Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ArGab

    őstag

    Kicsit összezavarodtam már a szabályozásokban. Valaki tudna segíteni értelmezni mi a helyzet a következő esetben?

    Egy Sony vezeték nélküli fülhallgatóról van szó amit a kötelező 1 év jótállással árultak itthon. Az akkumulátor 1 év után tönkrement, és úgy tűnik, ez nem egyedi eset, hanem egy általános típushiba, amelyet a gyártó nem hajlandó elismerni. Azt korábban sikerült kiderítenem, hogy EUs szabályok miatt 2 év szavatosság is vonatkozik rá és ez alapján kapcsolatba lépve szervízzel az egyik fülest nemrég ki cserélték már (röpke 6 hét alatt), a másik miatt pedig visszavittem és most van harmadik hete "vizsgálás" alatt. Viszont azt az infót kaptam, hogy jelen helyzetben nem indul újra a garancia. Tehát amint az eredeti vásárlástól számított 2 év lejár, a frissen cserélt fülesekre is megszűnik mindennemű garancia és ha (vagy inkább amikor) a cserélt darabok is tönkre mennek onnantól ők mossák kezeiket.

    Megerősítené valaki, hogy valóban így van? Ha a kötelező 1 év magyar jótálláson túl, de a még szintén kötelező 2 év EUs szavatossági időn belül cserélnek, akkor valóban teljesen a gyártón múlik, hogy ezt milyen feltételekkel teszi?

    [ Szerkesztve ]

  • ArGab

    őstag

    válasz luciferc #26033 üzenetére

    Ez egy jó kérdés, papíron csak annyi szerepel, hogy "garanciális javítás". De akkor erre rákérdezek egyértelműen. A forgalmazó jótállási jegye alapján 1 év volt rá és azt nem is fogadták el, csak a számlát. Sony leírása alapján is 1 év van kormányrendelet alapján és 1 év a termék anyagára és összeszerelésére de itt azzal a kitétellel, hogy ettől eltérhetnek.

    Az, hogy a második éves szavatosságról tudok és emiatt nem leírtam bukóként, hanem visszavittem gyártó szervízébe már egy korábbi utánajárás eredménye. Tudom, hogy a szavatosság alatt a vásárlót terheli a bizonyítás terhe, de ezen szerencsére nem akadékoskodtak. Szerintem a többség eddig sem jut el mert a papíron csak 1 év szerepel.

    Akkut külön nem cserélnek csak egyik vagy mindkettő egész fülest egyben. Tehát ha jól értem amennyiben azt mondják, hogy biztosítottak második éves gyártó garanciát a termékre, akkor onnantól az ő szabályaik lesznek érvényesek? Akkor is, ha egyébként a fogyasztó számára kedvezőbb lenne az újra induló szavatossági szabályozás?

    [ Szerkesztve ]

  • ArGab

    őstag

    Szerintetek mit tudok tenni az ügyben? Sony vezeték nélküli fülhallgató, 2021 őszén vásárolva, mivel pont 100k alatt volt ezért csak 1 év jótálással MM-ban. Idén tavasszal tönkrement az akku a jobb oldaliban (egyértelműen típushiba, tele van az internet ilyen panaszokkal, USÁ-ban ingyen cserélik ingyen oda-vissza postázással pár nap alatt garancia lejárta után is).

    2 év szavatosság miatt bevittem Sony szervízbe, ott azt mondták 2 év gyártói jótállás vonatkozik rá és ennek keretében egyik vagy mindkettő fülest teljes egészében cserélik. Első kör 1,5 hónapig tartott, akkor kaptam egy új jobb oldalit. Utána két hétig sem volt nálam és a bal oldali ugyanazt a hibát produkálta. Ismét visszavittem, akkor 1 hónap alatt kicserélték a bal oldalit is. Most, hogy ismét visszakaptam, a nyáron cserélt jobb oldali megint 70 perc alatt lemerül az elvárt 6-8+ óra helyett. Összesen több mint 3 hónapja tart az ügy és járkálok ezzel szervízbe vele, de továbbra sem oldódott meg a probléma.

    Ráadásul korábbi alkalommal azt a tájékoztatást kaptam a szervíztől, hogy a jótállás ezen esetben nem indul újra a cserélt részekre, most ismételten rákérdezve annyit pontosítottak, hogy az álláspontjuk szerint ez javításnak minősül és a szervízben töltött idővel hosszabbodik az eredeti jótállás. Sony magyarországi képviseletének írt levelemre csak annyit kaptam válaszként, hogy nekik nincs az ügyben állásfoglalásuk és hiba esetén vigyem szervízbe a készüléket. Szerintük a szervíz az illetékes és az ő állásfoglalásuk számít, hogy meddig tart a jótállás és mit biztosítanak a javított vagy cserélt részekre. A tapasztalatok alapján pedig abban is megrendült a bizalmam, hogy a cserélt darabok meddig fognak működni, mert egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a típushibát orvosolták volna.

    Nekem teljes vadnyugatnak tűnik milyen jogok járnak ilyen esetben, amikor a törvény által előírt 1 éven túl vagyunk, de a gyártó által biztosított 2 év alatt van a készülék. Van bármi lehetőségem azon túl, hogy ismételten szervízbe viszem újabb 1-1.5 hónapra?

    [ Szerkesztve ]

  • ArGab

    őstag

    válasz Lackooo84 #26138 üzenetére

    Egyértelműen azt mondták, hogy ezeket nem bontják hanem a teljes modul cserélve van, munkalapon is modulcsereként van adminisztrálva. Aztán hogy refurbished amit adnak vagy sem az jó kérdés. De úgy látom az XF-1000XM4 szinte egész Európában out of stock, pár helyen lehet még az XM4S változatot megtalálni.

    Az biztos, hogy nálam elásták magukat és hogy nem fogok egyhamar semmilyen Sony terméket sem venni sem ajánlani senkinek, az biztos. :((

    [ Szerkesztve ]

  • ArGab

    őstag

    válasz ArGab #26136 üzenetére

    Most elvittem másik szervízbe. Itt azt mondták csak 1 év jótállás van rá (ami ugye rég lejárt), 2. évben szavatosság van csak ahol engem terhel a bizonyítás, hogy a terméknek rejtett hibája volt. De mivel a gondot szoftver okozza, így 2 éven belül cserélik. Illetve itt azt is mondták, hogy a cserélt modulokra 6 hónap szavatosság jár. Jó, hogy a Sony szervizek így egyetértenek. :F

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák