-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Igen valószínűleg, de inkább ne hasonlítsuk össze a Gránit IT rendszerét, a nagyobb bankok IT rendszerével.
Ráadásul, ha a nagyobb bankoknál egyszerre lépne be mindenki, akkor ott még el is nézhető a túlterhelés, mivel a nagyobb bankoknál ügyfél létszáma minimum a többszöröse a Gránithoz képest.
Nekem nem életszerű, hogy Gránit Bank ügyfél létszámához képest, ennyire leterhelné a rendszert, ha többen próbálnak belépni kb. egyszerre, mint az általában történik, és így nem is magyarázható ezzel, hogy még mindig nem működnek a dolgok.
Persze ez az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
dptrsk
addikt
Nem tudom, hogy IT szakmabeli vagy-e vagy sem.
Egy auchan és egy CBA IT rendszere sem azonos terhelhetőségű. Miért vegyen meg a CBA egy 100 milliós rendszert, mikor az ő átlag forgalmához elég a 10 milliós rendszer?
A Gránitnak felesleges akkora szerverkapacitás jelenleg, mint az OTP szervereinek kapacitása, mert folyna ki a pénz az ablakon a szerver fenntartására, ami sosincs kihasználva.
Meg kell találni az optimális középutat, ahol az ügyfelek ÁTLAGOS mindennapi használat mellett nem nagyon érzik meg a rendszer kapacitásának szélét, és nincs is túlméretezve tízszer akkorára, mint amekkora szükséges.
A hétvégi történtek miatt, a mai napon biztos nem átlagos terheltség van jelen a szervereken.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz dptrsk #15457 üzenetére
Nem írtam le, hogy az OTP szervereivel azonos IT rendszert kellene a Gránitnak is kialakítani...
Többesszámot használtam, nem legnagyobb bankot, hanem "nagyobb bankokat" írtam, az nem az OTP akart lenni.Akkor talán az nem túlzás, hogy a Gránit nem talált meg semmilyen "középutat"
[ Szerkesztve ]
-
addikt
De pont ezt mondjuk, ha van (csak hasraütök végig a számokkal) 100ezer ügyfele a granitnak, és mondjuk a hó eleji átlagos terhelés 20ezer párhuzamosan belépett ügyfél, akkor a gránit 30ezres csúcskapacitásra tervezett rendszert fog venni (bankok nem szoktak felhőre költözni még). ha egy teljes hétvégi leállás után 35ezren akarnak minél előbb belépni, hogy megnézzék minden rendben van-e, akkor azt nem fogja bírni a rendszer.
a másik probléma, ami szerintem most a gránitot is és az elmúlt idoszakban pl. a CIB-et is érintette, hogy volt a fenti képlethez hasonlóan kiszámolt kapacitás, aztán ahogy a piac legjobb ajánlataivá kezdtek válni, úgy nőtt az ügyfélkör, de a kapacitást nem tudták ugyanilyen ütemben növelni.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
dptrsk
addikt
Nem arról van szó, hogy van egy szerver és akkor X bank 1.000 ügyféllel tudjon kiszolgálni mindenkit, de Y bank 100.000 ügyféllel nem baj, ha csak 50.000 tud kiszolgálni...
Mindkét esetben az az elvárt, hogy egy átlagos napon (mondjuk minden hónap 16.-a), minden ügyfél be tudjon lépni abban a pillanatban, amikor akar, ha az nap be akar lépni.
Az 1.000 ügyfeles bank esetében ez a szám legyen (hasraütve) 450 (egyszerre), míg a 100.000 ügyféllel rendelkezőnél 45.000 (egyszerre), a 100x nagyobbnak, 100x nagyobb terhelést kell elbírnia.Egyik bank sincs arra felkészülve, hogy egy hétvégi teljes és nem megfelelően kommunikált leállás után minden belépési kérést ki tudjon szolgálni. Hajnali fél 5kor, amikor felnéztem a topikba, láttam a fél 4-es ismét elérhető írást, vaj simán ment minden, mert valószínűleg nem sokan voltunk ébren.
Ha csőtörés van az utcában, akkor, miután helyreállították, nem engedsz ki a kiesett időben elfogyasztott mennyiségnek megfelelő vizet(=nem pazarolsz).
A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig ki tudja szolgálni. -
merqree
őstag
válasz dptrsk #15461 üzenetére
"...A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig ki tudja szolgálni...."
A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig még nem tudja kiszolgálni.
Lecseng az őrület, ami bennem is van, és utána használhatóvá válik a bank.
-
LógaGéza
addikt
válasz merqree #15388 üzenetére
Ez azért nem így megy. Mi már péntek este, munkaidő után elkezdtük a leállításokat, szépen sorban meg volt adva minden, hogy mi után mit lehet leállítani. Alapvetően a COVID miatt távolról végeztünk mindent, de voltak emberek benn, ha bármi történne, akkor helyileg is bele tudjanak nyúlni a dologba.
Többet nem nagyon akarok mondani erről, nem vagyok biztos abban, hogy ennyit is mondhattam volna...
Ha visszajön az áram optimális esetben nem indul vissza az, ami áramelvétel előtt le volt kapcsolva - pillanatnyi áramszünetek ilyen szinten nem létezhetnek, arra vannak a piszok nagy szünetmentesek.
Tegnap este be kellett mennem, olyan este 8 fele végeztem, és felnéztem a Gránit irodáiba. Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. Kicsit groteszk volt tudva a történteket"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
addikt
válasz dptrsk #15461 üzenetére
igazából nem átlagos terhelésre kell lőni, hanem jellemző csúcstethelés fölé kicsivel, illetve százszor annyi ügyfél nem jelent százszor annyi átlagos terhelést. azt sejtem ez inkább valamilyen Poisson eloszlással közelítendő, de az ilyen szintű valszámot/statisztikát már sosem szerettem
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz LógaGéza #15463 üzenetére
" Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. Kicsit groteszk volt tudva a történteket :D "
Három sanyi meg a menedzser, biztos élmény lehetett nekik.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
merqree
őstag
válasz LógaGéza #15463 üzenetére
"...Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. ..."
Az az egy is inkább segített volna nekik, vagy kommunikált volna (uram bocsá' kiáll a "nép" elé) az ügyfelekkel.
Nem kell válaszolnod, de nem hinném, hogy nem az elnök-vezig volt az álló ember... -
RR-13
őstag
válasz dptrsk #15461 üzenetére
Nem a kérdésemre válaszoltál, és amit leírtál az csak egy elméleti számolás...
Vagyis, akkor a Gránit megtalálta szerinted a középutat Nem gondolnám...Egyébként meg nem is írtam, hogy minden banknak a túlterheltségre kell beruházni, hanem a Gránit mivel "kis" bank, jóval kevesebb ügyféllel, számlával, ezért nem nagy beruházás lenne, hogy egy kis túlterheltséget is elbírjanak akár.
Nem tudtam, hogy "ti" esetleg bankban dolgoztok, de így akkor "ti" jobban tudjátok, hogy a gyakorlatban melyik bank mire ruház be...
A Gránit biztos nem "pazarol" még a megelőző tájékoztatással sem, nehogy tudják az ügyfelek mi történik éppen.
A "túlterhelés" témát ezzel én be is fejezném.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
bocsánat a triplaposztért, de telóról nem akkor élmény hsz-t szerkeszteni
van új doboz a gránit honlapján:
Kedves Ügyfelünk! A hétvégi rendszer-karbantartást követően az eBank és a NetBank valamennyi funkciója működik, az átmenetileg megnövekedett forgalom miatt egyes esetekben a válaszidő lassú. Dolgozunk a gyorsításán, türelmüket és megértésüket kérjük!
Üdvözlettel,
GRÁNIT Bank Zrt.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz Oliverda #15470 üzenetére
ott nem tudom mi szokott lenni, de itt most az "egyes esetekben a válaszidő lassú" eufémizmus azt jelenti, hogy az app-ba csak belépni lehet és egyenleget, lekötött betéteket nézni, számlatörténet be se jön (reggel még az utsó három elem bejött, a teljes lista már akkor sem).
A netbank-be pedig belépni sem lehet.Ja de talán, csak naggggyon lassan.Számlatörténet lekérdezése netbank-ban:
A művelet feldolgozása során a következő hibák történtek:
A számlavezető rendszer nem elérhető, próbálja meg később![ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
veterán
Már megijedtem, hogy hétvégén lemaradtam valami szuper akcióról (annyi új komment jött) vagy akármi, de látom csak a Gránit dobott egy kisebb gránátot az álló vízbe...
-
wanted5
őstag
válasz merqree #15445 üzenetére
Nem pénteken, de nem sokkal korábban, ráadásul egy barátomat is én beszéltem rá.
Ott van a félretett pénz (ami sajnos nem túl sok), de ha most el kéne elutalnom máshova, akkor nem örülnék a felesleges költségeknek.
(Én talán meg tudnám oldani revoluttal mert régóta van és sokat használom, de haver még most rendelte a kártyáját) -
merqree
őstag
Rendeltem kaját és online fizettem 12:03kor. Most, 12:43kor jött az értesítés az applikációban, de csak ennyi. Többet nem látni, csak szürkeséget...
-
Peter.70
őstag
-
Gedeon31
addikt
Mennyi új hozzászólás ,már kezdtem örülni,hogy a Cib banknál megjelent az NFC fizetés az appban
-
Fenyi Leopol
tag
Üzemzavar volt? Van. Nekem még semmi sem működik. Hétvégén a kártyáim sem voltak használhatóak. Csak a pénzemet tudjam kimenteni a Gránitból!
FL
-
Peter.70
őstag
válasz Fenyi Leopol #15481 üzenetére
A mobilalkalmazás már részben jó, de utalni nem merek
-
RR-13
őstag
válasz Fenyi Leopol #15481 üzenetére
Ráadásul nem is "üzemzavar" hanem komplett összeomlás, leállás volt 2 napig, és ma sem rózsás a helyzet, ezzel a lassulással, és kb. semmi nem töltődik be még teljesen, a Tagok leírása alapján.
Ez viszont új infó akkor :
"Hétvégén a kártyáim sem voltak használhatóak" -
Sanyi.mTs
addikt
Két kérdés:
1. CIB-nél másnak is kér kódot 5 és 15 ezer közötti bankkártyás vásárlásra? Nem úgy van, hogy 15k-ig nem kell kód?
2. Erste mobilpay app (androidos mobil nfc-vel) másnál is kér megerősítő kódot 5 ezer alatt? Ez az utóbbi pár hétben csinálja, előtte nem. -
dptrsk
addikt
válasz Fenyi Leopol #15485 üzenetére
Többeknek ment a kártyás fizetés.
Neked akkor azért nem ment mert lockolva volt?
Telefonon fel lehetett őket oldatni ha szükséges lett volna. -
Fenyi Leopol
tag
válasz dptrsk #15486 üzenetére
Csak az egyik volt lockolva. Ahhoz hogy engedéjezni tudjam, az applikációnak működnie kellett volna. De a Gránit app szerint nem volt internet kapcsolatom. Pedig volt. De már nem izgulok. Pénteken eljövök tőlük. Nem a hiba miatt, hanem, mert nem informáltak, sőt hazudoztak. Ennyi.
FL
-
tonyrulez
őstag
Vicces fiúk ezek a Gránitnál, Netbank belépés gombot le is szedték a belépő oldalról, csak Demózni lehet
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
merqree
őstag
Ha nem a Bankmonitoron keresztül csinálom meg az ECO számlát a CIBnél, milyen hátrány ér? Nem jöttem rá.
A BM videós offline ügyfél azonosítása... csak homályos képet tud a telefon csinálni.... úgy a videón bemondtam, aki ezt kitalálta az orálisan elégítsen ki egy kaktuszt.... hogy miért nem jó, ha beszkennelem.... -
Brave_86
aktív tag
OTP - Gépkocsi nyereménybetét miatt felmerült, hogy nyitnék egy számlát (+OTP direkt)., mert ha nincs, akkor csak KP-val vehető a betét.
Melyiket lenne érdemes? (SMART ?) Életkor 35év alatt.
Nem lenne semmi másra használva, kártya sem kell hozzá.
Van e ingyenes? Vagy olyan, amelynél havi jóváírás esetén (NEM jövedelem utalás, hanem más típusú összeg jóváírása esetén) kedvezményes a számlavezetési díj, esetleg 0 Ft 1-2 évig. -
RR-13
őstag
válasz Sanyi.mTs #15484 üzenetére
Na látom más nem válaszolt, akkor :
1: "A CIB Bank által kibocsátott bankkártyák esetében az alábbiak szerint járunk el:
Bármilyen Mastercard és 2018. október óta pótolt, illetve 2021. szeptember után lejáró Visa bankkártyák esetén a 15 000 Ft-ot nem meghaladó tranzakcióknál nem kell PIN kódot megadni (kivéve a fent részletezett esetekben a PSD2 megfelelés és a POS terminál beállítása miatt).
A 2018. október előtt pótolt, illetve 2021. október előtt lejáró Visa bankkártyák esetén, ha élni kívánnak az összeghatár 15 000 Ft-ra emelésének lehetőségével, akkor kérjük, jelezzék éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (06 1) 4 242 242 telefonszámon, és kártyáját díjmentesen lecseréljük.""Ahhoz, hogy a fizetéskor a POS terminál ennek megfelelően ne kérjen PIN kódot a 15 000 Ft-ot nem meghaladó tranzakciók esetében, az alábbi három feltételnek kell teljesülnie:"
"... a kártyabirtokos érintéses fizetéssel, PIN kód megadása nélküli vásárlásainak összesített értéke eléri a 150 eurónak megfelelő összeget, akkor a terminál a 15 000 Ft alatti tranzakció esetén is kéri a PIN kód megadását.
A bankkártya beállításai módosításra kerültek."
ForrásEsetleg ez lehet az ok Nálad
2: Igen van, hogy rájön, és kér, Random! Azonban majd "leszokik" róla, hacsak nem a 150 Eurós limitet érted el ott "is".
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Fogyjunk le!
- Microsoft Excel topic
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest