Új hozzászólás Aktív témák

  • AMDFan

    addikt

    Hmm érdekes téma ez a mi-mennyi-hogyé'. Én is beszállnék ebbe :)
    Az írásom leginkább azoknak szól akiknek a zenehallgatás rész a fontosabb nem pedig az eszközök hangja.

    Én azt gondolom, hogy egy 70-80 ezer forintos konvertert azért nem illik a hót gagyik közé sorolni, és nem értem, hogy mi a probléma azzal, hogy 3 eurós DAC chip van rajta. Nagyrészt nem ettől lesz szar, vagy jó egy konverter. Ez egy dolog a rengeteg közül ami a tervezéskor szempont. Egy DAC chipben semmi hókuszpókusz nincsen, van a Texas a Wolfson meg még pár cég, akik milliószámra tolják ki a DAC chipjeiket, ami önmagában egy halál egyszerű IC és pont. Van 3 eurós meg a hájend a 10 eurós. Nabumm. Az is azért 10 euró mert abból csak 50 ezret tudnak eladni és 5 euróért nem éri meg gyártani. Na mindegy

    Következő példa a kedvencem. Genelec 8050. A legjobb hangcuccom volt eddig, máig visszasírom. A tavalyi hifisón valamelyik szobában egy jó kis DSP-s rendszerrel maga előtt lezenélte a 10 ezer eurós manufakturális csodarendszerek tekintélyes részét. És milyen erősítő van benne? STK. Egészen pontosan 10 euró az ára, bármelyik itthoni mikroelektronikai boltban kapható. A hangfal ára mennyi? ~1350 euró
    Mi van még a vasban? Hangszórók, elektronika, aludoboz, nagyon hájend kábelek: piros is, meg zöld is van benne. Akkor miért kerül ennyibe? Mert tervezve van, van mögötte kutatás fejlesztés, mert nem úgy készült, hogy valaki kitalált egy kapcsolást, összeforrasztotta és azt mondta, hogy ez rohadt jól szól, mert a legdrágább alkatrészek vannak benne, meg hát persze az ő furfangos kapcsolása. Nem is tudom, hogy miért a Genelec meg az ATC a stúdió standard amikor ennyi önjelölt DIY guru szaladgál, meg ennyi manufaktúra építi a csodásabbnál csodásabb kábeleivel a hifi rendszereket. Mielőtt még feladnám a magas labdát, tudom, hogy az ATC is manufakturálisan működik. Miért van az, hogy amikor egy stúdióban ahol a mi kedvenc audiofil felvételeinket felveszik, hagyományos néhány ezer forintos Klotz vagy hasonló kategóriás kábeleket használnak mikrofon és gitárkábelnek, aktív DSP-s rendszereken hallgatják vissza a hangmérnökök a felvételeket hagyományos USB kábelekkel összekötve azokat, akkor az otthoni zenehallgató miért tart még ott mindig, hogy a kis 1-200 ezer forintos passzív hangfalához megveszi a 30-40 ezer forintos IC meg hangfalkábelt és attól vár javulást. De az istennek nem tenne fel pár akusztikai elemet a falra, amivel kategóriát ugrana hangminőség terén.

    Na szépen eltértem a témától és magam sem tudom már, hogy mit akartam még írni, úgyhogy ezt a hsz-t be is fejezem :)

Új hozzászólás Aktív témák