Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Solid Edge-et konkrétan munkában nem használtam, csak a forgalmazó bemutatóján láttam, meg magánszinten próbálgattam. Nekem személy szerint nem tetszett, igazán megindokolni nem tudom, miért. Pont azért foglalkoztam még vele, mert az egyik legjobb oktatórésze van, akárcsak az Inventornak.
Éppezért nem tudok segíteni a mélyebb összehasonlításban.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Ra3
őstag
bezier-görbékkel, b-spline-okkal, g2-görbékkel. gyakorlatilag ha van egy skicc amit a designer csinált kézzel arra rá lehet fektetni, csak be kell importálni a kézi vázlatokat mondjuk jpg-ben. (ez egyébként a ProE ISDX-ben is benne van)
az adatcseréről annyit hogy van hozzá egy kiegészitő szoftver, a ps-exchange, amivel gyakorlatilag minden formátumot kezel, a parasolidtól a catiáig,
Bővebben: link (táblázat az oldal alján)
alapból a PShape az igs-t, vda-t, step-et tudja.
szerk: természetesen export import, megy mindkét irányba....
[Szerkesztve]''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''
-
Atlantis
veterán
Konkrétan mi érdekel? Mert a teríték-készítés általánosan véve alapfeladat ezeknek a rendszereknek, a ProE-ban is nagyon jó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Dobokat is tervezünk ProE-val, nem volt még gondom a hengerpalástok kiterítésében. Félkúp alakú burkolat-elemek kiterítése is gond nélkül ment.
Furcsállnám, ha a Solid Edge nem tudna ilyen alap dolgokat megcsinálni,bár lehet rosszul értem a problémát.
Performált lemezt milyen technikával modellezel? Mi az a ''dimp''?>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Erre egyből tudok válaszolni. Nem automatikus, kiválaszthatod, hogy milyen sarokelengedést(ez a hivatalos neve ) akarsz tenni. Négyféle van, leginkább azt a fajtát szoktam használni én is, ami a te képeiden látszik.
A ''Plate'' feliratot milyen megoldással csináltad rá? Kipróbálom azért ezt is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Na tessék, csak Buci kolléga miatt?
Szöveget nem vágtam lemezbe ProE-val, de megpróbálom ezt is. Majd teszek fel képeket, ha jutottam valamire a problémáiddal.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
buci
tag
Na tegnap csináltam egy tárhelyet, de még nem tudtam képeket feltölteni.
Remélhetőleg ez hamarosan bekövetkezik.
Lemezalkatrésznél én úgy csináltam, hogy tettem a lemez fölé egy síkot,
arra raktam egy vázlatot, pontosabban ráírtam egy szöveget vázlat módban.
Utána insert>extrude> kijelöltem a szöveget és egyszerűen áthúztam a lemezen.
Aztán csináltam flange-eket is, kicsipéssel is.
Majd ezt kiterítettem. Nálam müxik. -
Atlantis
veterán
Itt a válasz a problémáidra. ProE-ban gond nélkül megcsináltam mindkettőt. Remélem, ilyenre gondoltál.
Bővebben: link
Bővebben: link>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Természetesen itt is kényszerek tartják össze az összeállítást, de a modellt és nem a rajzot. Gondolom, te is így gondoltad.
A többi kérdésedre: ezek annyira egyedi dolgok, hogy így azonnal nem tudok rá válaszolni. Tegyél fel képet a problémákról, ha lehet és akkor meglátjuk.
Annyit azért elmondanék, hogy a hegesztési része(Welding) szerintem nagyon jó a ProE-nak, aki ismeri a hegesztéseket, az tudja is, mit miért kérdez, bevallom, én nem mindig. Csomóféle varrat-típust ismer, elektródákat adhatsz meg neki, gyökölést, minden kutyafülét,amit kell.
Létezik csőtervező része a programnak(Piping), nem esküszöm meg rá, de az is lehet, hogy az alapprogramban benne van. Én még nem használtam, nem ilyen területen mozgok.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
buci
tag
A többi ikon is olyan ,mint más hasonló alkalmazásokban.
Lekerekítés, forgatás, kivágás, Borda,stb.
Most, hogy nézegetem a súgó részét ott szépen le vannak írva.
Mi több még ábrákkal is szemlálétetve vannak.
Ez egy jó kis súgó!
De végnézegetem majd, hátha találok benne vmi újat. -
buci
tag
Nem tudom. A SE ismereteim még a 0 környékén mozognak.
De megnézem majd
Az tuti, hogy az Invi itt már megfekszik, vagy csak körülményes spline-okkal
készíthető el ez a bura.
Egyébként ehhez a modellhez a gyúrma rész 7 ikonjából csak 2-t használtam.
Csak ez az egy ficsör iszonyat dolgokat tud. -
MODERÁTOR
Igen 16-os, sorry azt hittem neked is az van
Kivontam a lipnél
akkor 2 kép
Bővebben: link
Bővebben: link -
buci
tag
Szerintem lehet vele hozzárakni.
Vagy nem így gondoltad?
Bővebben: link -
buci
tag
Hát nem találom a Koxxét, csak a kivágottat.
De felmentem 40-es peremig:
Bővebben: link
Itt már nem csinálja a kivágással, mer (gondolom) nincs neki elég rádiusz
a sarkokban.
Mindegy, nekem tetszik ez a sajátosság.
[OFFNa joccakát mindenkinek![/OFF] -
Atlantis
veterán
A ProE kis trükközés után egy gombnyomásra ''vegytiszta'' DXF-et tud csinálni. Én is használom, nálunk is van lézervágó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ja, ti ilyen finom dolgokat csináltok. Mi nem, de nem is daru-alkatrészeket. Nálunk nem kell így finomkodni a lézerrel, bár bérmunkában már lehet, hogy csináltunk ilyet is, de én nem foglalkoztam vele, erre vannak a technológusok...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Első vonal eleje? Miket nem tudsz kérdezni.
Uygebár az alkatrész zárt kontúr, nincs eleje és vége. Az, hogy a lézer hol áll neki vágni, azt már a technológus határozza meg, tekintve, hogy a ProE-ból és AutoCAD-ből kikerült DXF-eket is fel kell dolgozni a lézerhez adott szoftverrel, ami emészthetővé teszi a gép számára.
Ja, amit te felvezetésnek hívtál a korábban, azt mi bekezdésnek hívjuk és minden alkatrésznél használjuk, soha nincs olyan, hogy pont a kontúron kezdi el vágni a gép az alkatrészt. Legfeljebb közös vágásnál, de ezt ritkán használjuk.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Mint már írtam korábban, Solid Edge-t munkában sosem hazsnáltam, csak magánúton próbálkoztam vele egy rövid ideig. Engem nem győzött meg a ProE-val szemben.
ProE-s kérdésekre tudok jó esetben válaszolni, abban vagyok benne.
Egyébként aki írta, hogy drága: szept 30-ig 800+ÁFA áron lehet venni ProE Basic-et. Ez nagyon jó ár érte.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Ptomi
csendes tag
Bocsi, de nem a dft-s rajzoknál lévő tükrözésére gondoltam, hanem a par készítése közben a vázletkészítés tükrözésére (2D-ben). A behúzott rajzoknál nem nagyon szoktam változtatni, csak metszeteket és méretezést készítek a behívott par-hoz.
Nem mondtátok, hogy Proi-ben a tükrözéshez kell készíteni egy középvonal tengelyt, amire el tudom készíteni a tükrözést (azért kérte mindíg a tükrözés tengelyének kiválasztását)..Tomi
-
buci
tag
Már amennyire jól tudom, annak idején volt a PROE 2000i, majd 2001,
ezt követte a Wildfire 1.0 ill. a 2.0. És most már talán 3.0 is van.
Ezek különálló fejlesztések, amin belül vannak különböző felszereltségű
csomagok. Pl. a 2.0-hoz a Basic csomag, amelyre korábban Atlantis is
utalt.
Javítsatok ki, ha rosszul tudom. -
buci
tag
Ok, szóval arról van szó, hogy ugye az Acad is tud 3D-t.
Lehet is benne testmodellt készíteni, de alapvetően 2D-re van kitalálva.
A Mech. Desktop annyival több, hogy van benne elemtár,
tengelykészítő, rugókészítő és egy csomó egyéb dolog,ami a gépészeti
tervezéshez szükséges.
Aszem a 2006-os már tud Inventor fájlt is kezelni 3D-ben.
Lehet benne nyíróerő ill. nyomatéki ábrát is készíteni.
Mindezt azonban csak egy közel 1 órás bemutatón láttam és magát a
programot nem ismerem. De az biztos, hogy alapvetően 2D-re van kitalálva.
Talán megvan még a próbaverzió amit régebben kaptam.
Lehet, hogy fel kéne raknom, de őszintén szólva kedvenc programom, az Inventor
is egyre kissebbe zsugorodik a Proe mellett.
Mégha ez egy kicsit nagyképűen hangzik, akkor is.
(Bocs, ha kicsit okoskodó voltam.) -
buci
tag
Ennek örülök.
Szájbarágósdi sztem sem kell, minden esetben.
Meg ugye az sem jó, ha csak páran csinálják.
Én ezt úgy tudom elképzelni, hogy ha vki rájön vmire,
akkor megkérdezi hogy ezt ismerik-e a kedves fórum olvasók.
És adott esetben fellöki a cuccot.
De ehhez biztos Atlantisnak is lesz 1-2 szava.
Képlopót már szedtem le(JoSmart), de azért kösz a tippeket.
Totál jónak tűnik. Úgy látom lehet kommentárokat is tenni a képre vele. -
buci
tag
Én is úgy gondolom, hogy elég alkatrészben megcsinálni.
De régebben csináltam rácsos polcot Inviben külön elemekből.
Ott főleg az érintő kényszerekkel kellett mahinálni.
Viszont ennek nem sok értelme van, mert alkatrészben sokkal
könnyeben elkészíthető.
Találtam is egy ventirácsot, amit igy csináltak.
Bővebben: link
A köröket forgatással, a 4 db kampós elemet söpréssel csinálták.
Ha ma lesz időm, csinálok egy oktató részt a Data from file opciót
bemutatva. -
buci
tag
Felraktam egy egyszerű példát:
Bővebben: link
Az a lényege, hogy egy adott keresztmetszetet (jelen esetben egy kört)
egy adott útvonal mentén végigvezet. Így bonyolult alakzatok is könnyen
létrehozhatók. A Proe ebben is nagyon profi.
De ezt a csövet simán az SE-vel is meg tudod csinálni szerintem.
Meg lehet ismerted is a sajátosságot (sweep).
Az összeállításró rakj fel egy képet és majd otthon megnézem. -
Atlantis
veterán
A ProE, ha egy alkatrésznek egyetlen szabadságfoka a forgás, automatikusan beállítja egy adott helyzetbe. Ha szerencséd van, akkor megfelel az a helyzet, ha nincs, vacakolhatsz a síkokkal még egy darabig. ProE-ban végsősoron minden megoldható, az egyetlen dolog, amit eddig nem tudtam normálisan paraméteresen megcsinálni, az egy bevásárlókocsi volt. Elég érdekes modellezni olyan rácsot, amiből azok vannak.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
buci
tag
Mint már korábban említettem, készítettem egy rácsos polcot, ami külön elemekből állt. Bővebben: link
Most megnéztem és hozzáfűztem egy kis magyarázatot a készítéshez:
[L]http://www.kepfeltoltes.hu/050804/r_cs_magyar_zat.jpg[L]
Ez Inviben készült, de az SE és a Proe is biztos tudja. -
buci
tag
Na akkor mégegyszer a magyarázat:
Bővebben: link -
Atlantis
veterán
Benyúlásvédőt csak példaként írtam, a falakat kihúzni meg annyi, hogy valamilyen hajlítást csinálni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem egészen, de mindegy, nem is az a lényeg.
Buci: szögkényszer nincs a ProE-ban, illetve WF2-nél néha már én is találkoztam hasonlóval, de azt te nem tudod kiadni, legfeljebb a rendszer ajánlja fel néha. Nekem nem is hiányzik, síkokkal minden megoldható.
Majd teszek fel képet róla, ha nagyon kell.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Igen, megoldható. Pont az ilyen esetekre van a Flexibility feature a ProE-ban. Viszont csak a Wildfire sorozat tudja, a régebbiek nem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Az összes rendszer OpenGL alapú. Épp ez a lényege a spéci kártyáknak, hogy OpenGL-re vannak kihegyezve, a driverükkel együtt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest