Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daninet

    veterán

    válasz somogyib #1 üzenetére

    ráakasztanak egy ellensúlyt a kormányra és kimásznak a vezetőülésből, hogy átverjék a rendszert ami azt ellenőrzi ott vagy-e vész esetére.
    Teljesen tajgetosz pozitív dolog ilyet csinálni, ha egyszer próbálta volna forgalomban az önvezető rendszert akkor látná, hogy 10 utcából 2-ben bele kell nyúlni manuálisan.

    Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

  • daninet

    veterán

    válasz somogyib #8 üzenetére

    Ezeket a rendszereket nem úgy fejlesztik ahogyan te gondolod. Nincs egy programozó aki beprogramozza a stoptáblát. Ha ez így történne akkor soha nem lehetne ilyet lefejleszteni.
    George Hotz egyik interjúban adott egy nagyon jó és egyszerű magyarázatot:
    Ha meg akarod tanítani egy számítógépnek, hogyan ismerjen fel egy széket akkor azt nem úgy teszed, hogy beprogramozod, hogy van négy lába és egy háttámlája. Lesz egy szék aminek nincs háttámlája. Aztán egy másik aminek csak három lába van.
    Ezt úgy oldod meg, hogy mutatsz egy tanuló algoritmusnak 20000 fotót székekről, és utána nagy bizonyossággal felismeri a széket.

    Így működik az autopilot is. Ez a rendszer folyamatosan aktív még akkor is amikor te vezetsz. Ha történik valami szokatlan azt a rendszer szépen becsomagolja és feltölti a tesla szerverére. Ha például útépítéseket tréningelnek egyszerűen csak kivárják míg lesz elég adat az autókból aztán az autopilot új verziójához mindegyiket betanítják a szoftvernek aztán mivel az autók teljes 3d modellt csinálnak a környezetükről vissza tudják szimulátorban játszani és tesztelni, hogy mit csinál a szoftver.
    Ezek az autógyártók arra hajtanak, hogy annyi adatot tudnak összegyűjteni, hogy az esetek nagy részét lefedik előbb utóbb.

    Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Új hozzászólás Aktív témák