-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz kleinguru #18650 üzenetére
Szerintem nem olyan rossz az a 6. Most mértem meg a Revolutot, ami kb. 3,5-4 másodperc alatt indul. Ennél gyorsabb szerintem nem lesz biometrikus azonosítással együtt.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18644 üzenetére
A kérésedre felteszem a kezem. Velem egyeztetett a bank a másodlagos lejárta előtt.
Érdekes az eseted, ha úgy történt, ahogy írod:
-A te azonosítóid nem járnak még le.
-A bank nem törölheti a te utasításod/kérésed nélkül.
-Legalább 30 nappal a lejárat előtt kell megtennie az egyeztetést. Neked ez még messze van.
-Az egyeztetés nem "módosítás", hanem a korábbi bejelentés megerősítése, így "módosítási díj" itt nem értelmezhető.
-Persze a megerősítésért is kérhet díjat, ha ez a kondíciós listájában szerepel, de ez más jogcímen felszámított díj, nem módosítás. -
bigdady
nagyúr
BB mobilapp már huawei store-ban is fent van
-
axioma
veterán
válasz pictigjis #18642 üzenetére
??? eves kartyadij 5900 (most nem nyitom meg ujra) plusz havi 700 az me'g csak havi 1200 nagysagrendileg. Combosabb, de nem feltetlen pelda nelkuli.
(Vagy lehet hogy csak az egyiket neztem, a masik premium kartya? Ott igen, siman ropkodnek ilyenek, bar van ahol hasznalat fejeben nem terhelik az eveset vagy hasonloak.) -
-
UHHH
senior tag
válasz pictigjis #18641 üzenetére
Sberbank számlazáráskor:
- 30 nap a számlazárás ideje, ha addig nem történik befizetés vagy kifizetés a számláról, le tudjuk zárni a számlát.
- S honnan fogom tudni, hogy sikerült a számlazárás?
- Ha nem jelentkezünk egy hónapig, akkor sikerült.
- ???A facebook oldaluk meg valami brutális, okvetlen nézzétek meg. A negatív reklám is reklám!
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18653 üzenetére
Azon gondolkozom, hogy nem-e a másodlagos azonosító regiszrálási ideje a mérvadó. Most nem emlékszem pontosan, hogy mikor jött be, de akkor majdnem azonnal regisztráltam a Gránitnál.
Nem lehet hogy onnantól számítódik az egy év?
A Gránit azért nem keresett, mert már nem vagyok ügyfél, a Raiffeisen pedig az MNBtől kapta az "utasítást", hogy törölve? -
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18660 üzenetére
Természetesen a másodlagos regisztrációjának az ideje a mérvadó. Úgy értettem az első bejegyzésből, hogy a számlanyitáskor csináltad a másodlagosakat az új Rafi számlára. De ha később (2020 augusztus után), akkor meg pláne nem jártak le.
De látom, hogy nem is a Rafinál regisztráltad a másodlagost (már ha ugyanazokat használod mindenhol), hanem a Gránitnál. De kicsit összezavar a két bank és az időbeliség. De megpróbálom érteni.
Ha egy adott banknál megszűnik egy számlád, amihez volt másodlagos, akkor az a bank köteles a számlamegszűnést és ezzel a másodlagos megszűnését is bejelenteni a központi adatbázisba, ahonnan az adott másodlagos törlődik.
Ha több számlád van egyidőben (pl. A és B) banknál: Ha az adott másodlagost az A-nál rögzítetted, de meggondolod magad és ugyanazt inkább a B-nél használnád, akkor ezt a B banknál kezdeményezed. Ekkor a B bank kapni fog egy üzenetet a központi adatbázisból, hogy ugyanez a másodlagos már A banknál létezik. Ilyenkor előbb egy törlést kell kezdeményezned (az A banknál történt regisztráció törlését), majd utána egy új regisztrációt indítani már a B bankhoz rendelve az adott másodlagost. Mindkettőt (előző törlése, új regisztrációja) a B banknál történik. A törlésről A bank kap értesítést. Elnézést, ilyen bonyolult.
Együtt indult a másodlagos az azonnali utalással, 2020. március 1-én.
Az MNB-nek semmilyen szerepe nincs a másodlagos nyilvántartásban (semmire nem ad utasítást), a központi adatbázis a Giro-nál van. De ők sem adnak semmilyen utasítást. Az éves felülvizsgálat kezelése, esedékesség nyilvántartása is a számlavezető bank feladata.
-
Blamazs
senior tag
Sziasztok!
Gránit banknál a digitális számlacsomag nem 0ft? Nézem a kivonatot, és látom számlavezetési díj 100 azaz száz forint. Nem ver földhöz, de lemaradtam valamiről? -
merqree
őstag
válasz ottalai #18661 üzenetére
Időrendben:
Gránit Bank ügyfélként, amikor bevezették a másodlagos azonosítót (2020 március?), a Gránit Banknál regisztráltam az azonosítókat.
2020 augusztusban a Raiffeisennél nyitottam új számlát, és oda regisztráltam az azonosítókat, tudva, hogy így már nem a Gránitban számlára fognak mutatatni, hanem a Raiffeisen számlára.
Ezek után 2021 március elején a Raiffeisen törölte a másodlagos azonosítókat.Tehát az a vélelmem, hogy ahol először regisztráltam a másodlagos azonosítókat, annál a banknál kell az érvényességet meghosszabbítani. De hogyan, amikor ott már megszűntem, mint ügyfél. És ezért gondolom, hogy akkor a GIROnak a rendszere "hibás", mert nem a megfelelő banknál "kopogtatott".
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18664 üzenetére
Ha pontosan UGYANARRÓL a másodlagos azonosítóról beszélnünk, akkor az nem lehet két banknál is egyidőben beregisztrálva. A leírásodból kiolvasva az nem lehet, hogy pl. a xxx@gmail.com email címet márciusban beregisztráltad a Gránit-nál, majd augusztusban simán ugyanazt beregisztráltad a Rafi-nál is.
Ennek úgy kellett működnie, hogy a Rafi regisztrációnál jelzést kellett, hogy kapjál, hogy az a másodlagos már létezik egy másik banknál. Ezt előbb törölni kellett, és utána beregisztrálni a Rafihoz. Mindkettőt a Rafinál kellett megcsinálnod, a Gránit nem kell hozzá.
Természetesen ott kell meghosszabbítani, ahol regisztráltad. Ahogy írtam, ha megszűnik egy számlád, akkor -amennyiben van hozzá másodlagos-, annak a banknak, ahol megszűnt, ezt (a megszűnést) be kell jelentenie a Giro felé, ahol törlődik az adott másodlagos, adott banknál vezetett, adott számlához történt regisztrációja.
A Giro rendszere nem hibás, a Giro nem kopogtat sehol. Adminisztrálja, nyilvántartja a bankok bejelentéseit.
Egyébként ha jól olvasom, akkor a Rafinál minden másodlagoshoz kapcsolódó tevékenység (regisztráció, módosítás, törlés) akciósan ingyenes. Rögzítsd be újra, probléma megoldva (ha tényleg törlődtek).
Vagy nézd vissza az email, vagy sms üzeneteidet, hogy mi történt, mert a másodlagosak adminisztrációjakor a banknak meg kell győződnie arról, hogy tiéd-e az adott másodlagos azonosító.
Persze ezeken túl lehet, hogy valamelyik bank hibázott, ez így nem derül ki.
-
senior tag
Marha jó dolog a CIB-nél ez a virtuális bankkártya létrehozás, csak épp hol működik a létrehozás, hol nem. Ma pl. reggel óta nem tudok létrehozni egyet, mert rendszerhibára hivatkozik és próbáljam később. Egyszóval nem lehet rá számítani, hogy amikor szükség van rá, gyorsan létrehozod és használod.
Apróhirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/ferenck/
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18666 üzenetére
Igen, ugyanarról az azonosítóról beszélek, pl emailcím.
A Gránitnál töröltem a másodlagos azonosítót, és másnap regisztráltam a Raiffeisen számlához hozzá.
A Raiffesisen most vizsgálja, mi történthetett.
szerk: nagyon köszönöm, hogy ilyen türelmesen próbálsz segíteni és megérteni!
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
Hali
cib eco ezt írja:
"Amennyiben a számlavezetési díj terhelését megelőző hónapban legalább a mindenkori nettó minimálbérnek megfelelő összegű jóváírás érkezik átutalással (saját számlák közötti átvezetés, készpénzes befizetés nem számít bele), akár több tételben is a bankszámlára, akkor a havi számlavezetési díj nem kerül terhelésre, az 0 Ft.
A számlanyitás hónapját követő 3 naptári hónapban a jóváírási feltételeket a bank nem vizsgálja, a havi számlavezetési díj ebben az időszakban minden esetben 0 Ft. Az első számlavezetési díj terhelésére, a számlanyitás hónapját követő 4. hónapban kerül sor.
Okostelefon hiányában az internetbank hozzáféréshez token szükséges, amelynek havi díja 351 Ft / hó / felhasználó. "
1. Akkor most ha februárban nyitottam és az azt követő 3 hónapban nem vizsgálják (márc ápr máj), hogyan lehet az első számlavezetési díj terhelése a negyedik hónapban (jún), ha a számlavezetési díj terhelését (június) megelőző hónapban kell a minimálbérnek érkeznie (május)?
2. Okosteló app telepítés nélkül van havi díj jól értem?
3. Hol is találom a kondícióit? Anno mintha bankmonitori pénzügyek menüpontban lett volna ,de most nem találom csak az aláírtat meg a záradékot meg ajánlatot. Vagy hirdetmény?[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz bigdady #18670 üzenetére
1. Akkor most ha februárban nyitottam és az azt követő 3 hónapban nem vizsgálják (márc ápr máj), hogyan lehet az első számlavezetési díj terhelése a negyedik hónapban (jún), ha a számlavezetési díj terhelését (június) megelőző hónapban kell a minimálbérnek érkeznie (május)?
Szerintem világos minden. Február, március, április, május hónapokban a számlavezetési díj 0. Április végéig (!!!) utalnod se kell rá pénzt, akkor is 0. Nem vizsgálják a feltétel teljesülését ezekben a hónapokban.
Viszont júniusban már vizsgálják. A vizsgálat hónapja a május. Tehát legkésőbb május hónapban a hónap végéig kell beérkezzen a nettó minimálbér. Ekkor a júniusi díj is 0 lesz.2. Okosteló app telepítés nélkül van havi díj jól értem?
Igen.3. Hol is találom a kondícióit? Anno mintha bankmonitori pénzügyek menüpontban lett volna, de most nem találom csak az aláírtat meg a záradékot meg ajánlatot. Vagy hirdetmény?
BM CIB ECO promóciós hirdetmény. Az ebben nem meghatározott díjakra a sima CIB ECO kondíciós listában meghatározott díjak az érvényesek. -
bigdady
nagyúr
válasz sifarr #18672 üzenetére
Köszi.
Azt írják 3 hónapig nem vizsgálják márc ápr május.
Majd első vizsgálat május amikor kell forgalom... Akkor minek írják 3 hónapig nem vizsgálják. Vagyis igazából ez kettő márc ápr amikor nem kell bejövő mert májusban már kell, beetetés.ill a Havi 400e ingyenes kp felvételt nem látom ebben
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz bigdady #18673 üzenetére
Akkor minek írják 3 hónapig nem vizsgálják.
Mert nem vizsgálják.
A fogalomhasználat zavar meg téged.
Minden hónapban vizsgálják, de a vizsgálat tárgya mindig az előző hónap befizetése.
Az első 4 hónapban (kötés hónapja + 3 hó) viszont nem vizsgálják, ebben az időszakban a díj fix 0. Ebben az időszakban is használhatod, de nem kell elérje a beérkezett összegnek a minimálbért. De el is érheti és lehet több is.
Az ötödik hónapban (kötés hónapja + 4 hó, ez a június) már vizsgálják. De a vizsgálat tárgya a májusi befizetés megléte.ill a Havi 400e ingyenes kp felvételt nem látom ebben
Benne van. Akár nyilatkozol, akár nem, az első kp-felvét (csak) CIB automatából díjmentes. A CIB automatából max. 400e vehető fel, tehát megvan a keresett ingyenes felvét.
Viszont ha nyilatkoztál és az első kp-felvét összege >=150e, akkor már a második felvét esetében is fizetni kell a kondíciós lista szerinti díjat.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz bigdady #18675 üzenetére
Egyszerűbb lett volna azt mondani hogy szamlanyitast követő két hónap ingyenes és nem vizsgálják.
Ha ezt írták volna, akkor már májusban is vizsgálnák a feltételt, az áprilisi beérkező utalást.
Sok jelentősége nincs, de ezzel a megfogalmazással a CIB 3 hónap türelmi időt adott, hogy pl. a fizetés számlára utalását elintézze a munkahelyén. A hosszabb idő az ügyfélnek. kedvező. Nem biztos, hogy minden munkahely kellően gyors. -
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18671 üzenetére
A hiba ott lehet, hogy a Gránit bank a számlád megszűnésekor nem töröltette az ottani másodlagost.
Ebben az esetben viszont nem tudtad volna UGYANAZT a Rafinál is regisztrálni. Valami nem kerek.
Azt nem tudom jobban leírni, hogy ebben a tekintetben sem az MNB-nek, sem a Giro-nak nincs semmilyen szerepe. A Giro nem küld magától senkinek semmit. Nem küldözget magától figyelmeztetéseket. Az adminisztráció tekintetében annyi támogatást nyújt, hogy az adott bank le tudja kérdezni tőlük a saját nyilvántartott másodlagos azonosítóit a lejárattal együtt.
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18677 üzenetére
"A hiba ott lehet, hogy a Gránit bank a számlád megszűnésekor nem töröltette az ottani másodlagost."
Még élt a Gránit számlám, amikor TÖRÖLTEM a másodlagos azonosítókat. A számla később szűnt csak meg.
Továbbra is a GIRO az, aki elbacta SZERINTEM, mert elvileg nála kell megerősíteni az azonosító érvényességét, igaz, a bankon keresztül. Ergo, senkinek sem tűnt fel, hogy a pl 2020 júniiusi azonosító 2020 szeptemberében már egy teljesen másik számlra mutat. -
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18678 üzenetére
Na baszki, azt idáig nem mondtad, hogy a Gránitnál TE törölted a számlazárás ELŐTT. Na mindegy, de így már csak feltételezéseket és az ügyedtől független dolgokat próbálok írni.
Az egyik az, ha a Rafinál TÉNYLEG sikeresen regisztráltál, egy korábban VALÓBAN törölt másodlagost, és ez a SIKERES regisztráció 2020 június/2020 augusztus "környékén" történt VALAMIKOR, akkor az nem járt le. HA EZEK IGAZAK, akkor a Rafi azt nem törölhette.
Erőlteted a Giro felelősségét, elengedem, nekem ez nem fáj. De még egy egyszer megpróbálom másként:
Te, mint user -a másodlagos azonosító kezelése tekintetében-, semmilyen jogviszonyban nem vagy a Giro-val. A Giro NEM vállalt semmit neked, nála SEMMIT nem kell megerősítened, és "magától" SEMMIT nem küld SEHOVA. Mondjuk úgy, hogy a "kussban végrehajtó" szerepet viszi, nyilvántart, működteti azt. Te a másodlagos tekintetében az adott bankoddal vagy jogviszonyban, mindent a bankod csinál a te utasításod szerint. Vagy a vonatkozó (ez esetben MNB rendelet) szerint, pl. éves felülvizsgálat.
Azzal már nem is akarom bonyolítani a témát, hogy amikor te egy másodlagos számla azonosítóra indítasz egy utalást, azalatt a kb. 2 másodperc alatt, ami alatt teljesül, a másodlagos azonosítóból egy név, IBAN formátumú számlaszám, és számlavezető bank SWIFT cím lesz, és így "közlekedik" át a kedvezményezett bankjába, mivel a küldő banknak alapvetően fingja sincs, hogy pl. a cuncilunci@gmail.com az kicsoda és hol van a számlája. De nem írom meg, hogy ez miként megy, mert be fog akadni a Giro megint.
Mindezt csak azért írtam, mert összefoglalva: A leírásod alapján, ha abban az időben sikeresen rögzítetted a Rafinál az azonosítót, használtad, megkaptad az így küldött zsét, akkor még nem járt le, nem lehetett volna törölni, és a Gránit-nak, Giro-nak semmi köze hozzá. De mindez már csak feltételezés.
-
addikt
válasz ottalai #18679 üzenetére
bocs, de biztos tévedsz. amikor a bankodnál regisztrálsz egy másodlagos azonosítót, akkor a bank elküldi a giro rendszerének, amely azt elmenti és ezt visszaigazolja a banknak. ugyanez törlésnél. tehát a giro hibázhat az adatbázis karbantartásakor is és a kérvényező banknak történő visszajelzés során is. amire akár a bank is reagálhat rosszul. szóval a giro nem teljesen passzív ebben a képletben és mint ilyen, hiba lehet náluk is (nem állítom persze, hogy jelen esetben biztosan ez a helyzet, de elméletileg nem kizárható).
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18679 üzenetére
A 18668as hozzászólásomban írtam, hogy töröltem
"Az egyik az, ha a Rafinál TÉNYLEG sikeresen regisztráltál, egy korábban VALÓBAN törölt másodlagost, és ez a SIKERES regisztráció 2020 június/2020 augusztus "környékén" történt VALAMIKOR, akkor az nem járt le. HA EZEK IGAZAK, akkor a Rafi azt nem törölhette."
Pedig törölte. A legszebb, hogy ameddig a Gránitra mutatott a másodlagos, addig oda érkezett a pénz, ha utaltak, és a másodlagost adtam meg. Aztán amikor a Raiffeisenre mutatott a másodlagos azonosító, akkor is megtalált az utalás... -
ottalai
lelkes újonc
Elméletben természetesen igazad van.
Csak hozzáteszem:
-Van benne néhány év teszt (beleértve az egész azonnali halasztását is), egy éves éles üzem.
-Nagyjából 150ezer másodlagos számlaazonosító van a "rendszer"-ben. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy tömeges elbaszások lennének a rendszerben a másodlagos nyilvántartása miatt.
-Itt azért többségében IT affinitású emberkék vannak, azt gondolom senki nem gondolja, hogy itt az üzenetek faxon mennek, ahol Manci néni küld egy faxot a bankból a Giro-nak, a Giro-nál Pista bácsi bepötyögi egy excel sheet-be és nyom egy mentést.
-Automatizmusok vannak. A Giro keresésnél vállalt végrehajtási válaszideje 1 másodperc, regisztráció, törlés, lekérdezés esetén ez 5 másodperc. A valóságban ez tized másodpercek kérdése, mert másodlagossal indított utalásnál még egy adatcsere is történik a Giro-küldő bank között, és mindezzel együtt az azonnali utalások kb. 90%-a 2 másodperc alatt teljesül.
De elméletben igazad van, természetesen hiba lehet mindenhol.
-
axioma
veterán
válasz merqree #18681 üzenetére
Nyilvan az ervenyesseg lejarta mezo okozza a hibat. Ha ures akkor kerdes hogy mi a default, az 1 ev, vagy a korabbi lejarat? Szerintem itt lehetett valamelyiknel elrontva (akar a Raiff akar a giro). Felteszem nem rakott ki neked marciusi hataridot a Raiff felulet mikor beallitottad.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18681 üzenetére
Akkor azt az infót benéztem, kiment a fejemből. Elnézést érte.
"Pedig törölte". Elhiszem, a választ úgy értettem, hogy nem volt joga törölni. Nem járt le az egy év, nem kértél törlést.
"A legszebb, hogy ameddig a Gránitra mutatott a másodlagos, addig oda érkezett a pénz, ha utaltak, és a másodlagost adtam meg. Aztán amikor a Raiffeisenre mutatott a másodlagos azonosító, akkor is megtalált az utalás..." Ez így önmagában teljesen normális.
-
addikt
válasz ottalai #18682 üzenetére
"Nagyjából 150ezer másodlagos számlaazonosító van a "rendszer"-ben. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy tömeges elbaszások lennének a rendszerben a másodlagos nyilvántartása miatt."
Én sem, de arra tippelnék, hogy eddig max párszáz (vagy még annyi se) végfelhasználó esett át "másodlagos azonosító hordozáson" (vö. számhordozás), szóval itt azért könnyebben lehetnek hibák, akár a bankok, akár a giro rendszerében. Valószínűleg a teszteléseknek sem ez volt a középpontjában (mellesleg egy amúgy is csuszó átadás általában nem azt szokta jelenteni, hogy halálra van tesztelve a rendszer, hanem azt, hogy a main use-case-ek le lettek fedve, hogy végre ki lehessen adni/be lehessen lépni a rendszerbe és a corner case-ekben még lehetnek kacifántok. legalábbis az én életemben az összes projektnél azt jelentette a csúszás, hogy azt kezdték keresni a menedzserek, hogy mit lehet "levágni", csak menjen már végre ki*.)
*és telco core rendszerekről beszélek, amiknek kb annyira kritikusnak kéne lennie, mint a bankiaknak...It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
ottalai
lelkes újonc
Abban teljesen igazad van, hogy az említett "hordozáson" nem sokan eshettek át, sőt évforduló sem jöhetett még el tömegesen.
Bár nem tudom pontosan, hogy telco oldalon miként megy a "hordozás", hány szereplős, de mintha ott a régi szolgáltató is érintett lenne. Másodlagos esetén a hordozásnál nincs aktív szerepe a régi szolgáltatónak és nem valami "felülírom" a régi bankot a folyamat. Van eredeti regisztráció, van eredeti regisztráció törlése, új regisztráció bejegyzése. Az utóbbi kettőt az új bank csinálja, a régi csak a törlés részről kap egy értesítést.
Természetesen elfogadom a véleményed a tesztelés menetéről. De nem így történt. Én a telco-hoz sem hasonlítanám a bankszektort kritikusság szempontjából. Bár a telco-t nem ismerem, de egyszerűen elgondolva, azért az más szint, hogy tudsz-e telefonálni, vagy, hogy mi lesz a pénzeddel... Az érintett szereplők száma is nagyságrenddel nagyobb. De itt tényleg nem akarok párhuzamot vonni, sem kisebbíteni a telco szektort és annak nehézségét.
Az azonnali bevezetése kötelező volt minden banki szereplőnek, ebben magán az utaláson túl a másodlagos is core feature volt, nem corner case (corner a fizetési kérelem, mivel az nem kötelező). Lehet, hogy van olyan ismerősöd, aki ebben részt vett, csak meg kell kérdezni mennyire "legyünk már túl rajta" szint volt-e ez a project, és milyen szintű baszogatás ment a témában mind az MNB, mind a Giro részéről. Kiegészítve azzal, hogy bankok többsége már az eredeti indulásra is kész volt, 1-2 szereplő volt, aki nem végzett időre, de ez mindegy. Itt minden tesztelve lett csilliószor. Nem nagyon volt olyan, hogy "vágjuk le, majd lesz valahogy, majd go live után megoldjuk". De persze lehetnek hibák bármely oldalon.
@axioma: Giro oldalról sem a szabványban, sem az üzenet áramlásban nincs "érvényesség lejárata" mező. A Giro oldalon felesleges. Van registration date, time kötelezően, hiszen a használathoz elengedhetetlen, van a 365 nap érvényesség szabály, meg van az actual date. Onnan már csak számolás és végrehajtás kérdése (if/then). Persze a bankok külön tárolhatnak ilyen infót, mert az ő felelősségük az évfordulós felülvizsgálat. De biztosan nem ilyen egyszerű, ezt az IT érintett fórum lakó társak biztosan jobban tudják, mint én. A Giro az egészet csak egy külön riport-tal támogatja, ami a lekérdezéskori napon listázza azokat a másodlagosakat, amelyek regisztrálási évfordulója 40 (igen 40, nem 30) naptári nap múlva elérkezik.
-
addikt
válasz ottalai #18686 üzenetére
köszi a háttérinfokat. abban egyébként egyetértek, hogy valószínűbb, hogy valamelyik bank hibázott, már csak amiatt, mert nyilvánvalóan ők teszteltek kevesebbet. (feltételezem ők csak giro fele teszteltek, míg a giro, minden bank fele)
a telco amugy nem csak telefont jelent (sőt!), márpedig adatkapcsolat (internet) nélkül ma már a bankfiókban sem fogsz hozzáférni a pénzedhez.
annyit azért pontosítanék, hogy adatvesztés ellen a telco is rohadt redundáns, de szolgáltatás kiesés ellen egy csomó corner case bug-os. a mindennapokban nem derül ki, mert corner case-ek valószínűsége nagyon kicsi, de jó példa, hogy egy évvel ezelőtt, mikor bejött ez az átok, akkor egy jó pár napig bukdácsolt a UPC (ill. frissen Voda) hálózata. és azért a netbankok se tudnak 5 9-et (persze tudom az nem kritikus resze a banki rendszernek, de ügyfelet veszítenek rajta és mégis mennek vele live-ba. lásd pl. most erste george.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
ottalai
lelkes újonc
A telco-ért már előre elnézést kértem, de újra: nem akartam minősíteni, nincs ilyen szándék.
Az biztos, hogy telco-ban nehezebb a szolgáltatás kiesést kezelni. A banki folyamatoknál vannak opciók a BCP/DRP szituk kezelésére.
Nemcsak bank-giro viszonylat volt. Annak önmagában semmi értelme nem lett volna. End-to-end orrba-szájba. X bank - Giro - Y bank. Ezernyi minőségi és mennyiségi elvárással.
A george szóra sem érdemes. Ezer oka van/lehet annak.
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18686 üzenetére
A Raiff megszuntetett valamit ami a nem nala tortent regisztracio hatarnapja volt. Ezt az info-t a giro nelkul nem tudta, tehat a Giro muszaj benne legyen. Lehet h a Raiff is [pl. kritika nelkul lefuttatta a nem sajat reg-hez kepest megkapott 40 nap mulva torlest], de az tuti h valahogy invalid adat a giro-tol kerult hozza. Q.e.D.
[Egyetlen kivetel ha sajat masik user lejarataval keverte ossze, de ennek joval kisebb valoszinuseget adok.] -
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18689 üzenetére
Nem biztos, hogy teljesen értem amit írsz, de ez az én butaságom, nem a te hibád. Elnézést.
-A user-tól kapott infók alapján semelyik szcenárió (reg. dátum) alapján nem járt le az azonosító. A user nem adott törlési megbízást, így nincs ok a törlésre. A Giro aztán meg pláne nem adott semmilyen megbízást semmire, nem a dolga.
-A Rafi csak úgy általában magától nem tud "megszüntetni" olyan azonosítót, amit nem ő regisztráltatott. Illetve tud, ha a saját user-e megbízza ezzel, mert ugyanazt az azonosítót már nála akarja használni, de ilyenkor a törlést követi egy új regisztráció. Pontosabban a folyamat ilyenkor: regisztráció - Giro válasz: "stop ez már regisztrálva" - törlés - regisztráció. Olyan nincs, hogy beballagok a Rafiba, lécci töröld az OTP-s azonosítómat, mert meguntam, köszi, viszlát. Minden persze a user megbízása alapján, kivéve az éves felülvizsgálat sikertelensége, HA a user nem reagál a megkeresésre T-30-ig.
-A Rafi csak úgy általában nem is tudhatja meg, hogy x user-nek y banknál (aki nem a Rafi) van-e, és ha van, akkor az mi, és milyen számlához tartozik az adott azonosító. De ezt a mondatot félve írom le, mert nem pontosan így működik, de ez a lényeg, nem akarom tovább cizellálni.
Én elengedném a "biztosan a Giro cseszte el" megoldást, de persze minden előfordulhat. Murphy.
Egyébként végiggondolva a fentieket egy eset lehetséges, hogy a Rafi "magától" törölt: (ÉS) elértük a lejárat-30 napot, ÉS a Rafi megkereste a usert, ÉS a user cseszett időben válaszolni lejárat-30 nap eléréséig. De az érintett user tájékoztatása szerint ez a szcenárió nem történt meg. Azzal a kiegészítéssel, hogy pont a "válaszra várok" miatt a bank nem lejárat-31 napon küldi a kérését a megerősítésre. Engem pl. úgy lejárat-90 naptól kezdtek el cseszegetni.
Szóval vagy nem kerek a user infó, vagy valaki (user, bankok,
giro) elbaszta. Vagyis nem jutottunk sehova. -
axioma
veterán
válasz ottalai #18691 üzenetére
Nem te irtad h a giro kuld 40 napos ertesitest? Az adott azonosito epp esedekes bankjanak. Tehat van amit el tud cseszni a giro, ezt a listat, es baromi egyszeru egy torlesnel a hozza tartozo 40 naposhoz hasznalt bejegyzest elfelejteni torolni [n:m tablanal sima karbantartasi hiba], majd ua azonosito elo peldanyahoz ha az id-ban nincs idopecset/bankazonosito, elorangatni.
Raiff meg vszinu nem a user-rugdosos processz lejartakor indit torlest, hanem a torl. ertesito kulon van sajat nyilvantartasbol, de giro-nak jobban hisz a programozo es abbol az adatbol dolgozik mint kozponti info. Normalis esetben mind1, nem-normalisban meg a masik iranyt valasztva is meg lehet szivni [pl. torolte, hozzaadta idon belul, azonosito ua, torli az ujat...]
Most mar kivancsi vagyok mi mas okozhatja, de sajnos vszinu sose fogjuk megtudni ['informatikai hiba']. -
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18692 üzenetére
Nem én írtam, hogy "küld" a Giro. A bank kérHET, letöltHET. De ne én beszéljek:
"Az évenkénti adategyeztetést és a törlést az érintett számlavezető bank által letölthető PYR (Proxy Yearly Report) riporttal támogatja a rendszer. A riport tartalmazza a bank által regisztrált másodlagos számlaazonosítók közül azokat, melyeknek a regisztrálási évfordulója 40 naptári nap múlva elérkezik, és esedékes az adategyeztetés.
A PYR formája: xml."Rendszer=Giro
Ha bármely bank úgy működik, ahogy írod, az a bank balfasz.
-
MrPeekaboo
senior tag
A másodlagos azonosítóval kapcsolatban én is megosztom a tapasztalataimat. Nekem két bankban van regisztrációm még tavaly március elejéről. Az OTP a lejárat előtt legalább 1 hónappal korábban üzent, hogy meghosszabbíthatom. Ezt rögtön meg is tettem és az eredeti lejárat időpontja hosszabbodott 1 évvel. Ehhez képest a Gránitnál csak február végén jelent meg az új mobil app, amivel már hosszabbítani is lehet, azonban itt nem az eredeti dátum hosszabbodott, mert februári lett a lejáratom.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Megnéznék egy statisztikát arról, hogy az elmúlt kb. 1 évben a lakossági utalások hány százalékához használtak másodlagos azonosítót. Nagy összegben fogadnék arra, hogy bőven 1 százalék alatt van az arány.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
addikt
Ma először futottam bele a PSD megerősítős online vásárlásba. Barion-on akartam fizetni, Gránit Bank ebank, mastercard. Minden jónak látszott (app-ban feljött a popup, stb.) egészen addig a pontig, amikor a barion felülete azt nem írta ki, hogy sikeres azonosítás, majd fizetés feldolgozása, ahol aztán kezdődött az egész elölről, popup az app-ban. Három ilyen kör után már sms-ben jött egy átmeneti jelszó popup helyett, de a végeredményen ez nem változtatott. Két sms-es kör után feladtam a Barion fizetést.
Végülis nem csoda, hiszen frissen vezették be... (Persze aliexpress-en simán fizetek.)
Az egyetlen amire gondolni tudok, hogy a 3rd party cookie-k tiltása miatt gajdult be, mert az néha a sso-kat is megöli, csak egyrészt olyankor már a folyamat elején elhasal, másrészt van értelmes hibaüzenet.It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18699 üzenetére
Igen, de most me'g viszi az embereket a lendulet: ami mar rogzitve van szamlaszammal, azt minek rakja at masodlagosra. Az "altalanosan" meghirdetett szamlaszamokat se tudjak mind lecserelni mert ki tudja a user epp alkalmas lesz-e hasznalni, a 3x8-at meg mar tudja.
De logikusabb lesz idovel mint a szamlaszam. Olyan kulonbseg mint a vezetekes telefonnal a helyet hivod, a mobilnal meg az embert... itt is a celszamlat akarja megtalalni, nem azt hogy most epp az hol van.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen