Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Met #356 üzenetére

    Ovalon nem tudom hogy állsz, de kell némi tapasztalat, hogy lásd a versenyen, hogy mikor lesz balhé.
    Erre jó az SR nélküli karbi kupa is pl. Ott van pár csattanás és pl a kitéréseket tudod gyakorolni.
    Persze ha melletted vannak, vagy mögötted, akkor nem ennyire egyszerű.
    Nincs sok rutinom nekem sem, viszont a sok crash amin keresztül mentem adott némi pluszt.
    Most már lazán meg tudom fogni a kocsi farát, ha elindul (nem kipörgetéstől) és nagyrészt az előttem levő nagyobb csattanókat is ki tudom védeni.
    A maradék hibafaktort nem tudod majd elkerülni A és B licenc autóival sem.
    Ilyen pl a túlspirázott versenyszellem az elején, illetve a keménykedő vérpistik zéró rutinnal qualos idővel a #32-es rajtszámmal a második pozícióból aki persze csinál egy szép crash-t a harmadik körben pl.
    A kedvencem az utolsó körben elsőként ráfordulva a célegyenesre megindul a kocsi hátulja, mert a kedves második úgy gondolja jobb ha kipörget és nyer, mintha másodikként végzi.. ja és nem blokkoltam... de ezek mind előfordulnak felső licencnél is.
    A héten viszont rátaláltam egy rövidítésre chaten hr&gp... :DDD
    Kreditéhezőknek half race and go pit... ;]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Met #362 üzenetére

    4 szezon vezetési tapasztalat egy összeszokott bandával szerintem más, mint IR official futamon mindenféle kölökkel versenyezni. Múltkor feljött a magyar bajnokira egy kb 10-12 éves gyerek (csapattársak szerint), na volt is róla szó TS-en, de eligazította az admin, hogy normálisan menjen és ne szúrja el a futamunkat.
    Elején is csinált galibát, no meg a végén is ha jól emlékszem B. Zsolt a kölök és én fordultunk ki a T2-ből. Csávó felcsúszott ligatársra, aki falazott, majd visszaadta a pofont falról visszapattanva, a kölök meg totál telibe vert engem.
    Usankában a Nascar népszerűbb sport lehet mint a road, no meg a 4 kanyar láttán egy teknőben megnő az önbizalom pár emberben, így sokkal több a láma oválon, mint roadon... bár ott is akad rendesen, de ott a bukótér elég nagy ahhoz hogy ha rutinosan mész ne verjenek telibe.
    Mindenesetre, akkor tapasztalatod van, csak az SR hiányzik... anno én is így voltam és próbáltam pár hétig végéről indulni a futamokon, hogy az SR meglegyen (0,15 / futam) Ha megvan a felsőbb licenc, akkor normálisabb arcokkal már lehet tartani az SR-t, ha merészebben vezetsz is.

    JoinR: Most jött meg a héten a kormányom, így lehet kicsit roadra is benézek, de gyakorolnom kell még.
    Szervizes srác viszont beszélgetés közben mondta is, hogy ezek a kormányok nem több órás futamokra valók... aktív hűtés nélkül meg főleg. (igaz eddig 2,4-es daytona volt a leghosszabb nálam)
    Nálam csapágyház volt törve és a csapágyak is kalimpáltak pedig oválon sok terhelés nem érhette, most viszont kicsit felspannolt csapágyházzal már nem féltem annyira a kormányt.
    Szellőztetésen gondolkozom, viszont ott meg a portól kellene védeni, mert a kenőzsír szedi a port rendesen, ha a kormány belsejébe téved.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #442 üzenetére

    Iracers elmúlt bajnokság topikjában a nevezéseknél van pár, ha nem törölték még, vagy az albumban... esetleg tradingpaints oldalán is leskelődhetsz. :)

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #446 üzenetére

    Tradingpaints oldalát azért hoztam fel, hogy pontosabban látni lehessen az elképzelésed.
    A színek milyen arányban és alakban nézzenek ki kb stb. Ott van pár festés.
    Iracers.hu-n pedig a készítőnél valószínű még megvan a psd fájl, vagy elő tudja kotorni, így ha más színű is a skin a színek átfestésével egyszerűen létrehozható a skined. :))
    Tibié állat lett szerintem múlt évben. Itt a topik, hsz-ok közt van pár festés kiindulásnak.
    Ha megvan a színek aránya és alakjának körvonala, akkor Met-ék biztos könnyebben tudnak segíteni.
    Ha magad szeretnéd elkészíteni, akkor kiindulásnak itt egy topik, ha regelve vagy biztos segít valaki.... de ha fel szoktál nézni TS-re akkor ha van valaki biztos segít.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #452 üzenetére

    Bocs, link lemaradt, épp gyak szerverre igyekeztem. :B
    Festés készítős topik.
    Előző évi nevezős topikot itt találod.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #452 üzenetére

    TP-hez itt találsz ezt-azt.
    Template-t pedig Iracing webes felületén:
    myRacing - Customize Cars menüben találod jobb felső sarokban Download Car Template felirat alatt.
    Itt ki tudod jelölni, hogy melyik autóét szeretnéd letölteni.
    Ha megvagy a módosítással akkor elmented tga-ként dokumentumok közé (Iracing/Paint/ autótípus adott mappájába) és átnevezed az IR Acc ID-dre. pl 99665.tga
    Ha megvan IR-ben indítasz egy tesztet és meglesed, ha módosítani szeretnél rajta, akkor Alt+Tab és módosítod, majd rámentesz az előző tga-ra. Ezután a tálcára rakott IR-t előtérbe hozod és nyomsz IR alatt egy Ctrl+R kombót (azt hiszem ezzel lehet frissíteni) és a frissített skin fog megjelenni. :)

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #494 üzenetére

    tikshow jól írja, esetleg a por és szösz szokott még bezavarni a potis pedáloknál, ha pontatlanná válik. Fanatec-nél viszont van hal jeladós, annál nincs ilyen gond.
    C6R-re visszatérve fékezésnél az első futómű betapadása féktávon javítható, viszont a menettulajdonságra visszahat (alul kormányzottá válhat). Nem mindegy, hogy kanyarban szűnik meg a tapadás, vagy még az egyenes szakaszon, illetve berugózás alatt vagy már a berugózás után (amikor a kasztni eleje lesüllyed).
    Kanyarban az első kerekek döntésével tudsz betapadást javítani, viszont a belső fele jobban fog kopni és egyenesben sem annyira ideális, ha nagyon - -os a dőlészszög. Rugó előfeszítésével berugózás alatt tudod késleltetni a blokkolást (emberi hiba tényezőt kizárva), mivel a berugózás alatt helyeződik át a kocsi súlypontja a hátsó futóműről az elsőre. Tudni kellene hogy az ominózus esetekben a blokkolás mikor következik be, hogy akár egy jó settel ellen lehessen súlyozni az esetleges hibafaktort, vagy az IR hülyeségeit.
    pl: 80%-ban féktáv egyenes szakaszában berugózás (kasztni eleje süllyed) alatt, állandó fékerő hatására is.
    Fékerő elosztás amúgy nálad mekkora C6R-nél?
    Ja egyik iracers.hu-s fórumtárs csinált egy elég jól érthető setup guide fordítást, esetleg nézz rá.
    Ja és ha setet próbálsz szedni akármilyen autóhoz figyelj arra, hogy ha lehet adott szezonból származzon, mert érhetnek meglepetések annak ellenére, hogy a kocsik valósan nem változnak IR erről nem tud. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz tikshow #497 üzenetére

    Ehh én meg az IR-ben a fékerő érzékenység állítására gondoltam. :B
    Fanatec-nél is van "fapados" (értsd jól) pedálszett, CSR és Porsche szettjei nem load celles pedálosak. (igaz nem tudom fLeSs-nek milyen szettje van, ezért írtam), ha viszont potis, akkor mindig marad hibafaktor még ha alien alkat is.
    Ez lett volna a következő amit belinkelek, de ha már clipboardon van... :))

    Múltkor találtam egy topikot Ir oldalán, ott azért van elmebeteg faktor a látogatók közt az biztos.
    Igaz kulturáltan vitatkoztak és nem habzott a szájuk de ami ott ment az már szőrszálhasogatás volt.
    (gondolom én az is közrejátszik, hogy nekem pl majndem elérhetetlen lett a load cell, míg nekik a kétkörös fékpedál is farzsebből kirázós téma a cockpitre és onnantól tényleg finomhangolásra lehet összpontosítani)
    Emlékeim szerint vagy a hidraulikus fékes, vagy a pneumatikus fékes topikban volt. Szerintem a legnagyobb előrelépés, ha valakinek már nem potija van a féken, hanem nyomást érzékel, aztán hogy az levegős olajos vagy cellás már tökmindegy. Onnantól tényleg csak annyi a különbség, hogy ha kreatív valaki és magának kényelmesen be tudja lőni, akkor realisztikusabb lehet az olajos a csillapítás miatt, de pontosságát tekintve ha jól épített konstrukció akkor mindegy melyiket választja a manus.
    A topikban ha jól vettem ki még a testhelyzet és a pedál bezárt szögén is ment a diskurzus. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #501 üzenetére

    Erről tudnék mesélni és ha a falak beszélni tudnának akkor elég cifra szövegek is visszajönnének azokból az időkből. :DDD

    Gondolom nem wifizel, UPC? Invitel? ;]

    Jut eszembe első hsz-hoz írtam egy kis update-t szerintetek menjen, vagy hagyjam a fenébe?:

    Az Iracing.com egy online autó szimulátor minden előnyével és hátrányával.
    - Több mint 40 hivatalos szériában próbálhatod ki magad a világon bárhonnan versenyző ellenféllel, valamint 400 ligához csatlakozhatsz.
    - Webes felületen megnézheted saját és barátaid statisztikáit, verseny eredményeit. Kereshetsz barátokat, versenyző társakat, csatlakozhatsz ligához, szellemautóként kipróbálhatod magad mások versenyein, illetve gyakorló szervereken próbára teheted tudásod mindenféle szankció nélkül, qualifikáción mért kört mehetsz, majd akár versenyen is kipróbálhatod magad. Ha kedved szottyan privát versenyt is hostolhatsz, illetve csatlakozhatsz hostolt gyakorlószerverekre, versenyekre, azokhoz amelyek nincsenek jelszóhoz kötve.
    - Verseny licensz és pontozásos rendszer alapján hasonló tudású versenyzőkkel mérheted össze tudásodat.
    - Minden pálya és autó lézer szkennelt, így a valóságnak megfelel.
    - 7 autó és 10 pálya ingyenesen elérhető első bejelentkezésedkor a több mint 100 választható kiegészítőből.
    - 7/24 verseny lehetőség, teljes fórum- és támogatás elérhetőség
    - Realisztikus fizikai modell, jó FFB, állandóan fejlődő grafika és játék motor.

    No a sok előny után lássuk a hátrányokat, hogy mindenki tisztában legyen vele.
    - Elsőként amit mindenhol fel szoktak hozni az Iracing ellen, hogy drága és havidíjas, ráadásul nem minden tartalom ingyenes, sőt a több mint 100 autó/pálya kombóból csak 17-et kapunk meg ingyen az elején.
    Ez teljesen így van, sőt ha privát versenyt szeretnél indítani az is pénzbe kerül. Sokan a havidíjas játékoktól félnek, mert már előfordult, hogy pár ilyen játék a süllyesztőben kötött ki. Itt kevés erre az esély, mivel az Iracing az egyik, ha nem a legjobban elismert motorsport szimulátor versenyzői körökben, egy ilyen múlttal rendelkező szim nem tűnik el a süllyesztőben, mint egy sima játék, aminek elévül a grafikája, jön jobb stb...

    Azok a mocskos anyagiak....
    - Havidíjra visszatérve lehet okosan csinálni, hiszen ha minden tartalmat meg akarsz venni több mint 500 dollárba fog fájni a játék és akkor a havidíjról nem is beszéltünk. Iracers.hu fórumon ha még él a lehetőség három hónapos ingyen IR előfizetést lehet kérni, illetve akadnak promóciók, ahol az első három hónap vagy ingyenes pl: Cadillac (nem mindig él), illetve új tagoknak 50% kedvezményt szokott biztosítani az iracing.
    A három hónap alatt letisztul benned, hogy road, vagy oválozni szeretnél jobban elsőre és folytatni akarod-e az iracing pályafutásodat. Ha ez megvan és folytatni szeretnéd pécézz ki egy D licenszes szériát, ahol versenyezni szeretnél. A hiányzó tartalmakat sajnos meg kell vásárolni, de vannak kedvezmények.
    3 tartalom felett 10% kedvezmény, 6 tartalom vásárlásakor 20% kedvezmény, illetve 40 tartalommal ha rendelkezel mindenre kapsz 25% kedvezményt (autó/pálya). Szezon indulása előtt érdemes egyben megvenni a kipécézett szezonhoz hiányzó tartalmat (8 versenyent kell teljesítened a 12-ből). Road versenyt választva Grand Touring Cup a legalkalmasabb, mivel autó adott (Mazda MX-5 vagy Pontiac Solstice) és jelen szezont nézve (14/S2) Okoyama és Summit Point is a versenynaptárban szerepel, így 6 pályát megvéve el tudsz indulni mind a 8 futamon, így már szezononként 4 dollárt tudsz spórolni. Emellé még nézel még egy bajnokságot, ahol a legkisebb befektetéssel tudsz indulni.. pl jelen esetben Spec Racer Forddal ahol szintén a fenti két pálya már megvan, sőt még Charlotte is, így a két bajnokságot összeegyeztetve vedd meg a tartalmat, ha pénzt akarsz spórolni. D, C lincensz alatti bajnokságok szezononként 8 futamért 4 dollárt "fizetnek", míg A és B licensz alatti bajnokságok 7 dollárt csengetnek. Szezononként max 10 iracing dollárt fizet az Iracing, így ennyit tudsz spórolni. Az elején kicsit nehezebb, de 2 bajnokságon versenyezve 8 dollárt visszakapva egy évre számolva 32 dollárt kapsz a virtuális pénztárcádra, amiből 6 tartalmat vettél valós pénzért 25%-os kedvezménnyel (~ 65-70 dollár) és egy éves előfizetéshez 50% engedmény esetén (novemberben fekete pénteken, illetve iracers.hu-n bajnokin indulva igényelhető) ~20 dollárba kerül.
    Eztán apránként is megveheted a tartalmakat, amire vágysz, hogy a következő licenszt megszerezd, ha szükségét érzed. Azzal számolnod kell, hogy ~ 30-40000Ft-ot költeni kell a szimulátorra, míg nagyjából "önfentartóvá" válik (~10 dollár / éves előfizetés 50%-os kedvezmény mellett), ami ha azt vesszük, hogy néhány játékos fél éven belül kiad pár nagy hangzatú játékra, akkor nem is sok. Elején érdemes pályákra költeni, hogy később a magasabb osztályba lépve csak autót kelljen venni, így pl A osztályig road-on ha jól sakkozol a szezonokkal és szerencséd van 5-6 pálya + vásárlással és autóval megúszod.
    Érdemes fejben tartani, hogy vannak akciók év közben... ha jól sejtem márc/április körül és augusztus tájékán, amikor 75 dollárért vehetsz 100 iracing dollárt, illetve 20-ért 25-öt.

    - A folyamatos fejlesztések miatt előfordul, hogy a srácok mellényúlnak, így a gumimodell miatt pl akár 1mp-el lassabb is lehetsz előző szezonban futott köridődhöz képest, vagy a kocsi menettulajdonságai némiképp megváltoznak.
    - Az elején tapasztalni fogod, de ez ne vegye el a kedved a versenyzéstől, hogy sokan úgy mennek pályára, hogy nem tudnak vezetni és ezzel mások versenyét rontják el, így a Te versenyed is, ez benne van a pakliban.
    - Előny és hátrány az SR és IR alapján a versenyzőket osztályozni. SR- Safety rating ami pl ütközésekkor csökken és felsőbb licenc megszerzéséhez is elengedhetetlen, valamint az IR ami a gyorsaságod és vezetéstechnikád befolyásolja @ ha a mezőny elején végzel, akkor nő, ha a végén, akkor csökken.

    Iracing account nélkül is közelebbről meglesheted az alábbi videók közül csemegézve.
    Angol tudás nélkül felirat bekapcs, fordítás magyarra és ha nem is tökéletes, de érthető nagyjából.

    How-To
    Basic Training
    Racing Shool

    Ami kimaradt, az az Iracers.hu tájékoztatójában jobban benne van KaraDani jóvoltából.
    Magyar iracing liga fóruma
    GTR Masters fórum
    SG fórum

    renato eredeti hsz-át itt olvashatjátok:

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Met #503 üzenetére

    Off track és car contact-ra mit írt a végén chat-ben, ha emlékszel? Milyen licenszed van?

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Met #507 üzenetére

    Nagyjából reális is lehet, bár a corner/incident mutatóval lehetne operálni, de már késő van ahhoz.
    Oválozni szoktam A-s vagyok és ott ha ott contact van akkor az csetepatét jelent. 2 diszkós ütközés oválon -0,15-0,17 szokott lenni A class-ban.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz #70869248 #510 üzenetére

    Igazad van, én azt vettem észre, hogy ha valaki elkezdi, akkor nem elég a D vagy C licensz, hanem A-ig akar jutni, ami már jóval több kiadással jár. Elvi szinten ha valaki ligában versenyez és mellette C,D hivatalost is nyom, hogy dőljön a lé, akkor 40-50K-ból meg lehet állítani, hogy utána 2K / év maradjon.
    A nagyobb baj szerintem azzal van, hogy sok a "gyökér" és emiatt téged is büntet a rendszer. Igaz nekem elég sok minden már megvan, de inkább ez idegesít a legjobban, főleg úgy, hogy pályán óvatosabb vagyok a kelleténél, így rizikós helyzetekbe pl hivataloson bele sem megyek, hogy az SR-t ne kelljen keresnem, ahogy írtad is.
    Itt úgy is az online rész amit más játék nem fog egyhamar felülmúlni, bár szurkolok AC-nak, de majd ha kész lesz akkor tudunk róla csak véleményt mondani. IR-nél az SR rendszer amennyire előny annyira hátrány is sajnos legalábbis a jelenlegi formában.

    fLeSs: Pedálod amúgy milyen, mert visszanéztem a topikot de csak annyit látok hogy fanatec.

    Ma Daytona / Silverado buli lesz este hostolt szerveren akinek van kedve jöjjön. Részletek majd itt..

  • szacsee

    nagyúr

    válasz Met #551 üzenetére

    Van aki kombinálja is..
    gáz-fék-jobb-ball-gáz-fék....stb
    Mosport GT3 repülőrajt.... :
    Tegnap is belefutottam ilyenbe. 3. helyről indultam, pole-ból vérpista, 2. nem csatlakozott, 4. mellettem.
    1. gáz-fék-jobb bal úgy hogy az egész utat elfoglalta a pacecar mögött. :DDD
    Az elvileg másik oldalról induló 4. már írt neki, hogy vegyen vissza, de nem jött össze. Mivel a 2. lemaradt a gridről így a 4. indult volna mellőle. A barma célegyenes ráfordító elött átment a másik felére és nyomott egy féket és kipördülve neki a falnak, a 4. belecsattant és gondolom még mögötte is páran, én meg mint a jóllakott napközis nyomtam egy kövér gázt. A mögöttem levő sor vette az adást és zöldre el tudtunk indulni, de 4 körön keresztül voice chaten ment a szájkaraté. ;]
    Aki gyors annak nem kell melengetni a gumit úgy is gyors, aki meg balf&#sz az akár 120°C-ig is melegítheti felvezetőben akkor is bal&#sz marad ;] .

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #610 üzenetére

    Bringáskesztű?
    Vékony szivacs 1-2 helyen, ujjvégek szabadok és elég olcsó+ minden városban van cangásbót. :D

  • szacsee

    nagyúr

    válasz fLeSs #613 üzenetére

    Munkára? :P
    Szövet kesztyűt pl alkatrészek pakolására, vagy egyéb kezet, alkatrészt kímélő munkára... pl:
    Gép összeszerelő sor pneumatikus kulcsok és csavarok megfogása, műanyag alkatrészek csiszolása, rakodása stb.
    Gumival átitatott kesztyűket olyan helyen, ahol nem száraz az alkatrész.. pl olajos csavar megfogása, vagy enyhén kenőanyaggal felhordott alkatrész szerelésére.
    Illetve olyan helyeken, ahol kesztyű nélkül előfordulhat, hogy a szennyeződést szikével vágják le a kezedről... pl sziloplasztozás, esetleg próbáld meg megfogni az üvegszálas gyapotot kesztyű nélkül.... :DDD
    Ezek nem rossz kesztyűk, de ki kell próbálni a Neked megfelelő méretben.
    Lehet hogy a vászon kesztyűben "csúszkálni" fog a kezed, a gumírozott az elején kényelmetlen lehet, mert merevnek tűnik, amíg be nem töröd, illetve beleizzadsz. Ezeknél nincs csuklópánt, így esélye megvan, hogy a kesztyűt igazgatnod kell futam közben. Cangás kesztyűt már 1-2 helyen lehet kapni 1000-1500Ft-tól, én spec 990-ért vettem egy vidéki boltban, igaz bringázáshoz.
    Próbáld ki, ha bejön akkor olcsóbban megúsztad a cérna kesztyűvel, ha nem veszel bringásat.... vagy valamilyen versenykesztyűt.. :D
    Esetleg nagy kormányos topikban kérdezz rá, hátha tudnak okosságot.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák