- Windows 7
- OpenMediaVault
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Synology NAS
- PHP programozás
- Bittorrent topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
honda23
aktív tag
válasz tibor.sz #36916 üzenetére
Gyárit crxfórumon tudsz több embertől venni, ha drágállod, akkor pedig pl favorit. Ez van a tecsóban, bárdiban.
10 évet ír vagy 200e km-t első cserére nekem az accordom(civicre nem tudom mennyi), a gyári az zöld színű volt 2005-ben, nekem is az. Most már van több színben is, a lényeg, hogy alu hűtőre való legyen.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tibor.sz #65310 üzenetére
Szerintem az a manufacture date, azaz a gyártási idő lesz.
Amúgy igen, meg tud öregedni, nem véletlenül kell 5 évente cserélni a szakirodalom szerint. Bár a zárt (bontatlan) flaskában tovább is elállhat.
Qru: Na, most akkor melyik a helyes, a manufactured vagy a manufacture date?
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tibor.sz #67276 üzenetére
Még benne van nálam a pakliban, csak nehéz rozsdamentes állapotút találni. A közelben nagyon kevés van, ami van az viszont nem az igazi. Viszont éppen most dobott fel a Kleinanzeigen egyet, ami arra felé van, amerre egy CRZ-et néznék, ha szombaton még meglesz, megnézzük azt is
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
flegga92
senior tag
válasz tibor.sz #67485 üzenetére
Jobbos féltengely eltört. Típus hiba, van rajta egy rezgés csillapító gyűrű, az alatt elvékonyodik a rozsdától és egy sima indulásra is eltörik. 30k körül van egy utángyártott erősített, gyűrű nélküli féltengely. Sajna váltó olaj egy része kifolyik csere közben, de gondolom még soha nem volt cserélve, így épp itt az ideje. Csak a gyári MTF-3 jó bele, azt hiszem 1.6l megy bele, szóval meg kell venni a 2l-t.
-
Biqci
aktív tag
válasz tibor.sz #67497 üzenetére
Nekem csak régi tapasztalatom van, az is féltengely csukló törés volt. De azon kívül, hogy meg se moccant az autó, semmi jelét nem mutatta. Ugyanígy csináltuk mi is, elhúztuk simán egy szerelőhöz. Az autó gurult, a kormány tekeredett...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
flegga92
senior tag
válasz tibor.sz #67500 üzenetére
Tőle érdemes venni, ha kell be is szereli Budapesten. Nekem 3 évet volt bent, azóta eladtam a kocsit. De sokak régebb óta használják ezt. FB csoportban tőle, vagy és másik kollégától veszi mindenki. Anno nem is találtam semmi hazai alkatrész boltban komplett féltengelyt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tibor.sz #67920 üzenetére
Tiedbe lehet. Nekem megvolt a civichez az osszes markaszervizes szamla, shell helix 0w20 ment bele a márkaszervizben. (honda eles, 2001 környéke)
Garantalom hogy par tizezer km alatt nullazod a motort 15w40-el.
5w30-nal semmikepp ne rakj bele rosszabb olajat.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibor.sz #67915 üzenetére
Nekem amúgy még mindig azzal az általános közfelfogással van bajom, hogy ha egy motor elkezd öregedni, akkor egyre magasabb viszkozitást "kell" bele önteni, mert az már régi, kopott, korszerűtlen, stb...és mi a határ? 100.000 km? 150.000? 200? 250? 300? Honnantól számít öregnek, réginek, kopottnak, korszerűtlennek egy motor, és miért törvényszerűen ideális, azaz követendő példa az, hogy akkor már vastagabb olajjal kell locsolni? Ha 150.000-nél elkezdik 5W30 helyett 5W40-el, majd 200-nál 10w40-el locsolni, akkor 250-nél kérni fogja a 15W40-et, 300-nál meg sírva könyörög a 20W60-ért
Mindenki abból indul ki, hogy a motor szétkopik, megnőnek az illesztési hézagok, elvékonyodnak a csapágyak, elkopnak a dugattyúgyűrűk, lekopik a hónolás, ovális lesz a hengerfal, lekopik a vezérműtengely bütyök, elöregszik a szelepszár-szimmering, elvékonyodnak a szelepszárak. De mindezek a használatból eredő kopások, méret-eltérések, hézag növekedések máris hipphopp eltűnnek, kitöltődnek, és hézagmentesülnek egy vastag, nagy viszkozitású olajtól. És a vastagabb olajjal olyan lesz a motor mint az új. Újabb 100.000, 150, 200, 250, 300k km-ig?
Vajon miért nem írja bele soha egyetlen autógyártó sem a kezelési utasításba, hogy x1000 km után kötelező a magasabb viszkozitás, vagy az olcsó olajok használata?Illetve az a hülyeség, hogy a korszerűtlen motorba korszerűtlen olaj "kell". Mert a fullszintetikus 20 évvel későbbi fejlesztésű, 10x szigorúbb szabványoknak is megfelelni képes modern olaj (megfelelő viszkozitási értékekkel) majd nem lesz elég "rossz" vagy "öreg" az egyszerű 8 szelepes 20 éves szívó benzinmotorba? Mert abba túl jó?... Egyetlen érv elfogadható, az olaj ára. De ha ez ennyire csak ár kérdés lenne, akkor fölösleges is lenne az egész Milyenolajatvegyekbele rágódás. Legolcsóbb oszt jónapot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz tibor.sz #69463 üzenetére
Tóth Imi Budapest XIV. kerület
7gen 1.4-et 2-3 éve 220-ert rakott össze.
Gyári Honda alkatrészek: kuplung szett, hátsó főtengely szimering, váltó nyelestengely első és hátsó csapágy, diffi csapágy 2db, 2db féltengely szimmering, nyelestengely szimering, honda mtf3 váltó olaj, plusz munkadíj (161.500 anyag, 60.000 munkaktsg.)
Azota lehet már drágább a cucc.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz tibor.sz #69876 üzenetére
Van hozzá bicskakulcs, én Aliexpress-ről rendeltem. Nem olcsó mulattság, mert a gyári kulcsban van az immo chip ezért kell az is. Távirányító része áttehető. Nekem 4 éve 10k volt a chip, tanítás, kulcsmásolás. Immo tanításnak kellett egy egész nap, ott kellett hagyni egy gyári kulcsot. FB csoportokban már akkor is 20e+ árakat írtak egy ilyen műveletre én még olcsón megúsztam.
[ Szerkesztve ]
-
qssoi
csendes tag
válasz tibor.sz #69869 üzenetére
Kösz srácok a segítséget!
tboy93
Beszéltem Imivel rögtön, ahogy ajánlottad a hónap közepén, de sajna szabin volt/van. Október elején kezd és onnan még hetek lettek volna.tibor.sz
A történet.
Nyár elején vettem az autót, honosítanom is kellett. Eddig csupa szívás volt. Vezérlést (Gates csomag vízpumpával, görgővel, szíjjal) Féktárcsa+betét (TRW) meg izzócserék, ködlámpákat, kipufogót javítottak. Ebből is lehetetlen duplavégőt kapni, se bontott, se utángyártott...
A CRX-ben meg komplett futóművet is kellett vennem, sárga Bilstein volt alatta, az esélytelen volt vizsgán.Vizsga meglett. Zajos váltóval is. De a szerelőm nem vállalta a váltójavítást. Nagyon hangos volt a váltó, nem mertem használni. Az feltűnt, h lassú a gép. Volt ez típus nekem korábban is, nem így emlékeztem rá.
Imi után kerestem neten váltójavítást, volt jópár kísérletem. Csak olyan érzésem volt mindegyiknél, h mé' minket akarsz választani...
Végül találtam tök véletlen, olyan oldalon(!) amire álmomban nem gondoltam volna hondás szerelőt. Ezen a héten szerdán találtam őket! (É-Budai agglomeráció)Hívom, csajszi veszi fel.
Zúg a váltóm, közbe vág: ha kinyomod elhalkul... hozzad! 1 év garit kapsz.
Mikor vigyem?
Akár most is.
Nemá! ...és aznap vigyem? Gondoltam megnézem őket, semeddig nem tart, közel is van, bár ez a "hozzad" gyanús volt. De még aznap kora du. felvittem, max elhozom ha nem tetszenek. Rögtön mondták már az udvaron, h az első motortatóbak kuka, bemutatták, h nézzem a blokkot mennyire mozog/kattan gázadásra. Bevilágít és látszik is, ha gumi kiszakadva, azt tuti cserélni kell, a hátsót nem tudni.Ott hagytam, beleugrottam vakon. Csak valaki csinálja már meg alapon, h otthon ne rágják a fülem...
Du. bontókat hívtam dobbetétekért, mert az elsők hiányoztak rákérdeztem a motortartóra is, van 10k.
Másnap reggel (~ fél 9-kor) teló a csajszitól, h a hátsó motortartóbak is ki van szakadva, de a kuplung is gatya. Visszarakják ha akarom, de rövid idő múlva cseréltetnem kell. Laikus vagyok, azt mondták 7mm alatt volt már. De az plusz munkadíj lesz ha most visszarakják. Gyorsan kellett válaszolnom, h kérem-e, mert 9-ig le kell adniuk a rendelést az első bak mellé, mert hátsó van bontott, ha kérem 5k. Vagy ki kell gurítani a műhelyből ha én szerzem be. (azt tudom ezt egyik szerelő sem szereti)
Beparáztam. Gondoltam most vesznek palira. Mindegy már.
Jöjjön.
A dobbetét a csepeliben lett, csütörtökön elmentem érte, de csak egyet kaptam balost. Erre se az ötajtós nem jó, se a korábbi 3 ajtós Sporté nem okés. (ha valakinek van fölösleges jobbos vennék;) dél körül fölvittem azt az egyet.
Civic az emelőn, engem vártak, de a váltó, a kuplung a helyén!
?
Mutatják a kinyomócsapágyat, h mennyire szól, a tárcsát is a kezembe nyomják, h csak "ennyire" volt elkopva. Mondják, h a középső müa lemez a motor alatt is hiányzik, tudom? Mert azt nem hoztam. Persze, h tudom, de nincs. Tulaj eltűnik és hoz egyet, ha kell 12k. Hú ez már gyanús lett, lehet a kuplung is így került bele?
Lehet, h csak az én hülyeségem, de az tetszett, h nem volt kupi a mühelyben.
Hazamentem. 3-kor szóltak kész az autó vihetem! Olyan fura érzésem volt. Azonnal fogadtak, gyosan kész lett...
De csak ma pénteken mentünk érte.Kapu nyitva, Hondás melósruhás emberek pakolnak ki vagy 8-10 váltót. Látja a szerelő(m) az értetlen fejemet, mosolyogva mondja, h az "egyik" bontó emberei, de márkaszervízből is hordanak hozzá váltókat felújításra.
Egyébként Honda bontó volt ő is, a csepeliek szinte felvásároltak mindent.Hív, mehetek fizetni az irodába.
- váltó 150k (MTF-3-al)
- kuplung 60k
- motortartóbak új 17k
- motortartóbak bontott 5k
- müa. középső lemez 12kNincs zaj, gázadáskor sem kattan semmi. A kuplung is patent. Ugyan nem repülőgép ez az autó, de a gyorsulása is visszajött. Kipróbáltam a Megyeri hídon.
Szinte 24 óra alatt volt kész.
[kép][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Konteó topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Drón topik
- Gumi és felni topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Napelem
- Windows 7
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen