-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Doki-HUN1978 #42850 üzenetére
itt is. nem csak fixi
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #42849 üzenetére
Nekem ilyen gondom nincs, én a bringákat A-tól Z-ig szeretem, fixi, ss, outi, xc, am, dh, teljesen mindegy
#42851: Már mielőtt kattintottam, tudtam mi lesz
Doki-HUN1978:
Hát gondolj bele, tekersz egy tempósat, mondjuk 40-el pörgetsz, és kitalálod, hogy márpedig te most hátra akarsz elkezdeni tekerni - amellett, hogy nem fog menni, olyat kap a térdízület, hogy örülhetsz, ha nem hullik atomjaira Azért annak a 40-el pörgő keréknek, és ezen keresztül a hajtásnak durva ereje van ám. Tekertél már fixit? Komoly a kérdés, mert elhiszem, hogy nem érted, én se sejtettem, hogy milyen érzés lehet, amíg rá nem próbáltam, értelemszerűen nem 40-nél, mert bolti bringát kaptam kölcsön kipróbálni
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rii
nagyúr
fixie-vel szemben egy ojjjektív ellenérv van ... az, ha jön a padka, vagy hirtelen kell nagyon bedőlni, vagymittom én, és ha veszélyes h odaér a pedál valahová akkor fixie-nél nem lehet csak úgy akkor fentartani az egyik oldalt ... van egy skác ... ős ezért nem fixie-vel nyomul, hanem a gép pont úgy néz ki mint egy fixie ... csak épp SS és kontrás .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #42850 üzenetére
Lényegében amikor fixin ellentartasz a pedálnak, akkor a térdizületedet nyomod össze. Szóval a fixin fékezgetés az olyan, mint ha időnként leesnél valahonnan, és kinyújtott térddel érnél földet (kinyújtott lábakkal, mert hiába van behajlítva az ember lába, izomból megfeszíti, hiszen ha nem tenné, akkor elpörögne). Amitől nyilván nem megy szét azonnal az ember térde, de minden csak idő kérdése...
Visszafele meg nem tudsz lényegében egy fixit tekerni, ha az előrefele halad, kivéve ha akkora erővel megtekered, hogy "hátrafele kipörögjön" a kerék. Ami nyilván még térdgyilkosabb, mint ha csak fékeznéd (hiszen először ahhoz állóra kell fékezned a kereket). Illetve megjegyzem épp emiatt fékezés szempontjából nem sokat ér (ellenben a gumi hamar elfogy)Szerk: Félreértések elkerülése végett, nyilvánvaló okokból amikor előrefele tekered a pedált, akkor is összenyomódik a térdizület. Csak tipikusan fékezni gyorsabban szeretne az ember, mint gyorsítani, illetve egy esetleges vészfékezésnél nem a térdedre fogsz figyelni, hanem hogy izomból rálépj a pedálra. És az bizony nem tesz neki jót.
rii:
Fixivel szemben csak ellenérv van Elvileg érv lehetne mellette az ára, de mivel divatcikk, illetve a szabadonfutó annyira filléres (és nehezen romló) alkatrész, hogy lényegében egy fixi drágább, mint egy egysebességes (sőt lényegében, az egysebességes is drágább, mint egy alap váltós bicikli... tömeggyártás miatt). További érv lehetne a jobb hatékonyság, de amennyit nyersz azon, az kb. elhanyagolható. Illetve nyilván mindenféle trükközéshez jó ha nincs szabadonfutó, de az már teljesen más műfaj.[ Szerkesztve ]
-
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Cathfaern #42855 üzenetére
Ez csupán súrlódás kérdése, ha nem tévedek.
Nyilván száraz aszfalton nem próbálnám meg visszafelé meghajtani a pedált, de ott, ahol könnyen ki tud pörögni egy kerék, meg lehet próbálni. (salakon, jégen)Azt hittem a holtpontoknál éri olyan ellenterhelés a térdet, amelybe komolyan meg lehet sérülni.
(#42859) hoffman_: Nem vagyok biztos benne,hogy ki szeretném én azt próbálni...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
válasz Cathfaern #42857 üzenetére
Cathfaern:
Igen, de a skid-del viszont a gumid kopik egy "picit" gyorsabban a standardnál Én, aki amúgy szeretem a fixit, az utolsó pozitív érvet töröltem el az imént, háh
Doki-HUN1978:
Az imént leírtak után csak annyit fűznék hozzá, hogy akkor próbáld ki! Tőlem csinálhatod salakon is
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #42860 üzenetére
Azt pedig pont egyszerű elképzelni, hisz pont az általad említett súrlódás kvázi eltűnik, mivel a hátsó kerékről lekerül a súly, mert előredőlnek, és töredék erővel lehet megállítani a kereket. El is kezdhetne visszafele tekerni, de amint rákerülne a súly a hátsókerékre megint, reccsenne a tréd.
mod:
Oh, amatőr, van még mit behoznod, ez az oldal most nem sikerült túl erősre
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Auratech
őstag
Ahogy elnézem, találtam egy pozitívumot a fixire. A meghajtás közvetlensége a teljes mozgásra. A kontroll direkt. Nem véletlen, így lehet csak kerékpár zsonglőrködni, egyensúlyozni profin. Ez csak a fixin van.
Amúgy el bír szakadni ott a combhajlító izom is secperc.
Viccből kifejezetten szeretek a lámpánál 0-ra lelassítani vagy akár lecövekelni. Néha egész sokáig sikerül de amit a neten lehet látni kerékpáros ügyesség címen, az egy másik dimenzió...Auratech Field Recording
-
hoffman_
nagyúr
válasz Auratech #42863 üzenetére
Igen, a trackstand, az egy mókás dolog, én is mindig próbálkozom vele, de nem eleget, még mindig nem vagyok túl ügyes
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Studiossrác
aktív tag
Sziasztok!
163 cm-es lánynak 52-es férfi vázas trekking belefér?
-
Auratech
őstag
válasz hoffman_ #42864 üzenetére
Hát ezt elnézve beneveznék. Azt próbálom mindig, hogy amikor megállok, egyenes kerékkel ülve maradok, mintha odafagytam volna, amíg jön a zőőd. kb 10s-ig megy, aztán kibillen valami...
Az első élményem volt, mikor feltekerünk edzésen a hegyre és a tetőn az eufória kitörölte a fejemből, hogy be van húzva a klipsz.. Álltam, mint a birka, aztán szép lassan, ordítva eldőltem oldalra.Auratech Field Recording
-
#90933760
törölt tag
Hát ez eddig bírta. Megpróbálom összerakni még.
[link] -
Def26
félisten
carbike.hu -n túl olcsóak a kerékpárok. [link] Sztetek mitől lehet ez?
pl.
2013 Merida Big9 Tfs 300-D 205.900,- máshol meg 250k körül mozog.
2013 Merida Big9 TFS 100-D 180.000,- máshol meg 200k körül mozog.Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
#90933760
törölt tag
válasz #90933760 #42867 üzenetére
Pont annyi szem kiesik, hogy a kanálon már nem lehet áthúzni. Megcsináltam singlespeedre, de mivel elől a tányérok nem középen vannak vagy oválisak, a rosseb tudja ez a szemétre való miért ilyen, ahogy tekerem vagy megfeszül úgy hogy nem tudom továbbtekerni vagy pedig a másik ponton úgy meglazul ledobja. Az a rohadt tányér ha kör alakú lenne simán frankó. Lekaptam a kilométerórát ami többet ér az egésznél, fogtam a bringát hátrakúrtam a ramatykupac tetejére csak úgy fröcsögött. Akkor most járok gyalog.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Auratech #42836 üzenetére
Na de ha még benzinezgeted, akkor beigazoltad végül is hogy teljesen értelmetlen amit csinálsz..
Ha nem akarod pocsékolni a vegyszert, meg nem akarsz megdögleni az oldószerektől, és teljesen tiszta láncot akarsz, akkor veszel egy flakon brigéciol 2000 -ret. Aztán döntesz egy tálcába 1 centit hogy ellepje a láncot, és körömkefével vagy fogkefével kisikálod minden oldalról, főleg úgy hogy a gyűrűk jól pörgessék ki maguk alól a retket. Egy nagyobb üvegbe, mondjuk az említett nesteas-ba, beledöntöd a tálcából a dzsuvás elő mosó levet, aztán a láncot kimosod vízben, aztán újra brigéciol, megint kikefél minden oldalról, a brigéciolt szintén bele a nesteas üvegbe, aztán alapos vizes öblítés. Eredmény, patika tisztaságú lánc. A koszos brigéciolt a nestea-ban, pedig ülepítheted amíg akarod, aztán a tetejéről leszívod a tiszta brigéciolt egy nagy fecskendővel.
Brigéciol 2000 pedig annyira nem veszélyes, mert nem olaj alapú, hanem olyan mint egy sima mósószer, csak sokkal erősebb, szóval nem fognak azonnal kidögleni a tengerekből a halak ha egy kicsit kiöblíted vízben a vele mosott láncot. -
Toomy
senior tag
Amúgy vicc ez az időkép. Hétfőn délután feldobtam a mountira az 1.75-ös terep gumikat, mert keddre már havazást mondott. Nem volt, de rajta hagytam mert szerdától már mutatta még reggel, most már arra is felhős napos időt mond. Legalább combosodok a napi 75km-el. De hazudnék ha azt mondanám hogy jól is esik. Ég és föld az 1.35-ös slick-hez képest. Mondjuk szél is volt ma rendesen ami taszigált visszafelé kb. 30km-en keresztül...
-
szki
őstag
Kaposvárra kellene elruccanom gyerek kosármeccsre. Gondoltam bicajjal lenne jó. Bár a 61-es főúton lehet tilos bicajozni.
(#42874) Toomy:
Terepgumival tekerni napi 75 km-t! Elismerésem! Nálam hátul 23 mm slick van pár hete. Érdekes vele közlekednem jégen, hóban a dombokon. Nem is száguldozok, ha csúszik az út[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
Hali!
Mi járatban erre felé? Merről jössz ide? Ha normális lesz az idő eléd mennék! 61-est nem ajánlom, ha megmondod hova akarsz eljutni, ajánlok alternatív útvonalat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Szakbarbár
aktív tag
Az időképnek nem lehet hinni. Január óta figyelem a 30 napos előrejelzést. A 30 napból az utolsó 10-15-ben mindig felmelegedést jósolnak, csak a dátumokat változtatják pl most 27-re a múlt héten még 10-12 fokot mondtak, hétvégén már csak 8-9-et, ma már csak 6-ot. Úgy csökken a várható hőmérséklet, mint az életszínvonal
Ha lenne legalább 10 fok, én is mennék hosszabb távokat, de téli ruha nélkül ilyen időben max 1 órát vállalok be.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
bubi92
őstag
ti nem láttátok a premium rush-t? ott is a fék miatt esik el a csaj a fék rossz, utáljátok gondoljatok a mutató ujjatokra! szegény, hogy elfárad a sok fék húzogatástól
amúgy elárulok egy titkot nektek, nem csak tolod a pedált a lábaddal, hanem húzod is, szóval más irányú terhelést is kap...
napi használatban a testsúlyt kihasználva alig kell erőt kifejteni a fékezéshez. ha hirtelen kell fékezni akkor kell csak rátaposni mint az állat, és csak akkor kapja a nyomást a térd. -
Toomy
senior tag
Hát ez az a várható havazás miatt tettem csak fel ,de naponta tologatják Ebben a 2 napban simán mehettem volna az outival is, mert csont szárazak az aszfaltok. Na mindegy lesz még rá alkalom.
Ma megelőzött egy outis akire rácsatlakoztam pihenésképpen, de sajna 1km után másfelé ment és így küzdhettem tovább. A terepgumizás miatt minimálisra csökkentettem a mászásokat is.
A tegnapi szélcsendes időben 26,4-es átlaggal toltam neki az 50 km-es szakaszt. Na ez az outival, kevesebb erőfeszítéssel / lazább pulzussal simán 30-as átlag lett volna. Már nem kicsit hiányzik a sebesség. -
|AP|
veterán
_pifta_ fórumtárs ajánlására lenéztem a Bokréta utcai bringaboltba. Elmondtam a srácnak mit szeretnék (használt, városi, rohangálós bicó, nem egysebi, egyenes kormány, nem túl igényes, de jól össze legyen rakva, legyen olcsó is... stb.), aztán mire elmondtam pont odaértünk EZ mellé és csak rá kellett mutatnom, hogy pont ilyet
Holnap meló után kipróbálom és ha minden oké, akkor el is hozom. Az egyedüli amin kicsit elgondolkodtam, hogy a 185 cm magasságomhoz nem kicsi-e a 26", de több hasonlóan magas ismerősöm is ekkora bringával szaladgál, úgyhogy remélem holnap átmegy a személyes próbán is. -
szki
őstag
válasz belaazallat #42876 üzenetére
Köszi. Ismerem az alternatív útvonalakat. De Kanizsától a 61-es a legrövidebb. Az is lehet, hogy vonatozok egy rövid szakaszt. Majd írok privit.
#42878) bubi92?
Mindenki picit máshogy használja a bicajt. Városban még el lehet bohóckodni fixivel. De helyközi közlekedésben, dimbes-dombos terepen, szembe- v. hátszél esetében kell az a váltó. A pedált mindig az optimális nyomatékkal illik tekerni. Klipsz nem csak fixin lehet. Én is használok télen a trekkingen spd helyett.
Fék csak vész esetére, és a célban való megállásra használatos nálam. Pláne az első fék lényeges, mert az tényleg lassít is, míg a hátsó fék alig.(#42879) Toomy: Hiányzik a sebesség? Akkor pattanj motorra!
-
#90933760
törölt tag
Ha kifúrom a szakadásnál a szemeket, majd egy szögből vágok egy pont olyan vastagot, majd betolom, kalapáccsal vagy fogóval a végeit laposra nyomom hogy ne essen ki az működőképes vagy ne is erőlködjek vele?
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42883 üzenetére
Nem lenne hosszú életű. A szögeket nem edzik olyan jó minőségűre, mint a csapokat, mivel teljesen más célokat szolgálnak.
Meg a végét kézzel nem tudnád úgy megzömíteni, hogy ne szoruljon, de el is forogjanak a szemek és a hajtást se akadályozza az extra szélesség. De ha van kedved barkácsolni, akkor hajrá!
Meg már a kifúrás is kérdéseket vet fel... Szinte kizárt, h életképes legyen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #90933760 #42883 üzenetére
egy 9 es láncnál mondjuk azt érnéd el hogy egy 10 éves gyerek egy erősebb taposásra azonnal eltépné
Meg ha meg ki tudsz egy láncot ilyen szépen fúrni, akkor érdemes lesz a szakmában elhelyezkedni.
Tavaly csináltam egy olyan hibát, hogy az oem shimano 9 es láncot, úgy nyomtam össze hogy mikor az oldal lemezből kiért volna a csap, kicsit félre ment, és a helyét egy pár század miliméterrel kitolta a luk 50 foknyi cikkelyén. Szerencsére ismerősé volt a bringa, míg átment a szomszédba el is szakadt, aztán gyorsan kapott egy patent szemet.[ Szerkesztve ]
-
lefkosia
őstag
Kerékpárra szeretnék biztosítás kötni lopás, töréskár stb. Érdemes
The Truth Is Out There
-
Auratech
őstag
válasz bubi92 #42878 üzenetére
Te még háromkerekűn tolod 5-8 km/h fix sebességgel, gondolom.
Ha az emberi lábmeghajtás a mozgás sebességétől függetlenül azonos nyomatékot lenne képes közölni, semmi szükség nem lenne válóra, mert a fokozatmentes erőátvitel az izmokban lenne.
Egy megállásból akkora terhelés adódik, mintha gyors futásból kellene lecövekelni, vagy dombról lefutva hirtelen megállni.
A híresztelések ellenére a halmozott mikrotraumákat viselni kénytelen ízület nem képes hibátlanul regenerálódni.
Poénból jó a fixi, napi rutinban alig életképesebb, mint egy egykerekű...Auratech Field Recording
-
Peet210
őstag
válasz lefkosia #42887 üzenetére
Ezen én is gondolkodom. Ha nagy értékű a kerékpár akkor szerintem igen. Ezen kívül ha sokat vagy nyeregben egy esetleges baleset esetén is fizethet a biztosító a kárért. Arra lennék kíváncs ha edzés közben történik baleset főúton, abban az esetben hogy járna el a biztosító (mivel ha jól tudom főúton nem lehet kerekezni).
Tehát egy 250e vagy e feletti értékű kerékpárnál egy esetleges lopás esetén jól jöhet az az összeg amit a biztosító fizet (persze ha a szerződésnek megfelelően volt tárolva, zárolva, elhelyezve). Ezt mindenféleképpen érdemes átolvasni mielőtt megkötné az emberToday's record, is tomorrow's motivation
-
Mr.Csizmás
félisten
Q
U lakatbol, vagy egyeb dologbol amivel fixalni lehet a verdat, mit erdemes venni? lehetoleg olyasmire gondolok, ami nem kur bele a kullokbe, ha valami gyepes odebb akarna tolni. ja es ne maszatolja ossze a lanc.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
sanzi89
addikt
Milyen olcsó, fél slick gumit ajánlotok, ami rendelkezik már valamilyen defektvédelemmel?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
zoli03
őstag
válasz Auratech #42888 üzenetére
"Poénból jó a fixi, napi rutinban alig életképesebb, mint egy egykerekű..."
Én szinte minden nap megyek városban a fiximmel, és nem igazán érzek semmilyen hátrányt egy szabadonfutóshoz képest. Az első 1-2 nap volt csak szokatlan, de ma már az a szokatlan, ha átülök egy szabadonfutósra. Próbáltad egyáltalán?
-
deicide
veterán
válasz bubi92 #42895 üzenetére
Én próbáltam, faterom régi Csepelével rengeteget mentem, de azon volt fék. Szerintem úgy értette, hogy káros a térdízületnek a hajtás kialakítása. Nem rövid távon érzed meg, hanem majd később.
Én amiatt nem szeretem, hogy pl a faluban, ahol lakom, a legtöbb utcába képtelenség lenne felmenni vele.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
D.Orion
veterán
válasz sanzi89 #42891 üzenetére
Tegnap pont a kezemben volt a Schwalbe 2013-mas katalógusa. Nagyon szépen összeállított és részletes leírást tartalmazó olvasmány. ITT elérhető neten is, igaz angol verzióban. 22MB-os PDF fájl! Érdemes letölteni gépre és úgy böngészni. Nem olcsók, de jók! A defektvédelmi kategóriák is szépen le vannak benne írva.
[ Szerkesztve ]
-
bubi92
őstag
válasz deicide #42896 üzenetére
nem is ezzel van problémám. ez tény, hogy eléggé károsodna a térd HA ez a valóságban is így lenne: "Egy megállásból akkora terhelés adódik, mintha gyors futásból kellene lecövekelni, vagy dombról lefutva hirtelen megállni."
szó sincs ilyesfajta terhelésről. a napi használat során majdhogynem alig kell erőt kifejteni a fékezéshez és azt is a testsúlyoddal csinálod. ekkor a térded szinte semmi nyomást nem kap. ez a mondat csak a vészfékezésre és skidelésre igaz. amit meg nem napi rutin jó esetben.
-
F_Gergely
őstag
válasz Mr.Csizmás #42890 üzenetére
nekem is meg havernak is kryptonite lakat van, es nagy jo. van rajta egy bevonat amitol nem cseszi szet a bringat. szoval csak ajanlani tudom.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Dr.Zoo blogja, avagy az élet nagy dolgai...
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Diablo IV
- Nagyrobogósok baráti topikja
- iPhone topik
- mefistofeles: Miért így bizniszelsz?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs