-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #21463 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nem a KRESZ, hanem a KöHÉM rendelet szabályozza ezt a területet, bár ez a helyzeten nem változtat.
megengedett-e borostyánsárga helyett már színű küllőprizma? (a KRESZ e téren nem egyértelmű)
De, egyértelmű:116. § (1) g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
büntetniük kell-e, ha meglátják, hogy a bringán nem egy közös kapcsolóval kapcsolható az első és hátsó lámpa
Elvileg büntethetne, mert nem felel meg a rendeletnek, de ez a szabály a gyakorlatban egyszerűen betarthatatlan a világítás elhelyezését leíró rendelkezésekkel együtt.116. § (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
Megengedett-e színes világító, esetleg kék színű küllőlámpa?
Nem, mert tételesen nem sorolja fel a rendelet vonatkozó része, hogy mit lehet oldalra felszerelni, ami eszerint nem más, mint küllőprizma:116. § (2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárgafényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
Az általános rendelkezéseknél szereplő rész a fentieken kívül bármi mást megtilt, ami világítás az elhelyezésére és színére vonatkozóan:
37. § (1) A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged. Ez a rendelkezés nem vonatkozik az olyan világítóberendezésekre, amelyeknek a fénye a jármű üzemszerű használata során kívülről sem közvetlenül, sem közvetve nem látható (pl. csomagtér-megvilágító lámpa, szerelőlámpa), továbbá azokra a világító-, illetőleg fényjelző berendezésekre, amelyeket a világító- és fényjelző berendezések elhelyezése tekintetében jóváhagyási jellel ellátott járműveken gyárilag helyeztek el.A következő pont megtiltja az extrém színű küllőprizmák használatát is (és a fehér is extrémnek számít ...):
70. § (3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.
Büntetnek-e a villogó lámpákért
Elvileg büntethetne, de nagyon remélem, hogy villogó hátsó lámpáért nem büntetnek (nálam az egyik LED sor villogni, a másik folyamatosan világítani szokott).37. § (6) Villogó fényt a világító, illetőleg fényjelző berendezés - az irányjelző, a megkülönböztető lámpa, a figyelmeztető lámpa, a taxi vészjelző lámpája, továbbá a visszajelző lámpák kivételével - nem bocsáthat ki. A villogó fényű lámpa villogásának egyenletesnek, jól érzékelhetőnek, a villogások számának percenként 90±30-nak kell lennie. Az első felvillanásnak a bekapcsolást követően legfeljebb 1 másodpercen belül kell bekövetkeznie.
Na, ezzel megvolt a heti KöHÉM adagom a topikban, és a további kérdéseket leegyszerűsítendő: nem vagyok sem jogász, sem rendőr
Én is örülnék, ha munkatársamat nem büntették volna meg azért, mert az első lámpája nem pont fehéren, hanem icipicit kékes-fehéren világított.
Sajnos jogosan tették, de a lámpa forgalmazójának is kijár ezért a gratuláció, hiszen hideg fényű LED-es lámpát elvileg nem is illene árulni:116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #21510 üzenetére
Mennyiért sikerült beszerezned és honnan?
Több mint egy éve jött Németországból egy nagyobb rendelés részeként, szóval árat hiába mondok, a mostanihoz valószínűleg nem sok köze lesz (amúgy minimálisan volt csak olcsóbb, mint itthon, de nekem így kényelmesebb volt egyben rendelni). Itt például lehet kapni.És az italtartóban rendesen megáll a laptop? Bele lehet tépőzárazni vagy valahogy rögzíteni?
Rendesen megáll, a gumírozás stabilan megtartja. Tépőzár és egyéb rögzítés nincsen, de a korábban használt kimondottan laptophordozásra kitalált Dicota hátizsákomban sem volt. 16:10 arányú 14.1" tökéletesen belemegy, mintha erre találták volna ki. 16:10 arányú 15.4' valószínűleg már éppen nem, 16:9 arányú 15.6" talán, ennél nagyobb biztosan nem, kisebb igen, de lötyögni fog. Látatlanban ne rendeld be, mindenképpen bele kellene próbálni a laptopot.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #21581 üzenetére
Sajnos a kerót még nem tudom elvinni.
[link]Nem látnivaló, de a Szalajka-völgyben a vízesés közelében oldalt van egy több bódéból álló büfé (ha az Istállós-kői barlang felé mész, akkor bal oldalt), ott kell füstölt pisztrángot venni
Amúgy Szilvásváradra május 27-én kell menni és bringával
siti: a Cree gyártó, X millióféle LED-et gyárt, az XML-T6 és az MC-E minden, csak nem szentjánosbogár (természetesen megfelelő optikával előtte).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #21582 üzenetére
Ha budapesti volnál, akkor a következő teszthelyszíneket javasolnám a rádiós átvitel tesztelésére:
1. Lágymányosi-híd (KaraDani tippje, Sigma DTS órákon elmegy a jel)
2. Hármashatárhegy Fenyőgyöngyétől felvezető szakaszán (KaraDani tippje, Sigma DTS órákon egy szakaszon mindig elmegy a jel)
3. Basa utca (ez saját gyűjtés, maga az utca úgy néz ki, hogy konkrétan jobbról-balról a távvezetékek két oszlopa, közöttük 2×1 sáv, felette a nagyfeszültségű távvezetékek.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #21633 üzenetére
Gratulálok az órához, tavaly a 8.0-t és 9.0-t sokáig nézegettem én is, aztán végül egy még nagyobb levegőt vettem.
A mellékelt szintrajz webes felületről származik, vagy kliensprogramból? Ha utóbbi, és szeretnél böngészhető felületet, és a kliensporgram képes magából .tcx kiterjesztésű fájlt exportálni, akkor azt a Garmin Connect-be be tudod úgy importálni, hogy az összes mért grafikon is meglegyen az útvonalhoz.
mielőtt még elkezdenéd a kötözködést
Miért is kezdeném el Korábban a GPS és a barometrikus mérés pontossága közötti különbséget írtam le, utána pedig a wattmérés és a -becslés közöttit. Mostantól neked is barometrikus mérésed van, ezért tévedett csak 16 métert, ami kevesebb, mint 3%, így tökéletesnek nevezhető.De a becslés és a mérés összemosásáért - amit a wattmérésnél tettél - a jövőben is be fogok szólni
Végre azt is tudom miért szenvedtem én azon az emelkedőn. 6 %-os már szép kis mászást jelent.
Sok talányos sík szakaszt is megfejtesz majd, ahol eddig nem értetted, miért voltál olyan lassú. Nekem Hűvösvölgynél derült ki, hogy egy síknak tűnő erdei rész 7,5%-os emelkedő a valóságban, csak az előző 12+%-os rész után tűnt síknak, és az érzetre a fák helyzete is ráerősítetttAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Vagy mégis van
Elsőre töltsd le belőle a 0.9.0-t, amivel az SLF fájlból tudsz FITLOG fájlt gyártani. A program előnye, hogy németül beszél, cserébe működik, leírás itt. SLN fájl hiányában ezt nem tudtam tesztelni, de TCX megnyitásával és FITLOG-ként elmentésével megbirkózott.
Ezután töltsd le belőle az 1.0.0-t is, amivel a FITLOG fájlt tudod TCX fájllá alakítani, ugyanis ez a verzió nem képes az SLF fájlokat megnyitni, hogy egyszerű legyen az életEz a lépés hibát dobott. Ezért inkább TCX Converter-t használd, azzal ment a FITLOG fájlból TCX fájllá alakítás.ludsimon: Budapesten mennyi és hol van aszfalton a legmeredekebb pont?
Ugyanott, ahol terepes megközelítéssel is: János-hegyi kilátó.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #21661 üzenetére
Azt nem igazán figyeltem még meg, mindig utólag jutott eszembe, hogy meg akartam nézni. Arra emlékszem, hogy a Költő utcánál 12%-os emelkedőt jelző tábla van kint.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Nyugdíjas #21678 üzenetére
Ja, és köszi a tippet, odafigyelek a méretnél.
Nekem meglepő módon mind a Specialized Taho, mind a Northwave Celsius cipőm akkora méretű, mint az utcai. Elsőre mindegyikből 2 mérettel nagyon kértem ki, és meglepődtemA Shimano eléggé keskeny cipőket gyárt mostanában, ha szélességben nem jó a lábadra, akkor nem árt tudni, hogy minden cipőjükből létezik egy szélesített változat is. Ha sétálnod is kell valamennyit a cipőben, akkor a rugalmasabb talpúakat javasolnám (Taho), mert bár a teljesen merev talpúban érezhetően sokkal jobb tekerni (Celsius), csak háromnál többet ne kelljen benne lépni
eddie1978: nálam ázott már eleget, kapott hóesést is, -10 - +40 fokban is használtam, vízálló és időjárásálló a kialakítása. Ha a user hülye volt, alul a csatlakozókra nem rakta vissza rendesen a gumírozott lezárókat, és a kerék alulról felcsapta a vizet, akkor talán emiatt mehetett tönkre.
venember83: szóval te a másodikra is bringával tekersz fel?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #21684 üzenetére
1. videós legyen a közelben
2. szerintem is, de ahhoz három cipő kellene, egy téli, egy tavaszi-nyári-őszi városi és egy terepes, ami szerintem sok
3. mi az a liftajtó?eddie1978: így utólag nem bántam meg a 800-as megvásárlását (nem 110e volt szerencsére), de a mostani tapasztalatok alapján határozottan az 500-as tűnne a befutónak. A térkép jól tud jönni, de egy okostelefon kiválthatja simán. Az útvonaltervezés tökéletes, de maga a navigálás a gyakorlatban nagyon nehézkes, mert csak hangjelzéseket ad. Ezért aztán a kijelzőt kell figyelni, ami városban és terepen is problémás lehet. Ha megállsz, hogy megnézd a kijelzőt, akkor álló pozícióban a GPS alapján nem tudja a menetirányt kitalálni (egy digitális iránytű kerülhetett volna bele ), és képes elforgatni a térképet. Digitális iránytűvel, valamint minimális telefonos Bluetooth támogatással (jelezze, hogy hívásod van/volt) szerintem a tökéletes eszköz lenne. Ja, és képes legyen az összes eddigi tekeréseden összeszedett szintet is kiírni a legalább 60-féle információ között, ne kelljen ezért a Garmin Connectre felmenni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz eddie1978 #21691 üzenetére
Na igen, az ára most még az amúgy sem alacsonynál is sokkal durvább. A magyar ár tavaly is ugyanennyi volt, a német szerencsére sokkalta barátságosabb, így nekem bőven 5 számjegyűre jött ki. Azt továbbra sem értem, miért ennyivel drágábbak a bringás Garminok idehaza, amikor a túrázásra szánt verziók egyenesen olcsóbbak, mint Németországban
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz N.GÁBOR #21715 üzenetére
Sokkal veszélytelenebb a klipsznél, pillanatok alatt kiold, és a kioldás erejét is tudod állítani. Külső szemlélő szinte észre sem veszi azt a minimális bokamozdulatot, amivel oldom a kötést megállás előtt.
Egy alap SPD pedál nem drágább, mint egy jobb nem patentpedál, a cipő ellenben tényleg nagyobb tétel (de egy hasonló szintű túracipőnél/sportcipőnél egyáltalán nem biztos, hogy drágább).
Cathfaern: a tipikus oldalra eldőlős SPD esés mindenkivel megtörténik, valakinél perceken belül, valakinél évek múlva, de megtörténik Mondjuk klipsszel valószínűleg ugyanez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sz.zs. #21737 üzenetére
[link]
Bemész egy bringaboltba, megadod a pontos cikkszámot, ami a linkelt PDF-ben szerepel, ők megrendelik, aztán 2-3 hét múlva megkapod. Körülbelül nulla az esélye, hogy valakinél raktáron legyen, sőt, nagy a valószínűsége, hogy a Paul Lange Hungary-nél sincsen, hanem a németországi nagy európai Shimano központból kell nekik is megrendelni.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #21775 üzenetére
Esti kerékpározásnál (városban) kötelező és meg is büntethetnek azért, ha nincs rajtam láthatósági mellény?
Nem, lakott településen kívül kötelező.Esetleg ki lehet váltani valamivel? Pl. ilyen lábra rakható fényvisszaverő szalagokkal?
Szalaggal nem váltható ki, de egy fényvisszaverő anyagú dzsekivel simán. Ettől függetlenül rakd fel azokat a szalagokat, rengeteget számítanak láthatóságban (ha több is van belőle, akkor egy piros színű a nyeregcsőre is kerüljön a bilincs fölé, az kiválóan visszaveri a fényt hátra és oldalra is).Első-hátsó lámpa, hátsó prizma és küllőprizma gondolom, hogy alap nálad. Ez kivételesen nem a KöHÉM rendeletben szerepel, hanem a KRESZ-ben:
54. § (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
ludsimon: ha kedved van hozzá, menjél, ne zavarjon, hogy esetleg profik is indulnak. Egy MTB maratonon sem zavarja a profi versenyzők jelenléte a többieket, ők elhúznak, a többiek pedig jól/kevésbé jól/szenvedősen érzik magukat (ráadásul a többféle távval még jobban oszlik a mezőny).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #21782 üzenetére
Közbe eszembe jutott, hogy pumpám még nincs is, pedig bármikor kellhet.
Akkor már pótbelső és gumileszedő sem árt mellé. Egy pumpával nem sokra mész defekt eseténGondolom létezik vmi fényvisszaverő levonó, amiből egy pirosat ráragaszthatok a hátsó sárvédőm hátra néző részére?
Létezik, én alapos alkoholos tisztítás után ragasztanám fel, de úgy sem biztos, hogy sokáig tartana. Valami ilyesmire gondoltam így felhelyezve, hátsó prizma helyett tökéletes.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #21787 üzenetére
De ha ezt meg tudnám ennyiért venni tajwanból vámmentesen
Vámmentesen meg tudod venni Tajvanról rendelve, de a 27%-os áfát garantáltan a nyakadba varrják, amint beér a cucc az országba, mert az áfaköteles, de még nem vámköteles összeg felett van.jó lenne, mert EU-ban 188 Euroért láttam legolcsóbban
Ez csak az alapeszköz. Ha nincsen hozzá külön GSC10-es egység, ami rásegít a sebességmérésre (bónuszként kapsz pedálfordulatszám-mérést is), akkor eléggé "darabos" lesz a sebesség kijelzése. Én inkább ezt venném.Ha Gift-ként jönne el vajon akkor is?
Akkor is. Ha szerencséd van, akkor átcsúszik, de erre nem érdemes alapozni, maximum utólag örülni.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #21790 üzenetére
Ezzel tökéletesen egyetértek, annyit hozzátennék, hogy Garmin Edge készüléket szinte kizárólag a bike-components.de-ről érdemes rendelni, ott a legolcsóbb, számla természetesen van, és mivel EU-n belülről jön, így nincsen vám és a webshop árra pluszban ráépülő áfa.
A Garmin árazása eléggé korrekt amúgy, náluk nem él az 1 euró = 1 dollár = 400 forint elv. Sőt, sokszor Magyarországon olcsóbbak a termékeik, mint nyugaton (a Dakota és GPSMAP modellekre ez állt, amikor tavaly néztem), kivéve az Edge sorozatot, azt itthon eszméletlenül túlárazzák.
salieri.: a mindent egybe megoldás sajnos drága, kevesen kínálnak kilométerórába épített GPS trackinget, most ezt még sokért mérik.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #21795 üzenetére
Akkor Sigma 2209 pedálfordulatszám-mérős vagy nélküli változata? 10 euró a szállítási díj Magyarországra.
Montin cadence szerintem nem igazán szükséges, de a pulzusmérő nagyon jól tud jönni. Ha van okostelefonod, akkor a tracking is megoldható külön.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #21797 üzenetére
Én tavaly a HR+CAD feltételből az alig drágább, de tudja még azt is útvonalon jutottam el végül az Edge 800-ig Az idei árfolyamok és az azóta összeszedett tapasztalatok alapján most jóval olcsóbb óránál állnék meg.
A VDO-król csupa jót hallottam, ha az adott modell tudja pontosan azt, amit szeretnél, akkor vedd meg Engem ettől a márkától az riasztott el, hogy láttam élőben. Lehet, hogy jó, lehet, hogy dicsérik, mégis külsőre nagyon gagyi műanyagdarabnak néztek ki még a drágább modelljei is egy Sigma vagy egy Cateye órához képest.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #21799 üzenetére
edge 800 ennyiért már komplett bringát kapni,nem semmi mennyit kiadtál
Valamivel kompenzálni kell, hogy gyenge vagyok emelkedőnek felfelé Jobb bringám van, többet áldozok rá, mint amennyit a teljesítményem megérdemelne, de inkább ez, mint egy új videokártya vagy egyéb alkatrészSajnos ,most sok pénzt kell kiadjak a bringa karbantartására (teleszkóp olajcsere, fékolaj csere,fékpofa csere,továbbá van valami a szabdonfutóval)
Ebből a két olajcsere évenként ismétlődő tétel. Ha sokat használod a bringát, akkor az első fékpofa és a lánc is hozzájön, valamint a fogsor is esélyes. Ha szeretsz dagonyázni (én nem), akkor a bovdenek is többet kapnak ... Drága dolog egy jó MTB-t megvenni is és fenntartani is. Nekem a hardtail vázon legalább nincsenek forgáspontok, amire ugyancsak egy kisebb vagyont lehet elkölteni pár éventevenember83: a legnagyobb különbség a térképes megjelenítés támogatása a 800-asban, és ebből adódik a memóriakártya hiánya az 500-asban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #21802 üzenetére
Az Edge 800-ra feltölthetsz térképeket, és menetközben látod rajta, éppen hol jársz (ingyenes turistautak.hu térkép vagy valamelyik gyári Garmin), tudsz POI-kat keresni (az ivókút jól tud jönni a nyár közepén). Ha olyan térképet is feltöltesz, ami támogatja a navigációt (a turistautak.hu nem ilyen), akkor tudsz útvonalat is tervezni az eszközön, és - ha nyögvenyelősen is, de - megy a navigáció.
Az Edge 500-on nincsen térkép, nem tudsz rá feltölteni, de ettől eltekintve ugyanazt tudja, mint a nagy testvér.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #21804 üzenetére
Lényegében igen. Én úgy fogalmaznám meg, hogy kis tesó navigációra és térképnézegetésre alkalmatlan, csak trackelni tud (persze magassággal, hőmérséklettel, pulzussal és minden egyéb adattal együtt), míg a nagy tesó térképnézegetésre is tökéletesen alkalmas, navigációra azonban ő is csak korlátozottan.
Djuree: nem használok Endomondót, de valószínűleg ez csak egy magadnak szánt, a kategorizálást elősegítő címke, ahol megadhatod, milyen típusú bringázás volt a rögzített útvonal: sima munkába járás (cycling transport) vagy sportolás.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #21810 üzenetére
Az enyém kicsit drágább, 1200 forint környéki Bikefun, nyilatkozni nem tudok róla, és nagyon remélem, az elkövetkező 2 évben is csak felesleges nehezékként cipelem
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #21816 üzenetére
Vagy mégis
Az XCO nagyon durva műfaj, egy maratonon tudsz néha pihenni is, vannak hosszabb sík és lejtősebb részek, itt végig maximumon kell menned. Nincsenek hosszú emelkedők, csak rövid, ámde annál szadistább darabok. Ha látod a többieket, nehéz lesz megállni, hogy ne kapjon el a hév és túlvállald magad, aztán ha ez bekövetkezik, akkor onnantól kezdve a métereket fogod számolni a célig.
De hajrá, induljál, edződjél, érezd jól magad, egyáltalán nem akarlak lebeszélni róla
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #21816 üzenetére
Még egy fontos dolog: ha van lehetőség előzetes pályabejárásra, ki ne hagyd! Azzal az adrenalinlökettel, ami induláskor ér, és a maximum közeli pulzussal az útvonalat keresgélni nem túl jó dolog. Én tavaly elkövettem ezt a hibát, kóvályogtam csak a pályán, idő előtti kiállás lett a vége
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #21900 üzenetére
Az erőnlét mindkét részről megvan, ott lennének hátrányban, ahol a célterületre jellemző technikai tudás kell. Például egy montisnak nem biztos, hogy olyan hatékonysággal menne a bolyozás vagy a tempóváltás, míg egy országútis nehezebb talajminőségű terepen lenne bajban és repülő üzemmódban
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #21956 üzenetére
Egy MTB kerékbe mennyi nyomásnak kell lenni?
Annyinak, amennyit ráírtak.:MTC:kandur: 2-2,5 között van valahol az ideális nyomás szerintem a 2,25-ös NN-eknél. Ha van az útvonalban benne aszfaltos rész, akkor inkább 2,5 bar, ha nincsen, akkor lehet kissé alacsonyabb. 3 bar esetén már nagyon pattog terepen.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #21969 üzenetére
Minden külső oldalára rá szokás írni az ajánlott nyomástartományt
Olyan nincsen, hogy MTB-re ajánlott nyomás, olyan van, hogy adott típusú gumi adott szélességű és adott átmérőjű változatára ajánlott nyomástartomány, amit a gyártó ad meg. Ha nagyobb gördülést szeretnél és egyben elkerülni felütéses defektet, akkor az intervallum tetejét nyomod bele a belsőbe, ha jobb tapadást és lengéscsillapítást, akkor az alját.
venember83: mostanában kizárólag aszfaltozásra is általában 2,5 bar környékén szoktam belenyomni, a 2 bar határozottan kevés, nagyon érezni a gördülésen, a 3 bar pedig azért sok, mert ott nagyon érezni már a budapesti aszfaltminőséget
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #21996 üzenetére
Még a remote lockout-ot és a teleszkópos nyeregcsövet hiányolom, hogy több kábel legyen a képen
Kíváncsi vagyok, hogy a Bionicon rámozdul-e a technológiára, nekik már úgyis tapasztalatuk van a levegő ide-oda mozgatásában, és talán a több, de hasonló célú részegységet jobban össze tudják integrálni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #22016 üzenetére
És szerinted mekkora a lopás faktora egy ilyen sárvédőnek, meg úgy általánosan az ilyen könnyen rögzíthető cuccoknak?
Ha valamiért a bringán van, akkor én boltba beugorva fenn szoktam hagyni, nincsen kedvem a sáros, koszos műanyagdarabokat leszedni és felrakni állandóan. Ez a fényvisszaverő másfél éve fent van (kopp-kopp-kopp), pedig másodpercek alatt le lehetne lopni a bringáról.Még vegyél egy alsócsőre rögzíthetőt is mellé (Doki-HUN1978 is szerintem ilyenre gondolt), a cipődet-lábszáradat nagymértékben megvédheti.
A linkelt darabnál a hátsó sárvédő kialakítása tetszik, nekem is hasonló van, ez sokkal jobban véd, mint az, amelyik nem nyúlik be annyira a nyeregvázcsőhöz, de nem mindenható. Ha hátizsákkal közlekedsz, akkor érdemes arra ráhúzható esőhuzatot venni, sokkal egyszerűbb azt hazaérve a zuhany alá bedobni, mint a táskáról lemosni a sáros-olajos koszt.
Más: [link]
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #22106 üzenetére
Az M540-hez adják a stoplit.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #22259 üzenetére
Köszi a részletes infót Alumínium villát is használtál az alumínium vázzal, vagy helyből karbonnal kezdtél?
de tudja mindenki, hogy ez nálam nem szempont
Persze, már nem szempont, de akkor miért szereztél most magadba egy titán alkatrészt? Ja, és hány grammos[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #22263 üzenetére
Engem nem győzött meg ez a "olasz gépeknek lelke" van sztory. Sorry, de bringa az bringa, nem az fog neki lelket adni, hogy épp a Japán/Német/USA futószalagról gurult le hanem olaszról...
Pontosítanék: japán/német/amerikai/olasz megbízójú tajvani futószalagról gurul le A Bianchi esetén lehet még törökről beszélni, a nagyon olcsó kategóriában kínairól vagy vietnamiról.Ha lelke nincs is a bringának, de határozott stílusa van, és itt a tervezési iskolák a maguk hagyományaival igenis élesen el tudnak különülni a többitől. Olasz országúti bringát adott esetben én szívesen vennék, de olasz montit soha
Ha kézzel készülne akkor kb 10x-es ára lenne a többihez képest. Márpedig nincs.
A karbonváz kézzel készül, csak szólokAmúgy én pont karbonvázat szívesebben vennék a nagyobb (és pár kivételtől eltekintve nem olasz) gyártók termékéből, mert ők régebben ráfeküdtek a technológiára, rengeteg pénzt beleöltek a kutatásba, sok-sok emberévnyi tapasztalat összegyűlt az évek folyamán. Egy jó váz tervezéséhez iszonyatosan sok tapasztalat kell, de legalább ugyanennyi az alapanyag jó megmunkálásához is, ami a jó váz gyártásához kell.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #22424 üzenetére
Nem, úgy gondolta, hogy sok cipőhöz jár egy olyan gumidarab, amit a stopli helyére lehet csavarozni, és ekkor kényelmesen tudsz benne normál pedált tekerni.
N.GÁBOR: merev talpú cipőt keressél magadnak, a Deichmann és társai olcsó-gazdaságos-gagyi sportcipői pont ilyenek. Járni alig lehet bennük, de bringázásra tökéletesek. Nekem a Specialized Taho és a Northwave Celsius SPD cipőm is pont ugyanakkora, mint az utcai. Persze az elterjedt infók miatt elsőre mindkettőből 2 számmal nagyobbal kezdtem a próbát
Ha esetleg tüskés platformpedál van most a bringán, akkor nehogy nekiállj bármilyen jobb minőségű cipőben tekerni, mert a tüskék szétszedik a cipő talpát.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tzimash #22442 üzenetére
Jobbulást! Az új sisak árát is varrd a nyakába, a mostani jól vizsgázott, de egy ekkora esés után cseréld le. Az alumínium alkatrészeket alaposan nézd át a nemfelejtő tulajdonsága miatt, nehogy később szívd meg egy apróbb ütésnél jöjjön ki az a feszültség, amit most szedett össze. Tegnap az ajtót nyitották majdnem rám, de sikerült megállnom, szerencsére nem mentem gyorsan.
Doki-HUN1978: ha nem kapott, akkor természetesen nem kell, de az esés leírása alapján nekem az jött le, hogy megdolgozott az áráért.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz N.GÁBOR #22513 üzenetére
Felépítésre a noname jobbnak tűnik, mert a hátsó kerékre való elöl eléggé jól lemegy, hogy megvédje az első váltó környékét. Azonban ez piros kosaras, szóval keress inkább másikat, vagy hívd fel őket telefonon, hogy mire számíthatsz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
1 valós lumen = 1,5 MagicShine lumen, 1 valós lumen = 2-3 olcsó kínai lumen, a monitor kijelzője sokat elbír
A meghajtó áramkör a fontos, ahogyan ludsimon írja. Hiába tud sokat a LED, ha nem tudod kihasználni a tudása jelentős részét.
sanzi89: jóval nagyobb fényerőt és jóval nagyobb üzemidőt tudnak ezek a lámpák, ha úgy alakul, nemcsak a kormányra, hanem a sisakra is fel lehet őket szerelni.
Ennek a lednek a középső fokozata is bőven elég éjszakai bringázáshoz.
Ezt így nem lehet kijelenteni, erősen egyén- és helyszínfüggő dolog, sok helyen városban bőven sok ez a fényerő, van, ahol kell az 500 valós lumen, az erdőről meg ne is beszéljünk.Én azt várom, hogy essen az ára, és rendelek egy MJ-880-at, az mindenhová optimális lesz, városban sokáig bírja, terepen pedig fotonágyúként üzemelhet. Nem rosszak az elemlámpás megoldások (most is olyat használok, egy kisebb 14500-as és egy nagyobb 18650-es rendszert a körülmények függvényében), de az ilyen kimondottan bringára tervezett daraboknál sokkal nehézkesebb őket használni (gondolom, nálad is mindig van pár pótakku a csomagban).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #22548 üzenetére
Első - és olcsóbb - lépésként én a ballonos gumi-alacsony nyomás párost ajánlanám. Hiába van jó teleszkópom, mégis 50 méteres aszfaltos próbaút után megmondom, hogy 2, 3 vagy 2,5 bar nyomás van a kerekekben, annyira érezni, és ez széles 2.25-ös terepkülső, nem vékony aszfaltos.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #22552 üzenetére
Na igen, van hátránya is, de a 30 km-es érzés azért durva túlzás (amúgy egy gyengébb konstrukciójú, és ezért folyton hintázó teleszkóppal se kevés energiát lehet elpazarolni). Én inkább a 2-2,5 bar környékét és a simább utat választom a jó gördülés helyett.
bubi92: ha tudnám, hogy hol van az a marokszerszámom, amin van láncbontó, akkor szívesen segítenék, de már napok óta azt keresem én is ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22559 üzenetére
Az a 2,5 kg véletlenül nem 1,5 kg akart lenni? Csak mert 2,5 kg-ba talán még a legdurvább 40 mm-es becsúszójú DH teleszkópok is beleférnek A 1,5 kg-soknál még az R7 tartozik a megfizethető kategóriába (a Recon súlyban lóg ki kissé felfelé), a Fox, Magura és DT telók ára a csillagokban jár.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22563 üzenetére
Egy fontos kérdés, amivel a kínálat jelentős részét ki lehet lőni: tárcsafék vagy V-fék?
R7 vs SID/Reba: azonos árban az utóbbit válaszd a szervizháttér miatt (mondom ezt R7 tulajként) és a jobb mozgás miatt (mondja ezt venember83 volt R7 és jelenlegi Reba tulajként)
RS XC 28/30 = Dart utód, RS XC 32 = Tora utód
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #22565 üzenetére
Nem, ez egyáltalán nem gond, sőt A gond az lenne, ha elöl V-fék lenne, mert ezzel a kínálat 3/4-ét kilőtted volna.
Csak azt tudom ajánlani, hogy folyamatosan nézd a Bikemag Aprót bringából bontott új telót keresve (érdemes lenne lemérni a mostani nyakhosszát, nehogy egy gyárilag vágottal megszívd). Aztán ha befut egy megfelelő SID/Reba/Fox/R7/MCD-s Recon, akkor csapj le rá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- iPhone topik
- Androidos fejegységek
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Nézzük együtt a ma esti Ubisoft Forwardot!
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Le Mans Ultimate
- Facebook és Messenger
- Windows 11
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen