-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz #00784640 #3768 üzenetére
2660 méternyi szint kevés rutinnal és erőnléttel nagyon nem kevés (értsd: rengeteg). Először próbáld ki magad rövidebb ezer méter alatti szinttel rendelkező útvonalakon, majd az idő teltével növeld a mennyiséget.
De már a rövidebb távhoz is kell edzettség, venember83 tanácsát fogadd meg, ha komolyan gondolod az indulást.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #3771 üzenetére
Ergonnak is van külön markolatváltóhoz ergonomikus markolata, persze nem BBB árban.
04ahgy: Alivio agy + XM317 + ki tudja milyen küllők együttese nálam 1054 + 1271 grammos kereket alkotott, a tied is hasonló súlyú lehet, így súlyban biztosan sokat nyersz. Arra ügyeljél, amit Mewryck is említett, hogy centerlockos változatot vegyél belőle (és abból is a gyorszárasat), különben cserélheted a féktárcsákat. Valamiért a Crossride-ot nem szokták szeretni a topikokban olvasottak alapján, most nem tudom, hogy ez a Crossmax SLR miatti sznobizmusból ered, vagy tényleg nem olyan jó a kerék.
Update: áááá, megjött a magyarázat, szóval nehéz az 1850 grammjával. Körülbelül 2× ennyiért nyerhetne további 200 grammot, ebben az árkategóriában még ez a szett tűnik a legjobb választásnak.
Xantomas: a körülírás alapján jól sejtem, hogy GE1 markolat van a Superioron? Ha igen, legközelebbi találkozásunkkor megvizslatom alaposabban, mert a GA1 mellett az is jelölt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Hmm, akkor te is olyan szerencsés vagy, hogy Shimano agyas kereked volt, de 6 furatos tárcsával Így jóval nagyobb a választási lehetőség.
venember83: Igen, a jelenleginél mindenképpen könnyebb és erősebb is. Az ára meg kb. verhetetlen, ennyiért nehéz ehhez hasonló normális szettet összeállítani felniből, küllőkből, niplikből és agyból.
Ezzel tökéletesen egyetértek. A következő minőségi szint 100k környékén lenne gyári kerékszetteknél, de annyit nem biztos, hogy megér, főleg, hogy ilyen könnyű vagy.a nem nagyon sürgős a csere, akkor szerintem figyeld 2-3 hétig a Bikemag aprót, ki lehet fogni új bringából bontott kerékszetteket nagyon nyomott áron. Én már csak tudom (aki érti, aki érti, aki nem IJ ).
Ma délután voltam amargóval egy Rózsadomb-Árpád-kilátó-HHH-Guckler-Vitorlázó-Hűvösvölgy körön, nekem 44.58 km, 503 méter szint lett a vége. Neki némileg több szint, mert a Guckler végétől felment a HHH tetejére velem ellentétben, de én bónuszként a Váron keresztül mentem odafelé. A 24 órásra aztán találjatok hatodik csapattagot, nehogy nekem kelljen beállni össztempót rontani, mert aszfalton még elmegy a mászási teljesítményem (lassú vagyok), de terepen, főleg laza talajon, a szánalmasat súrolja
telefonos GPS-szel szenvedők: még mindig ajánlom figyelmetekbe tekeyagd hirdetését (ha még nem adta el), vagy a Garmin Edge 705/800 sorozatot németországi rendeléssel. Igen, drágább, cserébe nem fagy le, mér, 14-16 órát kibír egy töltéssel, és Edge esetén van hozzá pulzusmérés is, rendes, kényelmesen használható webes felülettel bír, vízálló, lehet esőben is használni, túléli az esést, és rendesen a kormányra lehet rögzíteni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ebből én szerencsére kimaradtam. Azért szerencsére, mert éppen egy nagyon köves szakaszon jött nekem szembe, és én teljesen a talajra koncentráltan, igazából csak annyit láttam, hogy egy bringa elmegy velem szembe. A húsvét előtti bukfenc nyomai sem tűntek még el teljesen, nem kell nekem újabb seb Cserébe
pár futóa kilátás kárpótolt látványbanÉn érzem kicsit visszásnak, amikor valaki azért ül be autóba a város közepén, hogy elmenjen a természetbe futni? A Fenyőgyöngyéig felhajtást még tökéletesen megértem (bár lenne BKV járat is rá, de az nagyon ritkán jár ilyenkor). Ellenben az, hogy a Guckler HHH felőli végén szabályos parkoló alakul ki, az odáig tartó útszakaszon száguldozva előznek le az autók (természetesen vagy SUV, vagy régi roncs), mindez már a természetvédelmi területen van, kicsit furcsa nekem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #00784640 #3884 üzenetére
Ezt a sorrendet figyelembe véve érdemes nézelődni:
1. tökéletesen jó a fejedre, elöl a homlokod közepéig ér (könnyű lesz észrevenni, ha látod a napellenzőt, akkor rendben van), maximum 1-2 centit tud felcsúszni a fejeden, akármilyen irányú erőhatásnak teszed ki. Ha télen és késő ősszel is bringázol, akkor férjen el alatt egy sisak alá való sapka
2. van benne bogárháló, apróságnak tűnik, de nagyon fontos
3. kellő mennyiségű szellőzést biztosít, ha izzadósabb típus vagy, akkor minél több és nagyobb lyuk kell rá, és nem árt, ha tarkó környékét is védi, de itt a szellőzést tekintve nyitottabb a kialakítása a sisaknak
4. fényvisszaverő festés vagy matricaHa a fentiek mind teljesülnek, akkor az ár-súly-design hármas mentén választasz egyet, ha a fentiek közül egy vagy több nem teljesül, akkor azt a sisakot ne vedd meg. Lehet venni jó sisakot 7-8000 forint környékén is akár (Longus rémlik ebben az árkategóriában), és természetesen jóval drágábbért is. Érdemes nézni az akciókat, a sisakok árából szépet szoktak engedni, én egy ilyen Cratonit használok (a pontos árra már nem emlékszem, de kevesebb rémlik, mert volt rá kedvezményem).
Tamoo: gondolkodtam, hogy a második pontnál odaírjam-e a kérdezd meg Tamoot és Ariadnét szöveget
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Biztos, hogy a váz? Tud kattogni a kerékagy, a pedál, a lazán rögzített kulacstartó, a lánc, a hajtókar, ... és szinte mindegyik komponens. Milyen körülmények között hallod a kattogást?
Egy lehetőség a sok közül: ha tekerés közben hallod, akkor simán elképzelhető, hogy az Altus hajtóművet csavarod jobbra-balra, az pedig beleér az első váltóba.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nekem tegnap a terepen kicsit elmozdult a kilométeróra érzékelője, és emiatt kerékfordulatonként egyszer a küllőn lévő mágnesnek koppant. Egy ideig eltartott, mire leesett, hogy mi a furcsa a racsnihang mellett
Z0mbi: a fejcsövet fogod meg, vagy a villanyakat? Ha az utóbbit, akkor még a minimálisan elmozduló kormány is bejön a képbe (nekem például megfelelően döntött szögben, felülről a vázra rakott megfelelő nagyságú terheléssel, és megfelelően kicsi elfordítással nyikorogni tud).
Következő ötlet: nem lehet, hogy a bovdenekkel nem stimmel valami, és az egyik bovdensapka kerget az őrületbe, ami a húzás hatására kissé szétcsúszik, majd összeugrik?
Szerintem ha a vázad így pattogna, az már valószínűleg széttörött volna alattad.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz XP NINJA #3894 üzenetére
48 / 14 = 3,43
42 / 11 = 3,82A 48 fogas trekking hajtómű, a 42 fogas MTB. Milyen bringát építesz, ez itt a kérdés? A második áttétellel síkon ugyanakkora pedálfordulatszám mellett gyorsabban tudsz haladni(természetesen ez több energiát is igényel).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz XP NINJA #3900 üzenetére
Az a gyorsabb, amivel gyorsabban tekersz
A megfelelő áttételi arány kiválasztása teljesen egyénfüggő, a hajtómű és fogsor kiosztása függ a tekerési stílustól (jobban szeretsz pörgetni, vagy inkább nyomatékból mész), a gyakran látogatott tereptől (lankásabb-dombosabb környéken egy trekkinghajtóművel elképzelhető, hogy jobban jársz, azonban ha sokat mászol meredekebb hegyre, akkor a hajtóművön jól tud jönni, hogy 22-es a legkisebb fogaskerék és nem 26 fogú).
Nézd meg, hogy a mostani bringádon milyen hajtómű és fogassor van. Ebből számold ki a legkisebb és a legnagyobb áttételi arányt (legnagyobb esetén ne az elvi maximumot nézd, hanem azt a fokozatot, amit ténylegesen használni is szoktál), és gondold át, hogy síkon korlátozott-e a hajtás valaha is. Ha a válaszod nem, akkor nem kell magasabb áttételi arányú hajtás. Ezután gondold át, hogy nagyon meredek hegynek felfelé milyen gyakran van az, hogy elfogysz az emelkedőn, mert nincsen hova visszaváltani. Ha ez gyakori, akkor alacsonyabb minimális áttételi arány kell neked.
Én pár hete végeztem számítást arra nézve, hogy a mostani 44/32/22 és 11-32 3x9 rendszerem helyett - ha egyszer cserélem -, akkor egy 39/26 és 12-36 2x10 lesz az utód, mert legkisebb áttétel szinte megegyeznek (0,69 és 0.72, azaz +4%, ennyit kell erősödnöm hozzá), maximumban pedig olyan áttételben lenne a másik rendszernek a vége, amit most még éppen ki tudok tekerni (a jó minőségű aszfalton használt maximális 3,14-3,67 helyett lesz 3,25), szóval nem vesztenék ilyen téren semmit, cserébe kevesebb átfedő sebesség lenne (és nem lenne középtányér, amiről mindig rossz irányba váltok ). Egy nálam erősebb embernek, aki hasonló 3x9-es rendszerrel rendelkezik most, a fenti 2x10-es nem lenne megfelelő, mert az ő erejéhez egy 42/28-es jobban passzolna, mert neki nem kell olyan kicsi legalsó áttétel (0,78 lenne), cserébe 3,82-es maximális aránya lenne finomabban tud váltani.
Szóval gondold át a mostani rendszeredet, indíts egy Excelt, számolgassál, nézelődjél, hogy ki milyen hajtóművet és fogassort kínál, és meg fogod találni a neked ideálisat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #3903 üzenetére
5-15 °C fok közé tudom javasolni a normál polár anyagú kesztyűket. Bemész egy sportboltba, megkeresed a focifelszerelések környékén, azokon belül az áruházlánc saját márkás verzióját (pechemre csak Adidas volt akkor, olcsóbb sajnos nem, így azt vettem). Ez nem windstopper, nem vízálló, de a fenti hőmérséklet-tartományban bőven jó. 5 fok alatt már elkel a szélvédelem és a korlátozott vízállóság is.
Én a téli kesztyű-polár-nyári kesztyű hármast használom egész évben.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #3939 üzenetére
Kevés helyesen leírt szót tartalmaz, az biztos A bringáról nem nyilatkoznék a leírás alapján az is "gyöngyszem", nem csak a hirdetés ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Frenky89 #3960 üzenetére
Egy gramm-mániás azt mondaná, hogy a karbonfán
Próbáld meg kideríteni a mostani nyeregcsöved típusát, de legalább a pontos átmérőjét, mert milliméternél kisebb különbségekkel rengeteg átmérőfajta létezik (bár valószínűleg a tiéd is a leggyakoribb 2-3 típus egyike lesz), és bonyolításként ehhez jön hozzá a hossz, a hátranyúlás mértéke, valamint a te esetedben a rugózás.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #3965 üzenetére
De a webes megoldás csak csörög, míg amargo megoldása tökéletesen trendi, és bemondja, hogy ájjjjámááááfel
amargo: hú, de régen játszadoztam már a Speech API-val. Még sok évvel ezelőtt készítettem el egy rendszer központi üzemeltetési felületét, és elsőre az ügyfélnél nagy meglepetés volt, amikor az esemény nemcsak a monitoron jelent meg hangjelzés kíséretében, hanem a szoftver ki is mondta a hibaüzenetet.
raczger: most látom, hogy neked is szar bringád van A piros-fehér vázhoz a zöld teló tudatos választás volt (látatlanban nem gondoltam volna, hogy megy hozzá, de így zászlószínűen tetszik), vagy éppen ez volt jóárasítva?
SymbianOS: egy gumicsere egy olcsóbb külsővel ennyiből jön ki, nem sok szerintem. A bovden és bovdenház cseréje sem földtől elrugaszkodott árú, ezt bele kell tenni, hogy egy időre le legyen a gondod a bringáról. Íme Meméék szervizárai referenciaként, ha keresel egy budapesti boltot, ennél sokkal magasabb számokat fogsz találni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz raczger #3991 üzenetére
Ha nem muszáj átfesteni festékleverődés miatt, szerintem ne nyúlj hozzá. Csak azért kérdeztem, mert egy ilyen merész színű választást általában egy kihagyhatatlan ajánlat szokta előidézni De itt - legalábbis nekem - a végeredményként létrejövő látvány is bejön.
rétisün: a legkényelmesebb outis és a 71,07 km/h maximális sebesség között némi ellentmondást vélek felfedezni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Thulcandra #4041 üzenetére
48/36/26-os SLX? Olcsóbban integrált Deore, kicsit drágábban XT. Bónuszként mindegyiken van láncvédő, amivel a nadrágszaggatás valószínűsége csökkenthető.
Én, ha hajtást cserélnék, és tenném ezt 3x9 rendszerre, akkor SLX-re váltanék (bár 44/32/22-re). Két bringával ezelőtt egy integrált 48/3x/2x Deore-t használtam pár évig, nem volt vele semmi problémám, de az egy rég megszűnt típus lehetett.
rétisün: nehéz megszólalni, az biztos Ez a There, I Fixed It blogról jött? Mert ha nem, akkor helyből küldheted is be nekik, biztos kikerül
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Thulcandra #4046 üzenetére
Valamiért az rémlett, hogy tavaly cseréltél bringát, azért ajánlgattam bőszen a 9-es integrált rendszereket. Hallgass Manitoura, az acél vs. alumínium kérdésben tökéletesen igaza van.
DemonDani, ludsimon: van tépőzáras nadrágszárvédőm, de sohasem használom, mert nem szoktam összekenni/megtépdesni a nadrágomat ilyenek nélkül sem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Azért érdekes mert köbö ezen a ponton láttam megrekedni egy kínait egy y-vázas össztelós tesco-bringával.
Nem vak ez a ló, hanem bátorEgy Google Maps-es pozíciójelölést be tudnál dobni? Csak, hogy biztosan elkerüljem
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Xantomas #4127 üzenetére
1 héttel ezelőtt a Hárs-hegyi kör északi ágát zárta el a turistaút teljes szélességében kidöntve egy nagyobb bokor. Nehéz volt nem észrevenni, hogy "nem" szándékosan került oda úgy és ahogy
Én tavaly megtanultam, hogy terepen is inkább elsővel fékezek, laza, kavicsos terepen meg főleg, mert ott kiválóan meg lehet csúszni a hátsó használatával. Pont te mentél majdnem keresztül rajtam a Hűvösvölgy melletti kéken egy ilyen manőveremet követően. Azóta az elsőt használom szinte kizárólag terepen is (városban ezelőtt is így volt már), néha a hátsóval rásegítek nagyon meredek lefelén.
Ezek a fránya kerítések, korlátok, fák, bokrok már csak ilyenek szoktak lenni: hirtelen ott teremnek az ember orra előtt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Aki meg alkoholt iszik bringázás előtt az max pozőr.
Vagy lelkes természetvédő, aki szereti a fákat ölelgetni lefelé menetA füves cigit vártam még a sztereotípiákhoz, de némi igazság van benne. Múlt szombaton Szépjuhászné és a Nagykovácsi út között a sárga-zöld kör kereszteződésénél két DH-s majdnem turistát gázolt, mert teljes sebességgel robbantak be oda a keresztirányú forgalom ellenére. Ha az ilyenek a DH-s társadalomban megkapják a többiektől a magukét, azzal mélységesen együtt tudok érteni.
Én tavaly 3 alkalommal mentem fel a fogassal (tudom, kicsi a merítési minta), ekkor az XC/trekking bringák aránya mindegyik esetben bőven 50% felett volt, és már csak ezekkel megtelt volna a fogaskerekű előírt limitje. Szóval milyen DH/FR túlsúlyról beszél?
Valamelyik Shimano leírásból olyan rémlik, hogy középső tányéron mindent lehet használni, kistányéron a legnagyobban, nagytányéron a legkisebbet nem. Meg egy olyan is rémlik ugyancsak Shimano részéről, hogy kistányéron a két legnagyobbat, középső tányéron a két szélsőt, nagy tányéron a két legkisebbet nem szabad használni. Szóval a kérdésre annyi lehet a válasz, hogy ne válts keresztbe
Nálam valahogyan úgy néz ki, hogy
nagytányér (44 fog): városon belül/aszfalton/light terepen, síktól a hosszú 2-3%-os emelkedőig bármi belefér (vagy pár rövidebb meredekebb is)
középtányér (32 fog): hosszú 4-6%-os emelkedő aszfalton, terepen hullámvasút jelleg, pár rövidebb, de combosabb emelkedő (például a Várba így megyek fel, múlt csütörtökön a 11-es busz útvonalát a végállomásig így tettem meg, valamint a Guckler mindkét irányban és a Hárs-hegy-kör is középtányéros nálam)
kistányér (22 fog): hosszabb 7-10%-os, vagy rövidebb 12-14%-os emelkedő. Ami ennél durvább, ott tolom/meg kell állni pihenni, mert elfogyok egy idő után[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4187 üzenetére
Vagy még ő sem, ha a nagykerben sincsen.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #4195 üzenetére
Egyébként ha meg is venném úgy félteném óvnám, hogy sehol nem merném hagyni, még lezárva sem egy ABUS zárral sem. Iszonyat vigyáznék rá és tényleg egy boltba nem mernék bemenni úgy, hogy nem látom addig... Áhh, nem egyszerű dolog ez
És így lesz az embernek két bringája"Sajnos" eljutottam oda a bringa fejlesztésével, hogy egyre kevésbé vagyok nyugodt, amikor le kell zárni valahol.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4203 üzenetére
A fehér Elixir 5-ök nem illenének a bringádra, szóval bármennyire is kecsegtető az ajánlat, emiatt fájó szívvel ki kell hagynom
Dirtyz: Holnap délután egy kis budai tekerés? Fogaskerekűt kihagynám...
Ki és egyben le is hagynád? Tényleg, neked körülbelül milyen útvonalat takar a a kis budai tekerés? Csak azért kérdezem, hogy tudjam, minek kell lebegnie a szemem előtt távoli célként(#4208) venember83: ja, bocsi félreértettem. Azt hittem, hogy a saját bringámra vásárolok valami újat, és a régit kapod meg, de ezer bocsánat a rossz szövegértésért
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #4224 üzenetére
Látom, ebben a webshopban még mindig kapható az az olcsó kulacstartó
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #4239 üzenetére
Igen, és a digitális adatátvitelhez a drágább X változatot kell megvenni. Ennyiből már simán kijön például egy ROX 9.0.
Az ANT+ kiegészítőik ára ellenben nem is rossz, és ezeket elvileg más ANT+ protokollt beszélő eszközhöz is lehet csatlakoztatni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #4237 üzenetére
Most kicsit kiszakad belőlem a nyelvtanilag intoleráns
Attól a terméktől én óvakodnék, ahol a hivatalos forgalmazó konzekvensen kilÓméterórának nevezi a kilométerórát, mert ha egy termék prezentálása terén ilyen igénytelenséget követ el, akkor ki tudja, hogy maga a termék milyen lehet. Bár, ha belegondolok abba, hogy a Bikefun közel egy éven keresztül aRHívumot tartott a holnapján archívum helyett ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #4267 üzenetére
Most már nem írom át a mondanivalómat, mert az LX fék alapján a 2007-es felszereltséget ecseteltem.
A váz mennyire erős? Csak ennyit tudok, hogy:
AM-TFS-D7 (Merida HFS 66 Hydro Forming aluminum)
Ez alapján én 2007-es évjáratra tippelnék, a 14,4 kg-os összsúly eléggé jelentős része a vázon csapódhat le.Ez nem sokat mond. Milyen ötvözet ez? 6061 vagy 7005? Melyik jobb?
Vázra a 7005-öt szokták alkalmazni, a kiegészítőkre a 6061-es valamelyik alfaját. Más ötvözet, más fizikai tulajdonságok, más bekerülési költséggel, gondolom okkal van ez a kettősség.A másik kritikus pont a fékek voltak: Shimano LX Disc 203 / 180
Esetleg jó fékpofával ki lehetne harcolni valami normális fékerőt? Mert mikor én mentem vele, alig akart fékezni az én V-fékes Corratec-es fékemhez képest. Olyat is mondott Meme, hogy még nincs bekopva, gondolom ez számíthat, de menniyt?
Nekem egy bringával ezelőtt LX tárcsafékjeim voltak 160 mm-es tárcsákkal és fékváltókarral, és tökéletesen elégedett voltam velük, szóval a fék maga nem kevés, ilyen óriási tárcsákkal főleg nem szabad kevésnek lennie. Valószínűleg a mostani Elixir 5 is hasonlóan fogna, ha nem 185-ös tárcsák lennének fent.A gép átlagban LX felszereltségű, ez gondolom nem annyira rossz, de mostani Deore 590-nél jobb, vagy rosszabb? Ha jól tudom az LX széria az súlyban jobb a többinél, ugye?
Az LX felett csak az XT áll az értelmes kategóriában (XTR-t hagyjuk), én egy SLX szintű felszereltséggel boldogan kiegyezek bármikor.És mondtam, hogy sajnos betonon is kellene menni, nem lenne ciki egy ilyen biciklivel kerékpárúton menni? Az a baj, hogy nincs más lehetőségem eljutni terepre.
Ezt nem értem. Miért lenne ciki[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A Sigma BCxxx6 és a Sigma BCxxx9 órák más vezeték nélküli protokollt használnak (DTS vs STS). A DTS-ről olvastam hasonló mérési problémákat, amik egy STS-es órára cserével megszűntek, bár gondolom, ez téged nem igazán boldogít.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Látom, teljesen merev bringád van. Ha bringázás után a csuklód nem fáj (azt szokta általában szétrázni a jó budapesti út), de a feneked az idén megtett sok-sok kilométer ellenére 10-20 km után mindig elkezd fájni, akkor szerintem nyerget kellene cserélned.
Azon kérdésedre, hogy milyen nyereg kényelmes, csak ezt tudom mondani (mennyi ideje várok már arra, hogy legyen alkalom elsütni ):
Asses are like snowflakes, every one is different.
Teasüti: az enyém nem szorít egyáltalán, de nem is laza, a lecsúszást a felső gumírozott részen egy tapadós gumicsík meggátolja (körülbelül 4-5 órányit kell sétálnom benne, hogy a csík ellenére lecsússzon, de bringázás közben sosem csúszik le).
ludsimon: hidegebb reggeleken egy hosszabb kör előtt/munkába menet még most is jól tud jönni, mert mehetsz rövidnadrágban, ami meg a délutáni melegben tud jól jönni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Legutolsó privátomra rá tudnál esetleg nézni? Köszi.
Dirtyz: most értem vissza egy félig nightride-ba nyúló János-hegyről Ludsimonnal és Amargóval, így részemről szinte esélytelen, hogy holnap is menni fog egy rohangálós nap után. Természetesen volt kinek nagyobb és erősebb méricskélés, mármint lámpa terén
Vasinger!: ez volt a tanulólecke, most jön a türelmetlen várakozás a következő jó vételre. Inkább várjál
az igaziraa megfelelőre, akármennyire is belelkesültél most, minthogy beleugorj egy rossz vételbe. Spammeld újabbkihajtja-emegéri-e kérdéssel a topikot, csak fontold meg jobban a reakciókat[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4379 üzenetére
Neked mérési hiba, hogy Budapestre ugrasz el bringaboltba, vagy Vácra
Meme: ma 32 km-en végig csendben volt az első fék, pedig fékeztem eléggé sokat gyors lejtőn is, csak elmúlik magától.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Próbáld megérdeklődni a Bringalandnál, ők az egész Uvex termékpalettát forgalmazzák.
Nekem Meme az XM317 felnis, Alivio agyas, szintén 6 lyukú tárcsarögzítéssel rendelkező kerékszettre maximum 15-20 ezret mondott tippként, mennyiért lenne érdemes meghirdetni. Így inkább megtartottam, hogy később első-hátsó féktárcsa beszerzését követően aszfaltos kerékszett lesz belőle, a DT-ből pedig terepes.
Apropó: van egy eladó Fizik Nisene nyergem, 200 km-t használtam. Nem mai darab, 2006-2007 környéki modell, megvétel után 2,5 évet állt a szekrényben. Piros-fekete bőrborítás, magnézium pálca, 289 gramm, keskeny, eléggé kemény ülőfelület. Kép most nincsen, de lesz. Betétes nadrágban nagyon kényelmes lehet, nem betétesben sajnos egy idő után nemkívánatos masszázst végez. Formára és kinézetre bejön, ha a középső bevágás hosszabb lenne, akkor most nem írnám ezeket a sorokat. Próbáltam megszokni, de sem én nem idomultam hozzá, sem ő hozzám.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz whiskey #4432 üzenetére
Külső BT-s és Windows Mobile eszközökbe épített GPS-ekkel van valamennyi fejlesztési tapasztalatom.
Van olyan chipset, ami hidegindításkor teljesen korrekt módon semmilyen adatot nem ad (sem UTC idő, sem GPS koordináta). Ahogyan egyre több műholdat vesz észre a vevő, úgy előbb megjelenik az UTC, aztán a koordináta, végül a magasságadat.
Van olyan, amelyik a firmware-be beégetett időponttal elindítja bekapcsoláskor az UTC óráját, és addig a hibás időpontot szolgáltatja, amíg nem kap a műholdaktól jelet (aza induláskor hibás UTC idő, amit a vevő valósnak jelez, nincsen GPS koordináta).
Olyannal, ami hidegindításnál azonnal adott koordinátát, de az hibás volt, még nem találkoztam, de olyannal, amelyik a kapcsolat elvesztése után hosszú idővel megismételte a legutolsó ismert koordinátát, vagy gyenge vételnél alaposan félrepozicionált, igen.
Az NMEA protokollban a legtöbb adat két mezőn kerül leírásra: az egyik egy státusz, a másik maga az érték. Elképzelhető, hogy mindkettő üres, ha a vevőnek fogalma sincsen az állapotról. Az is elképzelhető, hogy az érték ki van töltve, de a státuszban jelzi, hogy az érték problémás. És az is előfordulhat, hogy az érték ki van töltve, és a státuszban azt jelzi, hogy valós információt hordoz, közben pedig 2107-ben jár az UTC óra (ez egy tipikus érték, amibe rengetegszer belefutottam). Magában a koordinátában is lehet ennyire hibás adatközlés, de ez annyira nem szokott tipikusan előfordulni. A koordinátához tartozik 3 pontosságérték is (hdop, vdop, pdop), ezek értékét is illik figyelni, és a nem túl pontos koordinátákat nem figyelembe venni (csak nem mindig jó megoldás, ha tipikusan olyan helyen mozogsz, ahol végig gyenge a vétel).
Amikor tracklogot kellett gyűjtenem, akkor a szerver egy csúszó időablakkal, pontosság-ellenőrzéssel, egy magyarországi koordináta-ellenőrzéssel, és egy maximális elmozdulásvektorral szűrte a beeső adatokat.
Nem egyszerű ez, pedig itt már a WGS84
krumpligeoid paramétereit és mindenféle reakcióidő, jelerősség és hasonló számításokat már szerencsére nem is kell ismerni, mert a GPS vevőből feldolgozott NMEA0183 adatsor esik ki, valami ilyesmi, rutinosabbak számára szemmel is olvasható formátumban (én emlékeim szerint a GGA, GSA, RMC, GSV, VTG, GLL üzeneteket dolgozom fel ebből):$GPRMC,023042,A,3907.3837,N,12102.4684,W,0.0,156.1,131102,15.3,E,A*36
$GPRMB,A,,,,,,,,,,,,A,A*0B
$GPGGA,023042,3907.3837,N,12102.4684,W,1,04,2.3,507.3,M,-24.1,M,,*75
$GPGSA,A,3,04,05,,,09,,,24,,,,,2.8,2.3,1.0*36
$GPGSV,3,2,11,09,47,229,42,10,04,157,00,14,00,305,00,24,70,154,33*79
$GPGLL,3907.3837,N,12102.4684,W,023042,A,A*5E
$GPBOD,,T,,M,,*47
$GPVTG,156.1,T,140.9,M,0.0,N,0.0,K*41
$PGRME,8.4,M,23.8,M,25.7,M*2B
$PGRMZ,1735,f*34
$PGRMM,WGS 84*06
$HCHDG,,,,15.3,E*30
$GPRTE,1,1,c,*37
$GPRMC,023044,A,3907.3840,N,12102.4692,W,0.0,156.1,131102,15.3,E,A*37tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz whiskey #4444 üzenetére
Igen, szép dolog az elmélet, a gyakorlatot a 2107-es dátum mutatja Mindenesetre jó látni, hogy van valaki, aki tisztában van a GPS működésével, nem csak hallomásból ismeri azt
Nem kívánok, és nem is tudnék vitatkozni veled, mert teljesen jól, leírtad az elméletet, mégis, láttam pár olyan trackerre feltöltött útvonalat ahol a kezdő pont a több nappal előbbi út utolsó pozíciója volt, onnét egy hosszú egyenes az első valós pozícióig, és utána már hibátlan a logolás.
Lehet, hogy a tracker program a bűnös, és az tárolja le a legutolsó adatot magának.Elképzelhető, hogy az operációs rendszer GPS felülete a bűnös, ami hibásan megjegyzi a legutolsó, akár több órás, napos adatot (fejlesztőként a Symbian és az Android még kimaradt az életemből), és induláskor azt adja vissza, hogy legyen valamilyen koordináta Én mondjuk ezt úgy oldottam volna meg, hogy a koordináta mellett a cellainfót is letárolnám, és induláskor műholdkapcsolat hiányában kizárólag akkor adnám vissza a letárolt utolsó pozíciót, ha az aktuális GSM cella megegyezik, így maximum pár száz méter lenne a tévedés. Ha ez az OS szintű caching probléma, akkor azt szerintem egy tracker programnak illene kezelnie, ha a letárolt koordinátához tartozó timestamp is őskövület (ezért lenne jó a nyers adat, mert azonnal látszana), akkor főleg.
Ha meg nem kezeli, egy GPX exportot pillanatok alatt lehet kézzel korrigálni (bár ezt te is tudod). A GPS-ből a bikemap.net-re feltöltött tracklogokat mindig megszerkesztem, hogy ne ajtótól ajtóig mutassák az utat, valamint a másnak továbbküldött fájlból kikapom egy 2 perc alatt összedobott scripttel a pulzusadatokat.
rétisün: szép hosszú a kormányszárad, kis szigetelőszalag, és megvan a tökéletes vétel
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz whiskey #4449 üzenetére
Nekem GSM cellainfót használva (tehát nem a jobb felbontású UMTS-t) Budapesten a XIV. kerületben 50-100 métert tévedett mindössze. A megoldásban az a szép, hogy elég hozzá a GSM rádiót bekapcsolni, nincsen extra fogyasztás, mégis egy közelítőleges trackingre alkalmas. Ha pedig magas házak, pincehelyiségek, beltér is bejátszik a képbe, akkor főleg jól tud jönni.
Ha küldesz nekem privátban példafájlt, és egy rövid leírást, hogy miből mit kellene gyártani, valamint eléggé sokat nyaggatsz, hogy mikor lesz kész, akkor szívesen
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz CsiguszMaxim #4472 üzenetére
Nem Normafától, hanem az Erzsébet-kilátóhoz felvezető útnál indul lefelé a sárga turistajelzés. Ezen le tudsz jutni Szépjuhásznéhoz, ott a zöld körön meg tudod kerülni a Kis-Hárs-hegyet, vagy erről lefordulva a sárgán Hűvösvölgybe tudsz eljutni. Onnan a kéken még egész sokáig a Hűvösvölgyi úttal párhuzamosan az erdőben tudsz haladni. A leírt útvonal végig enyhén lejt, nem durva terep, bár pár helyen kissé kövesebb.
Íme térképen mindez, annyi kiegészítéssel, hogy Szépjuhászné felé elnéztem a jelzést, és sárga kereszten mentem egy idő után, ami a Budakeszi út felsőbb részére lyukad ki.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #4569 üzenetére
Szerintem nem ocsmány a küllőprizma, de mostanában nem egyszerű vásárolni belőle, a rendőri ellenőrzés meghozta a hatását. Múltkor Meme fogyott ki teljesen, most pénteken egy relatíve nagy választékú bringás boltban az utolsó darabot hoztam el, az eladó szerint "egyszerűen nem tudunk annyit hozni, hogy ne fogyjon el".
A tőled másolt megoldás, azaz nyeregcsőre rakott feltekert fényvisszaverő szalag is jó ötlet, éjszaka az előszobában meg szoktam lepődni, hogy mi világít
Íme a küllőre való fényvisszaverő: [link]. Elvileg ez is szabálytalan, mert nem borostyánsárga, és a tengelytől az előírtnál nagyobb távolságra van, de még mindig szabályosabb, mint az az Aura.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #4574 üzenetére
116. § (9) b)
b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.Vagyis némileg rosszul emlékeztem, mert nem a tengelytől, hanem az abroncstól való távolságot szabályozzák.
DemonDani: [link] ez sem teljesen szabályos, de biztosan működik, és ebbe talán nem kötnek bele a rendőrök.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #4572 üzenetére
Nem azt mondom, hogy szép, hanem inkább azt mondom, hogy egyáltalán nem zavar, hogy ott van, sőt hiányozna (bár azzal kiegészíteném, hogy kettő kell belőle, mert a mostani egy darab a szimmetriaérzékemet igencsak zavarja, de ismétlem, kettővel rendben lenne minden). Ettől függetlenül, ha megfelelő bolt környékén járok, akkor bevásárolok 3M fényvisszaverő fóliából, és a Jorus-féle megoldásra én is áttérek.
A küllőprizmáknak ellenben azonnal nekiesek, amint megtaláltam az eltávolításhoz szükséges méretű fogót. A négy darabból már csak három van meg, és ezeket is hamarosan el fogom hagyni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #4581 üzenetére
116. §
(1) A kerékpárt fel kell szerelni
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
Tételesen nem sorolják fel, hogy mit tilos felszerelni, helyette megadják, hogy mi kötelező, és mi opcionális, bármi ezeken kívül tilos, de ha még ez is kevés lenne neked, akkor (a járműbe a kerékpár is beletartozik, itt nincsen a típus jobban konkretizálva, azaz a bringára is vonatkozik):II. FEJEZET, ÁLTALÁNOS MŰSZAKI ELŐÍRÁSOK, A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
37. § (1) A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged.Nyugdíjas: kabátot vagy siklóernyőt akartál varrni belőle? Köszi a felajánlást, talán majd egyszer élek vele, csak ahhoz előtte teljesen le kell takarítani a bringát, alkohollal végigtörölni a felnit, csak utána jöhet a fólia, szóval lustaság rulez.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- APPLE Airpods 2 , Airpods 3 , Airpods pro 2 Iphone 13 14 Bontatlan Új DEÁK TÉRNÉL AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2021-2022 9th 10th gen. + Air Pro Mini 6 IPADEK Azonnal DEÁK Térnél Átvehető. 1év
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 9 S8 s9 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év apple Garancia.
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest