- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Mikrotik routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Autodesk - Revit
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PHP programozás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #31154 üzenetére
Nobby Nic esetén nem, de más külsőknél simán előfordul ez is (mintha a TravelContact ilyen lenne). Itt egyetlen nyíl van rotation felirattal, megnéztem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #31163 üzenetére
Döntetlen?
Az enyém 2011-es változat, azon csak egyetlen nyíl van (az idén rendelt példányon is). Az idén rendelt 2011-es Racing Ralphon ellenben két nyíl van, úgy tűnik, hogy Schwalbe néha variál.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #31169 üzenetére
Német boltokból, mint bike-components.de és bike24.com. Általában 10 euró a szállítási díj, de egy Bordo esetén még így is bőven megéri (ha még esetlen valamilyen Shimano alkatrészt is rendelsz, akkor főleg). Ha nem annyira sürgős, de gyorsan döntesz, akkor katt ide és ide.
A 12000 forintos ár nagyon jó volt, kár érte
csabi94: a bukóra kell feltenni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #83216640 #32169 üzenetére
A Nagy Lajos király útja bringás szemmel elviselhető, de eléggé keskeny, reggel nagyon forgalmas, helyette én inkább a Róna utcát vagy a Vezér utat választanám (mindegyik kerülő, de jól lehet rajtuk reggel is haladni). A Fehér út minősége jó, csak pont arra a részre tettek bringautat a járdára, ahová nem kellett volna, így lassít, és oda nem, ahol jól jönne, az Éles sarokhoz. Ez borzalmas, a Maglódi út szintén.
Én vagy a Hungária körút felőli megközelítést választanám (bár az ottani bringautat sem szeretem a nagy zaj miatt, az Óhegyen keresztülvezető nyomvonalért pedig azonnal ki kellene rúgni mindenféle hivatalból a tervezőt és az engedélyezőt), vagy a Pilisi utca-Hortobágyi utca-Keresztúri úton keresztbe a túloldalra, aztán át a műholdképen látható vasúti felüljárón (ezt könnyű elvéteni, nekem háromból háromszor sikerült ), majd a Jászberényi úton lyukadsz ki. Innen mellékutcákon közelíteném meg a Maglódi út végét.
A Keresztúri út aszfaltminősége kiváló egészen a Túzok utcai vasúti átjáróig (azért eddig, mert utána nem ismerem), semmi süllyedés, töredezettség, és a forgalom is elviselhető a reggeli csúcsban. A Jászberényi út minősége elmegy, de itt már nagyobb a forgalom, cserébe a jó minőségű járda gyalogos és lakóépületek hiányában felfogható bringaútként.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Egyébként a platform pedál mennyire bántja a cipő talpát a tüskékkel?
Nagyon. Nekem sikerült már márkás túracipő talpát tönkretenni a Zebu által linkelthez nagyon hasonló Wellgóval másfél év alatt olyan szinten, hogy gyalogolni is alig lehet már abban a cipőben. Tüskék nélkül pedig csúszik a platform pedál, szóval használhatatlan.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #32237 üzenetére
Az nem lekerekített, hanem az évek során ilyenre koptattad A nem cserélhető szegecses pedáloknak, főleg az alumíniumból készülteknek, ez a hátránya: ha elkopik a tüske, akkor dobhatod ki az egész pedált. A cserélhető tüskéseknél ez elvileg nem áll fenn, gyakorlatilag több olyan pedáltípusról olvastam, amelyekbe szeret berohadni a tüske ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #32246 üzenetére
amit tiltunk fórumunkban:
minden olyan hozzászólást, amely kimeríti a "Wareztevékenység" fogalmát, vagyis a szerzői és szomszédos jogok (vagy általában a hatályos magyar jogszabályok) által védett bárminemű szoftver/adat/hanganyag/filmanyag/stb. jogosulatlan
* használatát elősegíti (információ megadásával, linkelésével, bárhogyan);
* használatára buzdít;
* illetve segítséget kér ezek beszerzésében, használatábanEzek alapján én a kérdésedre az egyetlen szankció nélkül megadható választ adtam meg
Drótszamár: a Kellys nem gyárt, maximum címkéz hátizsákot. Ha tényleg jó, praktikus és jól szellőző bringás hátizsákot szeretnél, akkor a nevesebb gyártók közül válogassál, mint Deuter, Vaude. Nem lesz olcsó, cserébe jó és tartós.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Drótszamár #32266 üzenetére
A kimondottan bringás célra fejlesztett hátizsákok a következő téren tudnak/tudhatnak többet egy normál kisebb méretű túrahátizsáknál:
1. jól szellőző hátrész olyan légcsatornával, ami a menetszelet beengedi a táska és a hátad közé (a Deuter Airstripes rendszere tényleg működik)
2. ivótartály számára előkészítés (nagyobb zsákokhoz nem szokták adni, külön kell általában megvenni, előnye, hogy bármikor tudsz inni, nem kell a kulacs után nyúlkálni, és a csőben lévőn kívül a víz hőmérsékletét alig befolyásolja a külső hőmérséklet)
3. integrált esővédő huzat (ez nagyon jól tud jönni, egy esős-saras bringázás után a kádban zuhannyal gyorsan lemosod, pillanatok alatt megszárad, és nem egy koszos hátizsákkal kell bajlódni)
4. fényvisszaverő csíkok és sok apró hasznos zseb, köztük telefon- és térképtartó (bár ezekkel egy jobb túrazsákot is fel szoktak szerelni)Én egy Deuter Trans Alpine 25-öt használok napi közlekedésre és terepre, ez utóbbira most veszek egy kisebb hátizsákot, még nem döntöttem el, hogy Deuter Race vagy Deuter Compact EXP 12 legyen.
A bringamárkák saját kiegészítői is tudnak jók lenni (és néha nagyon rosszak), hiába csak címkéznek, érdemes őket is megnézni, valamint ahogyan többen is írták, a Decathlon, Hervis, Intersport, Mountex sajátmárkás termékei között is lehet jókra akadni olcsón.
ludsimon: a Rohloff rövidebb ideig bírja, mint a Motorex Wet, de ugyanúgy gyűjti a koszt, ezt meg tudom erősíteni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #32274 üzenetére
SPD egyértelműen. Ha olcsón szeretnéd kipróbálni, akkor veszel egy használt PD-M520-as pedált Memétől és hozzá egy nagyáruházi cipőt. Ha jobbat szeretnél, akkor is veszel egy használt PD-M520-as pedált Memétől, és egy Body Geometry Specialized cipőt.
Az SPD-re váltás ellen pont a linkelt pedál volt számomra az egyetlen ellenérv, mert könnyű, mégis masszív, jókat olvastam róla, de drága.
Mivel nekem egy jó bringázáshoz használt cipőt is kellett venni, mert a platformpedál tönkretette az előzőt, így egy nem akciós Merrell cipő árához képest már nem fájt annyira az SPD-re váltás költsége, győzött a Németországból olcsón mért PD-M540 és az itthon drágán mért Specialized Taho párosa. Nem bántam meg azóta sem, pedig sokáig ódzkodtam az SPD-től.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Kellene nekem bele egy tartály amiben vizet tudnék szállítani. Hol lehet ilyet emberi áron kapni?
Írtam privátot az egyik opcióra, a másik az, hogy megveszed a legolcsóbb Decathlonos zsákot, és abból kiveszed a tartályt. 2 literesnél nagyobbat ne vegyél.25+5 liter tényleg nagy és üresen is már legalább másfél kilót nyomhat, nekem is sok minden belefér a 25 literesbe, ezért arra csábít, hogy sok mindent belepakoljak De az imént vettem egy kicsi Deutert, így a nagy marad munkába járásra és sok ruhás tavaszi/őszi túrákra.
Vasinger!: ha szántottad már végig a sípcsontodat vagy a vádlidat a tüskékkel, akkor szerintem egyértelmű a válasz XC-re sokkal jobb az SPD, könnyű oldani, tényleg villámgyorsan old, valamint nyuszibb szituációkban egyik lábbal dokkolva, másik lábbal oldva is lehet menni. FR/DH esetén, ahol a lábat sűrűn kell lerakni/kirakni/egyensúlyozni, oda rosszabb lehet (bár több DH versenyző megy SPD-vel).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #32298 üzenetére
Az első 1010gramm gumi nélkül
A hátsó a 8-as sorral együtt 1600gramm, szintén gumi nélkül.
Ez jónak számít?
Borzalmasan nehéznek Nekem a komplett MTB-s első-hátsó kerékszett 1718 gramm (gyorszárakkal, de sor nélkül az további 300 gramm), és ez még nem számít kifejezetten könnyűnek, csak az átlagnál könnyebbek közül való. Az országúti kerékszettek jóval könnyebbek szoktak lenni az MTB-re valóknál. A Shimano legolcsóbb gyári kerékszettje 1900 gramm, az egyik DuraAce 1395 gramm, ezeket csak viszonyítási alapként írom.Vasinger!: a Shimano és Northwave mellé én még odavenném a Specializedot, de próba nélkül egyiket sem ajánlom. A téli kompozit talpas és tépőzáras Northwave Celsiusban határozottan könnyebb a tekerés, mint a nyári Vibram-talpas és fűzős/tépőzáras Specialized Tahóban, cserébe az utóbbiban tudok sétálni is (ebben járok munkába, napközben sem kell lecserélni) és a lépcsőház sem visszhangzik, míg lejutok a földszintre Ha kizárólag bringázás célú bringázáskor használnád az SPD-t, akkor mindenképpen tépőzáras és merevített talpú cipőt vegyél, ha városi közlekedésre is, akkor a túracipőszerű kivitelt ajánlom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #32306 üzenetére
Óvatosan az áttételek variálásával, előbb ismerd meg a saját tekerési szokásaidat és a kedvelt fokozatokat, mert nagyon el tudod magad számolni, ha csak a súlyt nézed.
A SRAM láncokat a patentszem miatt kedveljük, nekem PC971 van fent. Valószínűleg jó lesz, bár én a minimális árkülönbség miatt inkább a PC850 vagy PC870 egyikébe ruháznék be. A KMC-nél nem súlyban, hanem tartósságban, minőségben lesznek jobbak várhatóan.
A karbon kormány és nyeregcső nem súlyban jelent sokat, hanem kényelemben. A nyereg határozottan az a komponens, ahol a grammokat el kell felejteni, a kényelem az első.
Amúgy ugye tudod, hogy drága dolog a gramm-mánia? Ha erre jár egy moderátor, akkor megkérném, az első hozzászólásban javítsa ki a gramm-mánia helytelenírását. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #32314 üzenetére
Ha elszúrod az áttételezést, akkor valószínűleg síkon ennek ellenére nem lesznek problémáid, de az első nagyobb emelkedőn érhet meglepetés. Szóval tapasztalatgyűjtés először, hogy hol milyen áttétellel tudsz fel/végigmenni, aztán lehet számolgatni és variálni.
Én például montis szemmel alaposabb próba nélkül nem mernék belevágni egy kompakt hajtóműbe, túl nagynak tűnik a legkisebb fokozat is. Aztán a más kerékméret, geometria, pozíció, súly és a vékony slick külsők miatt simán lehet, hogy az országúti A/B értékek közelében nem lennének a most tapasztaltakkal.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #32425 üzenetére
Miért nem mész Ausztráliába telelni?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bati0501 #32557 üzenetére
A fekete vagy bármilyen festett oldalperem azt jelzi, hogy tárcsafékhez való felni, hiszen amúgy ott lenne a fékfelület.
Zebu: igen, a légkamra megléte jelenti azt, hogy adott felni duplafalú
eszgé100: nem tudom, hogy mikori a kerék, mikoriak és milyen állapotúak a küllők és az agy benne, lehet, hogy érdemes adott esetben komplett kereket is nézned újban vagy alig használtban a Bikemag Aprón. Ezek például V-fékesek, többek között az Alexrims, DT, Mavic, Rodi, Sun, ... márkákból érdemes válogatni (ezt csak egy gyors ABC szerinti lista az eBike kínálatából, természetesen lehet más is jó).
A drágább felni általában könnyebb szokott lenni, jobb az illesztése, valamint a küllők számára fúrt lyukak egyik vagy mindkét oldalról szegecseltek. Előfordulhat, hogy a felnicsere küllőcserével is jár a más magasságú profil miatt, vásárlás előtt mindenképpen kérdezd meg azt a szervizt, ahová fűzetni viszed a kereket. Az alkatrészekből fűzött kerék mindig drágább (akár jóval), mint a gyárilag fűzött. A színes küllők drágábbak a fémszínűeknél, a feketék 2-4×, a fehér és piros küllők sokszoros feláron vehetőek meg.
Futár wannabe-knek tanács: vegyél fel egy túrahátizsákot és úgy tekerjél a városban, és garantáltan futárnak fognak nézni, hiába van alattad egy XC bringa 2,25"-ös traktorgumikkal Ketten is úgy jöttek oda hozzám a piros lámpánál, hogy ugye futár vagyok, mert ők az XY utcát keresik.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Így tényleg nem volt drága, akció nélkül sem számít még drágának, de azért az árért már széles választék elérhető, nem csak a sportáruházak sajátmárkás cikkei.
Én szezonban vettem hasonló téli dzsekit 17e forintért, az árát BKV bérletben mérve már többször behozta. Városi közlekedésben használva, amikor a rendes bemelegedésre idő sincsen, eléggé meggyőző tud lenni a kívülálló számára, amikor -2 fokban megérkezem, és csak egy hosszú ujjú mez van alatta
Speciális mosószert vettél hozzá? Ezeket csak olyannal szabad mosni, hogy megőrizze a szélálló, de lélegző tulajdonságát.
Más: Nobby Nic hátul vegyes felhasználással (tippre 3/4 aszfalt és 1/4 terep osztásban) 4000 km-t bírt, már elkezdett minimálisan meg-megcsúszni aszfalton kanyarodás közben. Elöl nem volt csere, ott még bírja. Csak arra nem tudok rájönni, hogyan sikerült 3,5 hónap alatt kinyírnom egy szett fékbetétet elöl
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Igen. Csak nézd meg a mostani sor fogszámát, hogy ugyanolyat vegyél (vagy az összegyűjtött tapasztalatok alapján totál mást ).
Gratulálok a 24 órázóknak, szombaton brutális volt a meleg, árnyék nélkül halál lehetett a pálya
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz :MTC:kandur #32869 üzenetére
A legjobban a földből kiálló kövek zavartak, amiket nem mindig láttam meg időben, és hát volt, hogy oda-oda csaptam a kereket.
Erre három megoldás van:
1. gyakorlás mészköves hegységben (oké, látom, hogy Szeged)
2. piros lencséjű napszemüveg, többünk tapasztalata alapján ez a legjobb erdőben. Árnyékos területen, ahol a nap átsüt a levelek között egyedül ilyen színű lencsénél tudom eléggé jó hatékonysággal megkülönböztetni a fényfoltokat és a fehér köveket
3. extra oldalfalvédelemmel ellátott külső
+1. nem mész avarban, mert oda röntgenszemek kellenénekludsimon: nem voltam, másfelé jártam. De privátban már beszóltam rétisünnek, hogy a zánkai körre magával vihette volna a szembe szelet, mert én abból kaptam Zalában nem keveset Konkrétan 3%-os lejtőn tekerni kellett, a 2-3%-os lejtőket olyan fokozaton és sebességgel tudtam teljesíteni, mint az 5-7%-osokat. 32 km-en (ebből 20 km totálisan szembe, 8 km oldalszembe és 4 km szélcsend) 108 méternyi szinttel jobban elfáradtam, mint a Szilvásvárad Maraton 39 km-es és 750 méternyi szintes rövidtávján. Most jöttem meg egy laza 20 km és 280 méter lötyögésről, és semmi hatás. Innentől kezdve a zalai különítménynek nem szólok be a szél ügyében
A bambusz hasonló mint a karbon, a száliránytól függ a rugalmassága. A Bikemagon keressél rá bambuszbringás cikkekre, ott komolyan foglalkoznak a téma ezen vetületével is.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #33022 üzenetére
És a gótikus muffról mi ugrik be?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Mariann294 #33170 üzenetére
Ebben az esetben kerék ki, és ronggyal, valamint régi fogkefével vagy körömkefével menjél végig az összes fog közötti résen, és alaposan tisztítsd ki őket. Ezután jön a lánc hasonló szintű takarítása (ha SRAM lánc, akkor patentszemes, és le tudod szedni szerszám nélkül, úgy könnyebb), majd a hajtómű, és végül a két váltó, különösen figyelemmel a váltógörgőkre. Amikor ezzel megvagy, akkor olajozd (vagy amilyen kenőanyagot használsz) a láncot.
Ha ipari csapágyas a kerékagy, akkor az bírja a vizet. Ha kónuszos (a Shimano agyai például ilyenek), ott a nagynyomásúval oldalról nem szabad kezelni a hátsó kerék környékét, mert kimosod a zsírt a golyók közül, csak kizárólag felülről (első kerék dettó, ha nem integrált a hajtómű, akkor azt is). Ez is okozhatja a súrlódó hangot, esetleg az elállítódott váltóba ér bele a lánc. A váltógörgőknél ipari csapágy vagy csúszócsapágy szokott lenni (már amelyikkel én találtam, szóval ezt lehet, hogy hozzáértők azonnal megcáfolják), azoknak sem árt a víz.
Ha nem értesz hozzá, akkor inkább told el egy boltba, és nézd, hogy mit csinálnak rajta, így drágább, de legalább nem rontod el. Én is így szoktam, jobb a bringának és nekem is, ha csak a tényleg alapvető szerelési és karbantartási műveleteket hajtom végre én
LordAxwell: azt ugye tudod, hogy ilyenre csak maga a védőfelszerelés kerül legalább 50000 forintba, ha nem többe?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #33340 üzenetére
Igen, az ár sajnos stimmel, nagyon sarkítva onnan lehet teleszkópnak és nem fémnehezéknek hívni. Az egyik lehetőség, ami miatt nem ajánlja a teleszkópot, az lehet, hogy a vázat merev villához tervezték és túlságosan megemelné az elejét. A másik, és egyben valószínűbb, az, hogy 1" átmérőjű nyakat tud fogadni a vázad, azonban ilyen teleszkópokból egyrészt nincsen választék újonnan és nagyon használtban sem, és ami van, annál jobb bármilyen merev villa. Szerintem ő 1 1/8-ról beszélt, az egy másik villanyakméret, ez jelenleg az uralkodó.
Update: így jár, aki mobilon pötyög
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Pedig a boltosoké áll közelebb a valósághoz sajnos. Persze ez lánctól és felhasználástól is függ, nekem 2400-2500 km-t bírt a HG50-as lánc tavaly montin. Idén PC971 van, majd kora tavasszal kiderül, addig nem nézegetem, mert minek. Én jelenleg úgy számolok a kopó alkatrészeknél, hogy évente új sor + lánc + hátsó gumi + első fékbetét + teleszkóp generál + tárcsafék generál, két évente ezeken felül hátsó fékbetét + első gumi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #33466 üzenetére
ha előzni akarnak, akkor meg tudják tenni a sávomban
Ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Aki kulturáltan közlekedik, az ekkor is átmegy a másik sávba, mert hagy elég oldaltávolságot. Aki bunkó módjára kicentiz, az így még arra sem fogja venni a fáradságot, hogy a sáv bal oldalára húzódjon.Ha jó az út széle, akkor is tartsál menekülőtávolságot. Ha rossz, akkor a rossz résztől 20-30 cm-re menjél. Ha csatornafedél van, akkor azok bal szélétől 20-30 cm-re. Ha autók parkolnak, akkor ajtóméretnyi/méteres távolságot tartsál az autóktól. Ha ferdén vagy merőlegesen parkolnak autók az út szélén, tartsál szintén legalább 1 métert (soknak tűnik, de kell ennyi).
Ha elengedni szeretnél, akkor kereszteződésben húzódjál kissé jobbra, minimális fék, intés, és 1-2 autó el fog azon a rövid szakaszon férni. Másik megoldás a hátulról jövők miatti "kényelmetlen" késztetés csökkentésére, hogy az útvonaladra kanyarodót minimális tempóvesztéssel és intéssel beengeded magad elé, így neki nem kell megelőznie majd. Ahol olyan egyirányú utca van, hogy parkolnak a szélén és a szélessége miatt esélytelen az előzés, én ott egyszerűen középen megyek (nehogy valakinek eszébe jusson mégis beugrani mellém, és ezzel rászorítson az ajtózónára), mégsem kaptam érte dudaszót.
Persze ez sem mindig elég, furgon ütött már vállon visszapillantó tükörrel, mert kanyarban húzta rám az autót. Ütötte már meg autó tükörrel a kormányomat, mert 2 másodpercnyi gázelengedés nem fért bele neki, hogy megvárja a szemből jövőt egy olyan utcában, ahol két autó is alig fér el, nemhogy még egy bringás is mellettük.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #33519 üzenetére
Nekem bizonyos napokon kukásautókba sikerül belefutni, és sajnos nem a kukagyűjtögető fázisban, mert akkor elmegyek mellettük simán, hanem a már szeméttelepre igyekvők mennek ugyanarra, mint én. Volt olyan, hogy direkt lemaradtam az egyikről egy lámpaváltással, erre beért egy következő
Ha ennyire nem szereted a forgalmat (a durva kamionforgalmat én sem bírnám), akkor miért nem keresel egy párhuzamos utat? Budapesten én sem a 2×3 sávos Rákóczi úton nyomulok, hanem belsőbb utcákban. Ezek fontosabb útvonalak, mint a többi kis utca, így végig megvan az elsőbbségem rajtuk haladva, de a forgalom mégsem óriás. Így a 10-15%-nyi kerülő ellenére laza tempóval is verem a 7-es buszcsalád bármely járatát időben. Ha nincsen kerülőút, akkor persze nem szóltam.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Lacces #33825 üzenetére
A fokozottan védett területeket mind gyalog, mind bringával kerülni kell, különben 5-6 számjegyű csekkel a kezedben zavarnak onnan ki a természetőrök. Ezen területeket azért hozzák létre, hogy az adott tájra jellemző és veszélyeztetett élővilág az embertől zavartalanul tudjon élni és létezni. Az ilyen területek határát táblával szokták jelölni, szóval nehéz véletlenül rátévedni.
Védett és nem területeken lehet gyalogosan túrázni, persze a szokásos nem szemetelünk, nem hangoskodunk, nem rongálunk szabályokat betartva.
Ahogyan venember83 is írta, bringázni sajnos kizárólag ott szabad, ahol engedik, a turistautak.hu térképén ezeket az utakat Koo, Poo, Soo, Zooelnevezéssel jelölik. Ezt a korlátozást betarthatatlansága és értelmetlensége miatt nem "szokás" figyelembe, de ettől függetlenül illik a dolgot a túrázók miatt kulturáltan kezelni, azaz:
* úgy mész be a kanyarokba, hogy meg tudjál bármikor állni, hiszen nem csak te vagy az erdőben
* lassítasz, ha turistát látsz, még jobban lassítasz, ha kisgyereket és/vagy kutyát, és mindig elsőbbséget adsz neki (fontos apróság, hogy az erdőben is a KRESZ szabályai az érvényesek)
* nem farolgatsz, mert az rongálja legjobban a talajt
* a korábban kitaposott nyomokon maradsz, nem jössz le új útvonalon
* a saját szemetedet a hátizsákodba gyűjtöd, még a szerver hulladékot sem hajítod a fák közéAz, hogy mindezeket egy jelölt vagy jelöletlen úton teszed, a természet szempontjából szinte mindegy. A jelöletlen utakon jobban ki lehet fogni élvezetes single track ösvényeket, és kevesebb turista jár arrafelé (rosszabb esetben rájössz, hogy ezt az ösvényt már nem tartja senki sem rendben, és hátraarc). A jelölt utakon, főleg a szélesebbeken nagyobb valószínűséggel volt erdészeti forgalom, és ha ez egybeesett egy esőzéssel, akkor ott a traktornyomokon át nem tekersz Én bringát amúgy csak akkor tolnék, ha nem bírnék feltekerni, vagy nem mernék legurulni, terepen nem olyan kellemes művelet, de erre te is hamar rájössz.
A Bükkben Szilvásvárad környékén van kijelölt bringaút, a Szilvásvárad Maraton rövidtávja több szakaszon azon ment (bár többször elfordult a nyomvonal jelöletlen utakra).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Lacces #33841 üzenetére
Védett területre simán bemehetsz, csak a fokozottan védettet kerüld el. A legtöbb hegységünk szinte teljes egészében természetvédelmi terület, legyen az Bükk, Mátra vagy Budai-hegység. Szóval ha gyalog indulsz el túrázni, akkor sem fogod tudni ezeket elkerülni.
Mivel a térképszoftverek nem támogatnak piktogramot az elnevezésben, így betűkkel oldják meg ezek jelölését:
Koo: kék kerékpárjelzés
P3: piros háromszög
Zc: zöld kör
S+: sárga keresztÍme információ a Bükk érintett területeiről.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #33852 üzenetére
Semmit nem érnek ezek a maszkok. Amik érnek is valamit abban pedig nem lehet kerékpáron közlekedni, mert nem tudsz elegendő mennyiségű levegőt beszívni olyan szűréssel rendelkezik.
De érnek. Amúgy edzésre is kiválóak, megtanítanak az oxigén hatékonyabb felhasználásáratAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #33870 üzenetére
Én találkoztam egy természetvédelmi őrrel a Három Kő környékén, köszöntünk ,ennyi
Ha a turistaúton mentél, akkor az nem probléma, a fokozottan védett területeken keresztülvezető kijelölt turistautakon szabad menni, csak azokról letérni szigorúan tilos (és drága ).Lacces: Viszont itt jön még egy kérdés, amit tisztázni szeretnék. Ha földúton megyek (autó keréknyom) a Bükkben, vagy aszfalton, de nincs kint semmilyen jelzés, akkor azon haladhatok?
Ami közút vagy közforgalom előtt megnyitott magánút (például Tesco parkoló), azon akkor mehetsz, ha azt a KRESZ (autópálya, autóút) vagy tábla nem tiltja. Ami erdészethez tartozik, ott a korábban említett szabály él: ott mehetsz, ahol engedélyezve van, legyen az tökéletesen aszfaltozott erdészeti út, 2 keréknyomos földút, sotteres-kavicsos út vagy 20 cm széles erdei ösvény (és meglepő módon itt is élnek a KRESZ szabályai, azaz van jobbkéz-szabály, és joggal kérheti tőled az erdő mélyéről hirtelen előugró rendőr az első prizmát ).De továbbra is azt mondom, amit előtte:
1. ha nem fokozottan védett területen mész jelölt vagy jelöletlen úton (itt van a Bükkben érintett helyek listája), vagy ott, de jelölt turistaúton,
2, ezt kulturáltan, a többiekre és a természetre figyelve teszed (lásd korábbi hozzászólásom),
3, valamint valamilyen esemény miatt nem kéri határozottan az erdőgazdaság, hogy ne (mint a két héttel ezelőtti vihar után a Pilisben és a Börzsönyben),akkor ott nyugodtan menjél, annak ellenére, hogy elvileg tilos. Mindenki így tesz, aki terepre megy, mert mást nem tud tenni, annyira kevés és rövid kijelölt bringás ösvény van az egész országban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Valamint a LUGANO-nál a belső csere max. 5perc egy defekt után, mert rohadt jól rá lehet fűzni a felnire. Viszont a MICHELIN-nél vagy 10-15 percig szívtam mire rá tudtam fűzni, hogy ki nem csípje a belsőt, mert annyira passzentos.
Ez nemcsak a külsőtől függ, hanem a felni is a problémakör része. Szóval lehet, hogy amíg te orbitálisat szívsz a Michelin külső felrakásával, addig más pillanatok alatt végez vele, ellenben ő a Luganot nem bírja felrakni kínszenvedés nélkül.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Akkor nem szóltam, ez alapján a Michelin tényleg problémás darab lehet, kerüld a defektet
Ugyanazt a Schwalbe gumit én "pillanatok" alatt puszta kézzel felraktam a kerékre, amíg ismerős két belsőt is kicsípett (és emlékeim szerint felrakás közben még gumileszedőt is tört), mire felszenvedte az ő felnijére.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #34186 üzenetére
Most elgondolkoztam, hogy esetemben az élettartam-garanciás vázzal mi történne, ugyanis a Kona leállt a szkandiumvázakkal 2 éve. Cserélnék normál aluvázra? Vagy a korábbi prémiumvonalban a szkandiumot felváltó karbonra?Miután ezt leírtam, megnéztem a Kona oldalát, és kiderült, hogy 2013-ban ismét lesz a vázamból szkandium változat a karbon mellett, sőt pont a normál 7005-ös alumínium szűnik meg Szóval adott a kérdés: akinek a korábban alumínium volt, annak most vajon szkandiumra cserélik?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz norbee2244 #34192 üzenetére
A kérdésemet inkább költőinek szántam, mert nem kis árkülönbség volt az alumínium- és szkandiumvázak között.
Én amúgy egy szót nem szólhatok, beragadt utolsó darabként vettem meg a 2009-es szkandiumvázat kevesebb, mint féláron 2011-ben, olcsóbban az adott évi alumíniumváznál (emiatt aztán, bár akkor éppen nem akartam bringára költeni, kihagyhatatlan volt a vétel ).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #34245 üzenetére
A hajtómű a leírás alapján integrált Deore, a kép alapján ugyancsak integrált, de Truvativ Firex. Persze akármelyikkel is adja, bármikor simán lecserélheted SLX-re (bár én megvárnám, hogy erre tényleg szükség is legyen). A becsúszókon látható valami nem tetszik, de az lehet árnyék vagy némi por is.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LordAxwell #34344 üzenetére
Ha nincsen bérleted, akkor a Gödöllőig érvényes jegy mellé még egy normál vonaljegyet kell kezelned.
Ha van budapesti bérleted, akkor a városhatár-Gödöllő jegy mellé
1. vagy kezelsz egy vonaljegyet,
2. vagy vásárolsz kerékpárbérletet (az ára alapján hülye lennél, ha nem így tennél).Ha Gödöllőig van bérleted, akkor szintén az iménti két pont él.
A fentiek természetesen az összes HÉV vonalra vonatkoznak és a fogaskerekűre is. A bringát az előre jelölt helyen kell szállítanod.
Lenne még egy olyan kérdésem is, hogy közületek megy valaki biciklivel tűzijátékot nézni? Tud valaki valami yó helyet ahova fel lehet tekerni és látni is lehet rendesen?
Tavalyi tapasztalat alapján: ez nem a Hármashatár-hegy. Feltekerni fel lehet, de látni nem igazán, mert tömeg van, és a látvány sem az igazi, mert egyszerűen a tűzijáték fellövési magassága felett vagy jó 100 méterrelludsimon: másfél éve rájöttem, hogy a lakásbiztosításom tartalmaz felelősségbiztosítást, így már tavaly sem újítottam meg az MK tagságot. A kedvezményes bringajegy vasútra önmagában már nem ér meg évi 5000 forintot.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LordAxwell #34349 üzenetére
Két jegy nem elég, mert Budapesten kívül külön, távolságfüggő árú jegyet kell vásárolni az utazáshoz (a bringához elég a vonaljegy).
A Sas-hegy szintén nem jó, mert az egész fokozottan védett terület, nem mehetsz fel oda.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LordAxwell #34352 üzenetére
A Sas-hegyen a beengedést nem tudtam, csak azt, hogy erősen kerülendő.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #34369 üzenetére
dqdb a lakásbiztosításába kötötte a biciklijét ha ellopják, de az meg nem felelősségbiztosítás
De, az is. A lakásbiztosítás része egy eléggé nagy összegű felelősségbiztosítás az általam okozott baleset során történt károkozásra (amúgy éppen ezt említettem délután, nem a lopáskár elleni részt), valamint a lakásból és a tárolóból történő lopás mellett (ezek természetesen meglehetősen nagy összegről szólnak) egyéb külső helyszínről történő lopásra is van valamekkora, igaz nem túl bő összeg (ez nem fedi a bringám becsült árát teljesen, csak majdnem). A tárolóm feltörése után alaposan utánajártam a témának (meglepődtem pár dolgon, hogy nem kell kérnem, mert vonatkozik rá már az akkori szerződésem is), és megfelelően módosíttattam a lakásbiztosítást. Ezen a téren a biztosítók eléggé rugalmasak tudnak lenni.Persze a fenti nem válasz amargo kérdésére, mert ő egy balesetbiztosításról kérdezett. Az esetleges véleményekre én is kíváncsi vagyok, mert az alap életbiztosításom nem rossz, de lehet, hogy érdemes megtámogatni, erdőben nem túl nehéz csontot ropogtatóan fejre állni.
LordAxwell: János-hegyre mehetsz például, de az is túl magas már a látványhoz. De akárhová mész magasra, tömeg lesz. Tavaly a tűzijáték után a Hármashatár-hegy tetejéről Fenyőgyöngyéig álló kocsisor mellett gurultunk le (akkora dugó volt ), és emellett rengetegen gyalog jöttek fel a hegyre.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #34382 üzenetére
láncszakadás != lánc tartóssága
Bármilyen láncot el lehet szakítani, vannak "specialisták", akik folyamatosan szaggatják azokat a láncokat, amelyek másoknál probléma nélkül futnak. Egy lánc alapvetően akkor nevezhető tartósnak, ha sokáig bírja nagymértékű megnyúlás nélkül.
Én a helyedben még nem mondanék le erről a SRAM-ról, csak mindig vinnék magammal patentszemet bringázásra. Aztán ha később is elszakad, akkor gondolkoznék el a váltáson (bár simán elképzelhető, hogy időnként képes vagy olyan erő kifejtésére, ami sok a 9 sebességes rendszereknek, és más gyártók termékeit ugyanúgy elszakítanád alkalomadtán).
korikki: én még nem találkoztam olyan órával, ahol az érzékelőt nem gyorskötözővel kellett rögzíteni. Egyszerű, kényelmes, könnyen bontható és újrarögzíthető két új műanyagdarab áráért. Ha párhuzamosan használsz két bringát, és az órát közöttük napi rendszerességgel pakolgatod, akkor egy másik érzékelőkészlet és tartó vásárlása a megoldás, ugyanis ekkor tényleg csak magát az órát kell átpakolgatni (én például azonnal két tartót kaptam az órámhoz).
Ha a képek alapján jól látom, akkor az órát a tartójába 90 fokos elforgatással lehet rögzíteni, ez nagyon dicsérendő, a létező legjobb megoldás. Az pedig, hogy két gumigyűrű vagy két gyorskötöző kell a tartó kormányszárra rögzítéséhez, szerintem teljesen mindegy, a lényeg az, hogy szerszám nélkül megy, és pillanatok alatt felrakható.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #35104512 #34496 üzenetére
csak városi tekerésre, és azért ilyen, mert ez tetszik neki
A térdének nem fog tetszeniHa a dirt bringát dirt célokra szeretné használni, akkor norbee2244 tanácsa a mérvadó. Azonban akármekkora méretet is vesz belőle, tisztán városi célokra használni egy ilyen bringát, csak azért, mert jól néz ki, a legnagyobb hülyeség. A nyeregpozíció miatt lényegében guggolva lehet rajta tekerni, így a haladás egyáltalán nem hatékony és gyilkos hatással van a térdekre. Persze, ha olyan apróságokra, mint jó térdízület, már rövidtávon sincsen szüksége, akkor nem szóltam ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #35104512 #34499 üzenetére
A hangyányi a kényelem érdekében nem annyira kicsi lenne (és nem is biztos, hogy megfelelő hosszúságú nyeregcsövet találna), és ekkor már kinézetben szinte ott járna, mintha egy MTB-t vett volna.
Az a baj, hogy nincsenek normális kategóriák, mert minek vegyen mondjuk egy városi bringát, ha az mind hitványul néz ki?
De, eléggé normális kategóriák vannak, szerencsére megfelelő módosításokkal ezeket között az átjárhatóság is lehetséges. Városban a klasszikus városi bringa, országúti, cross, trekking és MTB is simán használható. Maximum egyik kevésbé bírja a rossz utakat, míg a másikon több energia kell a haladáshoz (én például egy XC bringával járok és terepgumival, mert terep után lusta vagyok slickre cserélni a külsőt). Azonban erről a listáról elmondható, hogy egyik sem teszi tönkre a térdedet.Montira az emlegetett 18"-as méretet 15-20 cm-rel kisebb embereknek szokás ajánlani (persze ez a konkrét geometria esetében finomodhat), 195 cm-re 22"-es méret környéke való.
venember83:
Testvérem, milyen tudatmódosítót szedtél amikor ezt írtad?
Ha elolvasod kijózanodva is, megdöbbensz majd....
És mennyire igaza vantAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen