Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Stauffenberg #47 üzenetére

    Igen, a hagyományos, fizikai termékeknek a raktározás, meg a szállítás is komoly költség.
    A virtuális terméknél viszont nincs költség.

    Dönthet úgy a kiadó, hogy nem akar harmadik félnek fizetni, ha meg akarja tartani a teljes bevételt és nem akar osztozni rajta. Lehet persze haszna a bolthálózatnak a kiadó számára: például reklámot csinál a terméknek. Vagy megvesz sok példányt, amit nem válthat vissza, ha mégsem kel el (avagy kockázatot vállal át jutalékért). De lehet a kiadó a platform képernyőjén megjelenő reklámmal vagy a virtuális bolttal is elégedett és nem akar mást bevonni, másnak "fizetni" ezért. (szerk: nem kell olcsóban adnom valamit mennyiségi kedvezménnyel, ha úgy gondolom egyébként is el tudom mindet adni, pláne amikor a mind az végtelen számú, nem fizikai termék)

    Szóval igazából nem az árverseny a kérdés, mert az eléggé bizonytalan lábakon áll a platform termékeknél, ahol eleve egy adott terméket egy valaki árulhat és mindenki más csak viszonteladó.

    Az igazi kérdés az, hogy a sony megkövetelheti -e azt, hogy csakis a platformon belül lehessen árulni a platformon használható változatot. És itt nem mindegy, hogy ez most termék vagy szolgáltatás, mert más szabályok vonatkoznak rá. De ez nem a fogyasztók vs sony, hanem a fizikai üzlethálózat vs sony.

    Azt, hogy egy játék platform exluzív-e, azt nem követeli meg, szóval az a kiadó döntése, neki pedig joga van nem mindenütt árulnia. Ami nem exluzív, azt máshol is meg lehet venni, mégha nem is ugyanarra a platfromra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák