársávos kötelező jótállási időn belül vagy. Az apple tologathat akármit, akkor is a törvény szerint újraindult, ha volt ilyen cseréd. Esetleg megreklamálhatod, ha nagyon nyugtalan vagy emiatt.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
luciferc
őstag
válasz
kismanús #25840 üzenetére
Ha az apple csere a törvényi jótállás keretében történt, akkor érdektelen, hogy mit haluznak, újraindult. Ha meg az önként garancia időszakban, akkor azt tehetnek, amit előre leírtak neked vásárláskor az önkéntes garancia feltételeiben.
Erre mindig nagyon figyelni kell. Az önkéntes garancia az azt vállaló előzetesen leírt feltételei szerint megy.
-
-
luciferc
őstag
válasz
kismanús #25843 üzenetére
Ha nem volt nem rendeltetésszerű használat, akkor egy ilyen értékű cuccnál bele kell állni a jogi csatába. Akkor rendeljen ki a bíróság igazságügyi szakértőt. Az egyetlen gond persze az, ha egyszer már hozzájuk került egy napra is a cucc, mert onnantól azt piszkálnak rajta, amit akarnak.
-
t420s
aktív tag
Üdv!
Bár nem gari és nem is fogy.véd kérdés de hátha:
ha egy webshop ahol regisztráltam és vásároltam, egy hatósági-bírósági ügy miatt kénytelen kiadni az adataimat a hatóságnak, akkor létezik hogy engem erről értesít "jófejségből"?
Vagy ezt neki evidensen titokban kell tartania hogy X hatóság arra kötelezte őt, hogy a náluk levő adataimat adják át nekik? -
jeni
félisten
Szerintem ilyen tájékoztatási kötelezettsége nincs az adott webshopnak feléd ha az adataidat kikérik amennyiben az Adóhivatal,Rendőrség,Bíróság vagy bármely hivatalos szervezet aki erre jogosult.
Az biztos teklámhalász cégnek nem adhatja ki az adataidat.Nagyon kellene aggódnod?
Ha igen ,keresd fel őket és kötelez őket arra hogy csak a hivatalos szervezetnek adhatják ki az adataidat. Mást nem tehetsz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
Üdv. Azt tudja valaki, hogy ha Amazonos Playstation 5-öt veszek (amit onnan rendeltek), és garanciás, azt itthon a Sony elfogadja, ha gond lenne? Elég jó áron találtam konzolt, de félek, hogy ha gond lenne, megszívom az itthoni Sony-val.
Próbáltam a Sony PS részlegének írni, de nem tudtam, e-mailt nem találtam, chatbot meg nem továbbított ügyintézőhöz...Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
dave0825 #25849 üzenetére
Ha EU-n belülis vásárlás, akkor minden gond nélkül. Csak kell nekik az EU-s országból származó számla. Mindamellett az amazon sem szokott szarakodni, előbb visszakapod a hibás termék árát, mint ahog az visszaér a visszaküldéskor.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen