-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
Valaki tud ajánlani jó nyári XC kesztyűt? Tavaly BBB BBW-30-at használtam, nagyon szerettem, mert jól szellőzik, a szilikonfoltok miatt szinte tépőzárként tapadt a kormányra, csak a tartósságával nem voltam megelégedve, de azzal nagyon nem, mert mindössze 5 hónapot bírt ki szakadás nélkül.
Olyan kesztyű kellene, ami
* hosszú ujjú
* a kézfejnél hálós vagy más szellőző anyagból készült
* a tenyérnél jól tapadó anyagból van vagy mosást bíró szilikoncsíkok vannak rajta
* nem baj, ha nem fehér az alapszíne, mert pár poros terepen tett túra után csak világosszürkére lehetne kimosni
* egy szezonnál többet bír kitAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Mariann294 #18643 üzenetére
Tahitótfalutól dél felé haladva (Garmin MapSource alá telepített turistautak.hu térképről néztem ki):
N47.75210 E19.07759
N47.74240 E19.08302 (kis kerülő)
N47.73847 E19.08531 (kis kerülő)
N47.69583 E19.08151 (kis kerülő, de nagy szint)
N47.66646 E19.07398 (kis kerülő)
N47.66429 E19.07866
N47.61807 E19.07917
N47.58919 E19.06276 (kis kerülő)
N47.58342 E19.06010 (kis kerülő)
+ pár még a Hajógyári-szigeten[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz TripleB #18879 üzenetére
Az a durva, hogy az arányok alapján sem tűnik fel, hogy ez egy 29er, annyira kicsi még ez a kerékméret is ehhez a bringához Nekik már 36er kellene, hogy ne a majom és a köszörűkő jusson az eszembe a képekre nézve
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #18887 üzenetére
200 km/h és a Schwalbe leírásában szerepel.
Attól, hogy nincsen aquaplanning, van csúszás. A legtöbb külső esőben nem csúszik (ezt is említi a Schwalbe), de sajnos az eső nemcsak tisztán vizet jelent, hanem a víz hatására vékonyabb-vastagabb sárréteget képező útszéli port is, amin képes már megcsúszni a kerék. Ha a külsőd ezt szereti felvenni, akkor csúszni fog, szóval esőben az út szélét és a koszosabb helyeket kerülni kell. Nekem a TravelContacttal sikerült veszélyesen megcsúszni már többször is koszos bringasávban, valószínűleg a SportContact sem jobb ilyen helyen, de tényleg jó általános külső.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18915 üzenetére
Ha ez van rajtad, akkor semmiképpen
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18986 üzenetére
A félterepet a hajadra kenhetted volna tavaly a mély és laza talajon. Teleszkóp egyáltalán nem kell, de rendes külső igen. A kiírással a slick és semislick gumis bringákat szeretnék elkerülni valószínűleg (tavaly is szerepelt ugyanez a kitétel).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #18988 üzenetére
Igen, csak így megelőzték, hogy tényleg olyanok is elinduljanak, akik meg nem. Emlékeim szerint tavaly is ment valaki trekkinggel. Kint a fás részen helyenként 10-15 cm mély volt a homokos-poros talaj, máshol köves volt, míg az alagútban a lecsapódott párától kegyetlenül csúszott a kő. Nem kellett überbrutál bringa, ezt írtam is, a fully inkább hátrány volt, mint előny, elég volt egy hardtail vagy még annyi sem. De azt tartom, hogy egy mély mintázatú terepgumi szerintem kellett a rutin és kondíció mellé.
Ja, és hajlam nagy mennyiségű por letüdőzésére, mert nem kicsit volt poros minden
Az én technikai tudásom például kevés volt a pályához, főleg úgy, hogy nem mentem el a pályabejárásra, és élőben ismerkedtem vele, és akkor mindössze egy hetes volt a viszonyom az SPD-vel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #19002 üzenetére
A kormány ugyanaz, sőt szinte a legtöbb alkatrész is. A különbség mindössze annyi, hogy a drágábbnál az első kerék agydinamós, és így kapott integrált világítást a bringa.
Ebből a webshopból személyesen is el lehet hozni a bringát?
Talán az üzletszabályzatot nem ártana elolvasni[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #19009 üzenetére
Ha "nem gyorszáras" alatt az átütőtengelyt érted, akkor sokba fog kerülni, mert teleszkópot is kell hozzá cserélni.
Ha csak az első gyorszár helyett szeretnél valami lopásállóbb megoldást, akkor az agy maradhat, azt nem kell cserélni. A gyorszár helyére vagy szabvány imbuszos rögzítésűt teszel, vagy egyedi szerszámot igénylőre cseréled. Megoldás lehet még az Acor(?) olyan gyorszára, amelyiket csak fejjel lefelé lehet oldani (ezt most nem találtam meg), tehát te könnyen tudod szerelni defekt esetén, de az utcán lezárt bringa első kerekét védi.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #19012 üzenetére
Körülbelül bárhol, maximum rendelésre, de hozni fognak.
tzimash: őrült, főleg az első fél perc A top comment szokás szerint üt, mint a hasonló videóknál how many respawns did you think this took him?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Minek ide varrónő: pár mosogatókendő és gyorskötöző kell csak a probléma megoldásához. Ha elkészültél, mehet is a There, I Fixed It-re
Tavaly láttam trekkingen mosogatókendő+befőttes gumi párból előállított "markolatot". Az egyik oldalra sárga, a másikra kék szivacs került
Eagl3: üdvözöllek a tárcsafék parajelenséges világában Nem szorulás miatti súrlódás lesz, hanem inkább rezonancia miatti, felesleges bármit is állítgatnod, csak hozzászokni lehet. Nekem a hátsó tud zörögni nagy tempónál, másnak kanyarodáskor az első, stb. Ez az a jelenség, amit hiába mondunk el bringavásárlás előtt egy olyannak, akinek a detárcsafékakkoriskell ködfelhő lebeg a szemei előtt, mindenki csak a saját fülének hisz, persze utólag. Ha most 180-as tárcsád van, akkor 160-asra cserélve csökkenhet a hatás. Szintén javulhat, ha most 6 csavaros kerékagyad van, és cseréled Centerlockosra. Szóval csupa "olcsó" megoldás van a problémára.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz :MTC:kandur #19102 üzenetére
Egyértelműen Motion Control-os Recon, ez már bizonyított, míg a jobb Suntourokról mindenki csak azt hallotta, hogy jók, de még senki sem tapasztalta. Szóval a legkisebb darabokat kerüld el belőle (azt hiszem, hogy 319 volt régen, most Silver), mert azok tényleg nem mozognak szépen, de egy Goldot vagy Tamoo 351-esét nyugodt szívvel vedd meg.
Másik fontos pont, hogy az RS alkatrész-utánpótlás és szervizháttér a telógyártók közül Magyarországon a legjobbnak mondható.
Tüzi: a felni külső átmérőjének szabvány szerint 559 mm-nek kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz :MTC:kandur #19107 üzenetére
Éreztem én is a direkt félreértés lehetőségét a mondatban Bár szerintem van az a pénz, amennyiért eladja neked, csak valószínűleg az nem találkozik a te óhajoddal
Ennyiért szerintem nem kapsz jobbat, nem mintha ennél egy átlagembernek sokkal jobb kellene (persze a Reba szó jobban hangzik, az más kérdés, hogy a különbség nálad kijönne-e).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #19073 üzenetére
Pedig scandium az alu-nál nem sokkal rugalmasabb
Rugalmasabb az, érezni, de a mértékét nem tudom megmondani. A mostani szkandium Kona vázam kényelmesebb sokkal, mint az alumínium Kona, de más méret, más modell, más geometria, másik teleszkóp, szóval a különbséget nem csak a váz anyaga okozza.A kényelemfaktorban egy ballonosabb kerék alacsonyabb nyomáson rengeteget számít, és eszméletlenül sokat javított a komfortérzeten az idővel műanyagra cserélt nyeregcső is, de abban biztos vagyok, hogy a haladósabb szakaszokon/talajtípusokon kilométer per órákban zongorázható a különbséget a szkandium flexstay láncvillák hozzák össze.
DemonDani: még a vásárlás előtt kérdezted a törést. Én emiatt egyáltalán nem aggódom, mert újként vettem a vázat, így nincsen előélete, és első tulajdonosként élettartam-garanciát kaptam rá. Az is javítja a képet, hogy a 2011-ben megjelent karbon modellek előtt ez a váz volt a Kona kimondottan versenyzésre optimalizált hardtail váza, szóval bírnia kell a kiképzést alattam. a X2S csapat például tele van a vázam testvéreivel. Mondjuk ők tényleg csak versenyzésre használják a vázat, amire tervezték, velem ellentétben
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #19242 üzenetére
nade most kisebbre vagy nagyobbra állítsam
Pontosra Nem a kerék átmérőjét, hanem a kerületét kell beállítanod, és a pontos érték meghatározásának a legegyszerűbb módja, ha leméred, a topikban volt is a módszerekről szó. Amúgy kisebb érték fog kijönni a mostaninál.MarioAna: emlékeim szerint ezt jó páran előre megmondtuk, IJ Ezt a táblázatot nézd meg, előtte mérd le a felnidet, vagy találd meg a neten a B távolságot hozzá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
6500-as Bordo a tartójában 21 cm hosszú, de ahhoz, hogy ki is tudd venni, 32 cm-nyi hely kell.
MarioAna: Ami most van rajta Cyclops, az 559mm széles elvileg, ami elöl van a gyári felnin CST C1218, az is ugyanilyen méretű (559mm), csak 1.90 széles.
Hátulra is egy 2.0-2.125 körüli külső lehet, hogy segítene rajtam, és még a padkáktól kapott néhány ütést is bírná?
Eléggé kevered a méreteket. A felnid 559 mm átmérőjű, a külsőd 1.9", de most itt a kérdés nem ezekre, hanem a felni belső szélességére vonatkozik, ami meghatározza, milyen széles külsőt tudsz rá felrakni (ezt a táblázatot linkeltem).2.3-2.4" szélességű külsőkkel DH-zni szoktak, nem városban közlekedni. 1.95-2.1-2.25" a szokásos XC méret, 26-os kerékre 1.5-1.75" környéki slick külsőt szokás feltenni aszfaltra. Sokat számít a nyomás is, elsőre fogadd meg Cathfaern tanácsát, és fújd fel a megadott maximumra a kereket, 1 bar is sokat számíthat a hajtáskomfortban.
DemonDani: megerősítelek ebben, nyáron a tűző napon fehér kulacsban nem 40, hanem csak 39 fokos lesz a víz Vagy termosz kell, vagy ivóhátizsák, vagy minden csapnál megállás, ha végig kellemes hőmérsékletű vizet szeretnél inni.
raczger: 30%-ot már lefelé sem, nemhogy felfelé
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #19267 üzenetére
Nem tudom, hogy most mi van, de ez a Rapid Rob echte ugyanaz mint a Racing Ralph külsőm. Ezen a képen a középső egy 2011-es Racing Ralp 2.25-ös külső van. A mintázata szerintem teljesen ugyanaz mint a Rapid Rob-nak.
Jól látod A Schwalbe fogta a régi Racing Ralph jó bevált mintáját és egy budget külsőt varázsolt belőle. Maga a a gumikeverék változott, a Racing Ralph/Nobby Nic/Furious Fred/Rocket Ron külsők drágább Evo sorozatánál használt PaceStar, és az olcsóbb Performance sorozatok ORC alapanyaga helyett a Rapid Rob egy harmadik (és valószínűleg az előbbi kettőnél olcsóbb) keverékből készül, hajtogatható helyett drótperemes a kivitel, valamint az olyan extra szolgáltatások, mint SnakeSkin és Double Defense sem állnak rendelkezésre, és a súly is nőtt, cserébe alig több, mint a harmadába kerül csak.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #19275 üzenetére
Maradjunk inkább a felénél se még a mostani árfolyamok mellett is (30 euró a régi, 34-38 euró az új RR Evo)
A magyar Schwalbe árak brutálisak, már egyetlen darabot is megéri rendelni a 10 eurós szállítási díj ellenére, egyszerűen nem értem az importőrt. Ha a német áfának megfelelő százalékot leveszem az eurós árból, és hozzáadom a magyar 27%-ot, akkor a 2.25-ös Evo modellre 614 forintos euró jön ki az ajánlott 20000 forintos árat nézve Oké, kicsi piac vagyunk, drágábban kapjuk a kisebb rendelési mennyiség miatt, na de ennyire?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #19311 üzenetére
furán is nézne ki rövidnadrág+térdmelegítő
Furán néz ki, a jövő héttől mégis áttérek rá. A nyári hosszúnadrágaim egyik részéről lecsúszik a nadrágszárszorító, a másik részét szimplán csak nagyon összegyűri, így inkább a hátizsákban utazik majd a hosszúnadrág, a napközben használt pólók és ingek már úgyis így közlekednek.A_ScHuLcZ: [link]
Ez egy Zugló-Vác tracklog, Dunakeszi határáig alacsony forgalmú úton, onnantól bringaúton (vagy bringaútnak kijelölt helyi utakon). Dunakesziig lehet rendesen haladni, onnantól kezdve pár rövidebb szakaszt kivéve nagyon nem lehet majd haladni a sok járókelő és hétvégi bringás miatt.[link]
Vác-Letkés szakasz, Szob végéig van bringaút, minőségre olyan, amilyen, onnantól alacsony forgalmú országút jön.Dunakesziig kivonatozni azért, hogy utána bringázzál kifelé szerintem a legnagyobb pénzpocsékolás, 1000 forint lehet addig a bringaszállítós retúrjegy.
attiati: igen. Sőt, az is szokásosnak mondható, hogy pedál nélkül árulnak több százezer forintos bringát, mert oda úgyis viszed a jól bevált pedálodat, így a felesleges darabot nem kell azonnal kukáznod róla.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #19321 üzenetére
És nyeregből ki hogyan választja ki a számára ideálisat?
Szerencsés kézzel gyorsan, vagy drágán és lassan.Méregetnem kéne itthon az ülőcsont távolságomat?
Smiley nélkül: igen.Eddig tök azt hittem, hogy minél egyenesebben ülsz a gépen, annál kényelmesebb.
De most olvastam, hogy annál jobban terheli a gerincet. Ez igaz? Akkor a hajlított kormányú outin éri a gerincet a legkevesebb terhelés?
A kényelmes ülést biztosító pozíció a geometriától függ, a geometria pedig a bringa célzott felhasználási területétől.Minél egyenesebben ülsz, annál hatékonyabb csillapítás (ami != teleszkóp) kell a feneked alá, hogy az úthibák a legkevésbé terheljék a gerincoszlopodat (hiszen ilyenkor minden felfelé irányuló erőhatás szinte teljes egészét a gerinced nyeli el, míg előrehajolva csökken a ráható erő), ezért szerelik például a holland típusú kerékpárokat iszonyatos súlyú vasdarabokat alkalmazó rugózó nyereggel.
A kényelemérzetnek a gerincterhelés mértéke csak az egyik tényező, a másik az izomzatra kifejtett hatás. Egy hagyományos holland típusú városi bringán szinte olyan pozícióban ülsz, ahogyan egy széken, így az izomzatodat a jól megismert és szokott módon terheli. Egy országútin a durva előredőlés miatt olyan izomcsoportok kapnak terhelést, amelyek egy átlagembernél nem túlságosan erősek. ---Lasali--- említette a Merida Road Race és Road Ride sorozata közötti különbséget: az előbbit a hajtási hatékonyságra optimalizálták, míg az utóbbinál ezen némileg rontva úgy változtattak a geometrián, hogy enyhébben terheljen bizonyos izmokat, és így az átlagember számára is kellemesebb legyen az országútizás élménye.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #19326 üzenetére
[1] + [2] + [3] + keress rá a topikban és az archívumokban az ülőgumó szóra
venember83: lassan illene átállni bringára, főleg mivel lassan összeállt a terepgép
Van két hónapod a formába lendülésre, hogy Dirtyzt és KaraDanit alázd a pályánGrat!
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Pikkolo^^ #19377 üzenetére
Ahogyan ludsimon is írta, használtban elvileg sokkal jobbat is ki lehet fogni, de az újak között nem rossz az összeállítás. Ha még van a 2011-es modellből a méretedben, akkor én azt venném, mert a listát gyorsan végigfutva csak a hajtómű különbözik, az sem biztos, hogy a 2012-es modellé jobb, és a különbséget egy jó U-lakatra költeném.
Röviden: a teleszkóp inkább optikai jellegű, van, ne várjál tőle semmit, és azt hozni tudja A felni dupla falú szerencsére, az alkatrészek belépő szintűek, de városi használatra elmennek, legfeljebb idővel jobbakra cseréled az elhasználódó darabokat. Remélem van lift nálad a házban, mert nem spóroltak, ebbe a bringába sok-sok acélt beleépítettek, nagyon nem szívesen cipelném a lépcsőn felfelé ...
Egy gyors próba erejéig nemrég ültem egy Gepida Reptila 300 nyergében, az körülbelül ugyanez a bringa agyváltós kivitelben, és papíron jobb, gyakorlatilag szintén nulla teleszkóppal. Az - ha a kényelem és nem a sebesség a fontosabb számodra, akkor - ideális városi bringának tűnt, nem könnyű, de olyan tankszerű érzés volt vele gurulni, biztos voltam benne, hogy minden úthibával könnyedén megbirkózik. Egyedül a féket éreztem nagyon gyengének, de lehet, hogy nem az, csak a tárcsafék már "elrontott" engem a fékerő terén.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #19386 üzenetére
SV = Presta = Sclaverand = French = FV = hagyományos
AV = Schrader = autóMég van Dunlop szelep, ezt elvileg egy Presta szelepet tudó pumpával fel tudod fújni, szóval az AV/SV univerzális biciklipumpát takar.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz bajtokarpi #19489 üzenetére
speed-way.hu
crazybiker.hu - lábon 35 km, vonattal pillanatok alatt ott vagyDe ahogyan Xantomas is írta, készülj fel hosszú várakozásra, most akkora a forgalom a szervizrészen, hogy a legegyszerűbb apróságot is valószínűleg másnapra tudják megcsinálni, a generál pedig tényleg 4-5 napos átfutással tudják vállalni. Ha csak rövid ideig szeretnéd a bringádat nélkülözni, akkor jó előre beszélj le a szervizzel egy délelőtti időpontot, amikor azonnal neki tudnak esni a bringádnak.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz szentkuti11 #19515 üzenetére
A patronos megoldás megkönnyíti a szerelést, de nagyban rontja hiba esetén a javíthatóságot, mert egyben kell cserélni.
Mondjuk én patronos csillapítóegységgel sem állnék neki szerelni
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sestertius #19517 üzenetére
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #19620 üzenetére
Bringával: nem. Vázzal, kerékkel és egyéb alkatrésszel a kezedben: igen.
A fogaskerekűn és a HÉV-en lehet bringát szállítani, mindkettőre vagy külön jegyet kell kezelned a bringára, vagy vásárolnod kell kiegészítő bringás bérletet.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #19625 üzenetére
Elvileg akkor már nem kerékpár Vannak, akik vonaton is így spórolnak a bringaszállító jeggyel, nekem nem ér annyit a macera.
Ha csak egyszeri alkalomról van szó (például szervizbe vinnéd a használhatatlan bringát), akkor érdemes megnézned, hogy Budapesten belüli vonatozással tudod-e a távolságot csökkenteni.
adalbert1: a 2012-es 200 CRS és 200 Pro CRS közötti árkülönbséget megérheti, a 200 Pro CRS és a 300 CRS közöttit nem. De ebben az árkategóriában már megéri nézelődni a Bikemag Apró használt bringái között, itt már előfordul alig használtakból rendes választék.
A teleszkóp ebben a kategóriában nem romlik el általában úgy, hogy a bringa használhatatlan lesz tőle, maximum beáll teljesen, és merev villaként működik. Teleszkóp nélkül csak a nagyon alja és a nagyon extra kategóriát árulják, az előbbiben nem fér bele az ár, az utóbbiban a vevő nem igényli, a kettő között a nagy tömeg dönt, akinek kell teleszkóp, mert kell teleszkóp.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bagira01 #19708 üzenetére
Nem is nagyon fogsz. Ez a szélesség már DH/Enduro kategóriában nevezhető szokásosnak, valamint az utóbbi évben pár XC külső trail változata jelent meg 2.35-ös méretben, szóval terepgumikat találsz főleg, és azok közül is inkább olyanokat, amiket a terepre optimalizált alapanyag-keverék miatt aszfalton pillanatok alatt kivégzel.
A Big Apple lóg ki a sorból, mint jó ballonos, jó kényelmes városi külső,
tényleg ennyi a választék sajnos.[link] [link][ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Chosen #19758 üzenetére
Bükk Maraton rövid távnál az első rövid és a második hosszú lejtős szakasz végig hasonló földes-murvás dózerút, a harmadik lejtős szakasz első fele ilyen még, a vége rossz minőségű aszfaltba megy át.
Személyes véleményem szerint ilyen útvonalon csak a fékeket lehet túlmelegíteni, egy keskenyebb erdei nyom a lényegesen alacsonyabb sebesség ellenére sokkal jobb élvezeti faktorral tud bírni
Doki-HUN1978: ezt a szelet kombináld tükörjéggel, úgy lenne tényleg "igazi" érzés Mindenesetre mindjárt kiderül, mit tud, az út felében tökéletes szembeszél, a további részében oldalszél-oldalszembeszél vár rám.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #19773 üzenetére
Az a baj vele, hogy újonnan is túl olcsó volt, csak a legalapabb belépő kategóriás alkatrésszel szerelték, amik nem igazán állják ki az idő próbáját. A legjobban egy drágább, de öregebb bringával járnál, venember83 fenti véleményével tökéletesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #19775 üzenetére
Az akkori árához számold hozzá az inflációt is, mindjárt nem lesz az annyira olcsó. Ami ma újonnan 44000 forint, abba sajnos tényleg csak a legalapabb alkatrészek férnek be, és nem a tartósságukról* híresek.
Update: ja, most nézem, hogy félreérthetően fogalmaztam. Szóval egy újkorában drágább, de öregebb, és most már a kívánt árkategóriába "lecsúszott" bringával járnál a legjobban.
* tartósság alatt a karbantartás hiányával szembeni igénytelenséget is értem
rétisün: a szembeszél része finom volt, de vészesebbre számítottam, ellenben az oldalról érkező lökéseknél nem volt őszinte a mosolyom, végig keményen kellett tartani a kormányt, hogy maximum 20-30 cm kilengéssel tudjak "egyenesen" haladni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #19781 üzenetére
Fém fékkar, fém pedál, ez ma már ritkaságszámba megy ilyen ár mellett, és még méretben is elmegy a 178 cm-hez.
RootRulez: a 26k-t bőven igen, az 53k-t már nem, valahol félúton lehet az igazság.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz coqito #19814 üzenetére
Alternatív megoldásként veszel egy másik kerékszettet, arra felrakod a 1.5-ös aszfaltgumikat, és aszfaltos túrázáskor csak a kerekeket kell kicserélned.
Bagira01: jó az a bringa ennyiért, egyedül a feketére eloxált becsúszók kopása fog neked mérgelődést okozni.
rétisün: na, hazafelére változott a szél iránya, megkaptam a kaputól kapuig tartó finom szembeszelet, olyan érzésem volt, mintha 4-5%-os emelkedőn tekernék
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #19824 üzenetére
Ilyen szélben nem biztos, hogy túl jó ötlet fák között tekerni
DemonDani: ez XCM (vagy XCR), azokról hallottam ilyet, ezért gondoltam, szólok előre. De ha neked nem kopik, az jó hír, mert ez SR minőségjavulást jelent.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz madmike #19867 üzenetére
Te most csak az árat nézed, vagy a tányérok kiosztását is? Elsőre amit linkeltél az 12-25-ös, a mostani 11-30-as, nem egészen ugyanarra a felhasználásra valók.
Megjegyezném, hogy nekem szebben nézett ki a pár hete lecserélt hátsó sorom és láncom, és az nem az interneten, hanem a fémhulladékok között kötött ki.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #20006 üzenetére
Érzetre nekem jó, szemre szerintem vízszintes és a vízszintes cső vázhoz nézve is.
Ne szemre és máshoz viszonyítsd, hanem vízmértékkel lődd be. 2-3 fokot nem fogsz észrevenni, de érezni igen. Ezután ülj rá, tekerj pár kilométert rosszabb minőségű úton/terepen, aztán ismét nézd meg, hogy vízszintes-e, mert elképzelhető, hogy terhelésre kicsit elmozdul.20-30 km múlva ismét nézd meg, hogy vízszintes-e. Ha nem, igazíts rajta újra. Majd később hasonló táv után ismét nézzél rá. Ha ekkor ismét nem vízszintes, akkor vegyél másik nyeregcsövet, amelyik rendesen megtartja a nyerget.
A pedál alsó állását ne a földhöz legközelebbi ponton nézd, mert nem teljesen függőlegesen ülsz a bringán, akkor sem, ha kiegyenesedsz, hanem ilyenkor is kis szöget zársz be a függőlegessel, szóval a lábaddal legtávolabbi pozíciót figyeld.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #20047 üzenetére
Hurrá
PeachMan: 19-20 között valahol
MarioAna: 8 mm-es vastagság nem túl sok, de így is 2+ kg lehet a súlya, szóval azt az övtáskát én meggondolnám, meg könnyen meghúzhatod a derekadat.
Eagl3: már többször említettem a topikban, hogy én főleg egy Abus minilakatot használok városban (64/120 HB 150). Ennek teljes hossza 20 cm, a belső lyuk hossza 15 cm, teljes szélesség 12 cm, lyuk szélessége 7 cm. Jelzőtáblához nem tudok egyedül lakatolni, ettől függetlenül sohasem volt problémám a lezárással, hiába vastagvázas MTB-ről van szó, hiszen a támvilla-láncvilla annál sem vastagabb, mint másik bringánál. A súlya mérleggel mérve 693 gramm, és simán belefér a hátizsákom oldalsó flakontartó zsebébe.
Másik lehetőség, hogy utazik velem a Bordo 6500 is, azonban ennek hiába 85 cm a hossza, mégis sokkal nehezebben szoktam vele boldogulni. Tartóval együtt 1657, anélkül 1528 gramm. Vagy a táskám belsejében utazik tartóval együtt, vagy a hátizsák másik flakontartó zsebében tartó nélkül. Tartóval nem tudom (és nem is akarom) a vázra rögzíteni, mert akkor a kulacstartóról kellene lemondanom.
A zárszerkezetet nézve ezek megegyeznek, az Abus legerősebb konstrukciója van mindegyikben. Ha majd megérkezik, akkor a Kryptonite Evolution Mini-ről is tudok pontos méréseket adni, vagy ez, vagy a Bordo marad nálam hosszabb távon a kiegészítő zár a mini Abus mellett.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #68216320 #20055 üzenetére
Plusz-mínusz egy méretet még simán lehet orvosolni hosszú nyeregcsővel, hátratolt üléssel és kormányszárral. Én 178 cm-hez 17-es vázat használok, 110 mm-es a kormányszár, a nyereg maximálisan hátra van tolva, így jó és én így szeretem Ha a nyerget jó pozícióba tudod hozni (rétisün leírását lásd az elmúlt két nap hozzászólásai között), akkor már annyira nem lehet vészes a helyzet.
Vázcsere esetén 7-10e között szerelik át neked az alkatrészeket egy másik vázra, ehhez jönnek még az újrabovdenezés (ha kellett cserélni) és a féklégtelenítés (ha hidraulikus féked van és kábelt kellett vágni) költségei. Egy új/használt hardtail vázat 40-70 között találsz manapság, a tiedet is el lehet adni valamennyiért, szóval van azért költsége.
Én a kísérletezéssel kezdeném a műsort.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #20080 üzenetére
manapság a fekete bringáik is rondák a használt betűtípusnak hála
Tipográfia terén a Canyont nagyon nehéz alulmúlni Ők a szolid, egyszerű és mégis nagyszerű festésű vázaikat a szememben teljesen tönkreteszik azzal a hat karakternyi borzalommal (néha tízzel, mert végső csapásként a .com szöveg is felkerül az alsó csőre).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TripleB #20083 üzenetére
Szerintem azok közül, akiknek a topikban komolyabb bringája van, a legtöbb emberre áll a használt váz-használt teleszkóp páros, no meg a fokozatos cserebere. Az új és alig használt alkatrészeknél a kihagyhatatlan ajánlat jött szembe szöveg lehet gyakori indok
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest