Új hozzászólás Aktív témák

  • ngabor2

    nagyúr

    Az eddig párhuzamosan futó T, X, A és W, valamint R, Z és SL topikokat összevontuk, hogy egy topikban lehessen ezekről a notikról beszélni.

    ThinkPad notebookok részletes technikai jellemzői (tabook)

    aktuális modellek

    2005 és 2011 között kivezetett modellek

    2000 és 2005 között kivezetett A, T, X modellek

    2001 és 2005 között kivezetett R modellek

    1992 és 2001 között kivezetett modellek

    Pár mondatban az IBM/Lenovo ThinkPad sorozatú laptopjainak a jótállásáról:

    1. A jótállás abban az országban érvényes, ahol a laptopot vásárolták, továbbá:
    2. A jótállás nemzetközileg is érvényes, de nem mindegyik országban, típusonként eltérhet, hogy melyik ország(ok)ban.

    Hogyan tudom ellenőrizni, hogy a gépet hol vásárolták, ill. mettől meddig érvényes a jótállás:

    A gép alján van egy matrica, amin TYPE (mint típusszám) és S/N (mint sorozatszám) adatok vannak feltüntetve, ezt a két adatot (nevezzük service tagnek a továbbiakban) kell megadni az alábbi oldalakon:

    a.) Jótállás ellenőrzése

    Hogyan tudom ellenőrizni, hogy az adott gép jótállása nemzetközileg melyik országokban érvényes (ill. érvényes-e a jótállás Magyarországon, vagy abban országban, ahol a gépet használni kívánom)?

    b.) Nemzetközi jótállás ellenőrzése

    Tehát ha a laptop külföldről származik és az a.) pontban feltüntetett linken ellenőrizzük, hogy van-e rá érvényes jótállás, akkor megtudjuk, hogy melyik országban vásárolták és hogy OTT, abban az országban meddig érvényes a jótállás. Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a jótállás Magyarországon, ill. az általunk használni kívánt országban is érvényes-e, meg kell néznünk a b.) pontban feltüntetett linken is! Amelyik ország nem szerepel ebben a listában, azon országban a jótállás nem érvényes.

    FONTOS információ, hogy az akkumulátorra csupán a vásárlástól számított 1 évig van jótállás, függetlenül attól, hogy magára a gépre meddig érvényes!

    A jótállás érvényesítése:

    Mi szükséges ahhoz, hogy jótállási igényemet probléma esetén érvényesíteni tudjam?

    A jótállás érvényesítéséhez nem szükséges a vásárlásról szóló számla, ill. a jótállási jegy sem! A gép alján lévő matrica leválása, eltűnése önmagában nem jelenti a jótállás megszűnését, de a szériaszám a BIOS-ban ellenőrizhető kell legyen. (BIOS első képernyőn System-Unit serial number néven, a BIOS verzió alatt három sorral.)

    Probléma esetén hogyan juttathatom a gépet szervizbe?

    Az egyes konfigurációkhoz a gyártó különféle érvényesítési lehetőségeket nyújt, melyek az alábbiak lehetnek. A jótállás érvényességének ellenőrzése során kiderül, hogy az alábbiak közül melyik szolgáltatást vehetjük igénybe a jótállás érvényesítése érdekében.

    - Beszállításos vagy postázásos szerviz (Ez az egyik leggyakoribb mód)
    Beszállításos vagy postázásos szolgáltatás esetén a termék javítására vagy cseréjére egy kijelölt szervizközpontban kerül sor, ahova az eljuttatást vagy elszállítást Ön szervezi meg. A meghibásodott terméket megfelelően csomagolva a Szervizszolgáltató utasításai szerint Önnek kell elszállítania vagy postára adnia (előre fizetve, hacsak más utasítást nem kapott) a megjelölt helyre. Miután a termék javítása vagy cseréje megtörtént, Ön átveheti azt. Amennyiben a termék átvétele nem történik meg, úgy az Ön Szervizszolgáltatója saját belátása szerint rendelkezhet a termékkel. Postázásos szolgáltatás esetén a terméket a Lenovo saját költségén juttatja vissza Önhöz, hacsak az Ön Szervizszolgáltatója másképpen nem rendelkezik.

    - Helyszíni szervíz: (ez a legkényelmesebb)
    Helyszíni szolgáltatás esetén az Ön Szervizszolgáltatója vagy megjavítja, vagy kicseréli a meghibásodott terméket a helyszínen. A Lenovo termék szét- és összeszereléséhez megfelelő munkateret Önnek kell biztosítania. Egyes termékek esetében bizonyos javításokhoz szükség lehet arra, hogy az Ön Szervizszolgáltatója a terméket elküldje egy kijelölt szervizközpontba.

    - Futár- vagy raktárszerviz
    Futár- vagy raktárszolgáltatás esetén az Ön termékét egy kijelölt szervizközpontban javítják meg vagy cserélik ki, ahova az elszállítást az Ön Szervizszolgáltatója biztosítja. A termék csatlakozásainak bontása az Ön felelőssége. Ahhoz, hogy a terméket a kijelölt szervizközpontba visszajuttathassa, Ön egy szállítóládát kap. Egy futár felveszi a terméket és elszállítja a kijelölt szervizközpontba. A javítást vagy
    cserét követően a szervizközpont szervezi meg a termék visszaszállítását Önhöz.

    - Termékcsere szolgáltatás
    Termékcsere szolgáltatás esetén a Lenovo leszállít egy csereterméket az Ön számára. Ön felel a termék telepítéséért és működésének ellenőrzéséért. A cseretermék az Ön tulajdona lesz, míg a meghibásodott termék a Lenovo tulajdonába megy át. Csomagolja be a meghibásodott terméket a kézhez kapott cseretermék kartondobozába, és küldje vissza a Lenovonak. A Lenovo fizeti mindkét szállítási irány költségeit. Az Ön felelőssége lehet a meghibásodott termék sérülése a szállítás során, ha nem megfelelően csomagolja be a kézhez kapott cseretermék dobozába. Kiszámlázhatják Ön felé a cserealkatrészt, ha a Lenovo nem kapja meg a hibás CRU-t a cserealkatrész átvételétől számított harminc (30) napon belül.

    További információk Magyar nyelven itt.

    Jótállás kiterjesztése:

    Lehetséges-e a gyártó által biztosított jótállás időtartamának a kiterjesztése/meghosszabbítása, ill. meddig és hogyan? A kiterjesztett jótállás HOL érvényes?

    - IGEN, lehetséges a jótállás kiterjesztése.
    - A gyártó által biztosított jótállás lejárata ELŐTT van erre lehetőség.
    - Több fajta kiegészítés is lehetséges. Lehetőség van arra is, hogy a gyártó által biztosított jótállást kiegészítsük pl. helyszíni javításra.
    - Magyarországon a jótállás kiterjesztése - jelenleg - a vásárlástól számított 4 évig lehetséges. Lehetséges, hogy típusokon belül van eltérés e vonatkozásban, nem tudok minden típust külön ellenőrizni! Van olyan ország, ahol 5 évig is kiterjeszthető a jótállás, ill. létezik véletlen sérülés esetére is kiterjedő jótállás kiegészítés, de ez - sajnos - szintén nem érhető el - jelenleg - Magyarországon.
    - A kiterjesztett jótállás azokban az országokban érvényes, ahol az eredeti/gyári jótállás is érvényes!

    A jótállás kiterjesztésének lehetséges módjaira és időtartamára vonatkozóan javasolt egy hivatalos forgalmazó vagy szerviz megkeresése, akik a gép service tagje alapján meg tudják adni a pontos információkat!

    További információk Magyar nyelven a jótállás kiterjesztéséről.

    Van-e olyan alkatrész, amit én, a gép tulajdonosa saját magam is cserélhetek a jótállás megszűnése nélkül, a hivatalos szerviz igénybevételének mellőzésével?

    IGEN. Ezzel kapcsolatban fontos információ, hogy a gépek egyes alkatrészei/összetevői ún. CRU, ill. FRU kódszámokkal vannak jelölve.

    Mit jelent a CRU/FRU jelölés?

    CRU - Ezek a felhasználó által is cserélhető eszközök. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt/eszközt cserél a gépben, akkor az NEM jár a jótállás megszűnésével! Vigyázni kell, mert amennyiben ilyen alkatrész felhasználó általi cseréje során megsérül a gép, akkor az ilyen hiba kijavítását - jótállás keretében - a szerviz elutasíthatja!

    A Vásárló által cserélhető egységek (CRU) azok a számítógép alkatrészek, amelyeket a felhasználó cserélhet vagy fejleszthet újabb típusra. A CRU-nak két típusa van: Saját beszerelésű és Választható beszerelésű. A saját beszerelésű CRU-k könnyedén telepíthetők. Lehetnek önállóak, reteszes rögzítésűek, vagy igényelhetnek csavarhúzót legfeljebb két rögzítőcsavar eltávolításához, míg a választható beszerelésűek megkövetelnek bizonyos műszaki ismeretet és eszközt, például csavarhúzót. A vásárló azonban biztonságosan kiszerelheti és cserélheti mind a saját, mind a választható beszerelésű CRU-t.

    A vásárló felelős minden saját beszerelésű CRU cseréjéért. A választható beszerelésű CRU-kat cserélheti és telepítheti a vásárló, vagy a jótállási időszak alatt a Lenovo szerviz szakembere is.

    Saját beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k szabadon csatlakoztathatók, vagy legfeljebb két csavarral vannak rögzítve. Ilyen típusú CRU például a hálózati adapter, a tápkábel, az akkumulátor és a merevlemez. Egyes termékeknél az olyan alkotórészek, mint például memória, vezetéknélküli kártyák, noteszgép billentyűzetek, ujjlenyomatolvasóval felszerelt tenyérpihentetők és érintőegerek, ugyancsak lehetnek CRU-k.

    Választható beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k elkülönített részek a számítógépen belül, amelyeket egy hozzáférési panel rejt el. A panelt rendszerint kettőnél több csavar rögzíti. Amint kiszereli a hozzáférési panelt, láthatóvá válik az adott CRU.

    Mely eszközök minősülnek felhasználó által is cserélhetőnek (CRU)?

    Erre vonatkozóan pontos információt az adott géptípushoz kiadott Üzemeltetési és hibajavítási kézikönyvben (Service and Troubleshooting Guide) találhattok - internetről letölthető mindegyik típushoz -

    Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbi eszközök minősülnek CRU-nak:

    - hálózati adapter
    - tápkábel a hálózati adapterhez
    - trackpoint sapka
    - akkumulátor
    - tároló eszköz (hdd vagy ssd)
    - memória
    - optikai meghajtó

    Mely eszközök minősülnek választható beszerelésűnek (CRU)?

    Erre vonatkozóan is az adott géphez kiadott Üzemeltetési és hibajavítási kézikönyv az irányadó.

    Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbiak minősülnek választható beszerelésű CRU-nak:

    - billentyűzet
    - PCI Express minikártyák (WIFI, WIMAX, WWAN, Intel turbo memória)

    Megjegyzés: Csak Lenovo által szállított számítógép alkatrészeket használjon! Az adott géptípushoz tartozó CRU-k jótállásáról a Biztonsági és jótállási kézikönyv kiadvány 3. fejezete nyújt tájékoztatást.

    FRU - Ezek az eszközök CSAK szerviz által cserélhető alkatrészek. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt cserél, akkor az a jótállás megszűnésével jár! Gyakorlatilag azok az alkatrészek, amelyek nem minősülnek CRU-nak azok mindegyike FRU, tehát csak a szerviz által cserélhető!

    Mire érdemes még odafigyelni használt gép vásárlása előtt a jótállás vonatkozásában?
    - vásárlás előtt MINDIG ellenőrizzük, hogy a gyártó milyen alkatrészekkel (CRU, FRU) szállította a gépet
    - hasonlítsuk össze ezt a listát pl. az Everest/Aida64 - vagy más rendszerdiagnosztikai program - adataival
    - ha olyan eszközben látunk eltérést, ami FRU számmal jelölt alkatrészt érint, akkor vásárlás előtt győződjünk meg arról, hogy az érintett FRU számú alkatrész cseréjéről az eladó rendelkezik hivatalos, IBM/Lenovo szerviz által kiadott irattal.
    - erre azért lehet szükség, mert ha az eladó maga cserélt FRU alkatrészt - és nem a hivatalos szerviz -, akkor a jótállás későbbi érvényesítése akadályokba fog ütközni!
    - amennyiben CRU számmal jelzett alkatrészben van eltérés, az nem jelent problémát a jótállás későbbi érvényesítése szempontjából - a fentiekben részletezettek figyelembe vételével -
    - hasonlítsuk össze a BIOS-ban tárolt service tag adatokat a gép alján lévő matricán feltüntetett adatokkal - egyezniük kell -
    - a BIOS-ban ellenőrizzük, hogy van-e bármilyen jelszó beállítva. Ha van, akkor az eladót kérjük meg, hogy törölje a jelszót, vagy ellenőrizzük, hogy az általa megadott jelszót elfogadja-e a gép. Ugyanis a jelszavak egy része nem minden gépen törölhető, ill. ami törölhető az is költséges dolog, nem beszélve a kockázatról, hogy miért nem tudja az eladó az érintett jelszavakat.

    Végül egy lista a Magyarországi szervizek elérhetőségéről - a teljesség igénye nélkül -:

    Központi szerviz:

    IBM Magyarországi Kft. 1117 Budapest Neumann János utca 1. (36) 1 382 5885

    Budapesti szervizek:

    Albacomp Zrt. 1139 Budapest Frangepán u. 8-10. (36) 1 236-7790
    Aloha Informatika Kft. 1117 Budapest Irinyi József utca 38. (36) 1 372-0325
    Delta Services Kft. 1033 Budapest Szentendrei út 39-53. (36) 1 437-5250
    Duna Elektronika Kft. 1183 Budapest Gyömrõi út 99. (36) 1 666-1630
    M and S Informatkai Zrt. 1136 Budapest Pannónia u. 17/a. (36) 1 237-1220
    Nádor Rendszerház Kft. 1141 Budapest Öv u. 3. (36) 1 470-5022
    Professzionál Zrt. 1117 Budapest Sopron út 19. (36) 1 216-5300
    Rikvest Kft. 1148 Budapest Nagy Lajos király útja 24.(36) 1 273-2000
    Smartservice Kft. 1117 Budapest Prielle K. u. 4. (36) 1 3710-272
    Systrend Zrt. 1037 Budapest Bokor u. 15-21. (36) 1 5058-155

    Vidéki szervizek:

    Albacomp Zrt. 8000 Székesfehérvár Mártírok útja 9. (36) 22 515-413
    Dr. LAN Kft. 3525 Miskolc, Szepessy Pál u. 1. (36) 46 500-040
    Kventa Kft. 2040 Budaörs Vasút u. 15. (36) 1 555-4363
    PC BoX Számítástechnikai Kft. 6722 Szeged Mérey út 12. (36) 62 486-486
    Albacomp Zrt. 4028 Debrecen, Kassai út 26. (36) 52 518-600 / 74701
    Delta Services Kft. 4032 Debrecen, Böszörményi út 180. (36) 52 451-452

    folyamatosan bővülő FAQ:

    *Szeretnék memóriát/vinyót/optikai meghajtót cserélni a gépben, honnan tölthető le a kézikönyv vagy szerelési útmutató?
    A kézikönyvek innen, a szerelést segítő videók pedig
    innen. A 2006 óta megjelent gépekhez ez is egy hasznos oldal.

    *Hol nézhetem meg, hogy gyárilag milyen alkatrészek kerültek be a gépembe?
    Parts lookup

    *A géphez nem kaptam helyreállító/Recovery lemezeket, hogyan tudom újrahúzni a rendszert baj esetén?
    Amennyiben Windows operációs rendszerrel vetted a gépet, a vinyón található az ún. rejtett partíció, erről helyreállítható az OS. Érdemes azonban elkészíteni az ún. Recovery lemezeket: Start - Minden program - ThinkVantage (régi gépeken Access IBM) menüben "Create Recovery Media" - ezen belül "Create Product Recovery Discs now". 1 db CD-re és 1 (esetleg 2) db DVD-re lesz szükséged.

    *Mire jó a Rescue and Recovery program?
    Itt találsz egy részletes magyar nyelvű leírást róla.

    *Linuxot szeretnék telepíteni a gépemre, hol találok ehhez információt?
    A ThinkWiki-n.

    notebook VGA kártyák összehasonlító táblázata

    [ Módosította: 7 ]

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz ngabor2 #1 üzenetére

    Thinkpad rlz!

    Sztem ennyi elég lesz, a lényeget kifejezi. :)

    Tim82:
    Sztem egyáltalán nem fontos már a DVD. Régen még alap volt mint adattárolási eszköz, ma már inkább floppy kategória. Tárolni TB-os vinyó, flopizgatni pendrive. Mire kellhet még? Oprendszert /szoftvert telepíteni elég egy külső olvasó (vagy író, végülis fika összeg), azt úgyis csak egyszer kell.

    [ Szerkesztve ]

  • Shadowfax

    addikt

    válasz ngabor2 #1 üzenetére

    Kicsit hiányozni fognak a régi topikok, de jó döntés volt, már 3 éve is kérhettem volna. :B A FAQ-on dolgozom. :K

  • válasz Shadowfax #3 üzenetére

    Egyetértek. Kicsit fura lesz most ebbe az új egyesített topikba írni de jobb lesz mint régen. FAQ-ra meg nálad alkalmasabb személy nem is létezik ;)

    Més que un club!

  • TOZ

    addikt

    Na kozben megszunt alolam a topic :). Sata adapter ugyben furcsalom, hogy hack nelkul belemegy, ha es amennyiben fru:26R9246 sata keretrol van szo. Azon imenti megfigyelesem szerint van egy muanyag basz, amitol T42be (de gondolom T41be sem) nem lehet a keretet betolni. Fizikailag meggatolja azt. Hm... De van egy ebayes klonom, amin ez a basz nincs meg, az szepen becsusszan... Csak arrol a keretrol mar kideritettuk Nandival, hogy kinai ipari hulladek (gy.k. rossz).
    Ki erti ezt?!

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Shadowfax #3 üzenetére

    Dolgozzunk össze. Végül is egy-kétszer már nekiálltam. :)

    TOZ: az FRU szerint az, de gond nélkül belemegy a T41p-be.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • _ak_

    addikt

    :Y Ezt nevezem gyors moderálásnak. :)

    Nem tudja valaki megmondani, h az ibmes központi szerviz mikortól meddig van nyitva? Valahol egyszer már megtaláltam, de most képtelen vagyok. Mindenhol csak a telefonszámok meg a cím.

    Let's begin, de gozaimasu!

  • _ak_

    addikt

    válasz _ak_ #7 üzenetére

    Rosszul kerestem. Ha Shadowfax jól emlékszik akkor:
    H-Cs: 8:30 - 16:00-ig, 12:00- 13:00-ig ebédszünet!
    P: 8:30 - 13:00-ig.

    [ Szerkesztve ]

    Let's begin, de gozaimasu!

  • Otisz

    őstag

    válasz TOZ #5 üzenetére

    Nekem gond nélkül ment egy 500-as SATA HDD a T40-T41p-T42p-T43-ban.
    HDD-t betettem az adapterbe, adaptert betoltam a helyére, és ennyi.

    Jó döntés volt az egyesítés :R

    (OO[IIII][IIII]OO)

  • TOZ

    addikt

    válasz Tim82 #6 üzenetére

    Akkor az egy klon lesz szerintem... Viszont lehet holnap teszek egy probat a klonommal a T42ben, bar nem adok neki nagy eselyt, ket T61ben mar "bizonyitott", de ki tudja, lehet direkt ugy barkacsoltak a kinaiak, hogy T4x-ekben menjen, amikben nem mehetne hivatalosan...

  • Shadowfax

    addikt

    válasz Tim82 #6 üzenetére

    Elkezdtem a dolgot, most így este ennyire futotta, majd még bővítjük. :) Természetesen várjuk az ötleteket a többi topiklakótól is, mit kellene beletenni a FAQ-ba. :K

    Sipi: Nézd meg a modkerben, benne van a cucumalacod. :P

    [ Szerkesztve ]

  • Sipi

    addikt

    válasz Shadowfax #11 üzenetére

    Hol van? Hol van? Nem látom!
    Legyen benne pl. egy cucumalac. :D

    Sipi

    Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Shadowfax #11 üzenetére

    OK. :)

    Én bevállalom a szériahibákat. :))

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • fokukac

    nagyúr

    válasz ngabor2 #1 üzenetére

    b+ kékszarvas, fél évente egyszer szólok hozzá a topichoz, és Te akkor is bezárod...?? ;]

    Magnat #10753: linkelés alatt az ebay-es "usb to avi" keresésre gondoltál ?
    én egy konkrét termék részletes leírására gondoltam, ami valaki még a télen linkelt...

    Pleased to meet you - hope you guess my name

  • Tim82

    nagyúr

    válasz fokukac #14 üzenetére

    Nem Scalpel fórumtársra gondolsz és az ő Advanced Dock/Ati Radeon X600 PCI-E párosítására? :F Bár HDMI-t nyilván nem fogsz ezen sem kinyomni.

    PCMCIA-s VGA-ban csak valami vacak Trident rémlik, ami aránytalanul drága a tudásához képest és persze Mo.-n nem lehet kapni.

    Nem egyszerűbb egy VGA/DVI adapterrel megoldani? ;]

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • lapa

    veterán

    jajdejó. épp most adtam le a rendelést egy t61-re. két hét múlva kiderül lett-e vagy egy ruszki pénzmosodába nyomtam bele a pénztet.

    egyébként meg jó látni, hogy még csak most nyílt totyik a kis tündérekről és máris ennyi sok embernek van.

  • Tim82

    nagyúr

    válasz lapa #16 üzenetére

    még csak most nyílt totyik a kis tündérekről és máris ennyi sok embernek van.

    OMG. :DDD

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • #75490304

    törölt tag

    Üdv! SOS sürgősen kéne nekem válasz hogy egy t400ast ha német billentyűvel veszek lehet e cserélni magyarra kb ez menyibe kerül és tudtok e helyet ahol kicserélik köszi!

  • válasz #75490304 #19 üzenetére

    Tudsz cserélni magyarra. Olyan 10-12 körül szokott lenni bill. Amúgy nekem pont német klaviatúrás T400-am van és teljesen megegyezik a kiosztása a magyarral. Annyi hogy az ékezetes betűk nincsenek felmatricázva rá de ugyanúgy megvan mindegyiknek a helye. :K

    Més que un club!

Új hozzászólás Aktív témák