Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
Itt jön(jöhet) képbe a tesla előnye a többi versenyzővel szemben, ugye a 12es verziós FSD már nem fixen előre megirt kódot tartalmaz, hanem valós videóanyagok alapján, gyakorlatilag a valós emberek mozdulatai és reakcióból tanul.
És mivel már hosszú évek óta ott a sok videóanyag az összes teslából igy ott viszonylag sok baleseti képanyag is a rendelkezésre állhat.
Az meg majd a jövő zenéje hogyan sikerül ez implementálni, de az első videók amúgy elég nagy fejlődést mutatnak (de még nem teljes, felügyelet nélküli a rendszer még mindig) -
Danex
addikt
amit én láttam videót ott már jobban vezetett biztosan mint az úton lévő sofőrök nagy része, ez mint vezetéstámogató rendszer szerintem elég jó, nem holnapra kell elképzelni hogy ebből lesz teljes önvezetés, de lehet nagyobb biztonságban érezném magam önvezető teslákkal körülöttem mint mondjuk egy délutáni csúcsban valami iskola körül, vagy valami nagyobb ünnepkor mikor a hétvégi sofőrök kiszabadulnak
-
Danex
addikt
válasz 7Heads Drago #54 üzenetére
Én az új 12-es verzióról beszélek amit kb a héten kapott meg néhány ember összesen eddig.
Az előző verziók azok mind ez a Fix ha stop tábla akkor megállsz típusú kóddal ment, ez a mostani pedig nézi a videókat kb és megtanulja hogy a valós sofőrök hogy cselekedtek. Leegyszerusitve kb.
Ég és föld most a 2 verzió működési elve
-
Danex
addikt
válasz Sethdobaloah #57 üzenetére
Eloszurik a videókat ha jól tudom, volt is talan gond vele hogy a stop táblánál nem akart először megallni, mivel a tanitovideokban a valós sofőrök se álltak meg,csak nagyon lelassitottak.
-
Danex
addikt
Szabvány létezhet ilyen, a probléma ott van, hogy egy szabvány validálása mesterséges /laboratóriumi körülmények között érvényesek. Ergo anyaghiba, emberi mulasztás stb ezt keresztbe húzhatja.
Persze lehet valamiféle redundanciát beépíteni, de ugye itt jön képbe a reális megközelítés, miszerint az embereknél sincs egy tartalék sofőr az anyósülésen...
Jó példa lehetne erre pl a ráfutásgátlós vészfék, vadiúj gumikkal, jó száraz tapadós úton 70km/h-nál is képes elkerülni a balesetet, sőt a szabványositott teszt autót is sikeresen felismeri a tesztüzemben megadott xyz mennyiségű fényben.
De a valóságban, annyival több változó van, hogy arra már nem lehet 100%-ot mondani, kopott szar gumi, jeges aszfalt, szembesütő alacsony napfény / ködös idő.
Tehát valami megfelelhet egy szabványnak, de a szabvány sose fog megfelelni a valós életben előforduló végtelen esetek egészére.
Itt szimplán az a cél, hogy az embernél jobb legyen. -
Danex
addikt
Ezek azok az esetek amikről kiderult, hogy amúgy a hugyagyú user a fék helyett a gázt nyomta tövig?
Érdekes módon az autopilot balesetek jó részéről is kiderult hogy a usernél be se volt kapcsolva csak gondolta lehúzza a gyártót hogy az autopilot miatt történt és ne neki kelljen fizetni a számlát.
Csak valahogy ezeket a korrekciós híreket már nem hozza le a sajtó.
-
Danex
addikt
Nem, itt az van, hogy balfasz a user és önerőből ment 160-al, majd utólag mondja, hogy de hát az autó volt a szar.
Ha jól tudom az autopilot-ot alapból csak úgy tudod aktiválni, hogy előtte elfogadtad ,hogy ez nem felügyelet nélküli önvezetés és hogy te vagy a felelős mindenért ami történik. Nyilván használt autó vásárlóként ezt már te nem nyomod be...
De arról főleg a user tehet, hogy b*szik elolvasni a használati útmutatót a kocsijáról.
Most egy suzukin is bekapcsolhatnám a sávtartót és a távolságtartó tempomatot, hiába sugallja a neve azt, hogy 2 vonal között tart és nem is mehetek bele semmibe... elég nagy az esélye ,hogy max 1-2 percen belül balesetet szenvednék és nem lehetne a Suzukit hibáztatni.
Na most a tesla rendszere jelenleg ugyan ilyen felelősségi rendszer alatt mozog, csak ott van olyan fejlett a rendszer, hogy A-ból B-be elvisz úgy, hogy jó eséllyel nem történik már baleset belőle.
És félreértés ne essék, Musk mond hülyeségeket bőven, de az emberek és a média még többet, hiszen a Tesla szó kb aranybánya számukra.
Lásd amerikába lehalt 1 db Tesla töltő parkoló (kb 12-16töltőfej) és az egész világ erről cikkezet ,hogy alkalmatlan a Tesla téli használatra csak azt felejtették el leírni, hogy szimplán nem mentek a töltők és semmi köze nem volt az autóknak ehhez.
Arról már nem volt cikk, hogy egy másik településen a benzinkúton se volt áram és ott se tudott senki tankolni, mert hát pont leszarja mindenki mi történik egy benzinkúton, nincs hírértéke.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
De ha a vizsgán nem csinál valamit az ember, akkor simán előfordulhat még elméleti szinten is, hogy azt ugyan úgy benézi az ember valós forgalomban is, és ahogy leírtak már mások is, hogy nincs minden ember mögött egy rendőr (aki ugyan úgy hibázhat, tehát ott sem lenne 100%-os büntetési ráta).
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox One
- TCL LCD és LED TV-k
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Xbox Series X|S
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Politika
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen