-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
fungeld
aktív tag
Bowdenház nélkül nem ér semmit a poplock, legalábbis nálam dart3-nál ez a helyzet, mert ugye így amikor húz pár centi bowdent akkor nem fordítja el azt amivel lockolni kell, csak közelebb húzza magát a kar a teleszkóphoz. Nem tudom mennyire érthető.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
feka007
nagyúr
-
Manitou
addikt
válasz feka007 #10553 üzenetére
Hát a tuti biztos az az ha minden alkatrész le van mérve konyhai digitális mérlegen és azt összeadogatja az ember. Sokszor a gyári adatok sem feltétlen igazak, amik a neten fellelhetőek, és általában lefele hazudnak súlyban a gyártók.
Az ilyen szobamérlegek azért simán tudnak csalni 0,5-1 kg-ot is.
A 11,2 kg-ot azért tartom kevésnek, mivel eleve a kitámasztó sem túl könnyű, a teló sem egy könnyű darab a vázat passzolom, az még akár lehet hogy nem olyan nehéz, bár 1,7kg-nál nem hiszem hogy könnyebb lenne. Meg az alkatrészek amiket látok, szóval ez alapján olyan 12 inkább. 11-11,2 kg-hoz már viszonylag könnyű teló és váz is kell. -
szki
őstag
válasz feka007 #10553 üzenetére
Ráállsz a szobamérlegre magad, és megméred a súlyod 3x. Majd bicajjal a kézben megint 3x. A különbségek átlagolása elég pontos kell legyen.
(megj.: nekem nincs mérlegem, és néha kölcsön szoktam kérni )11,2 kg nagyon jól hangzik ilyen bicajnál!
Legközelebb lemérem az összes bicajt a környezetemben, de szerintem anyámé lesz a legkönnyebb, ami tiszta alu citybike (agyváltós).(#10555) Manitou : Váci magaslaton lakik a fórumtárs, és ott fent biztos kisebb gravitáció, és kevesebbet súlyt mér a mérleg
Nekem az oldalsztender 800 gramm körüli (pontosan nem emlékszem már). a csomagtartó 1100 g. Nincsenek is fent már régóta, mert a +2kg terhet megérzem.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Dirtyz #10529 üzenetére
Gratula a helyezéshez, pláne hogy komoly technikai problémák mellett sikerült így. Szívesen segítek, amit tudok máskor is.
Bocs, hogy a végén már nem vártuk meg, amíg Meménél végzel, az eső miatt inkább nekilódultunk gyorsan a hazafele útnak...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Tamoo
MODERÁTOR
SPD-seknek, akit érdekel:
"Tekerj, ahogy a félistenek!" bikemag cikk --> [link]
(minőségre nem az igazi, most csak lefényképezni tudtam) -
Ariadne
őstag
Az eddigi legőrültebb teljesítmény azért mégiscsak Szőnyi Ferenc, elképesztő az a pasas, tízszeres ironman, ez már nem emberi...
Ja és a "csak" bringás őrült távokat tekintve meg ugye most lesz nemsokára Le Mans-ban a 24 órás országúti verseny, cikkeznek szépen Káldy Attila és Szőnyi részvételéről. Káldynak állítólag teljes team-je van masszőrrel meg minden. Ehhez képest itt van Sasi, aki még csak 23 éves, és mindenféle profi edzés nélkül 24 óra alatt tavaly 614 km-t ment (5200 m szinttel!) a verseny k-európai változatán, most pedig egyéni szervezésben otthon (!) 624-et, egy lámpás kereszteződéseket is tartalmazó körön... A saraticei verseny idén elmaradt, Le Mans-ba pedig nem jutott ki, mert pár százezer forintba fájna, több hónapja készült pedig keményen... Komolyan gondolkodom, hogy jövőre összeszervezek egy gyűjtést neki előre, iszonyú kitartással megy a srác, kíváncsi lennék, mire képes a nagy öregek mellett, ha megkapja a lehetőséget.
mod.: Ja ez az idei sztori...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz feka007 #10560 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de inkább 13 kg-hoz lesz a bringád közelebb, mint a 12-höz. Csak a teleszkópod 2,5 kg az interneten talált adatok alapján, és az alkatrészek nagy része a masszívságról és megbízhatóságról szól, nem a pehelysúlyról. Én 1,5 kilós teleszkóppal, ennél fél kilóval könnyebb vázzal, könnyű kerékszettel, SPD pedállal, hasonlóan nem diétás hajtóművel, szintén tárcsafékkel vagyok 11,4 környékén. De ha igazán kíváncsi vagy a súlyára, akkor gurulj el Meméék felé, nekik van akasztós mérlegük gramm-mániásoknak rendszeresítve
Ariadne: a gyűjtés jó ötlet, az eredményei és az őrültsége folytán simán ott lenne a helye Le Mans-ban
"Már tavaly világos lett számomra, hogy nem tudom élvezni a 200 km alatti versenyeket, megpróbáltatásokat. "
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz tzimash #10566 üzenetére
Kérem kapcsolja ki... Ezeket a távokat már értelmezni sem tudom.
Mondjuk azután, hogy az egyik késő ötvenes korú ügyvédről, akivel együtt dolgozom időnként, kiderült hogy "csak" (?) sima ironman versenyekre jár, de főleg külföldön, mert itthon nincs versenytársa, azóta kezdek nem meglepődni teljesítményeken.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tzimash
őstag
válasz Ariadne #10568 üzenetére
Brutális az biztos, koca bringásként igazán a két másik sportág rémisztő számomra, elképzelni sem tudom milyen lehet annyit futni, úszni.
Viszont biztató látni, hogy van élet 40-50 év körül isTamooo:
Köszi az olvasnivalót, rám fér ebben a témában, és a műszak se lesz olyan unalmas[ Szerkesztve ]
-
Jofi81
őstag
Ma is voltam egy 42 km-es körön, ezúttal zala helyett somogyban, itt is jobb, mint az alföldön...
Kérdés: Ha a hátsó váltóm lefelé (a kisebb fogaskerekek irányába) nehezen vált, felfelé viszont könnyedén, akkor húzni vagy lazítani kell a bovdenen?
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Jofi81 #10575 üzenetére
Attól függ merre húzod te és merre a rugó.Ha arra amerre a rugót legyőzve te húzod vált nehezen akkor feszíteni kell a bowdent (ergo hosszabítani a bowdenházat),ha pedig arra vált nehezen merre mintegy engedsz a rugónak akkor lazítani kell a bowdent (ergo rövidíteni a házat).Van ilyen és olyan húzású váltó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
KaraDani
addikt
Abban nem fárad el az ember
Aszfalton 76,66 volt a legnagyobb sebességem lefelé, mondjuk az már parás kezdett lenni, főleg, hogy lakott területen volt és kanyar után megláttam, hogy elsőbbség adás tábla van kint Meg az is igaz, hogy nagyban függ azért a bicaj állapotától meg a fékektől is a biztonságérzet. -
Def26
félisten
válasz KaraDani #10583 üzenetére
Jó, hát nekem a biciklim sem az az aszfalttépő. Egy gumicserét mindenképp be akarok iktatni még idén, mert ezzel kicsit megerőltető az aszfalt.
De basszus, majdnem 80km/h, az azért nem semmi. Akkor mennyit mennek a komoly versenybringával az aszfalton?
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
szki
őstag
válasz Dirtyz #10529 üzenetére
Grat a dobogós helyezéshez!
(#10561) Tamoo: Itt is köszi! Kötelező olvasmány, és még mókás is! Elolvastam, és sok okosság van benne SPD-hez. Látom sokat kell gyakorolnom a fázisokat, és olyan izmot is erősítenem kell (pl csípőizom), melyre nem is gondoltam (bár biztos használtam). Érdekes lesz egyetlen lábbal gyakorolni a pedálozást!
Nagyon kíváncsi vagyok hova lehet eljutni a jó pedál használati technikával!(#10562) Ariadne: Pécsi futó haverom már mesélt erről a 10x-es IM bajnok magyarról! 1x is elég fárasztó az IM. De hogy 10 nap egymás után mindig megcsinálni!
Linkelt cikkeket elolvastam. Kicsi a világ, mert az első cikkben említett Zakariás Géza tesitanárom volt 20 éve a fősulin Győrben
Ilyet se hallottam még energiaitalnak: "gyermektápszer(!), fehérje, és hozzá még Nesquik kakaópor összeshakelve". Nagyon íztelen a gyermektápszer, de tényleg tápláló
08.21.-22. lesz a 24 órás verseny. Hol lehet ezt nyomonkövetni?
Ez a Sasi tehetséges ilyen fiatalon, de még messze van a két öregtől.(#10573) tzimash: "...biztató látni, hogy van élet 40-50 év körül is"
Csak a huszonévesek gondolják másként. Mikor kiröppenek a gyerekek, akkor a szülőknek sok olyasmire van lehetőségünk, amit korábban nem tehettek meg Persze azért kell hozzá lóvé...[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Én pár éve ezzel a bringával mentem 70-80-nal lefele, több percig a Nagy Hideg Hegyről lefelé. Viszonylag széles aszfalt út volt, kisebb-nagyobb kanyarokkal, de az az élmény mindörökké megmarad bennem, hogy annyira nehéz volt már a kormányt mozgatni annál a sebességnél, hogy csak na.
A mostani bringámmal, még úgy is, hogy hidraulikus 200/160-as tárcsa van rajta, nem merném még egyszer, mert eléggé kockázatos, ha épp szembejön egy kocsi.
-
fpeter07
veterán
Nálam ez a limit valahol 70km/h-nál van. Ott éreztem azt, hogy ez már sok lesz. Furcsa volt, ahogy szállnak el mellettem a fák, a menetszél is gyanúsan hangos volt. Azt nem tudnám elképzelni outival.-> Szerintem fékezés nélkül meglett volna a 90 is akár.
[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
Kb. 100 kiló vagyok az nekem lefelé előny, és nagyon meredek volt a lejtő.
"Akkor mennyit mennek a komoly versenybringával az aszfalton?": előfordul a 100km/h óra környéke, volt, hogy úgy mentek le, hogy a motorosok nem bírták velük (2 emberrel ugye)Ez sem csoda, amikor síkon 70km/h körül sprintelnek.
lacos001: fú erre emlékszem, először nem hittem a szememnek, hogy ilyen tempónál még el meri engedni a kormányt és megtolni a másikat
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Meme, ment privi. Előre is köszönöm a válaszod!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #10571 üzenetére
A THM részben azon a szakaszon jön le Kékesről ahol én is tekeregni szoktam. Ha ráérnék holnap kinéznék, bár nem hiszem hogy nagy tömegre kell számítani, gondolom elvétve 1-1 bringást látnék maximum
Max speed: Nekem még 60fölé sehol nem sikerült mennem se montival se virsli gumival, pedig vannak hegyek. Lehet nem vagyok elég bátor, de nem is baj.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #10597 üzenetére
"A versenyen 5 ország 152 versenyzője áll rajthoz... Egyéniben 82 versenyző indul, duóban 26 egység, valamint 5 négy fős csapat alkotja a mezőnyt."
-
borcz06
csendes tag
sziasztok
keresek fehér prizmát a küllők közé. ki tud segíteni hogy hol találok?meg ilyen kis villogó kormányra rakható fényt.
üdv
borcz -
rétisün
veterán
válasz borcz06 #10599 üzenetére
ha jól tudom, a küllőprizmának narancssárgának (egész pontosan borostyánsárgának) kell lennie, ilyent akármelyik bringaboltban kapsz, és első villogót is. pl. a tesco, lidl, aldi is tart ilyesmiket.
de webshopokban is van, pl. ebike, bikemarket, bringaland kérdés persze, hogy 1-2 ezer ft-os vásárláshoz érdemes-e még postaköltséget is fizetni.....[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen