Új hozzászólás Aktív témák

  • Parson

    addikt

    sziasztok,

    a Photorender témához picit visszatérve érdekességképpen irnám le jelenlegi tapasztalataimat, ami lehet, hogy vkinek egyértelmű, de lehet hogy másoknak esetleg újdonság erejével hathat.

    pár poszttal ezelőtt merültek fel ennek a területnek a lehetőségei, és mivel engem nagyon érdekelt, el is kezdtem foglalkozni vele. Természetesen gépészeti tervekről lévén szó, gépészeti rendszereket használva, azok tartalmaznak ilyen olyan renderelőmotorokat, amelyekkel össze lehet hozni egy-két normálisabb scene-t. De ugyebár ezek a gépészeti rendszerek nem erre vannak kihegyezve, így aztán egy sokkal igényesebb renderelés érdekében és a rendszerek közötti export/import lehetőségekkel élve előbb egy kisebb (Rhino3D - renderelőmotor: Flamingo), de mégis erre a célra ideálisabb szoftver került elő, amibe ugyan nehézkesen, de a ProE által generált iges file-okat át lehet importálni, akár nagyobb összeállitásnál is. Aztán az ottani beállitgatások után meglepődve nézhet maga elé az ember, hogy egy 6-700 alkatrészes összeállitást már nehezebben renderel le... egyszerűen kifut a memoriából.
    Ezek után egy nagyobbacska, ha talán nem az egyik legnagyobb ilyen célú szoftver került elő, a 3ds max, és annak egy VRay nevű renderelőmotorja. Nos egyértelmű, hogy nagyságrenddel többet és finomabban lehet beállitani ebben a programban egy igényesebb scene létrehozásához. DE! Hogy áldja meg a jó ég azt aki fejlesztette, vagy legalábbis az import kezelőjét! Amíg a Rhino3d kényelmesen beolvassa az iges file-okat, (step és egyéb, talán még használható file formátumok szóba se jöhetnek) addig a 3ds max a ProE-ből exportált, és egy lépésben importált iges file-okat nem képes normálisan beolvasni. (Testmodellek kizárva, csak és kizárólag felületmodellekben gondolkozzunk) Tehát a tesről leképezett iges test- (egyszerűen nem olvassa be) és felületmodell (beolvassa, de hiányosan, hibásan) használata kizárva. A ProE-ban persze lehetőség van, egy test átalakitása felületté, majd ezt leképezve iges modellé, de ebből a 3ds max egy olyan szép sztohasztikusan felépitett felületkombinációt hoz létre, amely a szemnek ugyan szép lehet, de az eredeti formához még csak egy ezred %-ban sem hasonlit.
    Ergo, ha vki Pro/E-ból 3ds max-ba egy lépésben szeretne átvinni akár egy alkatrészt is, az felejtse el. (megj. iges-ről van csak szó, de a többi formátumot kizártuk).
    Ettől persze még nem áll meg a világ. ha nem megy egy lépcsőben, próbáljuk meg két lépcsőben megoldani a file-transzportot! Igen ám, de melyik legyen a közbeiktatott szoftver, és milyen formátumokban menjen át egyes lépésekben a gépészeti rendszerből hozott cuccunk? Hosszas próbálgatás után rá kellett döbbennem, hogy a catia-ba való export (iges felület, iges solid, cat part) bármelyike után hiába próbálkozunk ujabb exporttal immár 3ds max-ba, nem hoz jobb eredményt, vagy már a catia-ba való importálás során eleve hibásan érkezett meg a forma, így értelmét veszítette a továbblépés lehetősége. (többi rendszer alapvető hasonblósága miatt hasonló problémákat hozhatna elő, ezért nem is próbáltam más gépész rendszerbe importálni.)
    Ezek után egy megoldás maradt. A közbülső rendszer legyen a 3ds maxhoz hasonlóan formatervező, és mivel a Rhino3D nehézkesen ugyan, de képes beolvasni a Pro/E iges-t, mi több az exportja kapásból 3ds max-nak kedvező import file-ba, 3ds-be ment, így ezzel már végre sikerült átvinni, egyelőre csak 1 alkatrészt. Persze igaz, hogy a felület szétesik felületdarabokra, de 'teljes egészében' átmegy és renderelhető a különböző beállitások után. (material hozzáadáskor ujra szétesik, de csak a kezelőfelületen, a renderelt képen 'jól' jelenik meg) Ime egy gyors render: [link]

    Mindaz amit leirtam, egy olyan sokrétű megoldás (kétlépcsős mivolta miatt) egyik-másik eleme, amely mellett a közbeiktatható egyéb szoftverek tárháza még a lehetőségek végeláthatatlan számát hozza magukkal. Így ha vkinek esetleg más, vagy újabb tapasztalata lenne ezügyben, ne tartsa vissza. :)

    [Szerkesztve]

    ───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

Új hozzászólás Aktív témák