-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #6600 üzenetére
Van külön XM 317 és XM 317 Disc. Kerékszettből a Crossride UB felnifékes, a Crossride UB/Disc felni- és tárcsafékes.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #6609 üzenetére
Nem DH pálya, sima XC, merev villával is simán teljesíthető, csak van benne némi terepakadály
Az tök jó, de a bármilyen móka elméleti elgondolás volt (no mondegy nem vágtátok)
Vágtuk mi, azért reagáltunktAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Engem már az is zavar télen, hogy a sisak alatti sapka némileg tompítja a külvilág zaját, szóval nálam bármiféle zenehallgatás felejtős. A szélzaj igazából csak akkor tűnik fel, ha szemből vagy oldalszemből fúj, amúgy nem igazán zavar, pedig a fülem igen kényes jószág (kizárólag drága, jó minőségű, magas jelzajarányú fülest vehetek, különben 5-10 percen belül készen van az instant fejfájás).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #6674 üzenetére
Diákként rendelkezel diákjeggyel és rengeteg nyári szünettel, így inkább a személyes "postázást" ajánlanám neked. Reggel felpattansz a vonatra a bringával együtt, legkésőbb estére az ország bármely szegletéből hazaérsz. Megbízhatóságban biztosan, de valószínűleg a költségeket tekintve is ez a legjobb megoldás.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #6704 üzenetére
De persze, abban igazad van, hogy nagyon át lehet esni a ló másik oldalára, pl. 50k-ért venni 110 g-os karbonnyerget, meg hasonlók, na, az már túlzás.
Nem, ők sem vesznek ilyen nyerget. Inkább vesznek helyette 101k-ért 81 grammosat10 dkg-t nem lehet megérezni, 1-2 kg-t azonban már simán, és ahogyan venember83 is írta, hegynek felfelé ez hatványozottan igaz. De a másik végletről inkább ne beszéljünk, aki az összes csavart titánra cseréli, majd vékony fúrófejjel kifúrja a csavarok belsejét a fej felől, hogy még spóroljon egy kicsit a súlyon ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Csak én fakadtam sírva a hirdetés
szövegétösszedobált karakterhalmazát olvasva?[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #6846 üzenetére
A sisak nem kötelező, de erősen ajánlott, ha erdőbe mész, akkor meg főleg. Rendes, felpróbálható választék ügyében az adatlapod alapján ezt a boltot ajánlom, amikor 2 évvel ezelőtt náluk jártam, akkor 30-40 modell volt raktáron. Sisakot mindenképpen próba után vegyél csak, és ügyeljél a helyes viselésére (azaz a homlokodra húzod, hogy rendesen védjen).
Első-hátsó lámpa, első kerékre narancsszínű prizma, hátsó piros prizma, csengő, kis méretűre összehajtogatható láthatósági mellény.
A kukás mellény viselése településen kívül rossz látási viszonyok között kötelező. Ezt, és a többi kelléket a KöHÉM rendelet írja elő, a hiányáért megbüntethetnek. Ha nem fogsz rendszeresen éjszaka mászkálni, akkor egy egyszerű LED-es villogó megteszi nehezéknek a kormányra, ezek arra jók, hogy látszódjál, a látáshoz más kategóriára van szükség.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #6849 üzenetére
Hátul nem a kerékre kell a prizma (oda, ha szeretnél, tehetsz narancssárgát), hanem a hátsó lámpa mellé. Ezt páran úgy oldottuk meg, hogy fényvisszaverő szalagot tekertünk a nyeregcső köré, a jogszabály szerint határeset, de a céljának megfelel, sőt nagyobb szögben működik.
Lassú voltam a szerkesztgetéssel, ezért kell sisakot venni.
rii: láncolaj, szőlőcukor, zsebszerszám, ... és készen van a sok kilós táska. Tudom, ismerem, bár én egy pótbelsővel megelégszem
Ja, és még kulacstartó, kulacs.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #6882 üzenetére
Egyenes kormányon mekkora hossz kell, hogy kényelmesen el lehessen férni?
Kényelmes > Markolat 130mm, fék, váltó, km-óra lámpa, és egy szarvacska esetleg
Mindez simán felfér 580 mm-re, még egy csengő is Ha OS a kormány, akkor már nem árt, ha a lámpát lehet a vastagított részre rögzíteni. Én mégis váltottam 660 mm-esre, mert hiába fért el minden, vázcsere után úgy megváltozott a geometria, hogy nekem volt kényelmetlenül keskeny az 580 mm-es kormány.(#6899) Teasüti: Ennek mi értelme? Nem kézenfekvőbb csak leváltani oda, ahol tetszik és elfelejteni a váltót?
Kevesebb alkatrész, kevesebb meghibásodási lehetőség, feltehet szélesebb láncot, ami esetleg tovább bírja. Igénytelen városi jószágnak tökéletes, túrázni már nem annyira (az SS 29er külön kaszt, de most nem őrültekről beszélek ).(#6907) zabcs80: na igen, ez már az a kategória, amivel látni is lehet terepen 25-30 km/h-s tempónál. Kíváncsi leszek a DX900-zal, a Hoséval és az én Ultrafire-ömmel való összehasonlításra.
(#6885) DemonDani: [WCS Cabron kerék]
De hát ez nehéz(#6919) DemonDani: OS-es a kormányszárad is? Különben azt is vehetsz még Nem tudom, hogy van-e a mostani kormányoddal bármilyen kényelmi gondod, de én a hajlított kormányok között is széjjelnéznék. Kicsit nehezebbek, cserébe a csuklónak kényelmesebbek nehéz terepen. De óvatosan a nagy hajlítással, mert az ilyeneken a szarv nagyon hülyén tud állni.
1 napig nem vagyok internet közelében, és fél óráig olvashatok
Tamoo: részemről szintén RaceFace Ride van, csak hajlított és OS, egy Ritchey Logic kormányt váltott le.
DemonDani: amint lesz időm szerelni, dobom ki a Ritchey Logic (OEM termék) nyeregcsövet, mert annyira rossz a rögzítése.
A szkandium is alapvetően alumíniumötvözet némi szkandiummal és egyéb ötvözőanyaggal, csak könnyebb és jobb vázat lehet belőle gyártani. Amíg nem terjedt el ennyire a karbon, addig a szkandium képviselte a prémiumkategóriát (a fehér holló titán volt felette). A vázam szkandium, meg vagyok vele elégedve, az utolsó évjáratból vettem, amikor a Kona még foglalkozott ezzel a fémmel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #6929 üzenetére
A váznak mind a geója, mind a festése szép, de a piros alkatrészek az én szememnek nem jönnek be ezen a bringán. A hátul rajta lévő hidraulikus V-fék mit tud a mai középkategóriás hidrós tárcsafékekhez (Elixir, LX, hasonlókra gondolok) képest fékerőben és adagolhatóságban?
Ja, és hány gramm?
-------------------
Ma láttam egy teljesen fehér bringát (váz, felni, küllő, agy, kormány, nyeregcső, markolat), nem tetszett, pedig a fehér bringákat szeretem alapvetően, de ez már túl fehér volt. Mellette beleborzongtam, mert ránézve egyből a ghostbike-ok jutottak eszembe
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #6933 üzenetére
Persze h OS, am lentebb írtam hogy miért lesz csere csak lassú vagy
Másfél hete nem aludtam 6 óránál többet, minden nap 15-16 órát ültem a számítógép előtt, "tegnap" 1-kor feküdtem le, ma 5-kor keltem, még csodálod? Határidő rulez, kipipálva, most hiába mehetnék, nem merek elindulni bringázni, mert még bealszom rajta.szerk-re:
Volt valami gond a Logic kormánnyal vagy csak a fentebb írt gondod miatt váltottad le?
Magával a kormánnyal építési minőségben nem volt problémám, csak egyszerűen az új váz miatt oldalanként 3-3 cm hiányzott (szarvak nem voltak rajta). Érdekes módon előtte kényelmes volt az ugyanilyen széles kormány úgy, hogy azon szarvak is voltak.Nekem is az van, és tényleg elég fos, aláírom sajnos...
Bár sok köze a kormányhoz attól nincs, vagy nem tom, csak úgy megosztottad
Akkor rutinos vagy a vízmérték és a 6-os imbusz kezelésébenIgen ilyesmire gondoltam a Scandium alatt, azt tudtam, hogy alu, többi meg olyan logikus, konkrétan arra gondoltam hogy rugalmasabb-e vagy ilyesmi
Igen, rugalmasabb.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #6941 üzenetére
Jóvanmá, hidraulikus felnifék Ma minden hülyeségemre mentségként ennek az első bekezdésére fogok hivatkozni
[link]bikemag.hu és testbike.hu oldalakon is nézelődjél, és linkelgesd a neked tetsző bringákat véleménynyilvánításra
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Újra, mert az előbb nem jött össze a szerkesztés ...
A bikemag.hu és testbike.hu oldalakon is nézelődjél, és linkelgesd a neked tetsző bringákat véleménynyilvánításra.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #6967 üzenetére
Meg neked, ha a közeli (tudom, 50-100 km, ne szóljál be ) hegyekben szeretnél bringázni éjszaka, egy ilyen is
Ajánlanám az én lámpámat is, csak azt már nem találom a DX oldalán, pedig stabilan működik, és rendesen össze van rakva. Ilyesmi házban van, MC-E ledes, és papíron 800 lument tud, a valóságban 500 alatt van valamennyivel.
Xantomas: tudnál írni egy aktuális LED erősorrendet fényerő és/vagy 1 W-ra jutó fényerő tekintetében. Tavalyhoz képest annyi új LED típus jelent meg, hogy csak kapkodom a fejem a 3 betűs elnevezésektől.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #6973 üzenetére
Lehet jó és olcsó egy lámpa, de ha 18650-es lítium-ion akkuval szerelik, akkor valószínű, hogy nem lesz hozzá sem akkud, sem töltőd. Az én fotonágyúm tavaly 36 USD volt (a sokat emlegetett DX900 szintjét alulról súrolja mozog fényerőben), de hozzá elköltöttem még 16 USD-t akkukra (4 darab, így maximális fényerőn 4 órát, normál fényerőn 8 órát tudom használni), 9 USD-t töltőre és 2 USD-t kormányrögzítőre, azaz még 27 USD volt a körítés (bár ezeket egy másik lámpánál is tudom majd használni).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Igen, tényleg furcsa. A magasságprofilból látszik, hogy indulás után fél és másfél órával kalibrálta a barometrikus magasságmérőt újra a Garmin, mindkét eset hirtelen ~60 méteres magasságvesztéssel járt olyan helyen, ahol egyszerűen nem tudsz ekkora szintet veszíteni. Most vagy Ariadne 705-ösével nem stimmelt valami (a legközelebbi közös bringázás után egyeztessük a magassági és távolságadatokat), vagy a tegnap esti időjárás tréfálta meg alaposan barometrikus magasságmérőt (én csak 6 után értem vissza Budapestre, olyan érzésem volt a felhők láttán, hogy mindjárt bőrig ázom, cserébe a háromnegyed órás hazafelé tartó séta alatt a felhők eltűntek, a nap nekiállt teljes erőből sütni, és szétizzadtam magam).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #6979 üzenetére
Ha megnézed az akkus képet, akkor körülötte sold separately felirat van, mint szinte az összes ilyen lámpánál. A DealExtreme-en egyedül azokhoz szokott járni az akku, amelyik nem szabványos (AA, AAA, 14500, 18650, CR123A), a Magicshine/DX900 például pont ilyen, ahhoz jár is.
Mi volt a dobozban mellé?
Naiv feltételezés, hogy saját dobozába csomagolva jön, egy zacskó és kész[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #6982 üzenetére
Mindent lefényképeznek, amit kapsz tőlük. Ha a képeken van doboz, akkor dobozban jön, ha nincsen, akkor zacskóban. Az akkukat méretbecslés miatt szokták lefotózni, de ilyenkor mindig ott szerepel alattuk a sold separately korong. Szóval igazi WYSIWYG rendszer az egész DX
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #6996 üzenetére
Ha valakinek lenne egy jó állapotú, alig használt akksival rendelkező és tökéletesen működő Magicshine lámpája eladó, sikítson ide virtuálisan a privátos ládámba.
Jó állapot: pipa.
Alig használt akku: pipa.
Tökéletesen működő: ilyen téren enyhe kihívásokkal közdtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #7016 üzenetére
Először aszfalton és síkon kezd, aztán jöhet elég hamar a terep is. Más-más távolság és tempó számít átlagosnak, ha országúton mész, vagy terepen, országúton országútival, vagy országúton traktorgumis MTB-vel, van sok emelkedő, sík a terep, stb. Ki fogod tapasztalni, arra ügyeljél, hogy a nyeregmagasságot helyesen állítsd be, vigyél magaddal bőven folyadékot (ilyen melegben az 1 óra = 1 liter víz tapasztalatom szerint jó számítási módszer), vagy mérd fel előre a kék kutakat, és töltsél mindig újra.
A legeslegelső alkalommal ne menjél 10-12 km-nél messzebb, mert a nyereg, még ha nagyon kényelmes is, altájékon alaposan meg fog dolgozni
sz_abika: szerintem nem fogsz ilyen lámpát találni. A fejcső kialakítása és átmérője annyira bringafüggő, hogy erre univerzális rögzítést nem lehet gyártani. Nálam például a fejcső felsőcső feletti része a félintegrált kormánycsapágy miatt 3-4 milliméter vastag, így kihúzva (ha nem integrált lenne, akkor a domború csapágycsésze miatt nem tudnád felrakni). A fejcső villa felőli része hasonló okok miatt 5-6 milliméter magas, oda sem fog rögzíteni semmit. A felsőcső és az alsócső erősítésként körülbelül 7-8 cm hosszan össze van hegesztve, így erre a részre esélytelen bármit is felrakni, szóval nálam esélytelen lenne egy ilyen lámpát rögzíteni, és itt nem kell valami extrém kialakítású geometriára gondolni.
Ha találsz olyan lámpát, amit gumigyűrűvel lehet felpókozni, a felső- és alsócső között elfér a rögzítése, akkor talán megoldható, de erre nem sok esélyt látok.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Igen, egyedileg bringára gyártott lesz maximum.
Valamint én a lámpa rögzítésével inkább a kormányt karcolom össze, mint a vázat (itt nem hirtelen, látványosan megjelenő karcokra gondolok, hanem a napi használatban a rázkódás okozta kidörzsölésre).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #7067 üzenetére
Az imént 2 perccel előztem meg a viharos erejű szelet (addig csak szimplán erős szél volt) és 7-8 perccel az esőt Akkor kezdtem parázni, amikor az utolsó 2-3 kilométeren már magam előtt is láttam a villámok fényéből valamennyit.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Dluinet #7081 üzenetére
A garmin.com-on próbáltad már bekapcsolni a Magassági javításokat?
Ezt csak akkor érdemes bekapcsolni, ha az eszköz a magasságot kizárólag a GPS jel alapján határozza meg, ami már átlagos vételi körülmények között is pontatlan tud lenni, az erdőben a fák ezen még tovább rontanak. Ekkor az opciót bekapcsolva a Garmin oldala egy szintadatbázis alapján korrigálja a rögzített jelet. Az Edge 705 tartalmaz barometrikus magasságmérőt, így ebben az esetben az opció bekapcsolása csak elrontja a mért értékeket.A barometrikus magasságmérő sokkal pontosabb, de ez sem tökéletes, azt a hirtelen változó időjárás tudja megtréfálni eléggé. [1] [2] [3] [4]
Jól látom, hogy egy Garmin Edge 705-t használsz, durva az ára.
Megfelelő időpontban/helyen kell venni. Alapból nagyon drágák a bringás Garmin GPS-ek, ki kell fogni az akciókat, és máris sokkal barátságosabb lesz az ára (sok tízezer forintos spórolásra gondolj a listaárhoz képest).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #7127 üzenetére
Törölve, mert szerkesztettél
Röviden: az XC bringa az, amire ránéz egy laikus, és azt mondja, nézd, montenbájk Szóval 80-100 mm környéki rugóút, merevfarú vagy össztelós kivitel, és inkább mászásra van optimalizálva.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha megnézed, a Capriolónál azt a kategóriát nevezik MTB-nek, amivel a felszereltség alapján épeszű ember terep közelébe nem megy, maximum városban, aszfalton használja. Az XC bringáik elnevezése már a valóságot takarja.
Napfénysüti: a KTM jól csengő márkanév, de tudomásom szerint a bringagyártó részleg egy ideje már nem a "motoros" KTM-é, hanem tajvani tulajdonosa van. A tervezés, festés és végső összeszerelés Ausztriában történik, de a vázgyártás - mint szinte mindenki esetében - Tajvanon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz szatocs #7149 üzenetére
Ha még Altus/Acera lenne, de sokszor Tourney van, vagy más noname márkából még ennél is gyengébb alkatrészeket szerelnek be.
Még egy szavazat a használt bringára, de sem Meme, sem a Maxi Bike online választékában nem láttam megfelelő árú és méretű példányt.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
bike-components.de
Rendelés pünkösd vasárnap este, visszajelzés a rendelésről azonnal. A hétfő a németeknél is ünnep, így kedden jön a levél, hogy a 2-7 napos cikkek mikorra esnek be (ha mindegyik 24 órás lett volna, már aznap elindítják). Még aznap módosították az egyik cikk szállítási határidejét. Szerencsére a közöltnél 2 nappal korábban megérkezett hozzájuk minden, postázás következő hétfőn, végig nyomon követhető volt a rendelés, csütörtök délelőtt megjött a csomag.Negatívum, hogy bankkártyás fizetés vagy Paypal esetén 5 euró költséget még felszámolnak, előreutalás esetén ez nincsen. 10 euró a szállítási díj Magyarországra. Általában ez a bolt a legolcsóbb a vénember83 által is írtak közül.
bike24.com
Rendelés ugyanakkor, itt 1-3 napos volt mindegyik termék. Szerdán levél, hogy elküldték, nyomkövetés van, pénteken reggel megjött a csomag.Paypal nincsen, bankkártya van, plusz költség nincsen, 10 euró a szállítási díj. Negatívum, hogy online az accountodhoz rendelve nem tudod megnézni a rendeléseket, valamint a kommunikációjuk teljesen minimalista.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #7172 üzenetére
Ezért írtam, hogy általában, de tényleg össze kell hasonlítani. Nekem a nyeregcsövet már önmagában megérte volna a bike24.com-ról megrendelni a 10 eurós szállítási díj ellenére, mert annyira akciós volt. Egy laza mínusz 60% jót tud tenni bármilyen árnak, így aztán olcsóbban lett karbon nyeregcsövem, mint amennyiért az alumínium változatot megvehettem volna
Szóval az eddigi összes rendelésem vad kereséssel, linkelgetéssel és táblázatgyártással kezdődött a költségre optimalizált rendeléscsomag vagy -csomagok összeállításához.
Ma nyeregcsövet és markolatot cseréltem, ehhez csillagcsavarhúzót és "csekély" ötféle méretű imbuszkulcsot kellett használni. A végére már idegbajt kaptam, hogy mindig a rossz méretűt vettem a kezembe
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Lehet, hogy több időt szánsz az interneten a bringa cuccok keresgélésére, és alkatrészek elemzésére, mint amennyit a nyeregben eltöltesz?
Szerencsére nem. Vannak alkatrészcsoportok, amelyekhez értek, vannak, amikhez nem. Ami közös, hogy a szerelésükhöz általában nem értek, csak az alapvető dolgok mennek Most tavasszal volt egy kihagyhatatlan lehetőség miatt bringacsere, és többekkel ellentétben a kényelmi dolgokra érzékeny vagyok, így a folyamatos használat tapasztalatai alapján a kormány, markolat, nyereg, nyeregcső témában muszáj volt felfejleszteni az ismereteimet a piacon kapható választékból[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7180 üzenetére
Inkább komplett sort nézzél, mert a túl nagy fogkülönbség a váltás szempontjából nem egészséges, a nem egyenletes fogeloszlás szintén (általában megadják, hogy mekkora fogkülönbséget visel el a váltó a legkisebb és legnagyobb lánctányér között). A 48/38/28 a hajtómű tipikus trekking kiosztás, ha sokat szeretnél kényelmesen hegyre mászni, akkor érdemes lehet a hagyományosabb 44/32/22 vagy 42/32/22 környékére váltani. Hátul montinál 11-32, 11-34 és 11-36 az elterjedt, bár az erősebb emberek 11-28-cal is kísérletezhetnek.
HG-IG: [ebike] [részletesebben]
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Városi bringát szeretnél olcsón, ezért a következőket szórd ki a választékból:
1. összteleszkópos bringákat
2. első teleszkópos bringákat, mert ennyiért nem kapsz olyat, ami használható
3. aminél nem írnak alkatrészeket, homályos a fotó, mert ott általában az eladó sem tudja, hogy mit ad el, így a karbantartás hiánya garantált
4. próbálj meg nagyobb, 28"-as kerekű modelleket nézni, azok a klasszikus városi bringák
5. szimpla falú felnivel rendelkeznek, mert ezek imádják a nyolcasokat összeszedniA csomagtartó, sárhányó nem árt, ha rossz időben is használnád, de felesleges költségnövelő, ha nem bringázol esős napokon. Ennyiért sajnos garantáltan gyenge bringát kapsz, és szerencse kérdése, hogy sikerül-e egy jót kifogni. Nézelődjél a Bikemag aprójában is a Vatera mellett, ott többnyire hozzáértőbb hirdetők vannak, akiknek a hirdetéséből az is kiderül, hogy valójában mit kínálnak, nem csak egy kép alapján kell találgatni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #7197 üzenetére
másra meg nem jó
Egy dologra még igen: szépen tud zörögni, te pedig vérben forgó szemekkel keresed, hogy mi az a zizegésNN-eket feltetted?
szki: trekking = cross - első teleszkóp + sárvédő + csomagtartó, legalábbis általában így szokott lenni. Neked a nagy távolságokra és az emlegetett sok csomagra a trekking az ideális, maximum egy könnyebb vázasra vagy jobb merev villára érdemes fejleszteni. A cross egy "öszvér" bringa, igazából mind terepre, mind országútra van nála jobb, de összességében jól teljesít.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7209 üzenetére
Tudok én neked mutatni olyan műutat, ahol kiesik alólad a fully xc/am.
Ne becsülj alá egy vérbeli AM tankot két rókával és 140 mm-es első-hátsó rugóúttal, amivel úgy átmész nagyobb köveken, gyökereken, hogy észre sem veszed azokatAmúgy a mostani bringád és a sokfelé, sokféle terepen tekerésed kiválóan alkalmas arra, hogy kitaláld, milyen bringára van igazán szükséged, milyen körülmények között szeretsz tekerni, milyen bringára fogod majd elkölteni azt a rengeteg pénzt, mert egy dolog biztos, sokba fog kerülni
Erre felé Pécsen az olyasmi, mint útkarbantartás egész exotikus fogalom.
Errefelé Budapesten a klasszikus macskakő és a kerékpárút nem zárja ki egymást ...[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #7341 üzenetére
[link]
9 forintért, 9000 forintért párban, de még 9000 forintért darabonként is ez lenne a nyerő kerék, csak attól félek, hogy 90000 forintra gondolt, annyiért pedig ez már túlárazott. Mennyire utálom azokat a hirdetéseket, ahol az eladó nem képes normálisan kitölteni az árat ...Tegnap összesen 93,33 km és 1188 méternyi szint jött össze (ebből 54,47/971 volt az érdemleges táv, a többi a közlekedésről szólt). Az első fele magamhoz képest jól ment, aztán eltörött bennem valami, és onnantól kezdve az addig anaerob zónában mozgó pulzusom az aerob zónába is alig akart felmászni, cserébe nagyon nem haladtam. Szóval, ha lehet, ne égessetek az időeredményem ismertetésével
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz zabcs80 #7346 üzenetére
Nem, a linkelt kerékszettnél az első agy 30k, a hátsó 60k lenne, ezért is érné meg darabonként is 9k-ért annyiért De így összerakva 90k-ért már drága, annyiért egy szinttel jobb agyakkal szerelt új, bringából bontott DT kerékszettet lehet találni gyorszárakkal együtt.
Teasüti: a fenti valós árakat nézve igazából nem konkrét ajánlás volt neked az a kerékszett (bár 2×9k-ért óriási vétel lenne, egy emailt megér), csak az eladó ármegjelölésén dünnyögtem kicsit.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #7379 üzenetére
Szerencsére kezdek merészebb lenni a fullyval lefelé is, ideje is lenne merészebbnek lenni ennyi év után.
Hölgyem és uraim, tessék megtenni a tétjeiket, hogy mikor ugrik be venember83 elé az első merész bokortAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A jobb felső sarokban igen. Ha regisztrálsz az oldalra, akkor hajlandó megjegyezni ezt a beállítást, egyébként mindig angolszász mértékegységek fogadnak ...
Muton: próbáld meg másik böngészővel. Például Opera alatt az Antibrowsniffer kiegészítőt nekem át kellett állítani Firefox módról Operára a Garmin oldalán, hogy megjelenjen a térkép.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen